Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

101st Giro d'Italia (2.UWT) 15e etappe

Gepost door Cecchini 
Cecchini 20 mei 2018 01:49
Stage 15 » Tolmezzo › Sappada (176k



Tolmezzo




Parcours - bron wielerflits

Tijd om uit te rusten hebben de renners na de Zoncolan niet, want op zondag trekken de coureurs naar de Oostelijke Dolomieten. Waar de veertiende etappe al werd bestempeld als zwaar, staan op de voorlaatste Giro-zondag zelfs nog meer hoogtemeters op het programma. Bekende toppen als de Passo Fedaia, Passo Pordoi en Tre Cime Di Lavaredo worden zelfs nog gemeden.
Vanuit Tomezzo, een stad uit de Middeleeuwen met 10 duizend inwoners, gaat het over de Passo del Mauria (derde categorie), Passo Tre Croci (tweede categorie), Passo Di Sant’Antonio (tweede categorie), Costalissoio (tweede categorie) en de slotklim naar Sappada. Het is een dag voor campionissimo’s. Een keer eerder was Sappada aankomstplaats in La Corsa Rosa. Het was die ene keer ons Nederlanders wel goed gezind, want het was Johan van der Velde die hier in 1987 wist te zegevieren. Krijgt hij een opvolger?

De hoogste top van de dag ligt op de Tre Croci en is 1805 meter boven zeeniveau. Vlak voor de voet van die col ligt een van de tussensprints in Cortina d’Ampezzo. Ja, die naam doet een belletje rinkelen bij de sportliefhebber. Menig WorldCup op de ski’s wordt daar afgewerkt iedere winter. Het skioord is daarnaast het decor geweest van opnames voor de James Bond-film. De 007-kaskraker ‘For Your Eyes Only’ is hier deels opgenomen. Toch leuk om te weten. En om toch een bruggetje te kunnen maken: Wie gaat daags voor de laatste rustdag de James Bond uithangen?


De Sant’Antonio wordt niet voor het eerst in de Giro-historie beklommen, maar wel is het een primeur dat hij van deze kant (8,3 km aan 7,5%) beklommen gaat worden. Castalissoio is een korte (3,8 km) maar steile (8,8%) inleiding voor de slotklim naar Sappada, die officieel niet als klim is bestempeld door de mensen van de Giro. In 8,5 kilometer gaat de weg gemiddeld ‘maar’ 3,1% omhoog. De steilste passage is vier kilometer voor de meet, als het stijgingspercentage de 10% aantikt. Een brede weg met de nodige haarspeldbochten leidt de renners naar de eindstreep, die na 176 kilometer is getrokken.

Weer en TV
Het kan weleens gaan spoken in de Dolomieten, want volgens de weersvoorspellingen is er een grote kans op neerslag. Op de verschillende toppen zal de temperatuur niet uitkomen boven de tien graden Celsius. Eurosport 1 is er traditiegetrouw weer bij om 13:00.

Algemeen Klassement
1 Yates Simon Mitchelton-Scott 20 61:19:51
2 Dumoulin Tom Team Sunweb 1:24
3 Pozzovivo Domenico Bahrain Merida Pro Cycling Team 1:37
4 Pinot Thibaut Groupama - FDJ 1:46
5 Froome Christopher Team Sky 3:10
6 Lopez Miguel Angel Astana Pro Team 3:42
7 Carapaz Richard Movistar Team 3:56
8 Bennett George Team LottoNL-Jumbo 4:04
9 Bilbao Pello Astana Pro Team 4:29
10 Konrad Patrick BORA - hansgrohe 4:43
11 Dennis Rohan BMC Racing Team 5:11
12 Woods Michael Team EF Education First-Drapac p/b Cannondale 5:26
13 Aru Fabio UAE-Team Emirates 5:33
14 Betancur Carlos Movistar Team 5:39
15 O'Connor Ben Dimension Data 5:42
16 Oomen Sam Team Sunweb 5:57



Oh Sorry

Cecchini 20 mei 2018 01:49
Pinarello - bron Volkskrant



In een showroom in Treviso houdt Carla Pinarello (57) trots het nieuwste model omhoog: de Dogma F10. De negentiende etappe doorkruist de regio Veneto: geboorte- en sterftegrond van Giovanni Pinarello, haar vader.
Giovanni Pinarello werd ooit laatste in de Giro, maar het fietswinkeltje dat hij na zijn carrière begon werd beduidend succesvoller. Dat winkeltje, hier aan het Piazza Giuseppe Mazzini, groeide in zestig jaar tijd uit tot een van de duurste, meest succesvolle en geliefdste fietsmerken ter wereld.

Pinarello, dat sinds de dood van Giovanni in 2014 wordt gerund door dochter Carla en haar broer Fausto Pinarello, verkoopt meer dan 30 duizend fietsen per jaar, goed voor een omzet van tegen de 60 miljoen euro. En omdat de dominantste wielerploeg ter wereld Pinarello’s rijdt, het Britse Team Sky van Chris Froome, wordt het merk vrijwel elke profwedstrijd populairder.

‘Het begon allemaal hier’, wijst Carla richting de oude werkplaats van haar vader. Giovanni kreeg van zijn ploegbaas een telefoontje: er was op het laatste moment een jong talent bij de ploeg gehaald. Of hij het heel erg zou vinden toch thuis te blijven? ‘Ter compensatie kreeg pappa 100 duizend lire aangeboden. Hij accepteerde en begon toen dit.’

Zoals dat vaker gaat met plekken waaraan de Italiaanse wielergeschiedenis kleeft, is ook deze werkplaats sindsdien een bedevaartsoord geworden, met jaarlijks honderden toeristen die de Mercurio Disk en de Razha K komen strelen. ‘Dat komt omdat wij feilloos passen in het rijtje Ferrari, Lamborghini, Gucci en Armani’, zegt Carla. ‘Allemaal producten van een bijzonder hoge kwaliteit – niet gratis, maar wel gemaakt met erg veel aandacht voor schoonheid.’

Voor haar bedrijf betekent dat: geen goedkope frames uit China, geen buitenlandse durfinvesteerders, maar handwerk in de fabriek die nog altijd in Treviso staat. Het maakt van Pinarello een merk voor puristen; wielerliefhebbers die de opmars van Angelsaksische merken als Cannondale en Trek met lede ogen aanzien – merken zonder ziel.

In zekere zin staan de Italiaanse fietsenmakers, met Pinarello op de voet gevolgd door merken als Colnago en Bianchi, symbool voor de gehele Italiaanse exportindustrie, die buitengewoon succesvol is. Niet alleen kwantitatief, vooral kwalitatief.





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/05/2018 02:01 door Cecchini.
Tjappie2 20 mei 2018 03:06
Ik heb al 1,5 week het idee dat Tom in deze rit tijd terug gaat pakken op Yates. Waarom weet ik niet.
Eddy Veen 20 mei 2018 09:09
Tom heeft zich gisteren misschien iets minder over de kop gereden dan Yates en Froome.
Curzio 20 mei 2018 09:24
En het wordt koud.
Fashionisto 20 mei 2018 09:44
Hoop doet leven: "Tom spaart zich", "Tom is pas op z'n best in week drie", "Tom wacht voor de zware bergetappes om verwoestend uit te halen, zoals hij dat altijd al heeft gedaan". Zoals hij nu rijdt, is toch eveneens goed?

Enfin, ik heb even de profielen van de laatste bergetappes bekeken, en dit lijkt mij de meest uitgelezen kans voor verrassende scenario's à la Fuente Dé. Die andere ritten lenen zich daar minder voor.
predator 20 mei 2018 10:12
Fashionisto Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoop doet leven: "Tom spaart zich", "Tom is pas op
> z'n best in week drie", "Tom wacht voor de zware
> bergetappes om verwoestend uit te halen, zoals hij
> dat altijd al heeft gedaan". Zoals hij nu rijdt,
> is toch eveneens goed?
>
> Enfin, ik heb even de profielen van de laatste
> bergetappes bekeken, en dit lijkt mij de meest
> uitgelezen kans voor verrassende scenario's à la
> Fuente Dé. Die andere ritten lenen zich daar
> minder voor.

Het gaat belangrijk voor hem zijn vandaag. Spannend is het in ieder geval wel.
Eazster 20 mei 2018 10:13
Tuurlijk is het goed en als hij de mindere is van Yates vind ik een podiumplek alsnog prachtig. Maar het verleden leert dat erin geloven tot de laatste dag (Nibali ,Aru)en iets geks proberen uiteindelijk nog tot de winst kan leiden. Het is niet iets wat Tom ooit heeft gedaan,maar het lijkt er ook op of hij er zelf niet in gelooft dat het ook nog op die manier zou kunnen.
Misschien is het wel een act die puur is gericht om de druk eraf te halen ,maar dat geloof ik niet. Heb je ooit uitdagers al horen zeggen "het word wel erg moeilijk". Vaak hoor je uitdagers tegen beter weten in zeggen ik ga het zeker nog proberen daar en daar. Dat lukt dan meestal niet ,maar zo'n instelling lijkt me wel beter.
Cecchini 20 mei 2018 10:18
Vorig jaar alweer vergeten. Toen ging hij de laatste etappe nog 3 renners voor hem voorbij in het klassement
Kuiperberg 20 mei 2018 10:21
Hele koersdag regen en fris weer. Dat is wellicht voor veel toppers nog het grootste gevaar. Nauwelijks hersteld van gisteren en dan weer de hele dag in de regen rijden.
Eazster 20 mei 2018 10:24
Vorig jaar alweer vergeten. Toen ging hij de laatste etappe nog 3 renners voor hem voorbij in het klassemen

Ja lekkere vergelijking met de tijdrit waarvan hij wist dat hij de veel kon winnen op de concurrentie. Maar je illustreert precies wat ik bedoel te zeggen. Hij moet er in blijven geloven ,maar het zal uit een ander vaatje moeten komen.
Man zonder hamer 20 mei 2018 10:27
Eazster Schreef:
-------------------------------------------------------
> Tuurlijk is het goed en als hij de mindere is van
> Yates vind ik een podiumplek alsnog prachtig. Maar
> het verleden leert dat erin geloven tot de laatste
> dag (Nibali ,Aru)en iets geks proberen
> uiteindelijk nog tot de winst kan leiden. Het is
> niet iets wat Tom ooit heeft gedaan,maar het lijkt
> er ook op of hij er zelf niet in gelooft dat het
> ook nog op die manier zou kunnen.
> Misschien is het wel een act die puur is gericht
> om de druk eraf te halen ,maar dat geloof ik niet.
> Heb je ooit uitdagers al horen zeggen "het word
> wel erg moeilijk". Vaak hoor je uitdagers tegen
> beter weten in zeggen ik ga het zeker nog proberen
> daar en daar. Dat lukt dan meestal niet ,maar zo'n
> instelling lijkt me wel beter.

Dumoulin zei gisteren na afloop van de etappe feitelijk allebei: dus zowel Het gaat moeilijk worden’ als Ik zal de hoop nooit opgeven en tot Rome elke dag blijven vechten.
Kuiperberg 20 mei 2018 10:29
De vergelijking met de coupe van Nibali of Aru gaat dit keer niet op doordat de ploeg rond Yates veel sterker is dan de toenmalige edities met Kruijswijk ( Lotto) en Dumoulin ( Sunweb)..
De Yates jongens laten zich echt niet als ploeg zomaar uit het wiel rijden en ik zie Yates ook nog niet verzwakken. Maar dat is het mooie van speculeren, het kan nog alle kanten op.
Man zonder hamer 20 mei 2018 10:30
Kuiperberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hele koersdag regen en fris weer. Dat is wellicht
> voor veel toppers nog het grootste gevaar.
> Nauwelijks hersteld van gisteren en dan weer de
> hele dag in de regen rijden.

Het slechte weer kan inderdaad weleens als scherprechter gaan fungeren. Geen idee in wiens voordeel overigens.
Kuiperberg 20 mei 2018 10:41
Even de weersverwachting bekeken voor de komende dagen voor Noord-Italie. Iedere dag regen en kou.
Eddy Veen 20 mei 2018 11:05
Koud en regenachtig en wie is er ziek afgestapt? Degene die er het meeste van had kunnen profiteren. Gelukkig is Traksel er nogwinking smiley
Bromertà 20 mei 2018 11:15
Dumoulin is een realist en begrijpt dat het bijna onbegonnen werk is tegen TUE-misbruikers: "Froome had hier nooit mogen starten." En Yates heeft evenmin een onbesproken gedrag in relatie tot de dopingregels.
Inigo 20 mei 2018 11:30
Ach, het is toch ook gewoon niet realistisch om elk jaar met 3 minuten (wat vorig jaar zonder poep-incident gebeurd was) de Giro ff te winnen?
Bromertà 20 mei 2018 11:34
Misschien kan jezelf nader specificeren wat je precies bedoelt?
Tjappie2 20 mei 2018 12:13
"Froome had hier nooit mogen starten". Is dat een citaat van Tom? Ik kan het me bijna niet voorstellen, dat lijkt me doorgaans niet zo'n huilebalk. Tony Martin daarentegen.
Inigo 20 mei 2018 12:33
Mijn punt is dat zonder "TUE-misbruikers" het al niet realistisch is om zo maar even de Giro twee keer op rij te winnen..
ton duk 20 mei 2018 12:50
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> "Froome had hier nooit mogen starten". Is dat een
> citaat van Tom? Ik kan het me bijna niet
> voorstellen...

Volgens mij verwees Dumoulin naar het lidmaatschap MPPC (in willekeurige lettervolgorde) Sunweb in deze en zei: Ik had hier niet aan de start gestaan (zo ongeveer dan)

gr
rustdag 20 mei 2018 13:02


















Op de Passo di Sant'Antonio zal het denk wel los gaan.
Tjappie2 20 mei 2018 13:16
Zo herinner ik het me ook. Dat Tom aangaf dat hij zelf niet gestart zou zijn in dit geval. Dat klinkt toch wel anders dan het citaat dat hierboven staat.
Eddy Veen 20 mei 2018 13:26
Twee Vlaamse commentatoren, moet dat nou?
rustdag 20 mei 2018 13:28
Ze maken elkaar af. niemand mag weg
rustdag 20 mei 2018 13:30
Aru probeert weg tekomen

helaas Aru, terug in je hok



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/05/2018 13:32 door rustdag.
rustdag 20 mei 2018 13:34
Wowww Poels in de aanval. Wat is Sky van plan
lodjan 20 mei 2018 13:42
Kopgroep met kleine voorsprong aan de afdaling begonnen:

Nico Denz (DUI)
Krists Neilands (LET)
Quentin Jauregui (FRA)
Dáyer Quintana (COL)
Fashionisto 20 mei 2018 13:44
Zou S. Bennett wat punten kunnen sprokkelen bij de volgende twee tussensprints?
ton duk 20 mei 2018 13:48
Triest inderdaad
gr
ton duk 20 mei 2018 13:49
Nee,hoor, ik hoor ze nog allebij
gr
lodjan 20 mei 2018 14:03
Er zijn 6 man aangesloten, maar de verschillen zijn nog klein.


Kopgroep

Nico Denz (DUI)
Krists Neilands (LET)
Quentin Jauregui (FRA)
Dáyer Quintana (COL)
Alexey Lutsenko (KAZ)
Niccolò Bonifazio (ITA)
Sacha Modolo (ITA)
Gianluca Brambilla (ITA)
Alessandro De Marchi (ITA)
Davide Ballerini

00'12"Peloton
lodjan 20 mei 2018 14:04
Dnf Igor Anton
predator 20 mei 2018 14:09
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dnf Igor Anton

Dusssss



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/05/2018 14:09 door predator.
lodjan 20 mei 2018 14:11
24 man met Maurits Lammertink en Tosh vd Sande krijgen eindelijk ruimte.
Fashionisto 20 mei 2018 14:17
Kleine Nibali en kleine Quintana samen in de kopgroep. Leuk!
Deze rit is vermoedelijk niet schoon genoeg voor de fijnproever Gesink.
Bergvlakte 20 mei 2018 14:17
Koen Bouwman rijdt volgens de Nos tussen het peloton en de kopgroep.
JW 20 mei 2018 14:24
En Education First bedenkt dat ze met Modolo de verkeerde man vooraan hebben. Ze proberen het gat met de koplopers klein te houden.
Dat is nu 3'.

De groep vooraan is wel erg groot om te controleren, maar is erg divers van samenstelling.
Het is de vraag hoeveel man van nut kunnen zijn om het tempo hoog te houden.
Prikdude 20 mei 2018 14:31
[robot voice]Domestique transformation completed.[/robot voice]
Andere Peter 20 mei 2018 14:33
Zo is het exact.
JW 20 mei 2018 14:35
De roze brigade heeft er een minuutje afgeknabbeld.

Op de volgende klim zal de kopgroep wel uit mekaar barsten, waardoor er meer vaart in komt.
Zonder steun voor Education lijkt het me toch moeilijk worden voor het peloton.
Sjorsoll 20 mei 2018 14:44
Niet pessimistisch, niet optimistisch, gewoon realistisch.
rustdag 20 mei 2018 14:45
Hier is van der Poel Live te volgen. Voor de liefhebber.

[www.redbull.tv]
Tinuz 20 mei 2018 14:47
Die gasten rijden alsof hun leven ervan hangt. Vrij bizar.
rustdag 20 mei 2018 14:50
Ja ze denken toch niet, dat Woods een kans maakt vandaag.
rustdag 20 mei 2018 15:09
De Boni" s liggen zo weer voor het oprapen, niet gunstig voor Tom.
JW 20 mei 2018 15:23
Tenzij hij ze vandaag zelf pakt...
Man zonder hamer 20 mei 2018 15:25
Of hij moet zelf eens in staat zijn om de boni’s op te rapen, natuurlijk. Veel minder steile agankomst, dus wie weet?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/05/2018 15:27 door Man zonder hamer.
Man zonder hamer 20 mei 2018 15:26
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Tenzij hij ze vandaag zelf pakt...

Je was me voor smileys with beer
rustdag 20 mei 2018 15:31
Zeker, maar het lijkt me sterk dat ze tot de slotklim wachten. ik zie Sky er wel vooraan om op de Passo di Sant'Antonio te gaan beginnen.
JW 20 mei 2018 15:35
Intussen heeft Woods zijn ploeg voor niks opgeofferd en is hij beland in een kansloos avontuur.
Zijn voorsprong op het peloton blijft 1 minuut, maar zijn achterstand op het leidende AG2R-duo is opgelopen naar bijna 2 minuten.
Cecchini 20 mei 2018 15:38
Die Kittel in de shampoo reclames tussendoor beginnen me meer en meer te irriteren. Net zo arrogant als in die Argos documentaire een jaar of wat geleden, toen hij op een totaal misplaatste toon Dumoulin de les las.
JW 20 mei 2018 16:05
Oomen valt aan !
Dumoulin volgt !
Fashionisto 20 mei 2018 16:05
Woow, Giant-Alpecin aan het front!
Andere Peter 20 mei 2018 16:06
Dumoulin voelt zich goed, denkt de commentator.

Ik denk eerder dat Dumoulin sinds gisteren zeker weet dat hij de Giro alléén zou kunnen winnen als hij Yates in een rit in lijn op achterstand zet. Mooi wanhoopsoffensief dus. Alles of niets.
rustdag 20 mei 2018 16:07
Ja froome houd niet van regen, misschien dat dat er mee temaken heeft.
JW 20 mei 2018 16:09
Misschien te overmoedig maar ik vind het wel geweldig !
Andere Peter 20 mei 2018 16:09
Prachtig wel. Oomen versnelt in zijn eentje en slechts een mannetje of 15 kan eraan blijven hangen.

Dumoulin probeert er zo een ander type strijd van te maken.
rustdag 20 mei 2018 16:11
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/05/2018 16:12 door rustdag.
Orakel 20 mei 2018 16:12
Lijkt mij dom. Waarschijnlijk schenk je op deze wijze weer wat boni’s aan Yates.

Voor een alles of niets poging zou ik de situatie na de tijdrit en de vorm van Yates in het laatste weekend aankijken.
rustdag 20 mei 2018 16:12
Zag je Yates weer weg sturen en omkijken. zoals Bjarne Riis deed.
Fcdh 20 mei 2018 16:12
Hoeveel shots zullen we nog krijgen van Aru?
Gister ookal op de Zoncolan, die is meer in beeld geweest dan de roze trui drager Yates dadelijk.
Andere Peter 20 mei 2018 16:14
Ik vind die variatie juist prima. Dáár zit het actuele drama. Ondertussen kunnen we uitstekenbd volgend hoe het de anderen vergaat.
JW 20 mei 2018 16:14
Als ze zich goed voelen lijkt het me een prachtig moment om toe te slaan.
Andere Peter 20 mei 2018 16:15
Als je 2 weken lang met dezelfde tactiek koerst op een 2e of 3e plaats, dan probeer je toch een keer iets anders?
JW 20 mei 2018 16:17
Precies.
Met alleen de tijdrit, en elke dag secondenverlies, redt Dumoulin het niet.
Orakel 20 mei 2018 16:20
Dat ligt toch echt aan de verschillen in de tijdrit. Wie weet verliest Yates daar 2:40.
Sjorsoll 20 mei 2018 16:22
Waarschijnlijk aardige man, maar een slechte commentator.
Andere Peter 20 mei 2018 16:24
En als hij 1:40 verliest, dan ben je maar mooi een aanvalskans kwijt.

Overigens zouden ze die bonificaties anders ook wel onderling hebben beslecht, denk ik.

Punt is dat een ander type strijd, over meerdere cols, mogelijk iets andere krachtsverhoudingen onthult. Dat moet je uitproberen om er achter te komen.
Andere Peter 20 mei 2018 16:29
Froome op lichte achterstand.

Doet hij een Spartaatje (het doen voorkomen alsof je de meubelen redt om vervolgens magnifiek ten onder te gaan)?
Andere Peter 20 mei 2018 16:31
Aanval Yates...

Lopez Moreno er naartoe

Dumoulin op eigen tempo het gaatje beperkenmd
Andere Peter 20 mei 2018 16:33
Dumoulin in vast gtempo weer bij Yates

Froome op steeds grotere achterstand, wegzakkend door het 'groepje Froome'

Yates valt opnieuw aan. Nu harder
predator 20 mei 2018 16:33
Andere Peter 20 mei 2018 16:34
Yates pakt meteen 17 seconden op Dumoulin

Froome al op 45 seconden
Orakel 20 mei 2018 16:36
Yates is nú sterk, misschien niet het laatste weekend. Oerdom om de vluchters in zijn voordeel op te rapen. Ze komen misschien terug, maar dan wint Yates het sprintje.
Andere Peter 20 mei 2018 16:36
Voorsprong Yates stabiliseert. Nu 13 seconden op Lopez-Moreno, Pozzovivo, Carapaz, Dumoulin. Froomes achterstand neemt alleen maar toe: 52 seconden



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/05/2018 16:39 door Andere Peter.
Andere Peter 20 mei 2018 16:38
Sorry, maar echt niet juist in mijn ogen. Tunnelvisie. Je aannames zijn ook je conclusies.

Yates is gewoon op alle manieren de beste. Ze hebben Froome in de vernieling gereden. Denk je echt dat Yates anders een snipperdag zou hebben genomen?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/05/2018 16:39 door Andere Peter.
Orakel 20 mei 2018 16:39
Nu de beste, daarom moet je hem nu niets cadeau geven.
Andere Peter 20 mei 2018 16:41
Al dik twee weken in elke rit in lijn de beste. Daarom moet je het niet steeds op dezelfde volgzame manier blijven doen.
Curzio 20 mei 2018 16:44
Werken de favorieten achter Yates goed samen?
Andere Peter 20 mei 2018 16:44
Zijn er ook mensen die gewoon kunnen genieten van Yates? Heft in de afdaling inmiddels 27 sec op groep-Dumoulin en 1.24 op Froome, die weer hulp heeft van Poels.
predator 20 mei 2018 16:45
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zijn er ook mensen die gewoon kunnen genieten van
> Yates? Heft in de afdaling inmiddels 27 sec op
> groep-Dumoulin en 1.24 op Froome, die weer hulp
> heeft van Poels.

Nee
Andere Peter 20 mei 2018 16:46
Ja, redelijk. Ze zijn nooit stil gevallen. Nu een onzinnige aanval van Pinot.
Orakel 20 mei 2018 16:46
Juist wel. Dumoulin zat mooi op schema om na de tijdrit het roze te pakken. Tel je daar bij op de kans dat Yates over zijn piek heen is volgend weekend. Vanaf vandaag rijdt Dumoulin voor plek 2 (wat ook gewoon goed is).
rustdag 20 mei 2018 16:47
Tom tom tom, rijen kut
Orakel 20 mei 2018 16:47
Ook nee. Dominantie is zelden genieten.
Inigo 20 mei 2018 16:48
Wat een Loei irritante co-commentator
Pyama 20 mei 2018 16:48
Is dit Frank Hoste? Lijkt op Sporza
Andere Peter 20 mei 2018 16:48
Volkomen oneens met je taxatie dat Dumoulin op schema lag. Lag op schema om de Giorop met meer dan een minuut verschil te verliezen. En dan reken ik nog ruim op 2 min winst in de tijdrit.

Gelukkig zag Dumoulin dat zelf ook in (een afweging die ik belangrijker vind dan jouw of mijn mening).
Andere Peter 20 mei 2018 16:50
Daarom moet je dominantie juist attaqueren. Wat ze dus deden.

Ik kan mij niet aan de indruk ontrrekken dat de reacties anders zouden zijn geweest als het andersom was geweest. Dan geen Kut-Yates of TUE-gejank.
Orakel 20 mei 2018 16:51
Sorry, maar echt niet juist in mijn ogen. Tunnelvisie. Je aannames zijn ook je conclusies.
rustdag 20 mei 2018 16:52
Vreemd dat hij niet gelijk mee deed met Pinot. Heel vreemd

Hij geeft nu zelf het antwoord.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/05/2018 16:56 door rustdag.
Orakel 20 mei 2018 16:52
Durf ik niet te zeggen. Deze dominantie is zelden vertoond. Dat Yates een schorsing aan de broek heeft geeft dan uiteraard een bijsmaak.
Andere Peter 20 mei 2018 16:53
Ik denk ook dat het Hoste is en ik vind hem prima. Heeft nu ook gelijk in de kritiek op Dumoulin die te lang blijft vragen om ronddraaien.
Inigo 20 mei 2018 16:54
Wat moet hij dan doen? In deze vorm pakt Yates in de komende bergritten nog 2 minuten extra. Op kop rijden en dan ook nog tijd verliezen op de springveren door de boni's?
Curzio 20 mei 2018 16:55
Het vreemde is natuurlijk dat Yates deze dominantie niet eerder heeft laten zien (voor deze Giro). Terwijl de tegenstand in goede vorm lijkt te steken. Dat geeft er een wat ongemakkelijk gevoel bij.
Andere Peter 20 mei 2018 16:56
Sjonge. Wat kleinzielig.

Ik beperk mij tot de vaststelling dat dit type dominantie in het wielrennen veel vaker is getoond.
Inigo 20 mei 2018 16:56
En voila, Tom gelost
Andere Peter 20 mei 2018 16:58
Datzelfde kun je zeggen van zoveel ronderenners die hun (eerste) ronde wonnen.

Het ongemakkelijke gevoel zit echt in jullie zelf.
Fashionisto 20 mei 2018 16:58
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het vreemde is natuurlijk dat Yates deze
> dominantie niet eerder heeft laten zien (voor deze
> Giro). Terwijl de tegenstand in goede vorm lijkt
> te steken. Dat geeft er een wat ongemakkelijk
> gevoel bij.

Je kan precies hetzelfde zeggen over Dumoulin in de Giro van vorig jaar.
Andere Peter 20 mei 2018 16:59
Een keertje vragen leek mij wel genoeg. Het was aan achtervolger nr 1 Dumouklin om zelf de gang erin te steken. Maar akkoord dat hij waarschijnlijk niet beter kon en dat het in die zin weinig uitmaakt.
Curzio 20 mei 2018 16:59
Haha, klopt, maar dat maakt het juist zo ongemakkelijk.
Fcdh 20 mei 2018 17:00
Dumoulin kan gewoon niet beter dat blijkt nu wel heel duidelijk.
Bergop de 6e renner tot nu toe en dat is niet voldoende om een grote ronde te winnen zeker niet als er weinig tijdrit kilometers in zitten.
Geen schande als je het mij vraagt.

Toch komt er nog een 3e week waarin nog veel gaat veranderen let maar op.
Fashionisto 20 mei 2018 17:00
Carapaz speelt het wel heel leep. Zinloos leep.
Curzio 20 mei 2018 17:01
Nee want Dumoulin wad toen kwetsbaar bergop en pakte zijn tijd op zijn domrin: de tijdrit. Daarnaast had hij in de Vuelta al voor eindwinst meegedaan. Yates heeft nooit eerder voor het podium gereden in een grote ronde.
Fcdh 20 mei 2018 17:04
Fashionisto Schreef:
-------------------------------------------------------
> Carapaz speelt het wel heel leep. Zinloos leep.

Begrijp heel het rijden van "de andere vier" eigenlijk niet.
Kunnen iedereen die achter hun staan in de stand (waaronder een aantal tijdrijders) op veel grotere achterstand zetten.

Overigens mooie top 10 plek van Oomen die begint duidelijk minder slecht te worden dan de meeste om hem heen.
Orakel 20 mei 2018 17:05
2:11 Waarschijnlijk pakt Dumoulin dinsdag het roze. Daarna zien we wel verder.
Inigo 20 mei 2018 17:05
Kwam aan het einde nog terug bij groep, mentaal sterk.
Fashionisto 20 mei 2018 17:05
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nee want Dumoulin wad toen kwetsbaar bergop en
> pakte zijn tijd op zijn domrin: de tijdrit.
> Daarnaast had hij in de Vuelta al voor eindwinst
> meegedaan. Yates heeft nooit eerder voor het
> podium gereden in een grote ronde.

Goed, Kruijswijk dan. winking smiley

Iets heel anders: Kan Lopez teruggezet voor die zwieper?
Andere Peter 20 mei 2018 17:06
In zekere zin: touché :-)

Maar zo kun je iedereen verdenken (en waarom dan niet Dumoulin verdenken?). Ik heb lang geleden besloten het nieuws te volgen en niet erop vooruit te lopen. Overigens zijn ook ronderenners die later nooit in de verdachtenbank terecht kwamen wel degelijk vergelijkbaar dominant geweest.
Andere Peter 20 mei 2018 17:06
Dat leek mij dan juist fysiek sterk.
Tinuz 20 mei 2018 17:08
Tja, die Yates rijdt verbluffend en onwaarschijnlijk.
Voor Tommeke Dumoulin lijkt het me nu vooral zaak die tijdrit te proberen winnen. Als die vreemde Yates zo blijft rijden dan zal er niks aan te doen zijn.
Pyama 20 mei 2018 17:09
Top commentaar inderdaad. Karsten klep dicht heeft gewerkt? Al vind ik die ook prima. Alles liever dan NOS, Been en Traksel.
Logisch gekoerst door het groepje. Dumoulin had eerder zijn verantwoordelijkheid moeten nemen.
Curzio 20 mei 2018 17:11
Kruijswijk was de grootste verrassing geweest sinds Horner inderdaad. Twee dingen pleiten dan weer in zijn voordeel: de tegenstand was niet erg sterk (herinner de dramatische klimtijdrit van Nibali) en hij heeft het nooit meer zo laten zien.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/05/2018 17:12 door Curzio.
diravi 20 mei 2018 17:11
Komt min of meer uit het niets effe de Giro winnen. Ik vermoed dat ie even snel verdwijnt als dat ie kwam, dit kan toch niet.
JW 20 mei 2018 17:11
Het wordt toch tijd dat Yates zijn (door mij verwachte) inzinking krijgt.
En anders maakt hij forse kans deze Giro te gaan winnen.

Vandaag gevochten voor Girowinst, maar de slag verloren. Jammer Tom.
Maar Rome is gelukkig nog steeds ver weg.
Slimmerd 20 mei 2018 17:12
Waarom moet Yates een inzinking krijgen? Gaat JW nu anti-supporteren?
rustdag 20 mei 2018 17:14
Nee hoor, puur PRO TOM
Curzio 20 mei 2018 17:15
4 seconden de kilometer? Ik vrees er voor.
predator 20 mei 2018 17:15
diravi Schreef:
-------------------------------------------------------
> Komt min of meer uit het niets effe de Giro
> winnen. Ik vermoed dat ie even snel verdwijnt als
> dat ie kwam, dit kan toch niet.

Eens, dit is gewoon verdacht. Zeker omdat het een Brit is.
Wanny 20 mei 2018 17:16
Van Bellegem is verschrikkelijk met zijn de heer Froome en de heer Yates. En Aru is steeds in crisi.
JW 20 mei 2018 17:17
a. omdat ik dat verwacht had en nog steeds verwacht (en ik krijg niet graag ongelijk);
b. omdat ik liever Dumoulin zie winnen;

Anti-supporteren weet ik niet wat dat is.
Maar ik ben in ieder geval als supporter beslist vooringenomen, partijdig, chauvinistisch en ga zo nog maar even door.
Daar is volgens mij niets verkeerds of onsportiefs aan.
rustdag 20 mei 2018 17:19
Ik vind Van Bellegem en Kroon een prima Duo. valt me niet tegen. Mooi dat been en trakels de Tour doen,daar heb je dan geen last van..
Orakel 20 mei 2018 17:22
Totaal gemist door de regie, maar Aru is vandaag op grote achterstand gereden.
Clavan 20 mei 2018 17:23
Niks mis mee toch. Yates de beste nu. En Tom een goede 2e. Op naar de 3e week.
rustdag 20 mei 2018 17:24
Koppi 20 mei 2018 17:24
En er zit regelmatig iemand in het zog.
Maar als duo kon Kroon/Bell. inderdaad slechter zijn.
Fcdh 20 mei 2018 17:25
Zullen ze het bij Sunweb vanaf vandaag met een schuin oog ook gaan kijken naar het klassement van Oomen?
Top 10 plek op 22 jarige leeftijd in een grote ronde staat toch leuk op je CV....
Cecchini 20 mei 2018 17:28
En als elke prikker tijdens deze Giro inmiddels wel gezegd heeft, geeft Andere Peter tot ergernis van velen weer teken van leven, zo blijkt het vandaag maar weer eens. Bromerta help, please.
predator 20 mei 2018 17:33
Orakel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Totaal gemist door de regie, maar Aru is vandaag
> op grote achterstand gereden.

Ehhh, ruim in beeld geweest in het begin......
Ron de Renner 20 mei 2018 17:35
Logisch dat Dumoulin zocht naar samenwerking in de groep. Daar heeft hij vorig jaar zijn Giro mee gered.
Eddy Veen 20 mei 2018 17:39
Dat gaat Tom niet redden tegen een Yates in topvorm. Ik denk dat Dumoulin alleen nog maar achteraf de Giro kan winnen.
stoempert 20 mei 2018 17:43
Dat was inderdaad een drama. Schatte totaal niet in dat het bij Tom van niet beter kunnen was.
Carlos Danger 20 mei 2018 17:50
Zonder astma ga je geen grote ronde meer winnen.
El Chaba 20 mei 2018 17:51
Spreek voor jezelf en niet voor anderen ajb.
En degene wiens hulp je inroept is tien keer erger.
ton duk 20 mei 2018 17:51
en tussendoor van kampen veranderen...heerlijk !
gr
Frederik D. 20 mei 2018 17:56
Indrukwekkende zege van Yates. Dumoulin deed echt zijn best. Maar was de mindere. Jammer voor hem, jammer voor zijn fans. Misschien weet Dumoulin via de tijdrit nog het roze te pakken. Maar zeker voor hem geldt dat veertien dagen koers niet in zijn koud wielertenue gaat zitten. Of juist wel. Maar al heeft hij na de tijdrit het roze, er komen nog meer ritten en dan kan Yates het roze heroveren. Tenzij Yates op een verboden middeltje wordt betrapt, wint hij, Yates, deze Giro, die al met al het aankijken waard is. Tweede worden achter Yates in het eindklassement is ook mooi. Welke Nederlander was de laatste tweede in een grote ronde? Was dat niet Rooks achter Delgado in de Tour? 1988? Dertig jaar geleden?

Froome verloor vandaag tijd op Yates en Dumoulin en op Pinot en Pozzovivo. Wat betekent dat voor de Tour? Rijdt Froome zich al met al in vorm of verliest hij toch vorm?
Sub Culture 20 mei 2018 17:58
Hoop nog altijd dat T Dumoulin het tij alsnog kan keren.
Maar die bleiters met hun dopinginsinuaties over Yates gun ik wel een Britse roze trui.

Ohja, wtf doet die debiele Frank Hoste ineens op Eurosport?
El Chaba 20 mei 2018 18:01
Fashionisto 20 mei 2018 18:02
Het aantal insinuaties is wel een beetje treurig aan het worden. Misschien dat het doordeweeks kijken van Goede Tijden Slechte Tijden een goede uitlaatplek is voor iets te patriottische wielerliefhebbers?
Sjorsoll 20 mei 2018 18:04
ton duk 20 mei 2018 18:04
Nee ..verder wel opvallend dat Oomen met zijn 13e plek AK pas 4e staat in het Jongerenklassement...
gr
Sjorsoll 20 mei 2018 18:18
Als Yates deze dominantie voortzet dan zou dat er misschien toe kunnen leiden dat de Tour in de toekomst ook weer wat meer tijdritkilometers bevat. Hoop dat Pinot dinsdag een minuutje pakt op Yates zodat de organisatie dat ook echt gaat overwegen. Yates is denk ik zelfs voor Quintana en Porte niet te volgen nu..
predator 20 mei 2018 18:28
Fashionisto Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het aantal insinuaties is wel een beetje treurig
> aan het worden. Misschien dat het doordeweeks
> kijken van Goede Tijden Slechte Tijden een goede
> uitlaatplek is voor iets te patriottische
> wielerliefhebbers?

Heeft daar niks mee te maken. Ik had Lopez, Chaves, Aru of Pinot prima gevonden, maar Yates rijdt nu opeens alle grote namen naar huis. En niet zo'n beetje ook.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/05/2018 18:31 door predator.
Cecchini 20 mei 2018 18:30
Ik spreek zeker voor mijzelf, maar als ik die ellenlange discussies van AP met welke prikker dan ook volg, waarbij hij zijn vermeende eeuwige gelijk tot aan het gaatje in zijn voordeel probeert te beslechten, en de prikkers uiteindelijk uitgeblust en opgebrand afhaken zijn ontelbaar. Bromerta is origineel, heeft een goede kijk op fysieke gegevens en die ellenlange fitties met Horsie (die is ook erg) neem ik dan maar voor lief. Nee, de terugkeer van AP heeft meer na- dan voordelen.
Tinuz 20 mei 2018 18:33
-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/05/2018 18:34 door Tinuz.
Cecchini 20 mei 2018 18:34
Wel eens van Bernal en/of Roglic gehoord ?
Tinuz 20 mei 2018 18:34
Het was wel weer een dollemansrit vandaag. Met name door die mafketels van Cannondale is mijn indruk. Die reden werkelijk alsof de duvel hen op de hielen zat.
Hun kopman Woods kwam binnen op ruim 4 minuten overigens.
Slimmerd 20 mei 2018 18:38
Zonder #zegetrein prima bijdrages Sub!

Hup Yates, hup Kroon, fuck Hoste
Hoentie 20 mei 2018 18:49
Bernal weet ik niet, maar Roglic gaat Yates echt niet volgen op zo'n dag als vandaag hoor.
Sjorsoll 20 mei 2018 18:50
Ja, zijn wielrenners. Hebben allebei nog nooit over drie weken goed gepresteerd (Yates ook niet, maar die lijkt niet veel slechter te worden).
Frederik D. 20 mei 2018 18:58
Klote

"Het zal me echt een rotzorg zijn wat Yates zegt over tijdverschillen in de tijdrit. Ik ben helemaal naar de klote. Ik denk nu alleen aan de rustdag", zei Dumoulin, die als derde binnenkwam na de bergrit met finish in Sappada.

"Ik heb zó diep moeten gaan op de beklimming waar Yates aanviel om bij die vier anderen te blijven. Maar het maakte toch niks uit: ze zaten alleen maar te kloten. Als ik meteen alleen was gaan rijden, was het verschil met Yates een stuk kleiner geweest."

Aldus Dumoulin.
Nu.nl



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/05/2018 19:00 door Frederik D..
Eddy Veen 20 mei 2018 19:06
Nou, ruim twee minuten in bijna 66 uur valt mee als je bedenkt dat Reinier Paping in 1963 nummer 2 in elf uur op 22 minuten reed.
Sjorsoll 20 mei 2018 19:08
De rest is dus bezig met het podium, niet meer met de eindzege.
rustdag 20 mei 2018 19:10
Ja dat moet Tom nu ook toen. 2 of 3 is mooier dan 4 En wie weet gaat yates nog gekke dingen doen
JW 20 mei 2018 19:37
Hij zat in een rotpositie.
Als hij alles geeft om Yates bij te halen weet je ook zeker dat ze tegen het eind allemaal achter zijn rug wegdemarreren.
Het lijkt me logisch dat dat scenario de voorkeur had van Pinot en co.
Maar als het hele groepje kop over kop vol achter Yates had gereden hadden ze toch een paar concurrenten voor het podium (Froome voorop) op grotere achterstand kunnen zetten.

Maar goed dat Tom die tijdrit nog heeft.
Tijd om Pinot en Pozzovivo op echte achterstand te zetten.
Want die rijden toch ook een beste Giro.
Cecchini 20 mei 2018 19:49
Nee Bernal is dan ook nog maar 21 jaar. Gek, dat ie nog geen Grote Ronden heeft gereden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/05/2018 22:29 door Cecchini.
Cecchini 20 mei 2018 19:52
Toch vervalt ie dan weer in dezelfde fout als vorig jaar met Quintana en Nibali, toen die ook geen kopwerk wensten te doen. Hij moet op dat soort momenten niet met irritaties bezig zijn. Kijk Yates rijdt ook alleen, en kan zich ook niet sparen op zo'n moment. Gek genoeg, is dat hij achteraf die fout ook toegeeft, terwijl hij toch van vorig jaar had moeten leren.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/05/2018 20:08 door Cecchini.
Curzio 20 mei 2018 19:55
Pinot en Pozzovivo rijden prima, maar gaan gewoon geen grote ronde winnen. En mogelijk in deze editie ook geen etappe. Waarschijnlijk staat in elk geval een van deze twee na deze goeie Giro met lege handen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/05/2018 19:56 door Curzio.
Kuiperberg 20 mei 2018 19:55
As vrijdag wordt de Giro pas echt beslist. In mijn ogen is dan pas de Koninginnerit, over de Finestre en de eindklim de Jafferau. Dumoulin kan mogelijk anderhalve minuut pakken op Yates in de tijdrit. En dan is het toch weer retespannend as vrijdag.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/05/2018 19:56 door Kuiperberg.
Nomath 20 mei 2018 20:12
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Aldus Dumoulin.


Je laat een belangrijke stukje weg:
" .. ze zaten alleen maar te kloten. Als ik meteen alleen was gaan rijden, was het verschil met Yates een stuk kleiner geweest"
"..Ik heb vandaag alles goed gedaan, maar Yates was gewoon veel te sterk"
.

Dat een niet-domme renner als Dumoulin zich in deze twee zinnen direkt tegenspreekt, is hem zo kort na de finish te vergeven.
Misschien zal hem straks nog een taktische fout te binnen schieten: het voortijdig opbranden van Sam Oomen.

Dat een domme Belg als co-commentator Frank Hoste dat wel meteen doorhad is voor het patriottische kijkersvolk moeilijk te verteren.
De blootliggende zenuwen kunnen op zulke momenten geen Belg of Duitser (Kittel) verdragen.
Wat Frank H. meteen doorhad was:
- Oomen op kop zetten om Froome op achterstand te zetten, helpt Dumoulin niets (tenzij TD heel bang is voor CF)
- zonder Oomen moet TD een aanval van Yates alleen opvangen;
- als tweede in het klassement moet je geen hulp verwachten van renners die onder je staan;
- je moet Pinot niet de afdaling laten leiden ;

Jammer dat Karsten Kroon het stokje van co-commentator dinsdag weer overneemt.
Kroon is een soort flierefluiter. Goed voor wat anecdotes, maar de details van de rit moet hij altijd opzoeken.
Horsie is back 20 mei 2018 21:11
Na back-to-back rust vandaag met nieuwe wielen weer lekker getraind. Thuiskomend hoorde ik via het sportjournaal, dat Dumoulin op 2:11 stond. Ai, attaque.
Op het prikbord zag het zwart van de reacties, allemaal gelezen, maar wie was toch die constante in de discussie, ene AP, die rijdt toch niet in de Giro? grinning smiley
Inmiddels was ik er achter, dat mijn afscheidsgroet vanmiddag was verdwenen. Het was natuurlijk ook lelijk van Horsie om een vlaams gezegde, door hem als olijk ervaren, zo in de post te verwerken.

Maar wat las ik daar nou (die is ook erg) van de hand van de nestor, de ouderling (mag Horsie dat zeggen, ja dat mag Horsie) Cecchini.
Dit noem ik nu uit de kast komen. grinning smiley

Maar on topic: Froome weer verbannen; maar Dumoulin reed de laatste 3 kilometer toch 1,5 km/h gemiddeld sneller dan Yates, dus heeft zich uiteindelijk na het kennelijk gekloot (nog niks van gezien) prima geweerd. Yates dus met de vlucht naar voren. Hij heeft ook de rol van Froome qua fysieke verschijning overgenomen. Zelfs Pantani zag er niet zo afgepeigerd uit. De voedingsrevolutie heeft de dopingrevolutie al lang overwoekerd.

Ik breek echter wel een lans voor AP.
Je kunt hem toch regelmatig op interessante gedachten/invalshoeken betrappen.
Bij Bromertà heb ik dat niet zo. Dat is meer een juke-box. Maar, hé daar kunnen ook aardige platen tussen zitten.
Cecchini 20 mei 2018 21:30
Ja Horsie, dat mag jij zeggen, en deze bijdrage vond ik ook meer dan vermakelijk. Ik rond mijn fietstochtjes altijd af voordat de Giro renners aan hun finale beginnen.
Cecchini 20 mei 2018 21:33
Oomen legde uit waarom hij zo lang op kop had gesleurd. ,,We hadden in de koers gehoord dat de mannen van Sky iets wilden proberen in de afdaling van de voorlaatste beklimming en daarna gelijk zouden doortrekken. En de groep was nog best wel groot. Door wat uit te dunnen maakten we het voor onszelf wat makkelijker in de afdaling. Tom zei dat hij zich niet super voelde, maar echt ongerust was ik niet. Ik heb dat zelf ook weleens: dan voel je je beroerd, en uiteindelijk kom je er toch doorheen.''
Sjorsoll 20 mei 2018 21:50
Vond het een saaie co-commentator met een vrij vervelende stem. Vast een prima kerel verder.
Geef mij Karsten Kroon maar. Smaken verschillen.
Eddy Veen 20 mei 2018 21:54
Ik denk dat Dumoulin zijn vormpiek over een week of negen heeft geplandwinking smiley
Tjappie2 20 mei 2018 22:09
Ik neem na vandaag in elk geval vrijdagmiddag vrij, hopend op de inzinking van Yates die ik al tijden verwacht. Hopen tegen beter weten in vrees ik. Wint Yates de ronde dan is daar verder niets op af te dingen.
Blueprint 20 mei 2018 22:14
Prachtig hoe Yates koerst om te winnen, in plaats van om niet te verliezen.

Voor degenen die het geleuter op ES niet trekken: zet je (digitale) tv eens op Engels en je kunt genieten van deskundig, inhoudelijk en enthousiast commentaar.
Tinuz 20 mei 2018 22:18
Krullebol Yates van Salbutamol naar terbulatine. TUE, fietsen zonder te puffen. Zeg daar maar eens iets zinnigs over, Horsie et. al, of moet Bromerta ter zake weer de hete kolen uit het vuur halen? Kernwoord: TUE.
[www.wielerflits.nl]
Tjappie2 20 mei 2018 22:21
In dit geval waren de kernwoorden juist: "geen TUE". Want die had de dokter niet aangevraagd. winking smiley
Sjorsoll 20 mei 2018 22:28
Yates ziet er op tv al vreselijk mager uit. Ik denk dat je je rot schrikt als je hem in het echt ziet.
Tinuz 20 mei 2018 22:35
Tja, wel zielig die Yates. Heeft net als gouwgenoot Froome astma. Gisteren zagen we dus 2 astma patienten 1 en 2 eindigen bovenop de zwaarste klim van Europa.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/05/2018 22:35 door Tinuz.
Sjorsoll 20 mei 2018 22:35
Tjappie2 20 mei 2018 22:38
Nou zeg dat. Ik hoop nog steeds dat Dumoulin wint, maar op basis van de Giro tot nu toe verdient Yates het ook. Dus daar kan ik prima vrede mee hebben.

Dat gejammer over een Brit/doping/TUE/pufjes is momenteel de hoofdmoot in plaats van dat het over de koers zelf gaat.
Horsie is back 20 mei 2018 22:42
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> Krullebol Yates van Salbutamol naar terbulatine.
> TUE, fietsen zonder te puffen. Zeg daar maar eens
> iets zinnigs over, Horsie et. al, of moet Bromerta
> ter zake weer de hete kolen uit het vuur halen?
> Kernwoord: TUE.
> [www.wielerflits.nl]
> s-betrapt-op-terbutaline-ploeg-neemt-verantwoordel
> ijkheid.html

Horsie et. al, graphaas.

A. Yates was toen nog niet jarig, maar ik wel. Dus respect.
B. De vraag is natuurlijk, hoe komt Yates aan zo'n anorexia achtig lichaam en blijft toch optimaal presteren. Daar zal best legaal en illegaal aan gesleuteld zijn of zelfs worden. Maar nu rijdt Yates legaal in de Giro, dus wat moet er dan van gezegd worden, anders dan speculeren.

Ik verkeer niet in dat milieu en moet me net als bijna iedereen oriënteren op wat er in het publiekelijke domein bekend wordt. Zover de interesse reikt.
Bovendien ben ik vooral geïnteresseerd in de niche van het wielrennen, het baanwielrennen nietwaar.

Is dit helder? grinning smiley
Tinuz 20 mei 2018 22:48
Ter zake heb ik meer aan Bromerta, concludeer ik. Toch bedankt voor dit attest.
Horsie is back 20 mei 2018 22:57
Sjorsoll Schreef:
-------------------------------------------------------
> Yates ziet er op tv al vreselijk mager uit. Ik
> denk dat je je rot schrikt als je hem in het echt
> ziet.

BMI van 19,6, niet slecht toch? Na de finish op de Monte Zoncolan zag Yates er toch echt afgepeigerd uit à la ooit Chris Horner sat down.
Yates is van het prototype Pantani, maar hij houdt het alleen niet zo lang vol.
Dinsdag komt de grote beproeving voor Yates, maar hoe dan ook zijn positie is florissant.
Andere Peter 20 mei 2018 23:06
Zou kunnen. Maar dat het fysiek sterk was staat vast. Anders kun je zo niet rijden. Of het mentaal sterk was, is 100% speculatie. Het is mij teveel cliché. Automatosch wordt iedereen die van achterstand terugkomt mentaal sterk benoemd. Alsof er nooit een mentale slapjanus iets op kracht herstelt.
Andere Peter 20 mei 2018 23:11
Jij projecteert steeds een sterkere Dumoulin dan de echte Dumoulin. Je projecteert steedfs een zwakkere Yates dan wat we van Yates zien. Het is toch vooral: hoop doet leven.

Natuurlijk kan de krachtsverhouding evolueren in het voordeel van Dumoulin. Dat staat er los van. De vraag is of je moet wáchten tot het evolueert (met de kans dat je achteraf spijt hebt van gemiste kansen) of dat je poogt af te dwingen dat het evolueert door eens uit een ander vaatje te tappen.
Sjorsoll 20 mei 2018 23:12
Ja je hebt gelijk, bmi is gewoon goed.
Sjorsoll 20 mei 2018 23:15
Als Tom gaat rijden op een stuk vals plat met 20 seconden achterstand op Yates... Dan heeft Yates normaal gesproken geen schijn van kans dat hij tot de finish wegblijft denk ik.
Andere Peter 20 mei 2018 23:17
Twee jaar voor zijn vermoedelijk aanstaande Girowinst werd Yates 6e in de Vuelta. Precies hetzelfde resultaat als Dumoulin twee jaar voordat hij de Giro won.
Daarnaast werd Yates een jaar tevoren 7e in de Tour. Een resultaat wat Dumoulin niet kan overleggen.

Waarom komt Yates dan uit het niets?
Andere Peter 20 mei 2018 23:22
Horsie is back 20 mei 2018 23:30
Sjorsoll Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ja je hebt gelijk, bmi is gewoon goed.

Theoretisch wel, maar hij zit al dicht tegen de ondergrens aan van 18,5.
Zijn ideale gewicht, ware hij een normale burger, zou echter tussen 66,6 kg en 72,5 kg moeten bedragen.
Edoch, daarmee zou hij natuurlijk niet zo wegfladderen zoals hij nu nog steeds doet.

BMI is feitelijk ook wel een bijna achterhaald begrip, maar los daarvan, het gaat natuurlijk om de verhouding van spieren en vet als ook beenderen.
Fitlab van aug 2015 gaf voor Froomey een BMI van 20,687. Spiergewicht linker- en rechterarm 3,5 kg elk, idem voor benen 10,3 kg; totaal inclusief romp 61,5 kg.
Destijds, dat was voor jouw prikbordtijd denk ik, had ik hierover al zeg maar een klein meningsverschil.

Waarmee Ras mus ooit begon is nu een wetenschap geworden.
Sjorsoll 20 mei 2018 23:40
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/05/2018 23:41 door Sjorsoll.
Sjorsoll 20 mei 2018 23:41
Carlos Danger 20 mei 2018 23:56
Misschien niet uit het niets, maar deze Yates heeft nog nooit om het podium, laat staan de zege, gestreden.
Zijn verdienstelijke top-10 plaatsen in Tour en Vuelta werden behaald vanuit de achtergrond, in de schaduw
van de strijd om de eindoverwinning.
Voor een Britse renner met 'astma' en een dopingverleden, rijdt hij nu wel heel opmerkelijk makkelijk naar boven. Dinsdag
blijft hij, is mijn inschatting, binnen een minuut van Dumoulin en/of Froome. Dan weten we zeker, dat SunWeb een
arts dient te vinden, die Dumoulin ook maar tot astma-patiënt moet promoveren.
Sjorsoll 21 mei 2018 00:05
Ik denk ook dat Tom net een minuut pakt en niet veel meer.

En ja, dit komt relatief uit het niets. Het is niet dat Yates nooit goed gereden heeft in een grote ronde. Maar deze bizarre dominantie had niemand verwacht.
Hij wint drie etappes, dat hadden er ook vijf kunnen zijn (denk o.a. aan zijn cadeautje aan Chaves).

Dit wil niet per se zeggen dat 'ie aan het snoepen is. Misschien wel, misschien niet. Het komt gewoon uit het niets, that's it.
Tjappie2 21 mei 2018 00:09
Of Yates wel of geen astma heeft doet in principe niet ter zake. Wat ter zake doet is of hij en zijn ploegarts de UCI Therapeutic Use Exemption Committee kunnen overtuigen dat ie het wel heeft en daardoor recht heeft op/toestemming krijgt door een TUE.

Zolang de UCI Therapeutic Use Exemption Committee de dispensatie verstrekt zou Yates (of welke renner dan ook) wel gek zijn om daar geen gebruik van te maken.
Sjorsoll 21 mei 2018 00:38
Of hij het wel heeft of niet doet voor mij wel ter zake, dat heeft met ethiek te maken. Het verschil tussen een goed mens en een minder goed mens.

Ik heb er trouwens nog nooit over nagedacht tot nu. Ik kan het gewoonweg niet weten dus ik ga maar van het goede uit.
Dat dit soort sprookjes in het wielrennen inderdaad meestal sprookjes blijken stoort me wel ergens in m'n achterhoofd. Tegelijkertijd vind ik het sneu voor mensen zoals hopelijk Yates: degenen die het zonder verboden snoepjes doen.

Ik weet dat het jou niets interesseert of iemand gebruikt smiling smiley Mag. Mij wel.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/05/2018 00:39 door Sjorsoll.
Horsie is back 21 mei 2018 00:49
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> Krullebol Yates van Salbutamol naar terbulatine.
> TUE, fietsen zonder te puffen. Zeg daar maar eens
> iets zinnigs over, Horsie et. al, of moet Bromerta
> ter zake weer de hete kolen uit het vuur halen?
> Kernwoord: TUE.
> [www.wielerflits.nl]
> s-betrapt-op-terbutaline-ploeg-neemt-verantwoordel
> ijkheid.html

Kernwoord: TUEsday zal het moeten gebeuren.
Horsie is back 21 mei 2018 00:50
Sjorsoll Schreef:
-------------------------------------------------------
>


Zitten hier nu 17 prikkers naar verboden vruchten te kijken?
Tjappie2 21 mei 2018 00:54
Sjorsoll Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik weet dat het jou niets interesseert of iemand
> gebruikt smiling smiley Mag. Mij wel.

En dat is ook helemaal prima thumbs up
Als je maar geniet van de koers smiling smiley
Horsie is back 21 mei 2018 01:23
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Of Yates wel of geen astma heeft doet in principe
> niet ter zake. Wat ter zake doet is of hij en zijn
> ploegarts de UCI Therapeutic Use Exemption
> Committee kunnen overtuigen dat ie het wel heeft
> en daardoor recht heeft op/toestemming krijgt door
> een TUE.
>
> Zolang de UCI Therapeutic Use Exemption Committee
> de dispensatie verstrekt zou Yates (of welke
> renner dan ook) wel gek zijn om daar geen gebruik
> van te maken.

Zouden renners op hun bucketlist hebben staan: verwerven van een conditie, waarvoor ik een TUE kan aanvragen.
Ik benut zoveel mogelijk de verharde weg, ben dus een wegrenner, aan de andere kant ook weer niet, maar inspanningsastma ken ik niet. Wel weet ik, dat ik een gevoelige keel heb. Hoewel je bij een niet al te lange sprint weliswaar niet ademhaalt, komt er ongemerkt natuurlijk wel lucht met rijsnelheid binnen.
Sjorsoll 21 mei 2018 01:47
Geweldig dat het in beeld kwam (bij Eurosport). Neem aan dat Karsten het heeft gezien, zat zelf niet te kijken op dat moment.
Horsie is back 21 mei 2018 01:53
Sjorsoll Schreef:
-------------------------------------------------------
> Geweldig dat het in beeld kwam (bij Eurosport).
> Neem aan dat Karsten het heeft gezien, zat zelf
> niet te kijken op dat moment.

Ik ben je kwijt, ik heb vanmiddag getraind. smiling smiley
Andere Peter 21 mei 2018 01:58
Dat niemand het had verwacht zou hebben natuurlijk geen argument. Dat hij Brit is trouwens ook niet.

Ik zie een tamelijk gelijkmatige evolutie.

2016 (hij wordt dat jaar 24): Vuelta 6e
2017 (hij wordt dat jaar 25): Tour 7e (een keurige middenstap tussen Vuelta 6e en Giro 1e)
2018 (hij wordt dit jaar 26): Giro 1e

Hij komt in ieder geval niet uit het niets. Het is een normale definitieve doorbraak. Het is met vele renners in het verleden ongeveer zo gegaan. Opeens staan ze er echt.
Andere Peter 21 mei 2018 02:00
Nou lekker dan. Je geeft als bewijs van doping: hard fietsen.
Adje Wijnands 21 mei 2018 02:01
Sjorsoll Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik denk ook dat Tom net een minuut pakt en niet
> veel meer.
>
> En ja, dit komt relatief uit het niets. Het is
> niet dat Yates nooit goed gereden heeft in een
> grote ronde. Maar deze bizarre dominantie had
> niemand verwacht.
> Hij wint drie etappes, dat hadden er ook vijf
> kunnen zijn (denk o.a. aan zijn cadeautje aan
> Chaves).
>
> Dit wil niet per se zeggen dat 'ie aan het snoepen
> is. Misschien wel, misschien niet. Het komt gewoon
> uit het niets, that's it.


Ja, dat is het wel een beetje.
Andere Peter 21 mei 2018 02:06
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat bij een aanzienlijk deel van de prikkers de insinuaties aan Yates heviger en vileiner worden nu hij een Nederlander lijkt te kloppen. Reed hier Nibali op de plek van Dumoulin, dan zou Yates hier denk ik anders zijn ontvangen.

Het aloude liedje. Het strookt niet met wat we verwachttten, dus er moet een barbertje hangen (want in retrospect toegeven dat de verwachting onjuist was dat doen we natuurlijk niet).
Horsie is back 21 mei 2018 02:10
Hiermee zul je je populariteit niet verhogen.
Curzio 21 mei 2018 08:13
De tijd waarin je nog naief naar wielrennen kon kijken ligt al tien jaar achter ons (vrij naar Bromerta).
Orakel 21 mei 2018 08:14
Inmiddels is duidelijk dat het geen aanval op Yates was, maar een verdediging op de aanvalsplannen van Sky.
Met andere woorden, deze zondag was Sunweb al zijn 2e plek het verdedigen.
Orakel 21 mei 2018 09:16
Denk je dat echt?

Wanneer Poels dit nummertje in de Giro had opgevoerd, dan werd hij ‘ook’ gezien als de volgende bedrieger.

Ik geloof dat de publieke opinie betreffende valsspelen verschuift. Een steeds groter deel van de volgers wil een eerlijke strijd zien. Zoals millennials ook een groenere en gelijke wereld willen (in contrast met generaties daarvoor). Aanname is conclusie.
Luijt 21 mei 2018 09:51
Ik betrap me er op dat ik het met je eens ben. Maar die Yates, dat klopt natuurlijk niet.
Eindhovuh 21 mei 2018 10:12
Volgens mij klopt het allebei. Ik vertrouw plotselinge dominantie nooit, dat Dumoulin nu tweede staat maakt het ergerlijker.
Bromertà 21 mei 2018 12:07
"Yates speelt met ons."


Op zich heb ik geen problemen met de dominantie van Yates, dat ie ’t hele veld naar de vaantjes rijdt, dat ie van Jeruzalem tot Rome een slagveld achterlaat, dat ie de stenen uit de straat trapt, dat ie versnelt met de gretigheid van een nieuweling die drie dagen geen fiets heeft mogen aanraken. Maar waar ik een godsgruwelijke hekel aan heb is dat ie ’t zo moeiteloos doet, zo achteloos, zo op een manier waarmee ie het hele peloton wegzet als een stel miezerige talentloze kruipers.

Laats zag ik die schitterende reportage van Andere Tijden Sport over het drama Erik Breukink, die in het Roze na twee mislukkingen eindelijk op weg leek om de Giro te gaan winnen, maar waar op onverklaarbare wijze een verschrikkelijk noodlot toesloeg. In de reusachtige Dolomieten had ie de ene na de andere majestueuze col overleefd, in honden weer. Voor de boeg lag nog een bergje dat met moeite een col genoemd kon worden: de Campolongo. Maar Breukink kreeg een gigantische klap van de man met de hamer. De tijd van de super gelletjes was nog lang niet aangebroken en de moeilijk verteerbare repen kregen geen vat meer op het uitgewoonde lichaam. Leeg, uitgeput, zelfs zijn denken werd ingekrompen tot een instinctief voortmalen. De finish werd bijkans op de tast en kruipend bereikt.

Een foto vulde mijn platte plasma-scherm en ik schrok: de prachtig jonge Eric Breukink was onherkenbaar veranderd in een versleten oude man met holle ogen zo diep verscholen in de oogkassen dat de andere kant van zijn schedel er doorheen leek te schijnen. De ongenadig harde koers had al het leven uit de renner geknepen. Zijn geest had de strijd verloren doordat het lichaam hem in de steek liet. Daar zat geen mens meer tegen een dranghek in een knalgeel regenjack, maar een dolende eenzame ziel die als een schaduw uit de onderwereld van Hades was neergestreken.

Toen Peter Winnen zo grandioos de rit op Alpe d’Huez won, kon ie van vermoeidheid nog amper één arm als juich-gebaar omhoog torsen.

Als een renner wint dan wil ik getuige zijn van zijn lijden, dan wil ik signalen opvangen van zijn inwendige oorlog, die tussen lichaam en geest; het lichaam dat kreunt om genade terwijl de geest de zweep erover legt. Als ie niet wint, wil ik zijn lichaam binnenstebuiten tussen het kader zien hangen, waarbij zijn verslagen geest ineenschrompelt tot een reptielenbrein dat nog net het stuur richting finish weet te houden.

Gisteren zag ik eindelijk wat elke wielerliefhebber graag wil zien: de geïsoleerde roze trui. Dit moest een man tegen man gevecht gaan worden, een strijd tussen de leiders van het klassement. Bergop zaten ze op een kluitje. De vermoeidheid sijpelde bijkans door mijn scherm. Helaas niet van iedereen. Een loflied op hoge school wielrennen ontaardde in een deceptie. Geen gevecht van man tegen man, want er heerste een andere gedachte: de tijdritspecialist moest hangen. Het roze kreeg een vrijgeleide en fladderde moeiteloos ( alweer ) naar de gladiolen. De rest voerde een strijd van allen tegen één en één tegen allen. Dumoulin leek machteloos op het altaar geslachtofferd te worden, moest de groep van vier laten gaan, maar herrees om in zijn ultieme laatste kilometers boven zichzelf uit te stijgen om zelfs nog 4 bonificatieseconden te bemachtigen.


Na de rit verwoordde Dumoulin het zo: ”Yates speelt met ons.”

.
Tinuz 21 mei 2018 12:33
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------

> Zolang de UCI Therapeutic Use Exemption Committee
> de dispensatie verstrekt zou Yates (of welke
> renner dan ook) wel gek zijn om daar geen gebruik
> van te maken.

Ja, Tjappie, I guess so. Maar ik bekijk het vanuit een groter plaatje. Namelijk dat krullebol Yates astma veinst om zo middeltjes te verkrijgen die hem niet of nauwelijks doen puffen tijdens het fietsen, en de dokter daarbij zogenaamd had 'vergeten' dit op te geven.
En (sommige) anderen dit trucje niet zo doen. Ik vind dat oneerlijk.
Pyama 21 mei 2018 12:41
Het is hier ook altijd hetzelfde qua nationalistische gevoelens. Eerder waren Aru en Nibali al de sjaak. Nu is het allemaal de schuld van Yates.
Tinuz 21 mei 2018 12:46
Nog iets inhoudelijks te melden hierover?
diravi 21 mei 2018 12:47
Carlos Danger 21 mei 2018 12:48
Speelt wat mij, als Hollandse Vlaming, betreft geen enkele rol.
Horsie is back 21 mei 2018 13:00
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> De tijd waarin je nog naief naar wielrennen kon
> kijken ligt al tien jaar achter ons (vrij naar
> Bromerta).

De Ras mussen in mijn tuin kwetteren er nu vrolijk op los.
Horsie is back 21 mei 2018 13:28
Ik herinner me dominantie alleen uit de tijd van Holy Moses, die met losse veters en al toch nog uiteindelijk op een winning streak uitkwam van 122.
Oh, ja, er was ook nog iets van een bijbelse 7 in een seculiere wereld voorbij het avondland.

Als een topsporter op zijn hoogtepunt van zijn kunnen is, staan alle prestatievariabelen op groen. Een situatie, die nooit voor alle sporters zal gelden.
Dit leidt soms tot verschillen, die niet aan onze verwachting voldoen. Wij denken liever aan Jantje Sochi 2014.
Sjorsoll 21 mei 2018 13:39
Ik zei niet voor niets wat ik bedoelde. Hij komt niet uit het niets, hij domineert uit het niets. Dat zeg ik zonder daar iets aan te hangen.
Andere Peter 21 mei 2018 13:56
Jij niet. Maar ik praat niet alleen tegen jou hier.
Andere Peter 21 mei 2018 13:59
Wanneer Poels dit nummertje in de Giro had opgevoerd, dan werd hij ‘ook’ gezien als de volgende bedrieger.

Niet hier hoor. Niet in deze mate. Niet zo ongefundeerd.
Andere Peter 21 mei 2018 14:05
thumbs up

Zo zie ik het ook. Tevens zijn de verschillen in de top zo marginaal, dat minimale verschillen al heel groot kunnen lijken. Er gebeurt niets onnatuurlijks met Yates. Gewoon een jarenlang steeds beter wordend talent dat op zijn 25e tot volle wasdom komt. En waarbij op dit moment alle puzzelstukjes een keer mooi in elkaar vallen. Steek ik mijn hand voor hem in het vuur? Dat doe ik al 30 jaar voor niemand meer. Maar aan de kleine maar repeterende verschillen, de dominantie, de prestatiecurve an sich, kun je helemaal niets verdacht vinden.
El Chaba 21 mei 2018 15:03
Tjappie2 21 mei 2018 15:08
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ja, Tjappie, I guess so. Maar ik bekijk het
> vanuit een groter plaatje. Namelijk dat krullebol
> Yates astma veinst om zo middeltjes te verkrijgen
> die hem niet of nauwelijks doen puffen tijdens het
> fietsen, en de dokter daarbij zogenaamd had
> 'vergeten' dit op te geven.
> En (sommige) anderen dit trucje niet zo doen. Ik
> vind dat oneerlijk.

Kijk op zich zou ik het liefst hebben dat topsporters puur op eigen (fysieke) kracht hun wedstrijden afwerken. Maar dat idee is zo irreëel dat ik die verwachting gewoon niet heb. Dat verwachtingspatroon maakt het (althans voor mij) gemakkelijker om gewoon lekker voor de buis of langs de kant wielrennen te volgen.

In het geval Yates vind ik je uitspraak dat hij "astma veinst" wel iets te makkelijk. Er even van uitgaande dat hij nu met een TUE rondrijdt (dat weet ik eigenlijk niet).

Heeft hij een TUE voor een middel tegen astma dan heeft hij dat (althans volgens de UCI) gekregen nadat een onafhankelijke arts de diagnose heeft gesteld.

Rijdt Yates nu rond met een TUE i.v.m. astma dan kan dat het volgende betekenen.

- Yates heeft echt astma en dus (volgens de geldende regels) recht op een TUE.
- Yates heeft het met de arts op een akkoordje gegooid en heeft geen astma maar wel een TUE (de arts is dan niet onafhankelijk).
- Yates is dermate goed in het faken van astma dat hij de onafhankelijke arts heeft misleid.
Horsie is back 21 mei 2018 15:09
Eens met AP, maar recent las ik toch hoe door performance profiling een marathonloper van 2 uur 17 minuten betrapt kon worden op EPO gebruik.
Maar ik geef toe dan moet er een kast met een enorme hoeveelheid aan data worden opengetrokken. De vraag is dan natuurlijk of dit voor de belangrijkste nevenzaak ter wereld niet een brug te ver wordt. Vooralsnog is vooral de fysica het domein waar "we" dit plegen te doen. Newton zou in onze tijd nog bezig zijn de appels uit de boom te schudden ten einde te bewijzen dat de zwaartekracht dit uiteindelijk allemaal mogelijk maakte.
Orakel 21 mei 2018 15:12
Dat taxeren wij dus anders, echter hebben we allebei de feiten niet voorhanden.
JW 21 mei 2018 16:29
Die hongerklop van Breukink herinner ik me nog alsof hij gisteren plaats vond.

Of er wel of niets mis is met Yates weet ik niet.
Maar de Giro wordt voor mij mooier/beter/geloofwaardiger als hij in de laatste week ook een keer een moment van zwakte beleeft.
Los van of hij wel of niet deze Giro wint.

En verder heb ik afgelopen weken toch wel genoten van het rijden van Dumoulin.
Duidelijk bewezen dat vorig jaar geen toevalstreffer was.
Sjorsoll 21 mei 2018 16:53
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> thumbs up
>
> Zo zie ik het ook. Tevens zijn de verschillen in
> de top zo marginaal, dat minimale verschillen al
> heel groot kunnen lijken.

Juist omdat de verschillen in de top 20 marginaal zijn, zijn kleine verschillen niet zo klein.
valse trage 21 mei 2018 18:26
thumbs upthumbs up Hoste is een goede commentator. Het toontje van Karsten 'klep dicht' Kroon is leuk voor in de kroeg, maar onuitstaanbaar als commentator. Die moet serieus zijn, of althans, serieus 'doen'.
Carlos Danger 21 mei 2018 18:36
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Die hongerklop van Breukink herinner ik me nog
> alsof hij gisteren plaats vond.

Die lust wel een hapje nu, zeker?
Horsie is back 21 mei 2018 22:38
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> Krullebol Yates van Salbutamol naar terbulatine.
> TUE, fietsen zonder te puffen. Zeg daar maar eens
> iets zinnigs over, Horsie et. al, of moet Bromerta
> ter zake weer de hete kolen uit het vuur halen?
> Kernwoord: TUE.
> [www.wielerflits.nl]
> s-betrapt-op-terbutaline-ploeg-neemt-verantwoordel
> ijkheid.html

Effe wachte nog, Pizza. hot smiley
Massimo 22 mei 2018 05:58
U bent waarschijnlijk een graag gehoorde spreker op The Small Penis-convention.
Sjorsoll 22 mei 2018 06:49
Ha! Ja, en we maken elk jaar een top 20.
Luijt 22 mei 2018 10:51
Wat mij betreft blijft iedereen lekker in zijn eigen straatje lullen; dat bepaalde lieden hier op Edgar Davidsiaanse wijze bruine armen bij elkaar halen - en dan niet van het fietsen in de zon - verbaast niet en beschouw ik als een fact of life.
Bromertà 23 mei 2018 11:23
Hoe ziet "onaantastbaar" eruit in cijfers op de Costalissoio?

Dumoulin: “Hij schoot er zo hard van weg, dat was echt niet normaal.”
Thibaut Pinot: “Dit jaar ligt het niveau in de Giro hoger.”
Pinot is onder de indruk van klassementsleider Yates. “Wanneer hij zondag voor de tweede keer versnelde, kon ik niet mee. Ik kon er niet eens aan denken”, aldus Pinot. “Ik was al blij dat ik de eerste keer bij hem kon blijven. Toen hij opnieuw ging, waren we allemaal al uitgeput. Op dit moment is hij echt onaantastbaar.”
Horsie is back 23 mei 2018 13:09
Dus als ik het goed begrijp is de PC 15 kg zwaarder, maar niettemin 29 seconden sneller dan Yates. zo uit het hoofd ruim 4 percent.
Toch maar eens een dual energy X-ray absorptiometry uitvoeren op het lichaam van de PC.
Wat was er toch al weer in 1947 in de US of UFO-town?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen