Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Dwars door het Hageland 1.1

Gepost door lodjan 
lodjan 15 juni 2018 11:55
Dwars door het Hageland is met voorsprong de jongste wedstrijd van de Napoleon Games Cycling Cup, maar heeft alles in zich om mettertijd uit te groeien tot het kroonjuweel van het regelmatigheidscriterium. De regio en het unieke karakter van de wedstrijd vormen een ijzersterke tandem die garant staat voor een spektakelstuk. In een prachtige streek – het Hageland – waar wielergrootheden als Eddy Merckx, Sven Nys en Roland Liboton kind aan huis zijn, trekt het peloton langs prachtige landschappen en kronkelende wegen over beboste heuvels voorbij uitgestrekte velden.

Dwars door het Hageland springt in het oog. Niet alleen omdat geen enkele andere wedstrijd het volledige Hageland in al zijn facetten bestrijkt, maar ook omdat onverharde wegen een belangrijk aandeel hebben in deze klassieker in wording. Met holle wegen, bospaden en grindwegen zoekt deze koers alle lekkernijen van de streek op. Dat alles in een historisch kader met aandacht voor kastelen, monumenten en ander cultureel erfgoed. De renner die tussen startplaats Aarschot en aankomstplaats Diest de slag weet te overleven en tot een goed einde brengt, mag zich met recht en reden een man voor het klassieke werk noemen. De wedstrijd wordt een aaneenschakeling van hellingen, kasseien en onverharde stroken, met een finale om u tegen te zeggen.

Weer Mathieu?
Of wordt het een pelotonsprint met Viviani/Jakobsen en Van Poppel?
Roompot ook aan de start.
Kan Cees Bol hier ook top 10 rijden?

[www.dwarsdoorhethageland.be]
ton duk 15 juni 2018 12:26
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Of wordt het een pelotonsprint met
> Viviani/Jakobsen en Van Poppel?
> Roompot ook aan de start.

Wat ik me van de vorige editie herinner ...lijkt me een pelotonsprint onmogelijk daar...klein groepje hoogstens


> Kan Cees Bol hier ook top 10 rijden?

Ja, lijkt me ook gemotiveerd als leider in da klassementje
gr
lodjan 15 juni 2018 13:34
En ze zijn gestart. Livetwitter: [twitter.com]

Om 16.00 uur Eurosport2/player en VTM.
Remko 15 juni 2018 13:42
1. Van der Poel

Ongelofelijk, hij doet het gewoon weer! Staat gewoon geen maat op deze man in dit soort koersjes en met dit soort tegenstanders.
lodjan 15 juni 2018 14:59
Kort koersje. of keek je per ongeluk naar de info van vorig jaar?
lodjan 15 juni 2018 15:00
Wat.een.kopgroep:

Ploegen kopgroep #DDHH18 ????????

@CorCirCT: Van der Poel David, Van der Poel Mathieu, Vermeersch

@Snipercycling : Merlier

@quickstepteam: Viviani

@LottoJumbo_road : Van Poppel

@TeamWantyGobert : Dupont

@TeamRoompot : Van Schip

@teamcibel : Ruyters

@segracing : Van Den Berg
lodjan 15 juni 2018 15:25
Ze hebben 1.20 op 1e peloton en 1.40 op 2e peloton.
ton duk 15 juni 2018 15:29
met dan mijn vraag: wie is Ruyters ?
gr
lodjan 15 juni 2018 15:31
ton duk 15 juni 2018 15:45
Onbeleefd zou ik nu Brecht kunnen vragen: wilt uwes aub lossen uit deze selecte kopgroep ...
gr
lodjan 15 juni 2018 16:20
Sénéchal (ploegmaat van Viviani) is vooraan aangesloten.
Anony 15 juni 2018 17:24
Leuke koers wel, alweer.
Anony 15 juni 2018 17:34
Heel erg zonde voor De Bie die lekke band, mooie overwinning voor hem en Vérandas Willems door de neus geboord.
Anony 15 juni 2018 17:59
Nu Van Poppel in volle achtervolging op leider Krists Neilands met een lekke band.
Tja.

Viviani maakt me ook wel een mooie beurt.
Anony 15 juni 2018 18:05
1. Neilands
2. Viviani
3. Vermeersch
4. Baugnies
5. De Bie
6. Maes
Blueprint 15 juni 2018 22:21
Neilands reed ook lek en hield daarna relatief eenvoudig stand. Het lijkt me geen zekerheid dat De Bie hem wel even geklopt zou hebben.
Tjappie2 15 juni 2018 22:23
Dwars door het Hageland blijft een wijvenkoers. Hup Anna!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen