Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Aanloop van Lotto Jumbo naar de Tour

Gepost door Ridder Kale Knikker 
Ridder Kale Knikker 01 juni 2018 08:51
Zojuist even naar de selecties gekeken van Lotto Jumbo voor de Dauphine en Zwitserland. Voor de Dauphine is, met alle respect, niet echt een ploeg samengesteld waar de ambitie van de ploeg van af straalt (Stef Clement, Neilson Powless, Sepp Kuss, Lars Boom, Floris De Tier, Tom Leezer, Jos van Emden en Robert Wagner). En voor Zwitserland zijn Steven Kruijswijk, Enrico Battaglin, Koen Bouwman, Tom Leezer, Bert-Jan Lindeman, Bram Tankink en Maarten Wynants geselecteerd.

Ik mis met name Roglic (die toch ook in de Tour gaat starten) en Groenewegen in deze rondjes. Er staan voor de Tour weinig andere koersen gepland om wedstrijdkilometers op te doen, zeker nu de ZLM tour is afgelast. Ik vind het een beetje een vreemde keuze, zeker omdat Zwitserland op het lijf geschreven is van Roglic en omdat het mij een uitermate geschikt rondje lijkt om met de gehele (of minstens een groot deel van de) Tour-ploeg te rijden. Zeker omdat er in Zwitserland ook een ploegentijdrit wordt verreden.

Het is niet mijn bedoeling om Lotto-Jumbo af te zeiken, want dat is niet mijn stiel, maar ik ben oprecht benieuwd waarom de ploegleiding deze keuze heeft gemaakt. Wat vinden mijn mede-prikkers hiervan?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/06/2018 08:52 door Ridder Kale Knikker.
Pyama 01 juni 2018 09:00
Roglic rijdt toch in Slovenie. Prima voorbereidingskoers zonder risico je leeg te rijden.
El Chaba 01 juni 2018 09:06
En uiteraard ook omdat hij uit Slovenië komt. Niks mis mee om mede daarom voor een andere ronde te kiezen. De ronde is trouwens heel aardig bezet en wellicht speelt ook mee dat de Tour een week later start en de Dauphiné daarom dit jaar wellicht net iets te ver weg ligt van de Tour om als optimale voorbereiding te dienen.
lodjan 01 juni 2018 09:13
Volgens mij klopt dit niet: Leezer gaat niet dubbelen. Boom gaat met Roglic en Groenewegen naar Slovenië.

Ploeg voor Slovenië (van WF):
De laatste jaren reed LottoNL-Jumbo in de derde week van juni de Ster ZLM Toer in eigen land, maar nu die wedstrijd dit jaar geen doorgang vindt, kiest de Nederlandse ploeg voor Slovenië. Sprintkopman Dylan Groenewegen staat aan de start met een deel van zijn trein. Lars Boom, Pascal Eenkhoorn, Amund Grøndahl Jansen, Paul Martens en Timo Roosen maken de selectie compleet.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/06/2018 09:15 door lodjan.
Vlaflip76 01 juni 2018 09:38
Gaat Tom Leezer zich klonen? Kan niet twee rondes tegelijk rijden.
ton duk 01 juni 2018 10:24
Het levert zo wel de allerzwakste HOL-bezetting op in de historie van de Dauphine...helaas...
gr
Bromertà 01 juni 2018 11:08
Maar het goede nieuws is dat de TdS voorzien is van de crème de la crème:

1LANDA Mikel834
2WELLENS Tim701
3VALVERDE Alejandro630
4FUGLSANG Jakob618
5KRUIJSWIJK Steven603
6QUINTANA Nairo560
7IZAGIRRE Ion549
8PORTE Richie540
9MOLLEMA Bauke535
10KELDERMAN Wilco510
11ULISSI Diego504
12COSTA Rui501
13KONRAD Patrick461
14VAN AVERMAET Greg457
15VAN GARDEREN Tejay442
16IZAGIRRE Gorka421
17FRANK Mathias341
18SPILAK Simon341
19HANSEN Jesper324
20HAIG Jack289

En, hopelijk is Sporza erbij?
ton duk 01 juni 2018 11:13
Ik merk bij mezelf dat de hang naar de Franse aanloop ( Midi Libre, Dauphine,Route du Sud) naar de TdF nog steeds groot is...zal door Joop gekomen zijn,dit sentiment...(idem Parijs-Nice versus Tirreno bij DUK)

gr

ps: idd een leuke HOL-opkomst
Luijt 01 juni 2018 12:16
Ja Ton, die Franse aanloop kan mij ook meer bekoren dan Zwitserland en Slovenië.

Fijn dat Kelderman weer opstapt. Ben zeer benieuwd hoe Sunweb de tour gaat aanvliegen qua kopmanschap, rijden voor AK etc.
Blueprint 01 juni 2018 12:17
Kruijswijk in de Dauphiné en Roglic in Zwitserland was wellicht logischer geweest, maar ik kan me voorstellen dat Roglic graag zijn thuisronde rijdt. Vorig jaar reed hij ook geen zware rittenkoers als Tourvoorbereiding.
Curzio 01 juni 2018 12:42
Nou was die Tour vorig jaar niet bijzonder succesvol voor hem. Mooie etappewinst uit een vroege vlucht, maar de doelen van Roglic in de Tour zullen dit jaar toch hoger liggen lijkt me, al dan niet te verwezenlijken door een andere voorbereiding.
El Chaba 01 juni 2018 12:47
Schijnt nog steeds niet voor het klassement te gaan.
ton duk 01 juni 2018 13:55
en ook een nieuwe sponsor plezieren:
Team LottoNL-Jumbo is een samenwerkingsverband gestart met Slovenia Tourism Board. Het doel is om Slovenië te tonen als mooie fietsbestemming. Het team laat dit onder meer zien door deel te nemen aan de Ronde van Slovenië en daar op trainingskamp te gaan. Daarnaast woont en traint Sloveen Primoz Roglic een gedeelte van het jaar in zijn thuisland.

gr
ton duk 01 juni 2018 13:57
Tolhoek rijdt ook de Dauphine...als "kopman"

zie : Ploegleider Frans Maassen over Critérium du Dauphiné: "We willen een goed klassement rijden met Antwan Tolhoek en Neilson Powless. Het is een jong team, dus belangrijk dat de renners zich ontwikkelen op World Tour-niveau. Daarnaast willen we proberen een rit te winnen."

gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/06/2018 13:58 door ton duk.
Eazster 01 juni 2018 14:01
Het Parcours van deze Dauphine is ook echt wel extreem zwaar dit jaar . Zwitserland ligt als voorbereiding voor de Tour ook wel iets idealer in mijn ogen.Goed at de Nederlandse klassementstop zich daar gaat voorbereiden.
Groenewegen moet zijn sprints toch een paar keer kunnen oefenen en daar lijkt in die twee andere koersen te weinig kansen voor.
Eindhovuh 01 juni 2018 15:16
Met alle respect voor de kwaliteiten van Tolhoek, maar is Clement bergop niet gewoon nog sterker?
ton duk 01 juni 2018 15:22
Primoz Roglic, Dylan Groenewegen, Timo Roosen, Paul Martens, Amund Grondahl Jansen & Pascal Eenkhoorn rijden Slovenie, aldus een persbericht TLJ.NL zojuist
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/06/2018 15:22 door ton duk.
ton duk 01 juni 2018 15:24
Dat ligt aan welke Clement...
"kopman"is in deze selectie natuurlijk zowiezo een te groot woord
gr
Slimmerd 01 juni 2018 15:24
Misschien wel, maar Clement gaat zichzelf niet uit elkaar trekken voor een top-20, terwijl dat voor Tolhoek een puik resultaat zou zijn
Eindhovuh 01 juni 2018 15:26
Nee dat klopt. Die zal liever proberen nog een keer een rit te winnen. En dat zal al lastig genoeg zijn.
Thurau 01 juni 2018 18:23
Ik kan u een hand geven. Mooie tijden waren dat!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen