Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tourploeg Sunweb

Gepost door Tinuz 
Tinuz 17 juni 2018 16:58
Afgaande op de voorselectie van 12 lijkt me dit de logische bemanning:

Tom Dumoulin
Laurens ten Damski
Wilco Kelderman
Søren Kragh Andersen
Simon Geschke
Nikias Arndt
Chadrick Haga
Michael Matthews

De overige 4 (Teunissen, Curvers, Bauhaus, Theuns) kan je mijns inziens met goed fatsoen niet meenemen naar een 3-weekse klassementsonderneming in de Tour.

Overall een degelijke ploeg die op alle terreinen goed voor de dag moet kunnen komen, te beginnen in de ploegentijdrit.
Siem 17 juni 2018 17:00
Hoezo rijdt Oomen niet, da's toch een goeie knecht voor in de bergen?
Sub Culture 17 juni 2018 17:04
Prima ploeg, vooral Matthews lijkt me echt in topvorm.
Ook vandaag weer prima tijdrit in Zwitserland net als SK Andersen, een van dé topfavorieten voor de TTT straks.
Denk wel niet dat iemand uit deze ploeg straks een top 10 notering haalt in het eindklassement.
Cecchini 17 juni 2018 17:08
ten Damski. Lachen man.

Waarom Teunissen niet ? Reed vorig jaar ook een degelijke Tour, komt aardig de kasseien over, en is kan ook een aardig tijdritje rijden. En daarnaast een prima seizoen tot nu toe. Misschien dat ze hem thuislaten, omdat hij met andere ploegen in de weer is.
ton duk 17 juni 2018 17:13
Cecchini Schreef:
------------------------------------------------------
>
> Misschien
> dat ze hem thuislaten, omdat hij met andere
> ploegen in de weer is.

Dat is een gerucht welk ik kan ontzenuwen,,,bij deze
gr
Tinuz 17 juni 2018 17:13
Teunissen is mijns inziens niet geschikt voor het grote rondewerk, of hij nu wel of niet bij een andere ploeg getekend heeft. Bergop matig, en zijn motor is te klein om elders adequaat van dienst te kunnen zijn.
Ten Damski startte voor de vorm in de Dauphiné en stapte voor de vorm op dag 2 ziek af. Heb je veel meer aan dan Teunissen.
Cecchini 17 juni 2018 17:20
Ik reageer op het naam "grapje". Niet op zijn verwachte selectie.
Tinuz 17 juni 2018 17:25
Is een veredeling.
Andere Peter 17 juni 2018 17:50
Omdat wat al teveel kan zijn, voor een 23-jarige renner die Giro en Zwitserland in de benen heeft.
Tinuz 17 juni 2018 21:42
Oomen is zelfs nog geen 23. Verjaart in augustus.
Blueprint 17 juni 2018 22:17
Teunissen i.p.v. Haga, denk ik. Haga heeft al veel gereden dit seizoen.
Tinuz 17 juni 2018 22:26
Heb ik even opgezocht en Haga is inderdaad al een tijdje bezig dit seizoen, vanaf Down Under tot en met de Giro.
Wel niet als kopman, wat toch een andere belasting is.
Ik krijg de indruk dat Haga klaar wordt gestoomd voor de Tour, met name ook vanwege die ploegentijdrit.
Blueprint 17 juni 2018 23:31
Daarin verwacht ik juist meer van hardrijder Teunissen.
Wanny 18 juni 2018 10:57
Veel sterke jongens, maar de ondersteuning voor Dumoulin in de bergen is zoals in de Giro weer mager. Hebben wel een goeie kans om geel te pakken na de ploegentijdrit.
Cecchini 18 juni 2018 11:49
BMC vergeten ? En ten Dam, Kelderman, Geschke en Andersen gaan aardig omhoog hoor, en op goede dagen hoef je Matthews ook niet te onderschatten



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/06/2018 11:50 door Cecchini.
Tjappie2 18 juni 2018 13:45
Ik wil maar zeggen. Volgens mij is dit een prima ploeg om mee naar Frankrijk af te zakken.

Vooral wanneer Geschke en Ten Dam het bergop lang volhouden kan Kelderman relatief laat aan het knechtenwerk beginnen. De meeste andere kopmannen (er van uitgaande dat Dumoulin op dat moment nog steeds klassementsambities heeft) moeten het op de laatste col vast al zonder een superknecht stellen.
Sjorsoll 18 juni 2018 14:09
Kelderman is (in eerste instantie) geen knecht lijkt me.
Tjappie2 18 juni 2018 14:28
Jij ziet hem in een vrije rol? Dat zou natuurlijk kunnen, maar dat lijkt me met de Vlinder van Maastricht in de buurt toch niet echt logisch.
Eddy Veen 18 juni 2018 14:40
Mee eens. Dumoulin is de leider en Kelderman schikt zich daar gemakkelijk naar, Hij is meer een Oomen dan een Barguil.
Sjorsoll 18 juni 2018 15:02
We hebben gehoord hoe ze zich bij Sunweb aan het indekken zijn wat betreft Dumoulin. Niet zo gek ook, de Giro-Tour combi lukt zelden. Daaruit maak ik op dat ze niet alleen op Dumoulin gaan gokken. Zelfde case als bij Lotto-Jumbo maar bij Sunweb zou ik op 1 paard wedden nog onverstandiger vinden.
Tjappie2 18 juni 2018 15:03
Bij Oomen heb ik dan weer het idee dat hij (op termijn) meer een Dumoulin dan een Kelderman is.
Sjorsoll 18 juni 2018 15:06
Kelderman werd trouwens 4e in de Vuelta afgelopen jaar, met een reële kans op het podium in het laatste weekend. Ondanks zijn saaie manier van koersen heeft hij zeker capaciteit.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/06/2018 15:06 door Sjorsoll.
Tjappie2 18 juni 2018 15:12
Kelderman is een uitzonderlijk goede renner, maar m.i. geen echte 'killer'.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/06/2018 15:12 door Tjappie2.
Sjorsoll 18 juni 2018 15:17
Eens, maar een top 5 plaats van Kelderman acht ik reëler dan een top 5 plaats van Dumoulin in deze editie. Sunweb moet het aankijken en pas kiezen als het echt moet. De kans dat Dumoulin er een keer echt doorzakt is er gewoon.
Sjorsoll 18 juni 2018 15:22
Zo'n soort discussie komt nu in twee topics terug. Ik snap echt niet dat als je twee goeie klassementsrenners hebt je voor de ronde al moet kiezen wie je gaat uitspelen. Kijk wie er na anderhalve week het beste voor staat. Verder kan er één vallen, etc.
Wanny 18 juni 2018 15:25
De eerste serieuze berg is pas op dag 9. Dan zullen er ongetwijfeld al wat favorieten naar huis zijn of ergens flink tijd hebben verloren. Tegen die tijd maar eens kijken hoe de mannen zich voelen.
Tjappie2 18 juni 2018 15:27
Ik snap wel wat je bedoelt. Ik ben het alleen niet met je eens. En dat komt door het simpele feit dat ik Kelderman niet de capaciteiten toedicht om te excelleren in de top van het algemeen klassement van de Tour de France.

Voor de Giro en Vuelta heeft ie die capaciteiten wel, en dat heeft hij zoals iedereen hier weet ook al meer dan ruimschoots bewezen.
Tinuz 18 juni 2018 15:41
Ten Damski schijnt eerste reserve te staan. (?) Dan verwacht ik Teunissen.
Sjorsoll 18 juni 2018 15:43
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik snap wel wat je bedoelt. Ik ben het alleen niet
> met je eens.

Gelukkig maar, het zou ook saai (en een beetje verdacht) worden als we het altijd eens zijn winking smiley

>En dat komt door het simpele feit dat
> ik Kelderman niet de capaciteiten toedicht om te
> excelleren in de top van het algemeen klassement
> van de Tour de France.
>
> Voor de Giro en Vuelta heeft ie die capaciteiten
> wel, en dat heeft hij zoals iedereen hier weet ook
> al meer dan ruimschoots bewezen.

Ik hoop dat hij op twee vlakken (fysiek en mentaal) nog een stap zet of al heeft gezet en dat hij mee kan doen voor een mooie klassering.
ton duk 18 juni 2018 15:54
Sjorsoll Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kelderman werd trouwens 4e in de Vuelta afgelopen
> jaar, met een reële kans op het podium in het
> laatste weekend. Ondanks zijn saaie manier van
> koersen heeft hij zeker capaciteit.

Hij is 3e geworden
gr
Tjappie2 18 juni 2018 17:13
yawning smiley keep on dreaming. Daar hebben ze bij de UCI de ballen niet voor.
Curzio 18 juni 2018 18:51
Lijkt mij ook! In de laatste week zal blijken wie er voor wie moet knechten. Niet vergeten dat het plan vorig jaar was dat Dumoulin als knecht zou worden opgesteld in de Vuelta, in dienst van Kelderman.
Cyclad58 18 juni 2018 19:33
Teunissen kun je prima meenemen. Vervang Haga maar door hem.
Fcdh 18 juni 2018 21:31
Vind het op papier wel een aardige selectie en zeker als je ziet hoe bepaalde renners de afgelopen weken hun vorm hebben laten zien.
Dumoulin is een goede afleiding voor een top 5 plek van Kelderman die nog zeer fris is. Alleen 3 weken lang op de fiets blijven zitten blijft wel een ding voor hem wat al veel verpest heeft.

Dumoulin verwacht ik geen topklassement van want de giro-tour combi is bijna niet te doen.
Al zal ik de eerste zijn die keihard achter de TV en hier op de box sta te schreeuwen mocht hij wel bij de beste behoren.
Carlos Danger 18 juni 2018 22:33
Is Kelderman wel zo fris? Of ondervindt hij toch nog hinder van schouder-armblessure?
Zijn tijdrit in Zwitserland was, voor zijn doen, behoorlijk zwak.
JW 18 juni 2018 22:43
Sjorsoll Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zo'n soort discussie komt nu in twee topics terug.
> Ik snap echt niet dat als je twee goeie
> klassementsrenners hebt je voor de ronde al moet
> kiezen wie je gaat uitspelen. Kijk wie er na
> anderhalve week het beste voor staat. Verder kan
> er één vallen, etc.


Precies !

Twee potentiële kopmannen is een luxe die goed van pas kan komen als er in de eerste (altijd hectische) Tourweek één door pech (valpartij c.a.) getroffen wordt.
Statistisch is die kans best groot.
Horsie is back 18 juni 2018 23:36
Carlos Danger Schreef:
-------------------------------------------------------
> Is Kelderman wel zo fris? Of ondervindt hij toch
> nog hinder van schouder-armblessure?
> Zijn tijdrit in Zwitserland was, voor zijn doen,
> behoorlijk zwak.

Het eerste beeld dat ik van zijn tijdrit zag deed me denken aan een kat met een hoge rug in de hoek gedrongen door een een grap van Carlos.
Cecchini 19 juni 2018 00:15
Dumoulin: Heb alweer zin in de Tour Bron AD

Tom Dumoulin is nog altijd trots en blij met zijn tweede plaats in de Giro. Maar inmiddels is zijn voorbereiding op de Tour in volle gang. ,,Ik heb echt fysiek en mentaal mijn rust gepakt en ben weer fris”, zegt hij in La Plagne, waar hij op hoogtestage is.

Tweeënhalve week na de veeleisende Giro pakte Tom Dumoulin zijn koffer alweer in om naar La Plagne te gaan. Met tegenzin? ,,Nee, ik had echt weer zin om te gaan fietsen. De eerste 2 weken na de Giro waren heel fijn. Daarin heb ik echt weinig gedaan. Fysiek en mentaal echt mijn rust gepakt. Toen ben ik weer rustig op gaan bouwen. Ik merk dat ik mentaal fris ben. Dat is het belangrijkste, denk ik. Ik heb nu alweer zin in de Tour.”


In de Tour gaat hij net als in de voorbije Giro voor het klassement. Een combinatie die in het recente verleden voor veel renners op teleurstellingen uitliep, maar Dumoulin omarmt de uitdaging. ,,Het was in november in eerste instantie mijn eigen idee om ook de Tour te gaan rijden. Dat er een week extra tussenzit, speelde ook een belangrijke rol. Ik denk dat mijn aanpak goed is, maar ik heb het natuurlijk nooit eerder gedaan. Niet eens twee grote rondes in een jaar. Daarom wil ik er geen resultaat opplakken.”


Voorlopig zegt hij vooral te genieten. Hij is op La Plagne met coach Brian Stephens en ploegmaat Soren Kragh Andersen. Wellicht sluit later ook nog Simon Geschke aan. Na de lange trainingen kijkt hij op zijn laptop naar WK-wedstrijden. ,,Ik ben nu hard aan het trainen en hier fietsen is schitterend. Ik probeer zoveel mogelijk verschillende rondjes te rijden en onbekende weggetjes te vinden. Voor de hoogteprikkels rijd ik soms wel nog even een beetje op en neer. Ik voel me goed en dat is het belangrijkste.”
Carlos Danger 19 juni 2018 00:36
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Carlos Danger Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Is Kelderman wel zo fris? Of ondervindt hij
> toch
> > nog hinder van schouder-armblessure?
> > Zijn tijdrit in Zwitserland was, voor zijn
> doen,
> > behoorlijk zwak.
>
> Het eerste beeld dat ik van zijn tijdrit zag deed
> me denken aan een kat met een hoge rug in de hoek
> gedrongen door een een grap van Carlos.

Nee, dat was mijn hond.
Cecchini 19 juni 2018 22:09
Laurens ten Dam zal niet aan de start staan van de aankomende Tour de France. Dit laat de Nederlander weten in zijn podcast Live Slow, Ride Fast. De klimmer is nog wel eerste reserve, maar zal in de tweede week van de Franse ronde normaal gesproken zijn opwachting maken als tafelgast in De Avondetappe.

De laatste keer dat Ten Dam de Tour aan zich voorbij liet gaan, was in 2010. Hij mag zich dit keer echter opmaken voor een andere rol. “Zoals het er nu naar uitziet, ga ik in de tweede week van de Tour De Avondetappe doen. Ik sta nog wel reserve, mocht een van de klimmers uitvallen. Maar van mij mogen ze allemaal op hun fiets blijven”, aldus Ten Dam.

De 37-jarige klimmer reed tot dusver negenmaal La Grande Boucle, met als beste prestatie een negende plaats in 2014.

bron wielerflits
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen