Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Langeveld met Lammerts naar WK-parcours Richmond

Gepost door lodjan 
lodjan 27 april 2015 12:06
Langeveld gaat WK-parcours Richmond bekijken

Van onze Telesportredactie
Nederlands kampioen Sebastian Langeveld gaat deze week het WK-parcours in Richmond verkennen. De Nederlands kampioen zal samen met bondscoach Johan Lammerts een dag in de Amerikaanse stad verblijven om het traject met een kasseienzone goed te analyseren.
"Het was eigenlijk de bedoeling dat Niki Terpstra en Lars Boom ook zouden gaan", aldus Langeveld. "Maar een reis naar Amerika is niet gemakkelijk in onze drukke agenda’s in te lassen. Toch vind ik het belangrijk dat ik het parcours in ieder geval zelf al gereden heb, want vaak hoor je over zo’n rondje de meest uiteenlopende meningen.”
ton duk 27 april 2015 12:12
Lijkt me wel logisch, ja
gr
lodjan 27 april 2015 12:13
Langeveld is ambitieus, en terecht.

Hij lijkt me een prima koerskapitein voor dit parcours waar NL een sterke ploeg kan opstellen.

Bijvoorbeeld:

Langeveld
Boom
Terpstra
Dumoulin
Van Baarle
Lindeman
Tankink
Tjallingii
D. v Poppel
Hofland
Sinkeldam
De Kort
El Chaba 27 april 2015 12:35
Heel verstandig!
Had Lammerts dat bij het afgelopen WK ook maar gedaan, dan had hij niet zo geblunderd door onder meer Terpstra thuis te laten.
Sub Culture 27 april 2015 13:38
Heeft Langeveld dit seizoen al iets laten zien dat een eventuele selectie voor het WK zou rechtvaardigen?
Prikdude 27 april 2015 13:42
Een goed begin is voor Nederland nog altijd geen werk, maar gelijk heb je wel.
ton duk 27 april 2015 14:31
ja, 14e @ MSR ...veel meer geloofspapieren zijn voor een HOLselektie natuurlijk niet nodig voor een WK smiling smiley
gr
Lucho Herrera 27 april 2015 19:27
Langeveld was sterk bezig in SanRemo! Daarna hebben de 2 valpartijen in dwars door Vlaanderen en E3 roet in het eten gegooid. Maar los daarvan heeft Langeveld bewezen dat hij structureel lange afstanden goed verteert. Op een klassiek parcours zou hij prima uit de voeten moeten kunnen. En bij Garmin zijn ze ook erg tevreden over hem als wegkapitein.
Eddy Veen 27 april 2015 21:16
Dit lijkt mij echt een parcours om een gokje te wagen met Mathieu van der Poel.
Leon 27 april 2015 21:52
Die zal toch gewoon het beloften-WK rijden?
Eddy Veen 27 april 2015 22:19
Ik ben niet zo'n expert als de meesten hier, maar als je bij het veldrijden niet meer bij de beloften rijdt, mag dat dan op de weg nog wel?
lodjan 27 april 2015 22:22
Ja, renners onder de 23 die niet voor worldtourteam rijden mogen starten bij de beloften.
Eddy Veen 27 april 2015 22:27
Bedankt voor deze informatie. Mij schoot overigens te binnen dat hij bij de Europese Spelen gewoon in de selectie zit. Ik vraag mij af of hij zich nog kan opladen voor een optreden bij de beloften.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/04/2015 22:36 door Eddy Veen.
lodjan 28 april 2015 08:50
Bij de Europese Spelen is er geen wedstrijd voor beloften.
Eddy Veen 28 april 2015 12:12
Dat wist ik. Verder zal de tijd leren of hij ooit nog als belofte rijdt.
Sehnsucht 28 april 2015 19:28
Het vlakke WK in Qatar van 2016 kent ook kasseien.

Quote

De wegrit kent eerst een 80 kilometer lange lus door de woestijn. Daarna gaan de renners meermaals een plaatselijke omloop van 19 kilometer in het centrum van Doha afleggen. Dit circuit bevat passages langs de culturele site Katara en op het eiland Pearl. De renners krijgen iedere ronde een kasseienstrook van 1.2 kilometer voor de kiezen. De laatste rechte lijn is maar liefst twee kilometer lang.

[www.wielerflits.nl]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen