Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Van der Poel 'slechts' derde in World Cup Albstadt

Gepost door Remko 
Remko 22 mei 2018 12:13
Mathieu van der Poel is in de World Cup mountainbike in Albstadt derde geworden. De Nederlander van Corendon-Circus zag de winst gaan naar wereldkampioen Nino Schurter. Stéphane Tempier eindigde op de tweede plaats op zestien seconden. Van der Poel gaf veertig tellen toe op de winnaar. bron: Wielerflits.nl

Kan een klein beetje teleurstelling niet ontkennen. Had stiekem (en volledig onterecht) toch de stille hoop dat hij die krabbelaar van een Schurter er wel even af zou rijden. Nou ja, volgende keer beter zullen we maar zeggen.
rustdag 22 mei 2018 12:30
Van der Poel had wel last van een gekwetste pols. Maar toch knap dat hij gelijk al met de beste mee doet. Hoe zou dat de weg zijn.

ik heb een groot gedeelte gezien via deze stream [www.redbull.tv]
Eddy Veen 22 mei 2018 13:17
Komend weekend weer een kans.
Remko 22 mei 2018 13:25
Valt me nu pas op hoe weinig World Cup webstrijden Cross-country er in een seizoen eigenlijk maar worden gereden:

10 maart: Stellenbosch, Zuid Afrika
19-20 mei: Albstadt, Duitsland
26-27 mei: Nové Mesto, Tsjechië
07-08 juli: Val di Sole, Italië
14-15 juli: Vallnord, Andorra
11-12 augustus: Mont-Sainte-Anne, Canada
25-26 augustus: La Bresse, Frankrijk

En dan nog het WK....
Eddy Veen 22 mei 2018 13:34
Zo kan Mathieu nog even de weg op.
Inigo 22 mei 2018 14:05
MvdP werkt overigens toe aan een aardig postuur, valt me de laatste tijd op. Ben benieuwd of dat op de weg nadelig is?
Eddy Veen 22 mei 2018 14:57
Niet op de weg van Parijs naar Roubaixwinking smiley
Nomath 23 mei 2018 00:51
Mij viel op dat Schurter zijn nadelige startplek op de derde rij al na 20 seconden had goedgemaakt en daarna nog even in de eerste halve ronde fel doortrok om iedereen te laten zien dat hij nog steeds de Platzhirsch is. Van de Poel reed lang aardig mee in de kopgroep, maar kon Schurter toch geen moment bedreigen. Aan alles zie je dat Schurter nog veel reserve heeft als de rest op de limiet rijdt. Ik denk dat VDP nog wel een jaar MTB-routine nodig heeft om dat niveau te halen. Verder is het jammer dat een zo grote, internationale sport als MTB-XC (en downhill) zich heeft laten annexeren door Red Bull. Daardoor zie je heel weinig beelden van deze WC wedstrijden op de openbare TV kanalen.
Curzio 23 mei 2018 09:09
Tsja, Redbull, is dat drankje niet gewoon één grote witwas operatie?
LD88 23 mei 2018 10:59
Alsof er ooit veel MTB op de TV is geweest en alsof Red Bull de reden is dat het niet meer op TV komt.
De F1, voetbal en freakin zeepkistenrace in Valkenburg hebben ook geen last van Red Bull.
Nomath 23 mei 2018 11:59
Het is een populaire en olympische sport. Als Nederlanders daarin voor de voorste plaatsen mee doen, komen er zeker wel flitsen. Nu is het ingepakt door Red Bull.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen