Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Bernal rijdt de Tour de France

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 22 mei 2018 14:57
Volgens diverse bronnen zou de 21-jarige Colombiaan starten in de Tour de France.
Opmerkelijk.
Eddy Veen 22 mei 2018 14:59
Daar was ik al bang voor. Nu Simon Yates nog en er is nog maar één podiumplek te vergeven. Hup Wilco!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/05/2018 15:00 door Eddy Veen.
Curzio 22 mei 2018 15:02
Jij bent volgens mij de enige op dit forum die nog gelooft in de Tourkansen van coureurs die voor het AK in de Giro gaan. Maar goed, vervang Simon door Adam en je hebt wel een van de podiumfavorieten te pakken.
Carlos Danger 22 mei 2018 15:17
Rest kan thuisblijven.
LD88 22 mei 2018 15:19
Ik geloof meer in de kans dat een Giro-klassementsrenner ook een goed Tour klassement kan rijden, dan dat Bernal direct podium gaat rijden in de Tour.

Landa reed weliswaar geen klassement in de Giro vorig jaar door een val, maar hij was wel in topvorm en sloof zich uit voor de bergtrui en die ritzege (en als je de 26 minuten die hij verloor op de dag dat hij viel van zijn achterstand aftrekt reed hij alsnog top 10). In de Tour was hij weer net zo goed of zelfs beter.
Valverde werd 3e in de Giro en 6e in de Tour (als knecht van Quintana), hij zou niet een veel beter Tour klassement hebben geredne zonder die Giro in de benen.
Rolland ooit 4e in de Giro en 11e in de Tour, die kon het ook niet veel beter in de Tour doen dan hij toen deed.

Het mislukt vaker dan het lukt, maar het kan wel degelijk.



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/05/2018 15:24 door LD88.
Curzio 22 mei 2018 15:53
Ach ja, viel me gewoon op dat Eddy volgens mij zowel Froome als Dumoulin en nu ook Simon Yates in de Tour goed ziet rijden.

Wat Landa betreft denk ik wel dat het verschil maakt of je elke dag moet presteren, of dat je in topvorm bent en je dagen kan uitkiezen. Dan ben je toch minder uitgewrongen aan het einde en "verbruik" je je vorm volgens mij minder.
D, Marrage 22 mei 2018 16:11
Blueprint 22 mei 2018 16:32
Beetje vreemd, onvoldoende vertrouwen in Thomas, Kwiatkowski en Poels als knechten voor Froome?
LD88 22 mei 2018 17:31
De uitleg op Eurosport was dat ze hem zonder druk als knecht naar de Tour wilden sturen i.p.v. met alle druk als favoriet naar de Vuelta.
En wie weet mag Poels dan eens kopman spelen in de Vuelta?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/05/2018 17:31 door LD88.
Cecchini 22 mei 2018 19:36
Poels en kopman. Hij kan het niet aan, wat ik je brom
Cyclad 22 mei 2018 19:39
Of hij het aan kan weet ik niet. Wel beschouw ik Poels als iemand die niet 3 weken constant een hoog niveau kan halen. Daardoor is hij m.i. ongeschikt voor het kopmanschap in een grote ronde, los van het feit of hij het mentaal aan kan.
Neemt niet weg dat ik Poels een formidabel coureur vind met zeldzame kwaliteiten.
Blueprint 22 mei 2018 19:42
Dan kunnen ze hem net zo goed zonder druk naar de Vuelta sturen als knecht van De La Cruz en/of vrijbuiter.
Eddy Veen 22 mei 2018 20:20
Bernal gaat echt niet als knecht naar de Tour, maar voor een klassement. Op een gegeven moment kijkt hij achterom en ziet dat Froome op een gaatje zitcool smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/05/2018 20:22 door Eddy Veen.
Luijt 23 mei 2018 08:36
Vrijbuiter. Alleen t woord al.
Bij Sky doen ze daar trouwens niet aan.
Andere Peter 23 mei 2018 14:55
Eerst zien, dan geloven.

Als hij gaat dan is het in mijn ogen om hem te groomen als opvolger van Froome.
Prikdude 24 mei 2018 01:34
Het wielrennen ondergaat een gruwelijk snelle ontwikkeling van machtswisselingen. Kijk niet al te raar op als Bernal en Roglic hun duel uit Romandië in de Tour even over gaan doen.
Andere Peter 25 mei 2018 01:39
Mjaahh, dat zou leuk zijn.

Maar besef dat er dan in mijn ogen geen sprake is van iets nieuws, maar van continuïteit. Opeens is Indurain weg. En dan staat Ullrich daar plots (En Riis, maar hij was zowel aberratie als tussenpaus). Indurains eigen doorbraak ook. Groeide gestaag in uitslagen. Maar de dominantie was plots. De doorbraak leg ik trouwens in 1990 toen hij nog voor Delgado reed maar al beter was. Froomes doorbraak na jaren luwte en dienstbaarheid leek daar ook wel op. Hinault, Fignon, Merckx, Anquetil wonnen de Tour als debutanten. Armstrong 2.0 in zekere zin ook.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen