Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

'Bouhanni boosdoener in Occitanie-incident: 'Bouhanni moest lead-out Laporte zijn''

Gepost door El Chaba 
El Chaba 15 juni 2018 13:44
[www.indeleiderstrui.nl]

'Bouhanni boosdoener in Occitanie-incident: 'Bouhanni moest lead-out Laporte zijn''

Nacer Bouhanni won donderdag de eerste rit van La Route d'Occitanie. Zijn ploeggenoot Christophe Laporte kwam van achteruit hard opzetten en werd tweede op enkele centimeters van Bouhanni. Je zou je denken dat er met een eerst en tweede plaats op zak, een feeststemming heerste bij de Franse ploeg, dat was echter niet het geval.

In het interview na de finish werd gevraagd of het de bedoeling was om met twee renners te sprinten. De reactie van Bouhanni sprak boekdelen. 'De dingen zijn heel ingewikkeld binnen de ploeg Cofidis. Maar ik heb niet veel zin om erover te praten. Dat hou ik voor mij. Ik ben tevreden dat ik kan winnen in moeilijke omstandigheden'

Update 15 juni

Volgens L'Equipe moest niet Laporte Bouhanni afzetten voor de sprint, zoals dat normaal het geval is, maar moest Bouhanni de lead-out van Laporte zijn. Dat heeft Cofidis-man Christian Guiberteau laten weten aan de krant. Daarmee wordt de situatie van de omstreden sprinter alleen maar penibeler, want hij ging gewoon voor eigen kansen en won de sprint op een centimeter van Laporte.
__________________________________________________

Benieuwd of hem dit zijn plek in de Tourploeg gaat kosten. Vasseur kennende gaat hij dit helemaal niet leuk vinden..
merijntje mortirolo 15 juni 2018 13:50
-
Je weet: ik houd van etterbakken.

HUP Bouhanni!
Walnoot 15 juni 2018 13:58
Waarschijnlijk wel, maar op lange termijn zal ook Vasseur er slechter uitkomen. Bouhanni is de enige renner in die ploeg die in de grotere wedstrijden potten kan breken. Of Laporte of Hofstetter op dat niveau gaat komen, is nog maar afwachten natuurlijk. De afgelopen weken heb ik Cofidis alleen in beeld gezien door het lossen van 'kopman' Herrada en het net mislukte kunstje van ouderdomsdeken Navarro.
Curzio 15 juni 2018 14:34
Ik zou mijn kaarten eerder op Laporte zetten, als je moet kiezen. Bouhanni is toch de laatste jaren vrij teleurstellend aan het rondrijden (vooral na die ene Giro, 2015 geloof ik?).
El Chaba 15 juni 2018 14:37
Inderdaad en bovendien is een goede teamsfeer ook belangrijk..
Massimo 15 juni 2018 15:00
Bouhanni brute held van beroep!
Eindhovuh 15 juni 2018 15:50
Tenzij ze in het dagelijks leven bij jou problemen veroorzaken.
Zolang anderen er last van hebben is het lekker dwars, rebels, boefjes, out of the box en leuk enzo.
Eindhovuh 15 juni 2018 15:51
In het peloton wordt Bouhanni ook niet echt gepruimd vanwege zijn losse handjes en opvliegende karakter.
Blueprint 15 juni 2018 19:26
De winnende sprinter heeft altijd gelijk? Bouhanni zal het zelf vast niet leuk vinden, maar voor Cofidis lijkt het me beter als Laporte de Tour doet en Bouhanni de Vuelta. In de Tour gaat hij toch geen etappes winnen en in de Vuelta kan hij zomaar een handvol ritzeges pakken.
El Chaba 16 juni 2018 03:35
Wijze woorden..
Pyama 16 juni 2018 09:29
Beide meenemen naar de Tour. Staat garant voor een leuk verzetje in de vlakke ritten.
merijntje mortirolo 16 juni 2018 10:22
-
Ehhh, ik heb drie kinderen hoor. Etterbakken, zijn het. Oh... en ik houd van ze. Geloof ik toch. Wat is het verschil ook alweer tussen liefde en verantwoordelijkheid?
tvm 19 juni 2018 22:54
Blueprint Schreef:
-------------------------------------------------------
> De winnende sprinter heeft altijd gelijk? Bouhanni
> zal het zelf vast niet leuk vinden, maar voor
> Cofidis lijkt het me beter als Laporte de Tour
> doet en Bouhanni de Vuelta. In de Tour gaat hij
> toch geen etappes winnen en in de Vuelta kan hij
> zomaar een handvol ritzeges pakken.

Met deze redenatie kun je toch ook de renners omdraaien?

Nacer is overigens commercieel gezien de enige aantrekkelijke renner binnen Cofidis.
Kan een gemiddelde tourvolger immmers een renner van die ploeg noemen die daar nu of in het verleden voor reed, buiten Moncoutie?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/06/2018 22:55 door tvm.
merijntje mortirolo 20 juni 2018 08:55
-
Gemiddelde Belgische Tourvolger: Vandenbroucke.

Dan nog o.a. Julich, Rinero, Kivilev, ene Armstrong, al vraag ik me af of die überhaupt wel een koers voor ze gereden heeft.

Ennuh... Voor de gemiddelde Hollandse Tourvolger: Tamaree natuurlijk, ik hoor het Smeets nog zeggen.
lodjan 20 juni 2018 11:05
merijntje mortirolo Schreef:
-------------------------------------------------------
> -
> Gemiddelde Belgische Tourvolger: Vandenbroucke.
>

En hij heeft maar 10 Touretappes gereden voor Cofidis.

Ik ken alleen Dani.
LD88 20 juni 2018 12:24
Philippe Gaumont is toch nog niet vergeten?
En anders David Millar wel.

Best bijzonder dat de ploeg nog bestaat na al die schandalen.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/06/2018 12:28 door LD88.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen