Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Dumoulin start in Tour de France

Gepost door rustdag 
rustdag 04 juni 2018 08:24
Chris Froome zal bij zijn jacht op de vijfde eindzege in de Tour de France ook moeten afrekenen met Tom Dumoulin.




Deze week wordt bekend gemaakt dat de Limburgse kopman van Team Sunweb op 7 juli aan het vertrek verschijnt van La Grande Boucle in de Vendée. In 2016 was hij ook van de partij in beide ronden, maar haalde hij twee keer niet de eindstreep. De 27-jarige Dumoulin eindigde een week geleden als nummer 2 in de Giro d’Italia, met een kleine minuut achterstand op winnaar Froome.

Vrijdag maakte hij deel uit van de ploeg die meedeed aan de Hammer Series in Zuid-Limburg. Dat werd een kortstondig optreden voor Dumoulin. Hij stapte na twee ronden uit de wedstrijd. "Ik ben vorig jaar na mijn overwinning in de Giro nog even doorgestoomd op adrenaline, maar toen kreeg ik twee weken later de klap van de vermoeidheid tijdens de Ronde van Zwitserland. Ik merk dat ik nu al veel vermoeider ben dan verleden jaar", aldus de wereldkampioen tijdrijden, die met de ploegleiding gaat bepalen hoe de aanloop richting Ronde van Frankrijk er precies zal uitzien.

Hij viert echter eerst een korte vakantie alvorens de draad weer op te pakken.
Sub Culture 04 juni 2018 08:27
Zonde.
Had beter gestreden voor eindzege Vuelta.
In deze Tour zal het mikken worden op de tijdritten.
Carlos Danger 04 juni 2018 09:18
Onder druk van de sponsor is het slecht presteren.
Tjappie2 04 juni 2018 09:26
Eens met Sub. Bovendien moet een Nederlander eerst de Vuelta winnen voordat ie de tour bij kan schrijven.
Slimmerd 04 juni 2018 09:35
Wachten tot enkel rit 20, ik zou de boel lekker overslaan
Blueprint 04 juni 2018 09:44
"Ik merk dat ik nu al veel vermoeider ben dan verleden jaar"

Lijkt me een prima motivatie om dan maar de Tour te gaan rijden.
Tjappie2 04 juni 2018 09:50
Beetje touren in la douce France. Werkt voor veel mensen ontspannend.
Massimo 04 juni 2018 10:07
Vandaar dus die korte vakantie.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/06/2018 10:09 door Massimo.
JW 04 juni 2018 11:16
Ook eens met Sub.
Dat Giro en Tour moeilijk te combineren zijn is al vaak genoeg bewezen.
ton duk 04 juni 2018 11:19
Daar hebben er meer last van:
Zieke Ten Dam en Hamilton stappen af in Dauphiné...
gr
Spaak 04 juni 2018 11:24
Leuk! Ondanks dat hij er vermoedelijk nauwelijks potten gaat breken is het toch mooi om Tom weer in de tour te zien, al hoop ik dat hij dit keer heel blijft.

Nu gewoon tot 7 juli geen enkele koers meer rijden (i.t.t. vorig jaar toen hij nog even Zwitserland mee moest pakken). Misschien op de NK nog even in vorm rijden en dan uitgerust aan de Tour beginnen. Ik zie ze met Sunweb wel een goeie ploegentijdrit rijden (o.a. Kelderman, Matthews, Dumoulin en wellicht dat Kragh Andersen ook meerijdt) en etappe 20 is natuurlijk op zijn lijf geschreven.

Achteraf gezien lijkt het Tourparcours hem misschien nog wel beter te liggen dan dat van de Giro. Alleen het feit dat hij aangeeft veel vermoeider te zijn dan vorig jaar is niet echt een goed teken.
ton duk 04 juni 2018 11:27
Eens..
Vanaf nu de Giro en Vuelta links laten liggen en gewoon inzetten op het hoogste
gr
Sjorsoll 04 juni 2018 11:28
Leuk dat hij meedoet, maar ik verwacht er niet veel van (hopen mag wel altijd).

Hij moet proberen om de eerste twee weken een beetje mee te sneaken. Verder misschien wat tijd pakken in de ploegentijdrit en op de kasseien.
Dan met niet al te veel achterstand aan de laatste week beginnen, daar moet hij er wel weer kunnen staan.

Ik had hem toch ook liever in de Vuelta gezien.
Sjorsoll 04 juni 2018 11:29
Vond het dit jaar al jammer dat hij voor de Giro ging.
ton duk 04 juni 2018 11:52
zwaktebod idd
gr
Orakel 04 juni 2018 12:46
Velen zien Dumoulin liever de Vuelta rijden.
Normaal gesproken zou ik het daar mee eens zijn, maar niet in 2018.

Je zag in 2017 en nu in 2018 dat Dumoulin na een GT (voor klassement) op zijn tandvlees zit en een flinke rustperiode nodig heeft.
Nu hebben we één week na de Vuelta een WK, waar Dumoulin in de ploegentijdrit, de individuele tijdrit en misschien zelfs in de wegwedstrijd wilt scoren.
Dumoulin heeft in Strade en San Sebastian bewezen dat hij mee kan doen in eendagswedstrijden en dit is misschien wel zijn enige serieuze kans op een 'echte' wereldtitel.
Met oog op WK zou Vuelta daarom afvallen.

Majka 2016 is een mooi voorbeeld. Klassement Giro, bollen + ritten in de Tour, daarna reed Majka de OS in Rio en de Canadese koersen.
Bromertà 04 juni 2018 12:46
Theo Maassen vis à vis en tête à tête met 'n persoon imaginaire:

Dumoulin geeft acte de présence in Le Grand Boucle, maar de hamvraag is of ie ook de honours gaat waarnemen. Vanaf de canapé in du moment van een retraite is theoretisch alles mogelijk, maar wellicht ligt er een akkoord om als paraplu te fungeren waaronder Homme au Sous-sol kan schuilen? Zelden staat Le Tour op ’t menu als ’n desert noch als petitfours. Eerder krijgt dit extravagante diner 't predikaat copieus. Enfin, als Dumoulin coûte que coûte aan Le Depart wil staan dan wordt elke kritiek bijna ridicuul, want Tom is een Grand Messieur.
Orakel 04 juni 2018 12:47
"Achteraf gezien lijkt het Tourparcours hem misschien nog wel beter te liggen dan dat van de Giro."

Ook vooraf.
predator 04 juni 2018 12:50
Misschien doet hij juist nu mee, omdat niemand er dan wat van verwacht.
Horsie is back 04 juni 2018 12:51
Als ik het goed samenvat dan neemt de top wielrenner alleen aan een grote ronde deel ter meerdere glorie en eer van de prikker.
In veel massaal beleden fixies is het toch andersom. Hoop wel weer dat de stip weer hersteld is. Zijn afgang in de Giro sprak immers boekdelen.
ton duk 04 juni 2018 12:58
Orakel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Je zag in 2017 en nu in 2018 dat Dumoulin na een
> GT (voor klassement) op zijn tandvlees zit en een
> flinke rustperiode nodig heeft.
>

Een verschil met 2017 is natuurlijk de stortvloed aan plichtplegingen die nu in 2018 geen energie vragen
Hammer series leek me zijn laatste verplichting en hij kan nu toch zeker 3 weken onder de radar gaan...
gr
Horsie is back 04 juni 2018 13:03
Bromertà van Kwaad tot erger.
Mag hij de honours in de TDF waarnemen omdat hij trots is, omdat hij na een eerste nu ook een tweede plaats in de giro heeft behaald of dat zijn nichtje Honours heet.
Horsie is back 04 juni 2018 13:05
Voor de rest wel eens met Bromertà.
Tjappie2 04 juni 2018 13:14
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
>Zijn afgang in de Giro sprak immers boekdelen.

grinning smiley
Doe mij de komende jaren nog een paar keer zo'n afgang.
Horsie is back 04 juni 2018 13:33
@Tjappie2: Hebben we het allebei wel over hetzelfde fenomeen?
Ik bedoel: Yates, Pinot of de stip aan de horizon (die vrijdag/zaterdag in geen velden of wegen te bekennen was)?
Luijt 04 juni 2018 14:26
En vooral ook eens met jezelf zo te zien.
Luijt 04 juni 2018 14:29
Het parcours van de tour is op Tom's lijf geschreven. ik begrijp nog steeds niet dat ie voor de Giro koos. Een goed klassement rijden in de tour lijkt onmogelijk.
Als dat maar geen ritten kapen wordt...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/06/2018 14:34 door Luijt.
Wanny 04 juni 2018 15:23
Tom in de Tour betekent voor Sunweb in die paar weken meer publiciteit dan het hele verdere seizoen bij elkaar. Zou het goed kunnen begrijpen als de sponsor een klein duwtje in deze richting heeft gegeven.
Sjorsoll 04 juni 2018 15:25
Daar hebben we godzijdank Robert voor dacht jij natuurlijk toen je schreef winking smiley
Bergvlakte 04 juni 2018 15:37
Ik ben benieuwd of hij nu ook voor het klassement kan en wil gaan of dat hij gewoon een paar ritoverwinningen gaat proberen te pakken.
Erik S. 04 juni 2018 16:17
Bergvlakte Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik ben benieuwd of hij nu ook voor het klassement
> kan en wil gaan of dat hij gewoon een paar
> ritoverwinningen gaat proberen te pakken.

"gewoon een paar..."????

We raken verwend..
Horsie is back 04 juni 2018 18:50
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> En vooral ook eens met jezelf zo te zien.

Wat jammer nou, ik was net weg. Jouw nichtje heet Honnepon?
Curzio 04 juni 2018 19:12
Tourparcours is een lachertje, dat had 'ie op z'n sloffen gewonnen zonder Giro.
veluweracer 04 juni 2018 19:50
Bergvlakte Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik ben benieuwd of hij nu ook voor het klassement
> kan en wil gaan of dat hij gewoon een paar
> ritoverwinningen gaat proberen te pakken.

Laat hem eerst maar eens rustig onze verwachtingen temperen. Net zoals hij deed voordat hij de Giro ging rijden. Toen moesten we immers niets meer van hem verwachten.
Andere Peter 05 juni 2018 01:45
Ik ben er ook zeker van dat deelname aan de Giro de winstkansen in de Tour heeft verkleind. Maar een procentje of 3 tot 5 kans houdt hij in mijn hoofd wel en daar kun je voor gaan.

Hij heeft het zelfs voor elkaar gekregen om met een laag verwachtingspatroon naar de Tour te gaan. Ongekend.

Vergeet niet dat hij nog nooit als pure klassementsrenner een Tour heeft gereden. En het is met qua gigantisme toch nog een slag erger in de Tour. De Tour laat zich in dat opzicht met niets vergelijken, ook niet met Vuelta of Giro. Die ervaring is toch wel goed voor hem. Ik denk dus dat deelname in 2018, zijn winstkansen in 2019 verhoogt. Ik taxeer dat ervaringseffect als misschien wel groter dan de vraag of er nu een proloogje meer of minder zal zijn.
ton duk 05 juni 2018 07:27
Volledig eens (had wel korter gekunnen)
gr
merijntje mortirolo 05 juni 2018 07:37
Quote
ton duk
(had wel korter gekunnen)

Dat ook.
Massimo 05 juni 2018 07:43
lodjan 05 juni 2018 07:57
Tja, dat is de invloed van het Bosch' dialect.
Ik zou de woorden 'misschien wel' weglaten, zeker omdat hij ook al 'ik taxeer' gebruikt. Verder eens met AP.
(Laten we het allen eens zijn, anders lezen we dit straks nog 100 keer.)
Luijt 05 juni 2018 08:30
Dumoulin is inmiddels zo groot dat hij de tour niet meer moet rijden om ervaring op te doen. Dumoulin bulkt inmiddels van de ervaring, ook in de Tour. Wat mij betreft rijdt ie daar voor de winst of niet.
We hebben de afgelopen jaren al te veel Nederlandse AK jongens kleurloos zien rondrijden.
Nu Tom de (in mijn ogen verkeerde) keuze heeft gemaakt om de Giro te rijden, had ie de Tour beter aan zich voorbij kunnen laten gaan.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/06/2018 08:31 door Luijt.
Andere Peter 05 juni 2018 11:32
Hij is zeker groot en ervaren. Maar de ervaring om als klassementsrenner 3 weken TdF te rijden heeft hij nog niet. Deze ervaring opdoen is al voldoende reden om in 2018 te starten.
Luijt 05 juni 2018 13:21
Volledig mee oneens (gelukkig maar, ik hecht aan bepaalde zekerheden in het leven). Als Tom iets niet meer hoeft te leren is het omgaan met druk. Het is slecht voor zijn carrière om halfbakken en slecht uitgerust aan 3 weken tour te beginnen (zelfs al heeft ie een weekje langer kunnen rusten).
Als je al gelijk zou hebben met je 90-95% - wat ik betwijfel want gebaseerd op niets -, dan zijn die ontbrekende 5 a 10% al meer dan reden genoeg om af te zien van het avontuur. Die kun je namelijk niet missen.

Lekker 3 weken babbelen met Gesink in de bus, daar heeft ie geen ene reet aan (en wij ook niet).
Horsie is back 05 juni 2018 13:50
Als @AP bedoelt dat Dumoulin tot de 20 grootste kanshebbers behoort hij 5 percent kans heeft en bij 10 kanshebbers dus nog altijd 10%. Heel pragmatisch.
@Luijt doet alleen aan matchfixing. Als ik versnel, dan houdt jij je benen stil. Comprendo?
Luijt 05 juni 2018 14:00
En daar is knollemans!
APPIE weet al lang dat ik 'm altijd maar half lees, al zijn mooie woorden verdraai en 'm sowieso nooit begrijp. Dat hebben Petrus en ik zo afgesproken.
Dus, hup knol, snel de baan weer op om er één te zoeken! Hotschik!
Sjorsoll 05 juni 2018 14:14
Aan de andere kant... D'r zijn zat renners die na de Tour de Vuelta erbij pakken voor een klassement. Dat is minder moeilijk dan de Giro-Tour combi, want in de Vuelta barst het dus van de vermoeide Tour renners. Maar ik denk niet dat het fysiek slecht is voor je carrière als je dat bedoelde. Vrij kansloos om te winnen lijkt het me wel.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/06/2018 14:15 door Sjorsoll.
Bromertà 05 juni 2018 14:32
Vooral de Deelderiaans aanvoegende wijs is weer prachtig. Zoiets als "krijgt de tering."

Over "de teloorgang" gesproken.
ton duk 05 juni 2018 14:35
maar toch gaat Froome dat kunstje flikken..........
gr
Sjorsoll 05 juni 2018 14:59
Froome piekte in de laatste week, dus mss heeft die nog een kansje. Hoop niet dat die wint.
El Chaba 05 juni 2018 15:42
Klopt, maar dat wordt weer enigszins teniet gedaan door het feit dat de Tour een week later dan gebruikelijk van start gaat (vanwege minder overlap met het WK voetbal)..
Andere Peter 06 juni 2018 01:59
Ik heb het niet over druk gehad. Dat vul jij in. Leuk dat je dat weerlegt, maar daarmee weerleg je wat je zelf foutief invulde. Nee, omgaan met druk hoeft hij echt niet in de Tour te leren. Je zult van mij zelden verklaring die met druk of mentaal te maken hebben lezen. Vind ik namelijk in 97% van de gevallen slap gelul.

Ik heb het over veel aardsere zaken. De nervositeit, het andere type gedrang. De Tour kende de afgelopen 10 jaar in de eerste 10 dagen veel meer valpartij-uitvallers dan enig andere koers. Daarbij was trouwens al 1x Dumoulin. Je kunt daar vallen. Maar ook het gevaar voor blijven kost extra energie. Vereist een sterke piloot. Een ploeg die een foutje rechtzet.

Geen moment rust bij de bussen. Niet belangrijk vanwege de druk, wel vanwege de rust. Waarom Froome met een helikopter zo'n berg afgaat. Ook rust: nog eens een veelvoud aan media die een paar woordjes willen.

Dat soort zaken maken de Tour compleet anders en veel zwaarder.
Andere Peter 06 juni 2018 02:01
Lekker 3 weken babbelen met Gesink in de bus, daar heeft ie geen ene reet aan

Inderdaad. En dat heb ik dan óók niet gezegd. Ik heb het over de ervaring om als klassementsrenner 3 weken TdF te rijden. Je bent weer lekker op dreef met reageren op mijn post, door zaken te weerleggen die ik in de verste verte niet heb gezegd. Lees nu eens gewoon de regels iov van alles daartussen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/06/2018 02:14 door Andere Peter.
Andere Peter 06 juni 2018 02:03
Dat wisten ze bij Sky al. Dat zit heus in de planning.
Andere Peter 06 juni 2018 02:20
Wat je over percentages schrijft (die ontbrekende 5-10%, huh?) is onnavolgbaar en heeft geen enkele relatie met de percentages die ik in mijn eerste post noemde. Een procentje of 3 tot 5 kans houdt hij in mijn hoofd wel en daar kun je voor gaan.

Overduidelijk mijn persoonlijke inschatting. Maar ook als je dit op 1% stelt of op 10% of op 30%, de stelling blijft overeind: je kunt ervoor gaan. Je hoeft als renner niet alleen te starten wanneer je winstkans maximaal is.
Luijt 06 juni 2018 12:26
Beste Appie: hardleers hè, die Luijt.

Laat ik het er op houden dat Dumoulin er in mijn ogen (heeft verder niets met jou te maken, Petrus) zeer onverstandig aan doet om zowel in de Giro als in de Tour voor een klassement te rijden, als ie dat al van plan is. Tom was totaal uitgewoond in na de Giro.
Juist omdat ie nog nooit echt voor het AK in de tour heeft gereden, zou ie niet op 2 paarden moeten wedden. Zowel in de Giro als in de Tour top zijn is vrijwel niemand gegeven. Tom ook niet.
En als ik straks ongelijk blijk te hebben, geef ik dat wel graag toe Petrus, ook aan jou.
Prikdude 06 juni 2018 12:51
Uitgewoond? Omdat hij dat zelf zei? Gelooft aanfluijt ook nog in Sinterklaas omdat z'n moedet hem op z'n 16e nog pepernoten in de karkassen strooide?
Na welgeteld 0 keer alles op tafel te hebben gelegd en geen enkele verzaking is er belabberd weinig arumentatie voor Dumoulins kapot zijn. Die is vanaf november al bezig met de Tour en een mooie start- en finishpremie in de Giro hebben daar niets aan veranderd.

Sky (Froome én Bernal) wordt op de kasseien kapot gereden, Valverde in de bergen en Nibali in de tijdrit. Roglic wordt een lastig(er) verhaal maar de tweestrijd voor veel Nederlanders een memorabele.

(Oh en AP, als het niet om de druk is waar moet hij dan aan 'wennen'. Zwaarte en belasting is geen kwestie van gewenning maar doorpakken)
lodjan 06 juni 2018 13:36
En hij gaat voor het klassement: [teamsunweb.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/06/2018 13:36 door lodjan.
Orakel 06 juni 2018 13:44
De trainer van Dumoulin, Adriaan Helmantel, laat weten dat de Vuelta a España ook een optie was. “Maar het rijden van de Vuelta weegt niet op tegen datgene wat we kunnen leren als hij de Tour rijdt. We zullen naar de Tour gaan om te kijken wat er voor nodig is om een klassement te rijden.”
“Zelfs al zou Tom door een moeilijke tweede en derde week gaan, dan nog kunnen we spreken van een geslaagd proces. We zullen nieuwe data en kennis verzamelen, die van pas zullen komen in de toekomst.”
El Chaba 06 juni 2018 14:56
Zo lees ik dat toch niet helemaal:

"After a good Giro we’ve chosen to go to the Tour with a GC focus, to learn without a specific result in mind."
Massimo 06 juni 2018 15:18
In principe staat het er wel natuurlijk: gaan voor een hoge klassering, om te zien of hij dat kan en waar nodig te leren. In mijn opinie betekent dat: niet automatisch voor de bus kiezen, zo lang mogelijk aanhaken bij de klassementsmannen, vol gaan waar kan en na de Tour eens zien of je daar vijfde of vijftigste mee wordt.
Bromertà 06 juni 2018 15:26
Uiteraard staat dat er. Wie "with a GC focus" anders ziet heeft een paar sterkere brillenglazen nodig.
Orakel 06 juni 2018 16:13
Voor wie in complottheorieën gelooft: het gaat steeds over het team, een tweede grote ronde voor Dumoulin, leren, een nieuwe ervaring. Nergens wordt echt specifiek vermeld dat Dumoulin die klassementsman is. Misschien is het wel Kelderman die onder de radar moet blijven.

"...we will make the first careful step in exploring our future GC ambitions..."
"We’ve never been to the Tour de France with a GC focus and it will be a completely new experience for us..."

Dumoulin comments
"I am very proud of what we’ve already achieved at the Giro and I consider any result that we can take at the Tour de France a bonus for this season."
"After a good Giro we’ve chosen to go to the Tour with a GC focus..."
"Doing two consecutive grand tours for a GC will be a new experience for me and the team..."
"this year my primary focus will be to support the team’s GC objective..."

Etc.
Prikdude 06 juni 2018 16:21
Aandoenlijke bende wetenschappelijke charlatans daar bij Sunweb. Of toch helse dekmantels?

Tom gleuft 't wel.
Horsie is back 06 juni 2018 19:01
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------

> Juist omdat ie nog nooit echt voor het AK in de
> tour heeft gereden, zou ie niet op 2 paarden
> moeten wedden.

Het zijn er 3, beste Luijt, Thumbelina, Big Jake en de derde raadt je wel.
Oftewel het kleinste, grootste en beste paard ter wereld.
Kuiperberg 06 juni 2018 21:21
Fysiek lijkt het me al een hele opgave om binnen 6 weken, weer drie weken alles uit je lijf te halen. Maar ook het mentale aspect speelt een grote rol. Als het even tegen zit, heb je eerder de neiging om af te haken. Dumoulin is volgens mij echt een type die fris in zijn hoofd aan een etappekoers moet beginnen. Ik heb mijn twijfels of het een succesverhaal wordt. Op beelden zoals Pinot in de laatste bergetappes zitten we ook niet te wachten.
Horsie is back 06 juni 2018 23:09
Tom Dumoulin en Chris Froome hebben allebei de Giro (en hoe) gereden en zoals het er nu naar uitziet starten ze ook beiden de Tour de France.
De ene gaat voor zijn eerste zege en de andere voor zijn vijfde. Sky met Froome zullen ongetwijfeld ambitieuzer aan de start staan dan Sunweb met Dumoulin.
Normaal gesproken is dit natuurlijk een recept voor disaster. Maar we beschouwen Tom Dumoulin nu wel als een grote Meneer (Monsieur) in het ronde wielrennen.
Dat zal nu toch wel moeten blijken. Met de belasting van de Giro in de benen voor twee potentiële winnaars zouden de kansen voor de niet-Giro starters moeten doen keren. Maar wie zouden dat dan moeten zijn: Nibali, Bernal, Quintana? Kortom, Tom Dumoulin is momenteel te goed om in normale doen, zeker als Kelderman ook eens uit de Basement komt, er meteen te worden afgereden, zodat hij zijn prioriteiten direct anders moet gaan leggen.

Ik zag gisteren 7 juli staan als datum dat de TDF begint. Schrik, zo dichtbij al weer.

Apropos Strava, Poupoe en zo.
Soms zoek ik Strava op van trajecten waarop ik train. Over VAM 7000 zal ik het nu niet meer hebben, maar ik krijg wel de stellige indruk, dat er feitelijk geen hout van Strava klopt, Nou ja de namen van de renners, die op allerlei lijsten verschijnen. Terwijl ik kijk naar het aantal renners, dat vandaag dat Strava traject heeft gereden, merk ik dat dit aantal steeds nog verandert. M.a.w. er zijn er nog die aan net uploaden zijn. Goeddoeme, het zijn er 55.
Ik heb er vandaag dus een aantal van hen gezien.

De prangende vraag, moet je Strava cyclists apart groeten of waaraan kun je zien dat het Strava cyclists zijn? grinning smiley
Luijt 06 juni 2018 23:10
Ik vind dat "leren" wat Tom in de Tour gaat doen ontzettend gelul, wat jij, pikdoed?
Luijt 06 juni 2018 23:14
Gelukkig, niets is erger dan in de bus plaats nemen als je veel beter kan.
Andere Peter 06 juni 2018 23:24
"We’ve never been to the Tour de France with a GC focus and it will be a completely new experience for us..."

Ik had het niet beter kunnen verwoorden en dit is exact wat ik bedoel. Juist daarom is het goed. Voor hem en voor het team. Ook als hij 7e wordt. Ook als hij 17e wordt. Ook als hij in de 7e etappe uitvalt.

Nu maar afwachten welke onmogelijke interpretatie Luit eraan zal geven...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/06/2018 23:25 door Andere Peter.
Andere Peter 06 juni 2018 23:29
Ik had je vraag hierboven al beantwoord.

Ik heb het over veel aardsere zaken. De nervositeit, het andere type gedrang. De Tour kende de afgelopen 10 jaar in de eerste 10 dagen veel meer valpartij-uitvallers dan enig andere koers. Daarbij was trouwens al 1x Dumoulin. Je kunt daar vallen. Maar ook het gevaar voor blijven kost extra energie. Vereist een sterke piloot. Een ploeg die een foutje rechtzet.

Geen moment rust bij de bussen. Niet belangrijk vanwege de druk, wel vanwege de rust. Waarom Froome met een helikopter zo'n berg afgaat. Ook rust: nog eens een veelvoud aan media die een paar woordjes willen.


En dat blijkt een dag later in ook hoe Sunweb het op hoofdlijnen verwoordt.

"...we will make the first careful step in exploring our future GC ambitions..."
"We’ve never been to the Tour de France with a GC focus and it will be a completely new experience for us..."
Andere Peter 06 juni 2018 23:32
Als er nu iets fysiek is en nauwelijks mentaal, dan is dit het wel.
Adje Wijnands 06 juni 2018 23:46
Ik geef Dumoulin groot gelijk. Hij moet de komende jaren gaan oogsten en kan fysiek prima twee rondes aan.
Het WK is zijn derde grote doel en dan doe je liever niet de Vuelta.
Nu pakken wat er mogelijk is en nog wat harder worden om volgend jaar toe te slaan.
Ik geloof er in. De aanpak bevalt me prima!
Luijt 07 juni 2018 09:17
Raadt ik niet. Ik denk Sneeuwwitje, Sjakie Swart of Vanessa. Ff meneer Van Rijssen van de Stichting Caviavrienden te Rijssen vragen. Groeten aan Fred Oster
Prikdude 07 juni 2018 11:46
Het is gelul.

Sunweb weet ook dat een volle Giro rijden voor een Tour geen maatstaf is als leermoment om voor het klassement te gaan. Die prietpraat moet je als zelf respecterende wielervolger dus op de automatische piloot negeren. De ploeg heeft het maar druk met het opwerpen van rookgordijnen.

Tom heeft in 4 verschillende grote ronden bij elkaar al vaker de leiderstrui gedragen dan een grote ronde duurt, won in zijn laatste 5 grote ronden tenminste een etappe, van tijdritten tot bergritten en werd in 'de zwaarste grote ronde aller tijden' tweede. Die heeft geen moer meer te leren, hooguit wat lesjes aan de rest als toch ook nu voor het eerst hoe het is om twee grote ronden achter elkaar een klassement te rijden.

(in de interviewtjes van de NOS hoor je ook gewoon duidelijk dat ze voor het klassement gaan, weinig tot niets over 'leren als klassementsman in de Tour' maar vooral dat men enkel zegt wat vraagtekens te hebben over of hij de combinatie Giro-Tour gaat trekken. Net zo goed als Chris Froome die vast heeft.)

Verder beetje vertrouwen hebben Luijt. De combinatie Giro-Tour is voor geen renner een sinicure maar het is van de Vuelta van 2015 geleden dat Dumoulin nog eens een 'slechte' dag had, hij was de regelmaat zelve in afgelopen Giro en heeft zijn seizoen onopvallend opvallend rustig opgebouwd: het is gewoon een taaie bruut. En wie weet wat die extra week tussen de Giro en Tour dit jaar voor (extra) wonderen doet...
merijntje mortirolo 07 juni 2018 12:03
Horsie is back 07 juni 2018 12:08
Mooi hoe @Prikdude @Luijt een hart onder de buikriem steekt.
"Tom Dumoulin rijdt Tour om ervaring op te doen", deed me denken aan de 4-jarige Rhoda Jones, die gezeten op een trailer bike, thumbs up geeft aan de chauffeur van een haar rechts passerende lorry. 812,221 mensen waren het me eens. Zoveel enthousiaste volgers heb ik hier niet.
Luijt 07 juni 2018 12:47
OK, ik ben overtuigd, ondanks de woorden "taaie bruut".

Tom wint de tour!

(die moet je ook "leren winnen" he)
Luijt 07 juni 2018 12:57
Als je goed gelezen zou hebben heb ik nergens beweerd dat Tom of zijn team tevoren geen klassementsambities zouden hebben. Ik vrees alleen dat 2 grote ronden "er te veel aan is", zelfs voor Dumoulin.

En 17e in de tour is voor een renner met de statuur van Dumoulin gewoon klote. Daar leert ie ook niks van.

Dat ze zich bij Sunweb een beetje voorzichtig uitdrukken met dat gelul over leerproces en zo, is gewoon om zich een beetje in te dekken voor als het gaat tegenvallen.
Net zoals jij dat doet met dat geklets over een 17e plek (zo'n beetje positie Maxine Monfort).

Maar, Petrus Maximus, ik hoop natuurlijk, net zoals jij zo vurig doet, dat ik ongelijk heb en Tom minimaal top 5 rijdt.

Zonder Giro was ie wat mij betreft topfavoriet.
El Chaba 07 juni 2018 14:52
Inderdaad, echt doodzonde dat hij de Giro heeft gereden en niet meteen vol voor de Tour is gegaan. Helemaal nu Froome ook voor het AK in de Giro is gegaan, was Dumoulin dan ook voor mij de topfavoriet geweest in de Tour.
Nu verwacht ik er bar weinig van. Niet eens top 20 en ik denk zelfs dat het een opgave gaat worden. Uiteraard heb ik in dit geval graag ongelijk..
Andere Peter 08 juni 2018 02:51
Ik wil niet onvriendelijk kklinken. Het is niet persoonlijk (van mijn kant). Maar je blijft reageren op wat je denkt dat ik zeg, wat ik niet zeg. Op wat je denkt dat Sunweb zegt, wat ze niet zeggen.

Als je goed gelezen zou hebben heb ik nergens beweerd dat Tom of zijn team tevoren geen klassementsambities zouden hebben.
- Euhhh... ik beweer dan ook nergens dat je dat zou hebben beweerd. We zijn het eens dat je dat niet hebt beweerd. Ook niet hebt gesuggereerd. Ik reageer dan ook hierboven helemaal niet op de dingen die je niet hebt beweerd.

En 17e in de tour is voor een renner met de statuur van Dumoulin gewoon klote. Daar leert ie ook niks van.
- Inderdaad. Van 17e worden leert hij niets. Heb 'k ook niet gezegd. Leren is sowieso het woord niet. Hij kan wennen aan het gigantisme van de Tour, aan het speciale gedrang, de extra nervositeit rond klassementsrenners. En de ploeg heeft dit op deze maniert in de TdF nooit eerder gedaan (zeggen ze zelf) en vionden die ervaring nuttig met het oog op de toekomst (zeggen ze zelf)

Petrus Maximus
- Altijd zo lollig, naamgrapjes

ik hoop natuurlijk, net zoals jij zo vurig doet, dat ik ongelijk heb en Tom minimaal top 5 rijdt.
- Gelijk of ongelijk in deze discussie zal helemaal niet blijken uit zijn eindklassering. Ook als hij na 15 etappes afstapt, kan deze keus met het oog op de toekomst heel nuttig zijn geweest.
Koppi 08 juni 2018 13:30
Aardige poging. La Grande Boucle, de honneurs waarnemen. Toch een onvoldoende.
El Chaba 08 juni 2018 13:36
Ook 'Messier' is fout. Moet zijn 'Monsieur'. Meervoud is 'Messieurs'.
Horsie is back 08 juni 2018 20:41
Koppi Schreef:
-------------------------------------------------------
> Aardige poging. La Grande Boucle, de
> honneurs waarnemen. Toch een onvoldoende.

Laat Horsie toch altijd gedacht hebben, dat het de horreurs waarnemen is.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen