Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Planning hoogtestage Tour

Gepost door Curzio 
Curzio 10 juni 2018 11:03
Het is in de wedstrijd topics al wel eens ter sprake gekomen, maar het gat tussen Dauphinee en Tour is dit jaar groot. Nu vroeg ik me af hoe de toprenners het doen qua hoogtestage. Van Nibali weet ik dat hij voor de Dauphinee op hoogtestage is geweest, dus dat is dan maximaal tot begin juni. De Tour start 7 juli en de eerste 10 dagen wordt er, op een sprintje op de Mur de Bretagne na, geen berg beklommen.

Ik ga er vanuit dat je bij voorkeur een week of drie voordat je je vorm nodig hebt klaar bent met je hoogtestage, maar corrigeer me als ik verkeerd zit, dus dan is de planning van Nibali toch niet bepaald handig lijkt me? Pas op hoogtestage na de Dauphinee is dan weer wat krap. Eigenlijk de enige optie die ik zie is voor de Dauphinee twee weken hoogtestage en nadien nog een week of iets dergelijks, maar of dat fysiologisch zinvol is weet ik niet.
Ook voor de Zwitserland rijders komt een hoogtestage voor die tijd eigenlijk te vroeg lijkt me.

Hoe pakken andere renners het aan? Bardet bijvoorbeeld? Porte? Iemand een idee?
Graag jullie mening.
Bromertà 10 juni 2018 11:33
Ik weet alleen dat de piek in de derde week van Nibali, toen ie Kruijswijk en Chaves voorbij stoof in het klassement, experimenteerde met crancklengtes, met 'n emotioneel verwerkingsproces, met de accupuncturist, met trapfrequenties en met wat al niet.

Nee, de donkere hoeken van de koelkast zijn en blijven onvoldoende verlicht. Het ABP treedt zelden buiten de lijntjes. Dat is allemaal pico bello in orde. Maar 'n vormcrisis of dip gaat toevallig wel weer hand in hand met 't opslagmoment.
Leon 10 juni 2018 11:38
Als je (ik ga even op jouw bewering af) 3 weken voordat je in topvorm moet zijn klaar wil zijn met je hoogtestage, dan is een hoogtestage van 2 weken startend kort na de Dauphiné (mannelijk) toch prima? Van 12-26 juni bijvoorbeeld. Drie weken later is 17 juli, precies de dag van de eerste bergrit in de Tour.
Slimmerd 10 juni 2018 11:56
Volgens mij gaat Nibali na de Dauphine nogmaals op hoogtestage
Curzio 10 juni 2018 12:35
Oke, maar de eerste twee weken na hoogtestage kan je wat slechter zijn of onvoorspelbaar presteren, en het is natuurlijk ook weer niet dat je de eerste 10 dagen helemaal niks hoeft te doen als klassementsrenner.
Maar wat Slimmerd hieronder zegt lijkt mij inderdaad het meest logisch.
Horsie is back 10 juni 2018 14:40
Nu weet ik van hoogtestages niet veel af, al vraag ik me wel af of de glans van dit trainingsmiddel er langzamerhand niet vanaf is.
Sprinters gaan doorgaans alleen maar naar grote hoogten om er sneller te kunnen rijden. Zo is onlangs de hoogst gelegen indoorwielerbaan ter wereld geopend in het Columbiaanse Cochabamba op 2650m hoogte. Dit ter gelegenheid van de Zuid-Amerikaanse Spelen. Er zijn plannen om ook zulke banen te bouwen in La Paz, de K1 (Vicky Pendleton was al op weg om poolshoogte nemen, maar strandde onderweg), en de Maan.

In Cochabamba werd er door de B-garnituur dan ook verschrikkelijk hard gereden. Fracties verwijderd van de wereldrecords sprint.
De Surinamer Tjon en Fa was ineens veel sneller dan ons eigen Jeffrey Hoogland ooit was geweest, wie kent hem niet?
Jongstleden vrijdag reed dezelfde Tjon en Fa in het verre T-Town (open lucht wielerbaan), waar de victorie begon van 's Nederlands beste wielrenner ooit.
De virtuele 200m sprint tussen Cochabamba en T-Town eindigde dramatisch. De renner beet in zijn eigen staart, die inmiddels bijna 8 fietslengten was geworden.
Is dat de one-trick pony, beter bekend als de stip aan de horizon zoiets ook al eens overkomen? Kom er maar in, Bromertà.
Bromertà 10 juni 2018 18:55
Verder in het nieuws, maar eigenlijk dat nou net niet, want Bernal, je weet wel de allernieuwste super aanwinst van Sky, is van de radar verdwenen. Een Rasmussen-reciproce in de zin dat hij wel in Colombia tussen de lijnen stuift. Die gaat vriend en vijand voor zulke hoofdbrekens zetten dat de astma-aanval van Froome over 80km naar de rubriek niemendalletjes verhuist. Zeg niet dat u niet gewaarschuwd bent.
Sjorsoll 10 juni 2018 19:49
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> in de zin dat hij wel in
> Colombia wat lijntjes snuift.
Tjappie2 10 juni 2018 20:55
Aan het trainen met Oscar "fucking held uit de goeie ouwe tijd" Sevilla.
Ik verwacht* dat Bernal uit gaat pakken op een manier waarbij Ricco een kleuter op een driewieler lijkt.

*Nou ja, ik verwacht het niet, maar hopen op spektakel mag altijd



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/06/2018 20:55 door Tjappie2.
Luijt 10 juni 2018 21:15
Ik weet het nog niet. Denk sowieso dat ik weer naar Zwitserland ga.
Tjappie2 10 juni 2018 22:55
Bardet is tot eind mei in de Sierra Nevada geweest. Denk niet dat ie nog een keer op pad gaat voor de tour.
Horsie is back 10 juni 2018 23:32
Tegenwoordig zijn er genoeg mensen, die als hobby hebben een of ander aspect van het wielrennen te belichten voor de brede schare wielervolgers.
Op deze prik hebben we er ook een paar. @Velofacts houdt op zijn twitter sinds 22 mei precies bij wie er op hoogtestage is geweest of nog gaat. Dank U.
Andere Peter 11 juni 2018 00:16
Langzamerhand lijkt jouw strategie om iedereen te beschuldigen zodat je bij alle uitkomende relletjes kunt zeggen dat je het gezegd hebt.
El Chaba 11 juni 2018 08:14
Inderdaad.
En ach, zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten..
Prikdude 11 juni 2018 09:06
Lijkt me niet dat Thomas, Bardet en Yates nog erg okselfris gaan zijn, de derde Tourweek. Nibali doet dat ogenschijnlijk slechts verstandiger. De mannen in Zwitserland zitten in het beproefde schema, dat komt vast goed.

Al zou het zo maar kunnen dat de top 5 van de Tour in zowel de Dauphiné als Suisse ontbreekt dit jaar: Roglic, Bernal, Valverde, Dumoulin en Froome. Of zet daar nog de in de Dauphiné onzichtbare Nibali bij.
Walnoot 11 juni 2018 10:19
Feit is dat er natuurlijk niets te doen gaat zijn aan Bardet in de Tour. Hij heeft nog marge want hij reed duidelijk nog niet in topvorm rond in de Dauphine, anders had hij wel gewonnen. Zie maar het feit dat hij zo goed is dat er niks aan te doen gaat zijn in de Tour.

Verder wil ik zeggen: hup Antoine Tolhoucke.
Curzio 11 juni 2018 13:15
Zeker dank. Jammer dat ik dat twitter altijd zo onoverzichtelijk vind, maar zal toch nog eens een poging wagen in het moeras door te dringen.
Sjorsoll 11 juni 2018 14:19
Bromertà denkt nu dat ik gezegd heb wat jij net zei op mijn andere account (dat van jou). Hij denkt dat je bent uitgelogd op jouw andere account (Sjorsoll) om dat te kunnen doen. Misschien posten we vanmiddag nog wat op ons gezamenlijke account genaamd Tjappie2.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/06/2018 14:33 door Sjorsoll.
Tjappie2 11 juni 2018 14:23
Op basis van alleen berichten op internet moet je geen conclusies (willen) trekken over mogelijke stoornissen. Maar dat er hier markante figuren rondlopen is een feit.
Sjorsoll 11 juni 2018 14:58
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
>Maar dat er hier markante figuren
> rondlopen is een feit.

Mooie woordkeuze (al zeg ik het zelf).
lodjan 11 juni 2018 15:06
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen