Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Van welke wielrenner heb jij ooit een handtekening gevraagd?

Gepost door Tjappie2 
Tjappie2 15 juni 2018 22:22
Handtekeningen vragen, een vrij kindse bezigheid. Toch moet ik toegeven dat ik Jan Jansen ooit om een krabbeltje heb gevraagd toen ik hem (als schijnbare onbekende) op een terras een koffie zag drinken terwijl ik Olaf Tinkov onder luid gejuich voorbij zag fietsen ergens in de Franse Alpen.
Horsie is back 15 juni 2018 22:32
15 gluurders die het net nog niet boeie genoeg vonden om te reageren. grinning smiley
JW 15 juni 2018 22:40
Tsja...een handtekening vragen... vroeger kwam dat inderdaad wel eens voor..
Maar dan moet je toch heel ver terug gaan in de tijd....
Horsie is back 15 juni 2018 22:51
Als Tjappie2 junior Horsie om een handtekening zou vragen dan wil hij wel een uitzondering maken.
Tjappie2 15 juni 2018 22:57
Moet ik eerst een junior produceren? Of kan een ingescande versie via PB ook?

Edit: een ingescande versie van de handtekening. Niet van een Tjappie junior.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/06/2018 22:58 door Tjappie2.
Sjorsoll 15 juni 2018 22:58


Lijkt me best pittig met zo'n hoef.
Sjorsoll 15 juni 2018 23:02
Ja, dit is heel erg flauw.

(Ik reageer wéér even op mezelf)
Tjappie2 15 juni 2018 23:03
Hoeft niet pittig te zijn.
Horsie is back 15 juni 2018 23:06
Denk wel aan de prifficy wet Tjappie 2, je kunt niet zomaar van alles openbaar maken. Sjorsoll maakt het natuurlijk nog veel bonter. grinning smiley
Tjappie2 15 juni 2018 23:20
Bij nader inzien blijkt uit je omschrijving trouwens (voor mij) niet echt duidelijk of het nu om een handtekening van Junior Horsie voor Tjappie2 gaat of om een handtekening van Horsie voor Tjappie2 junior.

Hoe dan ook, voor de zekerheid zal ik me vast voortplanten (tot groot verdriet van alles en iedereen).
Horsie is back 15 juni 2018 23:45
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bij nader inzien blijkt uit je omschrijving
> trouwens (voor mij) niet echt duidelijk of het nu
> om een handtekening van Junior Horsie voor
> Tjappie2 gaat of om een handtekening van Horsie
> voor Tjappie2 junior.
>
> Hoe dan ook, voor de zekerheid zal ik me vast
> voortplanten (tot groot verdriet van alles en
> iedereen).

Die gedachte had ik ook al, nadat ik het had opgeschreven uiteraard.
Ach voortplanten. Wie kan in de schaduw van Horsie staan?
Carlos Danger 15 juni 2018 23:57
1952. Wim van Est en Wout Wagtmans. Op de veerboot van Breskens naar Vlissingen.
Horsie is back 16 juni 2018 00:05
Carlos Danger Schreef:
-------------------------------------------------------
> 1952. Wim van Est en Wout Wagtmans. Op de veerboot
> van Breskens naar Vlissingen.

De dag is nog maar 5 minuten oud en ik lach me wat af.
Tjappie2 16 juni 2018 00:07
In elk geval ging je de goede kant op.
Arsimo 16 juni 2018 00:14
Mijn zus ooit geholpen om aan een foto-met-handtekening van Roberto Visentini te komen - en dat is ons toen ook gelukt - maar zelf boeide me zoiets voor geen meter. Dus op die ene uitzondering na, nee.

Wel een tijdje ooit orginele wielershirts van kleine profploegen en gastrennersverenigingen [wie weet wat dat nog waren?] verzameld en dat zonder te betalen, want student-zonder-geld. Nog een leuke kleine collectie verzameld ook: Elro Snacks, HB Alarmsystemen, Batavus, Amstel Bier, van der Heijden Meubelen, Piet de Wit Snacks, de Markthof, Brouwers Machines, Meubeldroom e.a. Niets vergeleken bij de beroemde grote verzamelingen wielershirts, maar ik was er toen bij mee in die tijd zonder internet dus vooral veel bellen, tijdschriften en kranten uitpluizen en schrijven.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/06/2018 00:28 door Arsimo.
Carlos Danger 16 juni 2018 00:51
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Carlos Danger Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > 1952. Wim van Est en Wout Wagtmans. Op de
> veerboot
> > van Breskens naar Vlissingen.
>
> De dag is nog maar 5 minuten oud en ik lach me wat
> af.


Belhamel!
Koppi 16 juni 2018 00:53
Ik kom uit de kast: ik heb Peter Winnen, Theo de Jong, Jostein Willman, Urs Freuler, Frits Pirard, Knetemann, Raas, Bernaudeau, Hinault en vast nog een paar. O ja, Roger Alban! Theo Koomen ook! Verder nog op zolder: een vuilniszak bidons van begin jaren '80-2017 (kan het soms nog niet laten) en een paar petjes en etenstasjes. Van William Tackaert o.a., wie kent hem niet.
Sjorsoll 16 juni 2018 00:56
Eddy Veen 16 juni 2018 00:59
Ik heb handtekeningen van Joop Zoetemelk, Michael Boogerd, Gerben Löwik, Theo Bos, Thomas Dekker, Yvonne Hijgenaar, Marijn de Vries, Leon van Bon, Robert Gesink, Wilco Kelderman en kan er een paar niet ontcijferen. Ten behoeve van mijn hobby vraag ik nog regelmatig een BN'er om een handtekening, met het schaamrood op de kaken, dat wel. Een paar weken gelden was Brigitte Kaandorp de laatste tot nu toe. Ik mis ook wel eens eentje omdat ik (1957) de moed niet op kan brengen iemand aan te spreken. Dat gold in 2014 in Zaltbommel voor Tom Dumoulin. Dit jaar ga ik naar het NK tijdrijden in Bergen op Zoom, maar zie ik mij het ook niet proberen, al zou ik er wel blij mee zijn.
Koppi 16 juni 2018 01:01
Je bent nog erger dan ik (1961)!
Tjappie2 16 juni 2018 01:06
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------

> met het schaamrood op de kaken, dat wel.

Heel herkenbaar. Eigenlijk zou je (ik dus) beter moeten weten, maar daar zat ie dan. Een van de grootste helden uit de Nederlandse wielergeschiedenis.

(Brigitte Kaandorp, daar word ik dan weer niet warm of koud van smiling smiley )
Koppi 16 juni 2018 01:18
Ben even naar de zolder gesprint en zit nou helemaal nostalgisch weg te zwijmelen: ook nog handtekeningen gevonden van Ronnie Claes, Ludo de Keulenaer, Fons de Wolf, Luciën van Impe (kopen Sub?) en Phil Anderson. Eigen foto's van onder meer de enige Touretappe die nooit is gefinisht (de huiskamervraag van vandaag: waar, wanneer, waarom?). Krantenknipsels uit de gloriejaren van 'ons' wielrennen (kopen Duk?), en ook knipsels die mijn vader in zijn jeugd verzameld heeft (de val van Van Est).
Nelis! 16 juni 2018 01:56
Handtekeningen hebben mij nooit kunnen boeien. BN-ers trouwens ook niet, ben ik allergisch voor. Maar nu ga ik wel bekennen dat ik wel met Tom Dumoulin (bij de Olympische wegrit in Rio) en een dag later met Anna vd Breggen (met gouden medaille) op de foto ben gegaan. En ja, ik geef toe, zij waren niet degene die daarom hadden verzocht.
Dit Rit Naar Bordeaux 16 juni 2018 06:48
Selfie killed the autograph-star
Ridder Kale Knikker 16 juni 2018 07:09
Vele foto's, handtekeningen en meer van dat verzameld in mijn onbezonnen jeugdige jaren (ik ben daar trouwens langer mee doorgegaan dan enkel alleen in mijn jeugd, maar dat is te beschamend om te bekennen).
Maar mooiste herinnering is een autorit die ik heb mogen maken met Rini Wagtmans, wat een bijzondere man is dat. Verder staat een kort gesprekje met Hennie Kuiper en de daarop volgende welgemeende handdruk ook in mijn geheugen gegrift.
Eddy Veen 16 juni 2018 09:08
Ontmoetingen met wielrenners heb ik eigenlijk alleen maar gehad op de Rabofandag in 2007 in het Olympisch Stadion. Daar heb ik met mijn zoon van 10 een aantal handtekeningen gescoord. Op zo'n dag vraag je het ook wat gemakkelijker. In het theater en tijdens signeersessies is het soms de moeite waard om een praatje te maken. Mij gaat het er niet om dat het BN'ers zijn, want met de meeste van hen heb ik niets omdat ik mij niet interesseer in wat ze uitspoken. Ik zag op YouTube nog een leuk filmpje van mijzelf. De vijftigplussers zal dit wellicht bekend voorkomen. Ik kom in beeld op 5.17: [www.youtube.com]
bakfiets 16 juni 2018 10:36
Een dag voor de start van de ronde van nederland in gouda, de telekom ploeg met ullrich tegen gekomen op training als jong mannetje ik schat 15. Super mooie ervaring. Dag later bij de start op de grote markt, langs gegaan en hard JAN geroepen hij zwaaidesmiling smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/06/2018 10:39 door bakfiets.
ton duk 16 juni 2018 10:54
Erik Breukink ...tijdens GP Erik Breukink in Bladel,meen ik
Ik zag 'm...(tot mijn eigen verbazing) ging ik sprinten (ja,langgeleden dus)..vroeg handtekening, pen weigerde waarop Erik de schoenzooltruc demonstreerde..
Kwam vorig jaar dat briefje tegen bij de erfenis Ma DUK die zoiets dan bewaarde...

gr
Adje Wijnands 16 juni 2018 12:38
Ja dùh.....
Van Ad Wijnands natuurlijk, na zijn winst in twee tour-etappes op huisbezoek met een klasgenootje.
valse trage 16 juni 2018 13:43
Tof! Heb je ook Tonton Tapis?
valse trage 16 juni 2018 13:47
valse trage 16 juni 2018 13:49
Van Andrei Tchmil toen die nog een onbekende renner van GB-MG was. Stond hem op vliegveld Zaventem aan te gapen en mn vader zei: "ga maar een handtekening vragen!". Hij was zeer verrast! Natuurlijk meteen kwijtgeraakt maar dat deert niet.
merijntje mortirolo 16 juni 2018 14:06
-
Kansloze, impulsieve rukker die ik was/ben/altijd-zal-blijven: slechts één enkele keer ging ik op handtekeningenjacht. tWas 2002 in Groningen.

Pantani, Cipollini, Bartoli, Boogerd, dat soort prutsers.

Oh ja, voor mijn huwelijk in 2000 kreeg ik van Karsten Kroon een gesigneerd shirt, vol snot, stof en bagger, dattie in de AGR gedragen had.

#schatje

kHeb ook ooit een handtekening gevraagd aan (en gekregen van) Leo Beenhakker, Gerrie Mühren en Carsten Fischer.

#joepie
Horsie is back 16 juni 2018 14:49
Horsie was van plan een handtekening te vragen van Chumak, zo lang hij me maar niet in mijn handen kneep (knijpkracht van 134 kg).
Even dacht ik, dat hij niche rider Jeffrey Highlander in de vergetel boeken zou rijden met een Wingate test op een Monark.
Maar hij was feitelijk niet veel beter dan Chris Froome bij zijn opzienbarende raid op de Mont Ventoux 2013.
Maximaal vermogen 1040 Watt en 33% aan vermogensverlies na 30 seconden. Dan maar geen handtekening! grinning smiley

Beiden wegen ongeveer gelijk.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/06/2018 14:51 door Horsie is back.
ton duk 16 juni 2018 15:13
Koppi Schreef:
-------------------------------------------------------
> Krantenknipsels uit de gloriejaren van
> 'ons' wielrennen (kopen Duk?),

Nee, dank je, ik mijmer nu wel naar de tijd dat ik wekelijks zat te wachten totdat de WIELERREVUE in de bus viel...
gr
Sub Culture 16 juni 2018 15:22
Remco Evenepoel
Tjappie2 16 juni 2018 15:49
Die kwam ik ooit tegen maar ik durfde hem niet aan te spreken vanwege "greatest of all time".
El Chaba 16 juni 2018 15:50
Wat mij betreft een nogal kansloze bezigheid, al kan het altijd nog erger natuurlijk. Suikerzakjes sparen of zo..
veluweracer 16 juni 2018 16:42
Bij handtekeningen verzamelen moet ik automatisch denken aan het Syndroom van Down. Ik zie dan zo'n altijd olijke knaap van een jaar of 40 voor me met een tasje over de schouder voor het materiaal en een natte kin. Die weiger je toch geen handtekening.
Horsie is back 16 juni 2018 18:35
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bij handtekeningen verzamelen moet ik automatisch
> denken aan het Syndroom van Down. Ik zie dan zo'n
> altijd olijke knaap van een jaar of 40 voor me met
> een tasje over de schouder voor het materiaal en
> een natte kin. Die weiger je toch geen
> handtekening.

Volgens mij zou het andersom moeten zijn. Dat weigeren bedoel ik. smiling smiley
Horsie is back 16 juni 2018 18:36
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Die kwam ik ooit tegen maar ik durfde hem niet aan
> te spreken vanwege "greatest of all time".

Van een GOAT kun je ook gemakkelijk een trap nakrijgen. grinning smiley
Eddy Veen 16 juni 2018 23:26
Ik lees dat Tom Dumoulin niet meedoen aan het NK tijdrijdenangry smiley
merijntje mortirolo 16 juni 2018 23:29
-
Allebei niet?
Arsimo 17 juni 2018 02:04
Nee, helaas niet. Zo prachtvoorbeeld van zo een fout shirt dat het leuk is om hem te hebben en er in fietsen.
Cecchini 17 juni 2018 09:47
Ik heb Tim Krabbé ooit zijn boek De Renner laten signeren. Telt dat ook mee ?
El Chaba 17 juni 2018 10:53
Rot voor je, maar fijn dat je dat met ons deelt.
A propos, al naar de topictitel gekeken..?
valse trage 17 juni 2018 14:10
Haha, inderdaad!
ton duk 17 juni 2018 14:43
en jij al naar zijn eerdere bijdrage in dit topic ?
gr
lodjan 17 juni 2018 15:01
Aan handtekeningen doe ik niet, ik heb wel enkele renners gevraagd om te poseren met mijn zoontje: Cav, Adrien, RJvR, Tjallingii, Westra, Hofland, Van Baarle gaven daar gehoor aan. Mijn zoontje vindt het leuk om bidons te verzamelen en daarmee een koers na te spelen. Hij heeft onlangs zijn eerste dikkebandenrace gereden.
Zelf ben ik vereeuwigd met de beste renners van Rwanda, Uganda, Kenia en Eritrea.

(deze bijdrage vanwege Vaderdag)
Sjorsoll 17 juni 2018 17:26
Helaas Eddy, dan maar op Alpe d'Huez winking smiley
Arsimo 17 juni 2018 20:43
Da's wel leuk!
Eddy Veen 17 juni 2018 20:56
Dat vindt mijn werkgever geen goed ideethumbs down
Lucho Herrera 18 juni 2018 07:51
Vanaf eind jaren 80 tot midden jaren 90 handtekeningen, petjes, bidons etc. verzameld.
Handtekeningencollectie heb ik nog steeds goed bewaard: Roche, Lemond, Fignon, Indurain, Breukink, Rominger, Armstrong, Jalabert, Boogerd, Vandenbroucke, Pantani, Casartelli, Berzin, Zulle, Fondriest, Argentin, Vanderaerden, Virenque, Chiapucci, Ullrich en vele anderen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen