Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Selectie Tour de France, Lotto Jumbo?

Gepost door D.R.E. 
D.R.E. 07 juni 2018 17:37
Wat wordt volgens jullie de selectie van Lotto Jumbo voor komende Tour de France? Naar mijn idee zijn de zekerheden:

Dylan Groenewegen
Timo Roosen
Steven Kruiswijk
Primoz Roglic
Robert Gesink

Aangevuld met:

Tom Leezer
Stef Clement
Lars Boom/Grondahl Jansen

En Paul Martens als 2e reserve

Benieuwd naar jullie mening
lodjan 07 juni 2018 18:09
Eazster 07 juni 2018 18:11
De bovenste 5 sowieso. Grondahl Jansen lijkt mij ook te gaan op voorspraak van Groenewegen. Dan zou ikzelf Clement meenemen voor Kruijswijk.
Dan word het kiezen tussen Leezer en Boom. Leezer past ook in de sprinttrein en zal nuttig werk kunnen doen op de kasseien voor Kruiswijk.
Dat kan Boom ook en misschien zelf op die etappe mikken, maar is Lars wel enigszins in vorm?
Cyclad 07 juni 2018 18:52
100 keer liever Grondahl Jansen dan Lars Boom. Boom bakt er dit seizoen helemaal niets van, even ongeacht de oorzaak.
Grondahl Jansen is een zekerheid in de sprinttrein, meenemen dus.
rustdag 07 juni 2018 19:24
Dit gaat hem gewoon worden

Dylan Groenewegen
Timo Roosen
Lars Boom
Amund Grondahl Jansen
Steven Kruiswijk
Primoz Roglic
Robert Gesink
Stef Clement (wegkapitein)
Cyclad 07 juni 2018 19:24
Leezer i.p.v. Boom. Verder eens



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/06/2018 19:25 door Cyclad.
rustdag 07 juni 2018 19:36
Als Boom het goed doet in Tour de Slovenie. Dan gaat hij gewoon mee. En dat hoop ik ook. Ik heb ook wel twijfels bij Boom. Maar hij weet maar al te goed dat dit misschien wel zijn laatste kans is om bij de ploeg te blijven. Om te laten zien dat hij een meer waarde voor de ploeg is. Ik denk dat hij heel graag bij Jumbo wil blijven en nog iets moois wil laten zien. Dit jaar, en in het komend voorjaar. Groen heeft meer aan een goede Boom, dan aan een Leezer.
lodjan 07 juni 2018 19:49
Ik denk en hoop dat Leezer en Boom beiden (mits fit) meegaan ipv Jansen. Ze brengen meer ervaring mee en zijn belangrijk in de trein, ploegentijdrit en kasseienrit.
El Chaba 07 juni 2018 20:00
ton duk 07 juni 2018 20:32
flikker dan op van deze pagina..
gr
veluweracer 07 juni 2018 21:30
Een ploeg die zijn pijlen richt op het klassement en tevens z'n gram wil halen in de sprints heb ik zelf altijd een wat ongelukkige combinatie gevonden.
Het kan zeker, maar als de focus op één doel ligt denk ik dat daar meer uit te halen valt.
Of Groenewegen moet maximaal 1 of 2 man krijgen voor de finales maar geen 4 of 5 man voor een treintje.
Ze moeten dat Kruijswijk ook gunnen. Geef hem nu eens paar goede jongens voor de bergen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/06/2018 23:18 door veluweracer.
ton duk 07 juni 2018 21:48
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ze moeten dat Kruijswijk ook gunnen. Geef hem nu
> eens paar goede jongens voor de bergen.

Roglic (of andersom), Clement en Gesink zouden er al 3 zijn....
gr
predator 07 juni 2018 21:49
Boom lijkt me zinloos om mee te nemen. Beter dan een extra maatje voor Groenewegen meenemen.
Luijt 07 juni 2018 22:02
Moet Gesink wel mee? Gaat meestal 1 rit voor eigen kans en is in het verleden ook niet echt nuttig voor een AK man gebleken.
Battaglin zou mogelijk betere optie zijn.
Sjorsoll 07 juni 2018 22:11
Als je alleen voor de sprints naar een grote ronde komt ben je echt een pauperploeg vind ik.
Gelukkig hebben ze nog wat klimmers. En Dylan mag er best weer eentje winnen wat mij betreft.

Voor de rest Mastercard
Eindhovuh 07 juni 2018 23:05
Gesink wordt 1x tweede in een etappe ruim achter de sterkere klimmer van de kopgroep(Calmejane, Frank, Nieve).
Of hij moet wel echt met het unieke groepje weg zijn, maar dat kan net zo goed een andere LottoJumbo-renner overkomen.
LD88 07 juni 2018 23:32
Een goede Boom die zich in het teambelang schikt ís een uitstekend maatje voor Groenewegen.
veluweracer 07 juni 2018 23:33
Sjorsoll Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als je alleen voor de sprints naar een grote ronde
> komt ben je echt een pauperploeg vind ik.
> Gelukkig hebben ze nog wat klimmers. En Dylan mag
> er best weer eentje winnen wat mij betreft.
>
> Voor de rest Mastercard

Er zijn nu eenmaal ploegen die het ervan moeten hebben. En zeg zelf, een mooi treintje, zoals die van Cipollini vroeger moet jouw toch wel enigzins kunnen bekoren.
veluweracer 07 juni 2018 23:36
LD88 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Een goede Boom die zich in het teambelang schikt
> ís een uitstekend maatje voor Groenewegen.

Mee eens. Boom vindt zijn weg wel in het gedrang en lijkt me niet snel zijn plekje op te geven.
El Chaba 07 juni 2018 23:38
Oh, waarom? Omdat ik een andere mening heb dan jij? Goh, wist niet dat dat hier verboden was..

Tja, en als ik hier ooit op ga 'flikkeren' dan zeg ik het hier eerlijk en dan zal ik me er ook aanhouden en niet meer terugkomen. Daar kan jij wel iets van leren.. grinning smiley
veluweracer 07 juni 2018 23:43
Dat 'rittenkapen' van Gesink is hopelijk geen hoofddoel voor hem. Dat hij eventueel in de gelegenheid is om mee te doen voor winst na een succesvolle ontsnapping waarin hij meegegaan is om Kruijswijk wellicht later van dienst te kunnen zijn is zijn goed recht. Maar puur meegaan voor eigen gewin lijkt me onwenselijk met het belang van de ploeg in het achterhoofd hebbende.
LD88 07 juni 2018 23:45
Als Gesink een rit wint zal het waarschijnlijk ook geen grote bergrit met aankomst bergop zijn, want er zit inderdaad vrijwel altijd wel een beter klimmende Calmejane of Nieve bij als de vluchters het redden.
Zie hem eerder winnen in een lastige vluchtersrit zonder aankomst bergop door weg te rijden op een tactisch moment of de sprint te winnen van een groepje. Ik denk in deze Tour met name aan de ritten naar Carcassone en Laruns. Beetje de Sandy Casar manier.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/06/2018 23:45 door LD88.
Sjorsoll 07 juni 2018 23:45
Het heeft ergens wel iets, maar er zijn zo veel mooiere dingen in het wielrennen.
Het hoor er gewoon bij, heel af en toe als pauze, niet als hoofddoel wat mij betreft.

Maar voor de sponsor is het natuurlijk goed. Als je alles op de sprint zet en je wint er twee dan krijg je alle aandacht, dus die keuze snap ik dan ook wel weer.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/06/2018 23:45 door Sjorsoll.
Ruudje2209 08 juni 2018 01:19
Hmm voor een goeie trein groenewegen leezer van hoecke, voor ritten en mss klassement zonder knechten roglic kruijswijk en gesink. Wegcapitain Clement. Lijkt mij een mooie optie.Of ipv clement extra pion in trein dan jansen. Sowieso geen Boom niks gepresteerd
Andere Peter 08 juni 2018 03:42
Dat zie ik anders. Gesink moet lekker aanvallen. Niet alleen voor zichzelf, maar dat is ook ploegbelang. Denk even aan de publicitaire belangen die immens zijn in de Tour.

Als hij niet meezit dan kan hij alsnog bij Roglic blijven.
Fcdh 08 juni 2018 07:03
Die laatste renner maakt in de praktijk altijd weinig uit en dat zal nu ook niet heel anders zijn met 8 renners. Hoewel ik geen Boom fan ben (kopman salaris vs prestaties) moet je hem natuurlijk wel meenemen met het oog op de kasseien rit die hij al een keer gewonnen heeft, de ploegentijdrit waarin hij gewoon van meerwaarde is en op kop slepen voor Groenenwegen in de laatste 4km wat hij ookal eerder heeft laten zien.

Ben vooral benieuwd wat men van plan is met Roglic. Grote ronde pas in 2020? Mijn reet ik denk dat ze hem de opdracht hebben meegegeven om nu al maar eens rustig te kijken in de schaduw van een kopman zodat er niet veel druk op ligt. Als hij komende winter weer net zoveel progressie maakt als afgelopen 2 jaar zie ik niet in waarom het oog geen wereldtopper voor het grote rondewerk kan worden.

Kruijswijk verwacht ik tussen de 10e en 15e positie omdat ik hem, op 1 laatste week in een tour, nog nooit wat bijzonders heb zien doen buiten de Giro en Ronde van Zwitserland. Maargoed ik laat me graag verrassen.

Btw Kruijswijk, Mollema, Dumoulin en Kelderman aan de start. Wat een ongelooflijke luxe vanuit Nederlands oogpunt.
ton duk 08 juni 2018 07:17
Boeie is uwes zoveelste trolreactie in een Nederlands gerelateerd topic...
Als het topic jou niet boeit, blijf weg uit het topic (en het liefst van deze pagina)
gr
Prikdude 08 juni 2018 07:29
De kritiek zal dan ook niet mals zijn als er niet tenminste drie Nederlanders op het eindpodium in Parijs staan.
ton duk 08 juni 2018 07:30
Ploeg wordt niet enkel op sportieve gronden samengesteld...
Gesink heeft zijn publicitaire waarde voor Jumbo
gr
Massimo 08 juni 2018 07:40
lodjan 08 juni 2018 07:53
Als iedereen het gaat vermelden dat een topic hem/haar niet boeit, gaat het hier een zootje worden. Het is je goed recht dat iets je niet boeit, maar meldt dat hier niet en sla gewoon het topic over.
Wanny 08 juni 2018 07:59
Boom is wat meer een gok dan Leezer. Bij Leezer weet je precies wat je kunt verwachten. Boom kan een rit winnen en geweldig werk doen voor Groenewegen, maar er ook niks van bakken.
merijntje mortirolo 08 juni 2018 08:00
-
ZZZZ

In de categorie: "Als iedereen door het rode licht rijdt wordt het een zooitje in het verkeer..."

We know.

Het is El Chaba's goede recht om te zeggen dat hij het heel erg totaal niet boeiend vindt. Ik daarentegen vind het dan wél weer boeiend, maar dat geldt voor de samenstelling van elke Tourploeg. Kortom: tijd voor een sticky met een overzicht van de Tourploegen.

Wie maakte dat topic in voorgaande jaren ook alweer altijd? Slimmerd? Of Pyama? Of iemand anders? Dat kan ook.
JdB 08 juni 2018 08:54
Calmejane rijdt hem er op een berg niet vanaf. Wel op een heuveltje.
Dennis 08 juni 2018 09:06
gezien de voorbereidingen

Zeker
Dylan Groenewegen
Timo Roosen
Steven Kruiswijk
Primoz Roglic
Robert Gesink
Grondahl Jansen

Laatste 2 plaatsen

Tom Leezer
Stef Clement
Lars Boom
Martens
Tolhoek

* Clement schijnt niet (Fysiek of Mentaal) fit te zijn. Heeft zijn laatste koers in Romandie gereden en staat niet op de rol voor TDS of TDSlovenie.
* Tolhoek wellicht als vervanger Clement.
* Martens wel op hoogte geweest. Doet het goed in de heuvels en ook in het treintje.
* Leezer, rijd ook vrij anoniem rond.
* Boom slechte start van het jaar, komt er wellicht nu door. Goede ronde van Noorwegen. goede proloog. en gaat niet voor niets mee naar Slovenie. Kan in de kasseien van dienst zij voor kruijswijk en in de sprint voor Dylan.
tvm 08 juni 2018 09:21
Wie is als kopman aangeduid door de ploeg? Steven of Primoz? Of duo-kopmanschap?
rustdag 08 juni 2018 09:32
Primoz krijgt de zelfde rol als Gesink.
Wanny 08 juni 2018 09:38
Roglic dan kopman in de Vuelta?
rustdag 08 juni 2018 09:46
Volgens mij rijdt hij de Vuelta helemaal niet., ze willen hem rustig brengen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/06/2018 11:09 door rustdag.
Kuiperberg 08 juni 2018 10:02
Jammer dat Roglic niet als kopman wordt uitgespeeld. Zie niet in dat hij minder is als Kruijswijk. Hij klimt uitstekend en heeft een veel betere tijdrit. Ze willen hem langzaam brengen, maar waarom. Het is geen jonkie mee. Volgens mij is hij al 27 jaar. Mogelijk speelt ook het gegeven mee dat Kruijswijk meer publiciteit oplevert als Nederlander. Gesink zou ik thuislaten en inzetten voor de Vuelta. Ik zie hem echt geen etappe winnen in de TdF. Neem dan Tolhoek mee als knecht voor Kruijswijk.
LD88 08 juni 2018 10:28
Calmejane reed Gesink vorig jaar er af op een berg. En Nieve dit jaar in de Giro.
Eazster 08 juni 2018 11:03
Ja en als je er ooit een keer door iemand word afgereden dan is het de volgende keer kansloos?
Sjorsoll 08 juni 2018 11:11
'Tenminste' maakt hem af grinning smiley
rustdag 08 juni 2018 11:11
Zou mooi kut zijn als Clement niet start. Een goede wegkapitein mis je dan, en in de ploegentijdrit is hij ook een meerwaarde.
El Chaba 08 juni 2018 11:13
Trolreactie? Haha, het moet niet gekker worden, zeg. Wellicht eens in de spiegel kijken? Bijna elke reactie van jou hier kenmerkt zich door supervoorspelbaar obligaat chauvinisme, daar klaag ik toch ook nooit over?

Dus flikker lekker zelf op als je niet tegen een ander geluid kan. Ik ga er in ieder geval niet mee stoppen..
rustdag 08 juni 2018 11:14
Stef Clement moet rust houden door rugproblemen


Stef Clement is op dit moment niet in staat om te koersen. De 35-jarige Nederlander kampt namelijk met rugproblemen, meldde zijn ploeg LottoNL-Jumbo vandaag. Clement wordt onderzocht om de oorzaak van de problemen aan het licht te brengen. Hem is voorgeschreven vooral rust te nemen.
Het is nog niet duidelijk wanneer de viervoudig Nederlands kampioen tijdrijden weer kan terugkeren op de fiets.
ton duk 08 juni 2018 11:22
Kuiperberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Jammer dat Roglic niet als kopman wordt
> uitgespeeld. Zie niet in dat hij minder is als
> Kruijswijk. Hij klimt uitstekend en heeft een veel
> betere tijdrit. Ze willen hem langzaam brengen,
> maar waarom. Het is geen jonkie mee. Volgens mij
> is hij al 27 jaar. Mogelijk speelt ook het gegeven
> mee dat Kruijswijk meer publiciteit oplevert als
> Nederlander.

Met die laatste regel slaat uwes de 1e spijker op de kop
Het verhaal we brengen Roglic langzaam is natuurlijk net zo'n sprookje dat Dumoulin deze TdF gaat leren...
Uiteindelijk bepaalt de koers zelf wie daadwerkelijk de TLJ.NL-kopman gaat zijn (buiten Groenewegen)
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/06/2018 11:23 door ton duk.
JdB 08 juni 2018 11:54
Op een bergje. En ik heb het over dit jaar. Calmejane heeft nog niks laten zien.
Carlos Danger 08 juni 2018 11:55
Als wielrenner is Roglic nog een 'rookie'.
LD88 08 juni 2018 12:06
Dat was een berg van de 1e categorie.

En het gaat niet om Calmejane, het gaat er om dat er altijd wel iemand bij zit die beter klimt dan Gesink.
veluweracer 08 juni 2018 12:45
Prikdude Schreef:
-------------------------------------------------------
> De kritiek zal dan ook niet mals zijn als er niet
> tenminste drie Nederlanders op het eindpodium in
> Parijs staan.

Ik vind dat een vierde NL-ert best kan proberen om in exact dezelfde tijd van plek 1,2 of 3 te finishen.
veluweracer 08 juni 2018 12:50
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kuiperberg Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jammer dat Roglic niet als kopman wordt
> > uitgespeeld. Zie niet in dat hij minder is als
> > Kruijswijk. Hij klimt uitstekend en heeft een
> veel
> > betere tijdrit. Ze willen hem langzaam brengen,
> > maar waarom. Het is geen jonkie mee. Volgens
> mij
> > is hij al 27 jaar. Mogelijk speelt ook het
> gegeven
> > mee dat Kruijswijk meer publiciteit oplevert
> als
> > Nederlander.
>
> Met die laatste regel slaat uwes de 1e spijker op
> de kop
> Het verhaal we brengen Roglic langzaam is
> natuurlijk net zo'n sprookje dat Dumoulin deze TdF
> gaat leren...
> Uiteindelijk bepaalt de koers zelf wie
> daadwerkelijk de TLJ.NL-kopman gaat zijn (buiten
> Groenewegen)
> gr

Het zal nog spannend worden voor Kruijswijk om te laten zien dat hij het kopmanschap waardig is tegenover Roglic. Niet dat hij zich moet bewijzen maar Kruijswijk weet zelf ook heel goed dat Roglic dit jaar flinke stappen gemaakt heeft.
veluweracer 08 juni 2018 12:54
rustdag Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zou mooi kut zijn als Clement niet start. Een
> goede wegkapitein mis je dan, en in de
> ploegentijdrit is hij ook een meerwaarde.

In zijn geheel is de ploeg dan zelfs minder intelligent. Stef is goed voor heel wat punten.
Massimo 08 juni 2018 13:07
lodjan 08 juni 2018 13:20
El Chaba is in het zelfde bedje ziek als Merijntje Mortirolo had ik eerder willen schrijven. Jouw reactie verbaast me dus niet.
lodjan 08 juni 2018 13:24
Zo gek is dat niet: Top drie, Groenewegen als etappewinnaar in Parijs, groene trui, bergtrui, witte trui, strijdlust. Genoeg kansen voor minimaal drie Nederlanders op het podium.
merijntje mortirolo 08 juni 2018 13:32
-
Kekke uitdrukking. smiling smiley Al heeft die nog minder te zoeken in deze discussie dan eender welke reactie dan ook.

Ik geef nota bene aan dat ik het NIET eens ben met El Chaba.

What the fuck's wrong with this world?
Massimo 08 juni 2018 13:37
In antwoord dan op je laatste vraag: laten we eens beginnen met de wijze van reageren op een normaal topic door El Chaba. En in het specifiek de reacties op Ton "Joris Goedbloed" Duk. Beneden peil.
Brieske 08 juni 2018 13:42
Hup ruzie!

Groet
lodjan 08 juni 2018 13:48
Precies, het gaat om de wijze van reageren.
Sjorsoll 08 juni 2018 13:53
El Chaba mag dat zeggen, het heeft alleen niet zo veel nut.

Zullen we anders bovenaan elk topic 5 van die sterren plaatsen zodat iedereen het onderwerp kan raten?
Horsie is back 08 juni 2018 14:37
Zo zie je maar weer. Dehydratie komt ook voor bij prikkers die geen enkele Watt hebben getrapt en zoals gisteren in Oslo bij degenen, die de vrouwen verhinderden gemakkelijk in de verkoelende waterbak van de Steeple Chase te kunnen springen.
Ik hoop alleen dat de prikkers geen witte plekken op de benen krijgen zoals 4 bij de Lotto Soudal wielerploeg. Gisteren 3. in de TTT van de DL.

UCI zet voortvarend een onderzoek in naar de effecten van de zogenaamde aerodynamische gel.

Factor Boeie 8 op de schaal van Horsie. Maar hoog gaat die schaal? grinning smiley
lodjan 08 juni 2018 16:51
El Chaba 08 juni 2018 17:51
ton duk 08 juni 2018 17:59
Typisch, hij studeert voor regelneef...verwarrend
gr
Massimo 08 juni 2018 19:40
En hij is al beroepshomo, en dan toch nog verder studeren. Bijzonder ambitieus kereltje blijkbaar.
Brieske 08 juni 2018 22:49
Wat ben jij eigenlijk?

Groet
Massimo 08 juni 2018 23:14
Bicycleseksueel
Sjorsoll 09 juni 2018 02:12
Ik zie hem wel een keer een etappe winnen. Wat ik me herinner van vorig jaar is dat de kopgroep in die bewuste etappe uit een man of 50 bestond. Daar zaten goede mensen bij, waaronder Barguil en die reed Gesink uit het wiel. Alleen Calmejane was beter, maar dat was die Tour ook de enige etappe dat die Fransman uitpakte.
Dan denk ik dat Robert als ex-klassementsrenner veel vaker had kunnen pieken, en ook veel kans had gehad op een etappeoverwinning mits hij niet onderuit was gegaan. As as as.

Ik denk dat Robert deze ronde een rit gaat winnen (maar ik had hem liever om het podium zien vechten).
Cyclad 09 juni 2018 10:30
Ik heb dit seizoen nog geen goede Boom gezien. Alleen meenemen als hij toont dat hij wél goed is. De tijd dringt.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen