Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

25th Tour of Slovenia (2.1) 4e etappe

Gepost door Cecchini 
Cecchini 15 juni 2018 23:42
Stage 4 » Ljubljana › Kamnik (155.2k)




Algemeen Klassement

1 Uran Rigoberto Team EF Education First-Drapac p/b Cannondale 3 11:08:34
2 Impey Daryl Mitchelton-Scott 0:04
3 Roglic Primoz Team LottoNL-Jumbo 0:10
4 Majka Rafał BORA - hansgrohe 0:14
5 Arslanov Ildar Gazprom-RusVelo 0:16
6 Kišerlovski Robert Team Katusha - Alpecin 0:21
7 Canola Marco Nippo - Vini Fantini - Europa Ovini 0:22
8 Formolo Davide BORA - hansgrohe 0:24
9 Storer Michael Team Sunweb ,,
10 Mohoric Matej Bahrain Merida Pro Cycling Team 0:25

Slimmerd 15 juni 2018 23:44
Ik ga mee met Been en Kroon: Impey kan hier met succes zijn leiderstrui verdedigen
Tjappie2 15 juni 2018 23:51
Behalve dat ie de leiderstrui niet heeft ben ik het met je eens. Ik denk dat Impey een goeie kans maakt het tricot morgen aan te mogen trekken. Ervan uitgaande dat er boni's zijn.
Slimmerd 16 juni 2018 00:04
Dat die de leiderstrui niet heeft, en dat ook vrij duidelijk was, maakt de uitspraak die Been deed na de rit vandaag enkel treuriger
Tjappie2 16 juni 2018 00:08
Ah op zo'n manier. Ik luister niet naar Been, dat verklaart mogelijk een en ander.
lodjan 16 juni 2018 12:37
Nr 2 Impey niet gestart wegens ziekte.
merijntje mortirolo 16 juni 2018 12:52
-
Dan kannie dus zijn leiderstrui niet verdedigen? Jammer hoor.
Sjorsoll 16 juni 2018 13:01
Nu gaat de trui naar Uran.
merijntje mortirolo 16 juni 2018 13:57
grinning smiley

Enniewee: die plaatjes van jou, Cecchini... Waahoe!

Damn, ik overweeg een vakantie naar Slovenië ipv Sicilië.

Grazie mille.
Heisenberg 16 juni 2018 14:40
Roglic ondertussen op weg naar de ritzege en de leiderstrui.
Achtervolgende groep op 40": Uran, Majka, Storer, Sosa en Arslanov.
Heisenberg 16 juni 2018 14:43
Martens reed overigens sterk als knecht van Roglic. Beide renners zijn inmiddels ook bevestigd voor de Tour.
Heisenberg 16 juni 2018 14:47
Inmiddels 9 achtervolgens (ook Pogacar, Brajkovic en Mohoric erbij), maar Roglic is er bijna en z'n voorsprong is riant.
Heisenberg 16 juni 2018 14:52
Heisenberg 16 juni 2018 14:53
2. Majka +34"
3. Mohoric
Heisenberg 16 juni 2018 15:07
Mohoric was blijkbaar toch tweede. De jonge Australiërs van Sunweb doen het hier trouwens goed. Misschien zitten de toekomstige topknechten van Dumoulin al in z'n eigen ploeg.

Het klassement:

1 Roglic Primoz
2 Uran Rigoberto 0:32
3 Majka Rafał 0:42
4 Arslanov Ildar 0:48
5 Mohoric Matej 0:51
6 Storer Michael 0:56
7 Pogacar Tadej 0:59
8 Brajkovič Janez 1:06
9 Kišerlovski Robert 1:58
10 Canola Marco 1:59
ton duk 16 juni 2018 15:10
Wel grappig om te zien, al die Sloveense supporters in het geel van TLJ.NL hot smiley
gr
Fcdh 16 juni 2018 15:18
Heeft Roglic toch een etappe overwinning in eigen land waar hij gister nog stilviel op 150m van de streep.
Ben zeer benieuwd naar hem in de komende tour want die gaat gewoon in de schaduw van Kruijswijk kijken hoe ver hij kan komen in een 3 weekse wedstrijd.
In het rondewerk van een week heeft hij deze winter de stap gezet naar de echte wereldtop.
Sjorsoll 16 juni 2018 15:26
Ja, slaat nergens op om het niet te proberen.
Heisenberg 16 juni 2018 15:32
Morgen zal er nog wel een ritzege bijkomen.

Roglic is kandidaat voor het podium. Denk eerder dat Kruijswijk in zijn schaduw rijdt.

Na een ritzege in de Tirreno, eindzeges in het Baskenland en Romandië en nu weer deze ronde gaat hij met uitstekende papieren naar de Tour. Hoort wat mij betreft in het rijtje Froome, Dumoulin, Porte, Yates, Quintana en Nibali. Geef hem meer kans dan Bardet, Uran, Valverde, Bernal, Thomas, Martin, Kruijswijk en Mollema
lodjan 16 juni 2018 15:42
Heisenberg 16 juni 2018 15:44
Mag ook in het rijtje namen achter Bardet. Daar kan Kelderman ook wel bij. En zo zijn er vast nog wel wat kanshebbers voor een topnotering die ik nu even vergeet.
Carlos Danger 16 juni 2018 16:12
Geduld, liefhebbers. Begint pas aan zijn derde grote ronde.
Heisenberg 16 juni 2018 16:31
Hoeveel grote rondes hadden Quintana, Contador, Froome gereden voor ze voor het eerst podium reden?

Hij is bovendien al bijna 29, rijdt al 3 jaar WT en won al etappes in de Giro en Tour.

Geduld is in het wielrennen gevaarlijk, want voor je het weet, staat de nieuwe Indurain, Armstrong, Froome op (Bernal bijvoorbeeld).
Kuiperberg 16 juni 2018 20:28
Ik denk ook dat Roglic in deze vorm kandidaat is voor het podium bij de TdF. Daarbij ligt de druk bij Kruijswijk, dus hij kan het allemaal rustig aankijken in de eerste week. Ben zeer gecharmeerd van zijn manier van koersen. Goudmijntje voor Jumbo.
JW 16 juni 2018 20:59
Naar mijn mening wel erg opportunistisch.

De essentie van een grote ronde is dat hij DRIE WEKEN duurt.
En het is een apart kunstje om dan ook drie weken lang een hoog niveau te halen en te houden. Vraag maar aan die ene Yates.....
Maar weinig renners zijn daartoe in staat.

Of Kruijswijk een goede Tour gaat rijden weet ik niet.
Hij heeft in elk geval zijn seizoen erop ingericht, en al eerder laten zien dat hij inderdaad drie weken lang een hoog niveau kan halen.
In dat opzicht lijkt hij me een zekerheid als kopman !
Heeft Roglic in de grote rondes die hij reed dat zelfde aangetoond ? Ik dacht het niet.

Het zou m.i. van grote onzorgvuldigheid jegens Kruijswijk getuigen als hij nu in de schaduw wordt geplaatst.
De ploeg heeft dat in eerste instantie al gedaan door een sprinter met treintje mee te sturen. En nu ook nog een kopman boven hem confused smiley
Sjorsoll 16 juni 2018 21:04
Jawel, maar je hoeft niet op één paard te wedden als je er twee hebt... Om Roglic gewoon te laten lossen en voor etappes te laten rijden slaat echt nergens op gezien het niveau dat hij haalt de laatste tijd. Hij moet het gewoon proberen, en dan hoeft Kruijswijk niet eens de schaduw in.
Heisenberg 16 juni 2018 21:13
Helemaal eens.
LD88 16 juni 2018 21:16
Ik heb nog nergens gelezen dat Roglic zich gewoon moet laten lossen om voor etappes te rijden.
Maar de mensen die hem al het Tour podium opschrijven en in het rijtje Bardet, Landa zetten slaan ook helemaal door. Hetzelfde trouwens voor Bernal.
Laat hem eerst maar eens bewijzen dat hij überhaupt een grote ronde renner is. Laat staan dat hij bij de eerste de beste poging gelijk de Tour wint... het is mogelijk, maar de kans dat hij niet eens top 10 rijdt lijkt mij groter dan dat hij podium rijdt.
Heisenberg 16 juni 2018 21:27
Ik zie hem als een serieuze kandidaat voor het podium. Natuurlijk zijn er grotere favorieten.

Kruijswijk en Mollema hebben veel meer laten zien in klassementen van grote rondes, maar de potentie bij Roglic is veel groter. Dat kan ook helemaal mis gaan, vanzelfsprekend. Het is geen zekerheidje.

Maar als ik iemand moet noemen die Froome kan verslaan, dan denk ik eerder aan Roglic dan bijvoorbeeld Bardet. Dat is heel dubbel, want de kans dat Bardet top-10 rijdt, acht ik wel weer groter dan dat Roglic dat doet.
Curzio 16 juni 2018 21:39
Ik denk dan weer dat je Bardet onderschat.
Prikdude 17 juni 2018 06:52
1. Nibali
2. Quintana
3. Roglic
4. Bardet
5. Yates
6. Uran
7. Valverde
8. Bernal
9. Kruijswijk
10. Mollema
JW 17 juni 2018 08:56
Als dit lijstje een rangorde voor voorbereidingskoersen van een week moet voorstellen mag vind ik Nibali en Quintana vrij hoog staan.
Maar als het een lijstje voor grote ronden moet voorstellen kan je glazen bol wel in de glasbak.
Dagkoersen zijn het, de waan van de dag.
Kruijswijk en Mollema hebben zich in drieweekse koersen toch redelijk bewezen, zou ik zo denken.
Cecchini 17 juni 2018 09:43
Roglic won dan wel de Ronde van Baskenland, maar ik kan me toch wel herinneren, dat hij in de laatste bergetappe in de laatste col opvallend veel terrein verloor, ook aan types als Izagirre (met alle respect). Hij was die dag eerder in de etappe wel gevallen, maar ik hou wat Roglic betreft wel een slag om de arm.
Prikdude 17 juni 2018 11:43
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kruijswijk en Mollema hebben zich in drieweekse
> koersen toch redelijk bewezen, zou ik zo denken.

Vooral bewezen ze niet te kunnen winnen of op het podium te rijden. Specifiek heeft ploeggenoot Kruijswijk in de Tour nog helemaal niets bewezen, zelfs geen rit gewonnen zoals Roglic. Veel vaker niet dan wel zijn de prestaties in weekrondjes goed te extrapoleren naar drieweeksen. Jouw vergelijkingen naar de recente Giro ten spijt; dat was een krankzinnige grote ronde met vele slachtoffers waaronder minstens evenveel renners die het wél al vaker hebben laten zien in grote ronden.

Roglic is momenteel top in het rondewerk, een winnaar. Als je drie weekronden op rij wint zal er wel iets goed zitten met het herstelvermogen. De komende anderhalve maand zal uitwijzen of hij een Wiggins (2012), Froome (2013) of Dumoulin is of meer een Porte (die vooralsnog ook nog altijd meer pech heeft gehad dan echt gefaald heeft) is. Hoe dan ook: hij is de vergelijking tussen subtoppers als Mollena en Kruijswijk al lang voorbij...
merijntje mortirolo 17 juni 2018 12:01
-
Maarruh, dat bier smaakt dus wel okee, daaro in Thailand?
Carlos Danger 17 juni 2018 12:21
Een winnaar in het kleine rondewerk, dat wel.
JW 17 juni 2018 16:31
Slovenië en Romandië, en ook Californië, zijn voorbereidingsrondjes, net als Dauphiné en Zwitserland.
Je kunt ze natuurlijk allemaal even zwaar tellen, nergens staat dat dat verboden is.

Maar op basis van dit soort rondjes het Tourpodium voorspellen, daar geloof ik niet in.

We zullen het zien.
Siem 17 juni 2018 17:08
Deze wel eens doorgescrold: Baskenland top 3

Hier kun je wel redelijk een tourpodium op voorspellen, me dunkt.


JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Slovenië en Romandië, en ook Californië, zijn
> voorbereidingsrondjes, net als Dauphiné en
> Zwitserland.
> Je kunt ze natuurlijk allemaal even zwaar tellen,
> nergens staat dat dat verboden is.
>
> Maar op basis van dit soort rondjes het Tourpodium
> voorspellen, daar geloof ik niet in.
>
> We zullen het zien.
JW 17 juni 2018 22:02
Nee, die heb ik nooit doorgescrolld.
En nee, ik vind niet dat je daarmee het Tourpodium kunt voorspellen.
Als het zó simpel zou zijn... ..
Sjorsoll 17 juni 2018 22:21
Oprecht klote toen Kruijswijk in de sneeuwwand belandde, hij had de derde Nederlandse grote rondewinnaar ooit kunnen worden. Maar daarbuiten heeft hij nog in de buurt van het podium gereden in een grote ronde. Maar in bloedvorm zou het kunnen, dat heeft hij bewezen.

Ik snap de discussie niet zo: Kruijswijk en Roglic zijn allebei te goed om het niet te proberen, probeer het dus met allebei. Het is niet óf óf, het kan net zo goed én én zijn.
Sjorsoll 17 juni 2018 22:21
Tweede keer dat ik dit zeg eigenlijk.

#lekkerspammen
LD88 17 juni 2018 23:18
Ik zie vooral dat Henao en Izagirre een abonnement hebben op Baskenland podium, wat hebben die in de Tour gepresteerd?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen