Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tourploegen (compleet deelnemersveld)

Gepost door lodjan 
lodjan 18 juni 2018 17:08
[www.procyclingstats.com]

AG2R La Mondiale
Romain Bardet,Tony Gallopin, Alexis Vuillermoz, Oliver Naesen, Pierre Latour, Silvan Dillier, Axel Domont, Alexandre Geniez, M. Frank

Astana
Magnus Cort, Omar Fraile, Jakob Fuglsang, Dmitriy Gruzdev, Jesper Hansen, Tanel Kangert, Luis Leon Sanchez, Michael Valgren

Bahrain Merida
V. Nibali, G. Izagirre, I. Izagirre, K. Koren, S. Colbrelli, H. Haussler, D. Pozzovivo, F. Pelizotti.

BMC
Patrick Bevin, Damiano Caruso, Simon Gerrans, Stefan Küng, Richie Porte, Michael Schär, Greg Van Avermaet, Tejay Van Garderen

BORA-hansgrohe
P. Sagan, Bodnar, Burghardt, Oss, Majka, Muhlberger, Pöstlberger en Poljanski.

Dimension Data
Edvald Boasson Hagen, Mark Cavendish, Reinardt Janse van Rensburg, Serge Pauwels, Mark Renshaw, Tom-Jelte Slagter, Jay Thomson, Julien Vermote

EF Education First-Drapac
Simon Clarke, Lawson Craddock, Daniel Felipe Martínez, Taylor Phinney, Pierre Rolland, Tom Scully, Rigoberto Urán, Sep Vanmarcke

Groupama-FDJ
Demare, Guarnieri, Le Gac, Molard, Luvigsson, Sinkeldam, Vichot en Gaudu

Katusha-Alpecin
Kittel, Zakarin, Ian Boswell, Robert Kišerlovski, Pavel Kochetkov, Tony Martin, Nils Politt, Rick Zabel

Lotto Soudal
Tiesj Benoot, Jasper De Buyst, Thomas De Gendt, André Greipel, Jens Keukeleire, Tomasz Marczsynski, Marcel Sieberg, Jelle Vanendert

LottoNL-Jumbo
Robert Gesink, Dylan Groenewegen, Amund Grøndahl Jansen, Steven Kruijswijk, Paul Martens, Primoz Roglic, Timo Roosen, Antwan Tolhoek

Mitchelton-Scott
A. Yates, . BAUER Jack, DURBRIDGE Luke, HAYMAN Mathew, HEPBURN Michael, HOWSON Damien, IMPEY Daryl, NIEVE Mikel 

Movistar
Nairo Quintana, Alejandro Valverde, Mikel Landa, Andrey Amador, Daniele Bennati, Imanol Erviti, José Joaquin Rojas, Marc Soler.

Quick-Step Floors
Julian Alaphilippe, Tim Declercq, Fernando Gaviria, Philippe Gilbert, Bob Jungels, Yves Lampaert, Maximiliano Richeze, Niki Terpstra.

Sky
Froome - Kwiatkowski - Poels - Thomas - Castroviejo - Rowe - Moscon - Bernal

Sunweb
Tom Dumoulin, Søren Kragh Andersen, Simon Geschke, Nikias Arndt, Michael Matthews, Edward Theuns, Laurens ten Dam, Chadrick Haga

Trek-Segafredo
Bauke Mollema, Koen de Kort, John Degenkolb, Bernard, Gogl, Grmay, Skujins, Stuyven

UAE Emirates
Darwin Atapuma, Kristijan Durasek, Roberto Ferrari, Alexander Kristoff, Marco Marcato, Daniel Martin, Rory Sutherland, Oliviero Troia

Cofidis –Wildcard
Christophe Laporte, Dimitri Claeys, Nicolas Edet, Jésus Herrada, Dani Navarro, Anthony Perez, Julien Simon, Anthony Turgis

Direct Energie – Wildcard
Boudat, T. - Calmejane, L. - Chavanel, S. (Record, 18e start!) - Cousin, J. - Gaudin, D. - Grellier, F. - Sicard, R. - Taaramae, R.

Fortuneo-Samsic – Wildcard
Warren Barguil, Maxime Bouet, Elie Gesbert, Romain Hardy, Kevin Ledanois, Amaël Moinard, Laurent Pichon, Florian Vachon

Wanty-Groupe Gobert – Wildcard
Guillaume Martin, Marco Minnaard, Thomas Degand, Andrea Pasqualon, Yoann Offredo, Timothy Dupont, Dion Smith, Guillaume Van Keirsbulck



34 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/07/2018 19:17 door lodjan.
Prikdude 19 juni 2018 09:46
Treed je ook altijd zo condoomvol bij die negertjes naar binnen?
El Chaba 19 juni 2018 10:08
AG2R heeft zojuist ook de Tourploeg bekend gemaakt: [www.indeleiderstrui.nl]

AG2R La Mondiale
Romain Bardet
Tony Gallopin
Alexis Vuillermoz
Oliver Naesen
Pierre Latour
Silvan Dillier
Axel Domont
Alexandre Geniez
Sub Culture 19 juni 2018 10:12
Prima ploeg van AG2R.
Vraag me enkel af op basis waarvan zo'n Gallopin mee mag, valt al het hele seizoen dik tegen.
Prikdude 19 juni 2018 10:18
AG2R La Mondiale
Bardet
Gallopin
Naesen
Vuillermoz
Domont
Dillier
Geniez


Astana
Fuglsang
(nog drie Denen)

Bahrain Merida
Nibali
Ion / zebroer
Pozzovivo
Pellizotti

BMC
Porte
Van Garderen
Kung
Gregje

Cooking revolution
Masjka
Sagan

Descension Data
Eddy Bo Ha

EF Education First-Crapac
Uran
Rolland
Vanmarcke

Groupama-FDJ
Demare
Pinot
Gaudu

Katusha-Alpecin
Kittel
TMBH
Zakarin

Lotto Soudal
Adam Hansen
Oude makaak
The Prank

Mitchelton-Scott
Adam Yates
Ewan

Movistar
Nairo Quintana, Alejandro Valverde, Mikel Landa,
en 5 van de 7: Andrey Amador, Daniele Bennati, Imanol Erviti, Nelson Oliveira, José Joaquin Rojas, Marc Soler, Jasha Sütterlin

Quick-Step Floors
Flip II
Terpstra
Jungels
Gaviria
Flip I

Sky
Froome
Thomas
Kwiatkowski
Bernal
Moscon

Sunweb
Tom Dumoulin, Wilco Kelderman, Søren Kragh Andersen, Simon Geschke, Nikias Arndt, Michael Matthews
+ 2 uit: Teunissen, Curvers, Bauhaus, Theuns, Laurens ten Dam, Chadrick Haga

Trek
Molletje
Pantano
Zwaardfoedraal

UAE Emirates
Kristoff
D. Martin
Costa
Bystrom

Cofidis –Wildcard
Bouhanni
Laporte
Navarro
Jesus

Direct Energie – Wildcard
Boudat
Chavanel
Calmejane

Fortuneo-Samsic – Wildcard
Brice Feillu
Nog iemand geloof ik

Wanty-Groupe Gobert – Wildcard
Guillaume Martin, Marco Minnaard, Thomas Degand, Andrea Pasqualon, Yoann Offredo
+ drie uit: Frederik Backaert, Timothy Dupont, Odd Christian Eiking, Xandro Meurisse, Dion Smith, Pieter Vanspeybrouck, Guillaume Van Keirsbulck



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/06/2018 10:18 door Prikdude.
Prikdude 19 juni 2018 10:24
Bidonventert beter dan Bagdonas, snap jij dan ook niets? #kolenhokverstekeling
Blueprint 19 juni 2018 10:42
Zo slecht is het nou ook weer niet. Bovendien een prima allrounder, die in alle etappes van waarde kan zijn voor Bardet.
lodjan 19 juni 2018 10:54
Prikdude 19 juni 2018 11:04
Altijd benieuwd geweest naar het Keniaanse woord voor beflap.
ton duk 19 juni 2018 11:13
maar blijft toch wel "hangen"in onze verwachtingen ...
gr
Blueprint 19 juni 2018 12:49
Het zou vrij treurig zijn als Ag2r de Tourselectie laat afhangen van de verwachtingen op dit prikbord...
lodjan 19 juni 2018 12:52
Dat moet je Froome vragen. Tsgabu is een Ethiopiër.
ton duk 19 juni 2018 13:00
Het zal wellicht diverse betere Tourselecties opleveren smiling smiley
gr

ps: Gallopin in vorm lijkt me ook een aardige motor in de TTT



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/06/2018 13:09 door ton duk.
Curzio 19 juni 2018 13:07
Geen Matthias Frank vind ik wel opvallend.
Walnoot 19 juni 2018 13:39
Latour en Geniez zijn de afgelopen tijd duidelijk beter bergop dan Frank, die tot nu toe een heel teleurstellend seizoen rijdt. Dillier en Naesen zijn no-brainers. Vuillermoz en Gallopin zijn meer all-round dan Frank dus op zich ook logische keuzes. Snap alleen die Domont niet, daar zou Frank wellicht beter zijn. Of Cherel of Gautier. Maar misschien is Domont het vaste slaappie van Bardet?
Blueprint 19 juni 2018 16:36
Wellicht geschikter als waterdrager dan Frank.
Blueprint 19 juni 2018 18:55
Laurens Ten Dam wel in de Avondetappe, maar niet in de Sunweb-ploeg.
JW 19 juni 2018 22:36
Hij is eerste reserve.
Toch wel jammer, zo'n ervaren Tourrot.
Met Geschke en, Haga is de ondersteuning bergop voor Dumoulin en Kelderman toch vrij mager.

Een aantal concurrenten (Movistar,AG2R, Sky natuurlijk) is toch wel beter bemand.
ton duk 20 juni 2018 19:23
Nou, die ondersteuning is bij Sky toch echt veel magerder..
gr
lodjan 20 juni 2018 19:39
Ja, Stannard gaat niet mee.
Blueprint 20 juni 2018 20:22
Froome, Thomas, Poels, Kwiatkowski, Moscon, Van Baarle, Rowe en Castroviejo zullen wel scherp staan inderdaad. Of zou Bernal echt al naar de Tour mogen?
Bier 20 juni 2018 20:30
Blueprint Schreef:
-------------------------------------------------------
> Froome, Thomas, Poels, Kwiatkowski, Moscon, Van
> Baarle, Rowe en Castroviejo zullen wel scherp
> staan inderdaad. Of zou Bernal echt al naar de
> Tour mogen?


Verwacht van wel. Ze willen in 2021 met Bernal de Tour winnen. Zal hij toch snel ervaring op moeten doen.
Thurau 20 juni 2018 23:58
Het zou me heel sterk lijken als Bernal mee zou mogen naar de Tour. Viels zu jung.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/06/2018 23:59 door Thurau.
Cecchini 21 juni 2018 09:00
Het lijkt me ook wel zo handig dat Kelderman in de Vuelta nog iemand meekrijgt, die in de cols enigszins mee kan.
Eddy Veen 21 juni 2018 09:11
Misschien dat Oomen van gedachten verandert als hij helemaal uitgerust is van de Giro en Zwitserland.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/06/2018 09:11 door Eddy Veen.
Walnoot 21 juni 2018 09:13
Blueprint 21 juni 2018 09:37
Vanmarcke is zeker van een plekje bij EF, aangezien hij het BK tijdrijden moet overslaan voor het trainen op de ploegentijdrit.
ton duk 21 juni 2018 10:22
Wel logisch, garantie op succes
gr
Dennis 21 juni 2018 12:16
Defintief.

Geen Ewan, Alles op Yates.
TTT hoge ogen, maar bergop vind ik best karig

Mitchelton-Scott

.. BAUER Jack
.. DURBRIDGE Luke
.. HAYMAN Mathew
.. HEPBURN Michael
.. HOWSON Damien
.. IMPEY Daryl
.. NIEVE Mikel
.. YATES Adam
Blueprint 21 juni 2018 12:18
Persbericht: [www.greenedgecycling.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/06/2018 12:24 door Blueprint.
predator 21 juni 2018 12:21
Karig valt toch wel mee. Nieve is fijn om in de bergen erbij te hebben. Lijkt qua samenstelling op Sunweb.
merijntje mortirolo 21 juni 2018 12:25
-
Hmm, Trentin hoopte zich deze week nog in de Tourploeg te fietsen, las ik gister ergens. Lijkt me voor de TTT ook een prima kracht.
Blueprint 21 juni 2018 14:35
Lotto-Soudal gaat voor ritzeges met:
- Tiesj Benoot
- Jasper De Buyst
- Thomas De Gendt
- André Greipel
- Jens Keukeleire
- Tomasz Marczsynski
- Marcel Sieberg
- Jelle Vanendert
Blueprint 21 juni 2018 14:38
Caleb Ewan is niet heel blij:

Quote

Devastated is an understatement of how I feel about @MitcheltonSCOTT’s decision to leave me at home this July. I was on track to being more than ready for my TDF debut. So much hard work has gone into this from my sprint team and I to be ready for our big goal this year.
Curzio 21 juni 2018 17:20
Grote verrassing wat mij betreft, en het lijkt me een onverstandige keuze (ook voor de toekomst, weet niet hoe lang Ewan nog een contract heeft).
Sjorsoll 21 juni 2018 17:34
Ik snap dat als je denkt de Tour te kunnen winnen, dat je daar alles op inzet en niet wat sprintjes gaat proberen te kapen. Wel raar dat dat zo laat pas duidelijk wordt.
Sjorsoll 21 juni 2018 17:35
Dit moet de favoriete ploeg van Luijt zijn!

winking smiley
Curzio 21 juni 2018 18:17
Ja, maar gaan mannen als Hayman of Hepburn dan echt het verschil maken voor Yates?
Carlos Danger 21 juni 2018 18:33
Bij Hayman op de bagagedrager over de kasseien en Hepburn is er bij voor de TTT.
JW 21 juni 2018 19:15
Sjorsoll Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik snap dat als je denkt de Tour te kunnen winnen,
> dat je daar alles op inzet en niet wat sprintjes
> gaat proberen te kapen. Wel raar dat dat zo laat
> pas duidelijk wordt.

Als je een kopman hebt die grote kans heeft in de top-drie van de Tour te eindigen lijkt het me een verstandige keuze om je sprinterstreintje thuis te laten. In dat opzicht vraag ik me af of TLJ wel echt vertrouwen heeft in Kruijswijk (en wellicht Roglic).
Het gebrek aan voldoende ondersteuning heeft Kruijswijk al een keer de hoofdprijs in de Giro gekost.

Anderzijds vraag ik me af of Adam Yates een serieuze gegadigde is voor het Tourpodium.
Blueprint 21 juni 2018 19:34
Adam Yates was al eens vierde in de Tour en werd net nog tweede in de Dauphiné, die is zeker podiumkandidaat. Kruijswijk is dat normaliter niet en Roglic heeft nog nooit een grote ronde voor het klassement gereden, dus ik snap wel dat Lotto-Jumbo Groenewegen plus trein meeneemt. Ik snap minder goed wat Mitchelton-Scott doet: de renners die nu meegaan (Hepburn, Hayman, Bauer), zijn geen zodanige versterking dat je daarvoor Ewan, Mezgec en Kluge zomaar thuislaat. Die sprinters zijn vaak goede motoren voor de ploegentijdrit en kunnen samen met Durbridge de kopman prima bijstaan op de kasseien. De enige reden die ik kan verzinnen om Ewan thuis te laten, is dat de ploeg zijn contract wil verlengen en hij niet akkoord is, maar dat vind ik altijd enorm flauw, zeker wanneer er geen sterke alternatieven zijn.
predator 21 juni 2018 19:42
Je geeft het antwoord zelf al. Ze nemen renners mee voor de ploegentijdrit en de kasseien. Wat jij dan met sprinters wilt, snap ik niet helemaal.
Curzio 21 juni 2018 19:49
De kans dat Ewan volgend jaar voor een andere ploeg rijdt hierna, lijkt me erg groot.
Blueprint 21 juni 2018 21:00
Volgens mij hebben ze aan bijvoorbeeld Kluge net zoveel op de kasseien als aan Hayman. En in de ploegentijdrit zijn zulke mannen juist vaak degenen die het tempo goed hoog kunnen houden. Kortom, Yates schiet er niet of nauwelijks iets mee op, de kans op etappezeges is fors minder geworden (en Yates is best kwetsbaar, kans dat die ongeschonden Parijs haalt, is niet heel groot) en de topsprinter van de ploeg is devastated. Tel uit je winst...
Pyama 21 juni 2018 21:39
Dit zat er toch al aan te komen met de geruchten Ewan Lotto als uitgangspunt?
Kluge was dit jaar nog vrij bleek. Haymann is de wegkapitein.
Walnoot 21 juni 2018 22:06
Lijkt me ook. En dan is Yates' klassement een goede reden om hem thuis te laten. Yates is natuurlijk wel degelijk een podiumkandidaat. Had er ook wel een extra steun in de bergen bijgezet. Verona had er wel bij gekund. Of gewoon Kreuziger of Chaves nog een keer opstellen.
ton duk 22 juni 2018 07:16
die gedachte had ik ook..uwes bent een grappenkaper
gr
bakfiets 22 juni 2018 09:05
Tomasz Marczsynski TON DUK
ton duk 22 juni 2018 10:50
Tomasz is er blij mee : When I was a kid and I started my adventure on a bicycle, among many dreams, one was special... that dream was racing a Tour de France. Today, after twenty years of struggle, this big dream is becoming true. I'm so happy and I wish to say a huge thanks to all those persons who were and are in my life giving me all their power and support...schrijft ie vanaf de Sierra Nevada
gr
Massimo 22 juni 2018 21:50
Wanneer hij stopt met wielrennen kan hij zo aan de slag als bedankt-voor-de-Oscar-speechschrijver.
ton duk 23 juni 2018 07:56
waarbij, Tomasz kennende , zijn voorkeur zal uitgaan met schrijven voor de winnaressen vrouwelijke hoofd- en bijrollen
gr
JW 23 juni 2018 15:54
Juist het rijden in de laatste DL geeft mij reden tot twijfels.
Vrij lafjes. De andere Yates lijkt me op de duur de betere.
Chaves spreekt me nog meer aan.
Blueprint 23 juni 2018 18:24
Simon Yates is meer een slimme renner, die daardoor veel meer wint dan zijn broer. Adam is degene met de meeste inhoud, die zelfs in mindere vorm podium rijdt in de Dauphiné.

Kennelijk was de reden voor het thuislaten van Ewan overigens een gebrek aan vertrouwen in de sprinttrein. Er wordt te weinig gewonnen en dat geeft onvoldoende vertrouwen voor de Tour.
Luijt 24 juni 2018 22:28
Quod uitdrukkelijk non
Pyama 24 juni 2018 23:16
Bij Bora doen ze het alfabetisch. Dat zou betekenen geen Buchmann en McCarthy.
Wel Bodnar, Burghardt, Oss, Majka, Muhlberger en Poljanski. Sagan is uiteraard nummer 7. Achtste is dan Postlberger, Juraj of bijv Schillinger.
Tjappie2 24 juni 2018 23:18
Hoewel Juraj natuurlijk voor Peter komt in het alfabet. Neem aan dat de (helemaal niet zo slechte) grote broer gewoon meegaat.
Pyama 25 juni 2018 11:40
Dat zou je denken. Maar als Duitse ploeg is het ook leuk om wat Duitsers erbij te hebben.

Groupama komt met Demare, Guarnieri, Le Gac, Molard, Luvigsson, Sinkeldam, Vichot en Gaudu.
Geen Delage en Cimolai dus.
El Chaba 25 juni 2018 11:58
Logisch, Cimolai rijdt al het hele jaar rond als een natte krant.
Pyama 25 juni 2018 12:13
Pas was hij een keer in beeld, wel aardig. Maar je hoeft ook geen 5 sprintvoorbereiders te hebben. Nu toch nog 3 klimmers.

Overigens zijn de andere ploegen ook zo goed als rond met nog maar 1 of 2 namen die ontbreken maar best te raden zijn.
Blueprint 25 juni 2018 12:15
Gaudu had m.i. beter voor de Vuelta kunnen gaan, die rijdt dit seizoen weinig overtuigend.
Slimmerd 25 juni 2018 12:32
Misschien is hij ipv Pinot en pakt Pinot zijn Vuelta-stek
Heisenberg 25 juni 2018 16:23
Andrey Amador
Daniele Bennati
Imanol Erviti
Mikel Landa
Nairo Quintana
José Joaquin Rojas
Marc Soler
Alejandro Valverde
Clavan 25 juni 2018 16:56
Lijkt mij wel iets voor Movistar.
Pyama 25 juni 2018 22:01
Het wordt Postlberger.
Sterke ploeg!
Heisenberg 26 juni 2018 12:26
Julian Alaphilippe
Tim Declercq
Fernando Gaviria
Philippe Gilbert
Bob Jungels
Yves Lampaert
Maximiliano Richeze
Niki Terpstra
Bromertà 26 juni 2018 12:36
Pappi Mentoducci
Harry uit den Broek
Giovanni Casagenitali
Juan Sorgaanmuhreta
Kurt Doppelgänger
Henrik Sabrö
Saga Noren
Brigadier Dog
Bromertà 26 juni 2018 12:39
O ja, wat is het verschil tussen Patrick Melrose en Chris Froome?

[ik zou het ook niet weten - hoe's't met z'n vader?]
Blueprint 26 juni 2018 12:40
Lijkt mij wel iets voor Quick Step.
merijntje mortirolo 26 juni 2018 13:02
-
kHoorde dat Saga Norens Porsche verkocht wordt. tIs jammer dat ik zo een klaploper ben, anders overwoog ik een bod. Kek karretje.

On topic: gaat Gaviria vol gas voor groen? Of ziet hij die trui als bijkomstigheid?
Curzio 26 juni 2018 13:32
Geen Mas dus, das jammer.
Bromertà 26 juni 2018 13:50
Sjorsoll 26 juni 2018 13:58
Vanwege drukte al een maand blijven steken op afl. 4 van seizoen 4. Telkens als ik er iets over hoor krijg ik weer zin om het in een keer af te kijken : )
Vlaflip76 26 juni 2018 14:21
Wanty:
Thomas Degand
Timothy Dupont
Guillaume Martin
Marco Minnaard
Yoann Offredo
Andrea Pasqualon
Dion Smith
Guillaume Van Keirsbulck



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/06/2018 14:22 door Vlaflip76.
JW 26 juni 2018 17:25
Jaaa.
't 'Kan hard gaan met die jonge talenten !
Tjappie2 26 juni 2018 17:27
Komt er wel mee weg. Nomen est omen.
Vlaflip76 26 juni 2018 19:08
Als Bauke wat wil on de tour dan moet het dit jaar gebeuren. In 2019 mag-ie weer knechten, na Contador nu voor Porte. Blijkbaar heeft de teamleiding toch onvoldoende vertrouwen in Bau. Jammerthumbs down
Curzio 26 juni 2018 20:02
Vertrouwen? De vraag is natuurlijk wat hun doelen en ambities zijn. Als je de Tour wil winnen dan zou ik ook niet met Bauke als enige speerpunt door blijven gaan. Als je op een top-10 notering mikt dan is Mollema natuurlijk wel een prima keuze.
lodjan 26 juni 2018 20:04
Sjorsoll 26 juni 2018 20:37
Hij heeft dit jaar een klein kansje, stond twee keer de laatste week tweede achter Froome, weet niet hoe die uit de Giro komt. Maar met Porte heb je inderdaad meer kans.
Curzio 26 juni 2018 21:43
Dat Mollema in de laatste week vaker wegzakt zegt natuurlijk ook wel wat.
Remko 26 juni 2018 22:37
Voor wat betreft top 10 noteringen in het AK van de drie GT’s heeft Mollema (4e, 6e, 7e (2x)) vooralsnog een beter palmares dan Porte (een keer 7e en een keer 5e).
Curzio 27 juni 2018 10:32
Zeker, dat ligt in lijn met wat ik eerder schreef.
Walnoot 27 juni 2018 11:21
Een top-10 notering gaat het drama seizoen van Trek niet goedmaken. Trek heeft nog niets van belang gewonnen en is op het Vlaamse werk na vrijwel onzichtbaar dit jaar. Er moet duidelijk iets gebeuren en dus is het niet zo heel gek dat ze naar een winnende kopman op zoek zijn. Jammer voor Mollema maar zolang hij niet absoluut de kopman wil zijn in de Tour, zou de komst van Porte geen probleem moeten zijn. In de klassiekers zal hij van Porte geen last hebben.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/06/2018 11:22 door Walnoot.
lodjan 27 juni 2018 11:54
Katusha:

Ian Boswell
Marcel Kittel
Robert Kišerlovski
Pavel Kochetkov
Tony Martin
Nils Politt
Rick Zabel
Ilnur Zakarin
lodjan 27 juni 2018 12:57
BMC:

Patrick Bevin
Damiano Caruso
Simon Gerrans
Stefan Küng
Richie Porte
Michael Schär
Greg Van Avermaet
Tejay Van Garderen
Slimmerd 27 juni 2018 13:03
Bahrein:

V. Nibali
G. Izagirre
I. Izagirre
K. Koren
S. Colbrelli
H. Haussler
D. Pozzovivo
F. Pelizotti
Bromertà 27 juni 2018 13:13
Toch een wat onhandige manoeuvre van Porte door zo vroegtijdig zijn vertrek aan te kondigen. In hoeverre zullen zijn ploeggenoten hun ziel en zaligheid ten dienste stellen van hun kopman? Tuurlijk, 't zijn profs, maar in 't onderbewuste gaan gevoelens en gedachten hun eigen weg. meestal ten nadele van de opofferingsgezindheid.
predator 27 juni 2018 23:19
Toch niet zo raar, sponsor stopt ermee.
lodjan 28 juni 2018 06:05
Dylan Teuns (26) had het zo in de planning staan: deze week zou hij de Tourrit over de kasseien gaan verkennen. Tot hij maandag een telefoontje kreeg van Allan Peiper, sportief manager bij BMC: ‘Sorry, toch geen Tour voor jou’. “Ik ben ontgoocheld”, reageert Teuns. “Maar wat kan ik doen? Zij willen het zo.”

Dylan Teuns zou dit jaar debuteren in de Tour. Na een uitstekend 2017 stond hij bij de start van het seizoen meteen op de longlist. En na een goede Parijs-Nice (6de) en Ronde van het Baskenland (11de) haalde hij ook de shortlist.

En toch ging het nog fout. Maandag belde Allan Peiper, sportief manager bij BMC, om Teuns te melden dat hij toch niet mee mag. “Geen makkelijke telefoon”, zegt Peiper. “Zo hadden we het afgesproken in de ploeg. Fabio Baldato mocht de renners bellen die wel meegingen, ik zou de afvallers doen. Dylan was er het hart van in.” BMC gaat naar de Tour met Richie Porte, Simon Gerrans, Tejay van Garderen, Patrick Bevin, Michael Schär, Stefan Küng, Damiano Caruso en Greg Van Avermaet.

Het blijkt de Dauphiné te zijn die Teuns heeft genekt. “Dylan haalde daar gewoon niet het niveau dat we van hem verwachten”, zegt Peiper. “Niet het niveau dat hij van zichzelf verwacht. Hij is nadien op hoogtestage geweest – doorgaans reageert hij daar ook goed op – maar het BK was afgelopen weekend ook niet top. Niet genoeg allemaal om zeker te zijn over zijn conditie voor de Tour.”

Teuns zelf volgt de argumentatie van Peiper niet helemaal: “Akkoord, de Dauphiné was minder. De resultaten daar vielen tegen. Maar er ligt nog zoveel tijd tussen de Dauphiné en de Tour. Ik zag het puur als voorbereiding. Wat kan ik doen? Natuurlijk ben ik ontgoocheld. Zij willen het zo. Ik heb mij er bij neer te leggen.”

Er zijn naast een tegenvallende Dauphiné nog wel een paar redenen te bedenken waarom BMC uiteindelijk niet voor Teuns koos. Tijdrijden ligt hem niet goed, wat misschien problematisch is in een Tour met een ploegentijdrit. “Dat was inderdaad ook een argument”, zegt Teuns. “Tijdrijden is niet mijn specialiteit. In de Dauphiné was ik ook de eerste die moest lossen in de ploegentijdrit. Maar dat gebeurde wel maar op vier kilometer voor het einde, nadat ik me helemaal had leeggereden voor de ploeg.”

Verrassende naam: Gerrans

De meest verrassende naam in de BMC-selectie is de achtendertigjarige Simon Gerrans, die dit seizoen nog geen opzienbarende resultaten haalde. De Australiër is wel een intimus van kopman en landgenoot Richie Porte. Zou het kunnen dat persoonlijke sympathieën Teuns zijn selectie hebben gekost? “Daar spreek ik me niet over uit”, zegt hij afgemeten.

Peiper geeft aan dat hij aan het moeilijke telefoontje “een positieve draai” probeerde te geven: “Ik heb Dylan gezegd dat hij een prachtig najaar kan rijden, met de Vuelta en een WK dat hem perfect moet liggen.” Teuns beaamt: “Dat is de omslag die ik nu moet maken. Maar wel vervelend dat ik een hele maand zonder competitie zal blijven. Onze ploeg rijdt geen Ronde van Oostenrijk en geen Tour de Wallonie. (Teuns won vorig jaar die beide wedstrijden, nvdr.) In mei reed ik na de klassiekers ook al een hele maand geen wedstrijden om rustig op te bouwen richting Tour. Zuur, natuurlijk.”

Door jpdv
Sub Culture 28 juni 2018 08:00
Teuns reed een indrukwekkende P-N maar in de Ardennenklassiekers viel hij zwaar tegen.
Nu niet met een vergrootglas gekeken naar zijn prestaties daarna, maar heb niet het gevoel dat hij echt adelbrieven kan voorleggen die een Tourselectie bij een ploeg als BMC rechtvaardigen.

Mikken op de Vuelta nu en in vorm zijn voor het WK dan maar.
Cecchini 28 juni 2018 09:12
Maar Gerrans wel, één van de meest irritantie renners die ik ken, en inderdaad al jaren niets meer gepresteerd, of het is ergens down under geweest
lodjan 29 juni 2018 11:52
Astana

Magnus Cort
Omar Fraile
Jakob Fuglsang
Dmitriy Gruzdev
Jesper Hansen
Tanel Kangert
Luis Leon Sanchez
Michael Valgren
Tjappie2 29 juni 2018 11:54
lodjan 29 juni 2018 12:08
EF (Education First)

Simon Clarke
Lawson Craddock
Daniel Felipe Martínez
Taylor Phinney
Pierre Rolland
Tom Scully
Rigoberto Urán
Sep Vanmarcke
Bromertà 29 juni 2018 12:23
De laatste ... werden op de I gezet:

Steven Kruijswijk 4,996 m
Robert Gesink 4,307m *
Romain Bardet 4,282m *
Rein Taaramae 4,258 m
Warren Barguil 4,078 m
Michal Kwiatkowski 3.995 m
Simon Geschke 3,961 m
Richie Porte 3,209 m
Michael Valgren 3,162 m
Damiano Caruso 3,152 m
* dagje later
[twitter.com]

En Kelderman laat er ook geen gras over groeien:

[www.strava.com]
lodjan 29 juni 2018 12:34
Dimension Data (zonder Cummings en Eisel wegens nog niet top na/door blessures)

Edvald Boasson Hagen
Mark Cavendish
Reinardt Janse van Rensburg
Serge Pauwels
Mark Renshaw
Tom-Jelte Slagter
Jay Thomson
Julien Vermote
Slimmerd 29 juni 2018 12:36
DDD:

Slagter

Met in dienst;
Cav
EBH
Pauwels
Renshaw
R. Janse van Rensburg
Vermote
Thompson



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/06/2018 12:36 door Slimmerd.
Pyama 29 juni 2018 12:47
2 Afrikanen...
Slimmerd 29 juni 2018 12:49
In de categorie omdat het moet... zie ook Gruzdev in selectie Astana (eigenlijk lachwekkend in de topsport)
El Chaba 29 juni 2018 13:32
Gruzdev is een prima knecht en in de ploegentijdrit kun je hem ook goed gebruiken.
lodjan 29 juni 2018 13:41
UAE Emirates

Darwin Atapuma
Kristijan Durasek
Roberto Ferrari
Alexander Kristoff
Marco Marcato
Daniel Martin
Rory Sutherland
Oliviero Troia
Slimmerd 29 juni 2018 13:45
Haalt nog wel de selectie in de categorie 'omdat het moet'
Slimmerd 29 juni 2018 13:47
Geen Bystrom, het vertrouwen in de sprinter is bij deze ploeg wel echt ver te zoeken. Nu mag hij het samen met bowlingbal Ferrari gaan doen, wordt oppassen geblazen.
Pyama 29 juni 2018 13:50
Oneens Slimmerd.

RJVR is een prima renner en was vorig jaar erg belangrijk voor Hagen. Had makkelijk met een Nijdammetje een etappe kunnen winnen. Thomson is een excuus Afrikaan. Maar als Afrikaanse ploeg had er van mij best nog 1 of 2 renners bij gemogen ipv Renshaw of Slagter.

Gruzdev is ook een prima renner.
MarcoV 29 juni 2018 14:03
Oliviero Troia lijkt het goed te gaan doen in de categorie 'minst bekende Tourdeelnemer ...'
MarcoV 29 juni 2018 14:09
in de categorie trivia: Rory Sutherland, al in 2005 voor Rabobank de Giro rijdend (Savoldelli won voor Simoni en Rujano ...) gaat op z'n 36e voor het eerst naar de Tour.
Slimmerd 29 juni 2018 14:12
Ik snap best dat types als Renshaw en Slagter vervangbaar zijn, maar het is vaak meer opvallend dat er dan toch nog één Afrikaan of Kazach in zo'n ploeg moeten worden opgesteld (in dit geval twee ZAF'jes). Als je je dan toch zo bekommert om de ontwikkeling in eeen dergelijk land (of om een sponsor te pleasen), neem er dan minimaal drie mee. Dan is het niet alsof ze er voor de opvulling bij zijn (wat in sommige gevallen gewoon waar is)
Tjappie2 29 juni 2018 14:19
Leuk! Voor een renner lijkt me het uitrijden van de tour toch wel iets dat 'de echte prof' een keer gedaan moet hebben. Ik vind het voor Leukemans nog steeds jammer dat ie ooit in z'n enige tour in de laatste bergrit uitviel. Kamikaze-Kenny met die val in de laatste bergrit een beetje van hetzelfde laken een pak.

Moet Rory natuurlijk nog wel 'even' de tour uitrijden.
Carlos Danger 29 juni 2018 15:06
SKY


Froome
Moscon
Thomas
Kwiatkowski
Poels
Castroviejo
Rowe
Bernal
Slimmerd 29 juni 2018 15:10
Aardige bergtrein, dat wordt weer gapen mits Froome in de eerste negen dagen niet tegen wat achterstand aanloopt (iets wat we voor de spanning misschien wel moeten hopen)
ton duk 29 juni 2018 15:21
Bernal krijgt in zijn 1e Tour toch genoeg knechten mee
gr
lodjan 29 juni 2018 15:26
Is dit bevestigd? Dit stond wel in de Gazetta, maar was nog niet door Sky bekend gemaakt.
Fcdh 29 juni 2018 15:34
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bernal krijgt in zijn 1e Tour toch genoeg knechten
> mee
> gr

Inderdaad verwacht een Wiggens - Froome scenario bergop waarbij Bernal moet wachten op Froome en verder niemand kan volgen.
Sjorsoll 29 juni 2018 15:55
Carlos Danger Schreef:
-------------------------------------------------------
> SKY
>
>
> Froome
> Moscon
> Thomas
> Kwiatkowski
> Poels
> Castroviejo
> Rowe
> Bernal

Matige ploeg.
Vlaflip76 29 juni 2018 16:35
Trek gaat een voor een aankondigen op Twitter:
Mollema krijgt steun van Stuyven en de Kort



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/06/2018 16:40 door Vlaflip76.
Vlaflip76 29 juni 2018 16:38
Bij Cofidis geen Mate en Jose Herrada in de Tour, ze bereiden zich voor op de vuelta.
Laporte tekent drie jaar bij (oei oei oei voor Bouhanni).
Officiele tourploeg wordt maandag bekend.
Vlaflip76 29 juni 2018 16:39
Zo ook voor Direct Energie: maandag pas bekend

Fortuneo zal wel hetzelfde zijn



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/06/2018 16:42 door Vlaflip76.
El Chaba 29 juni 2018 16:44
Nee, is niet bevestigd. Sky heeft de ploeg nog niet officieel bekend gemaakt.
El Chaba 29 juni 2018 16:46
Bizar sterke ploeg, ja. Eigenlijk kan alleen Rowe niet echt klimmen..
predator 29 juni 2018 16:56
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bizar sterke ploeg, ja. Eigenlijk kan alleen Rowe
> niet echt klimmen..

Die is dan weer mee voor de kasseien. AG2R en Moviestar zijn al sterk, maar deze mag er ook zijn inderdaad.
Carlos Danger 29 juni 2018 17:36
Sjorsoll Schreef:
-------------------------------------------------------
> Carlos Danger Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > SKY
> >
> >
> > Froome
> > Moscon
> > Thomas
> > Kwiatkowski
> > Poels
> > Castroviejo
> > Rowe
> > Bernal
>
> Matige ploeg.

Ja, wordt een makkie voor Bauke.
Dit Rit Naar Bordeaux 29 juni 2018 17:39
Oe Van Baarle. Castroviejo zou ik eruit halen en Van Baarle erin. Of Castro meenemen om Movistar te zieken?

De plaatjes worden echt wel duurder met zijn 8-en.

Gr



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/06/2018 17:40 door Dit Rit Naar Bordeaux.
Sjorsoll 29 juni 2018 17:56
Die rijdt in zijn eentje nog een betere ploegentijdrit dan deze gasten.
Sjorsoll 29 juni 2018 17:58
Castroviejo nemen ze puur mee voor de ttt denk ik toch? Ik neem ook aan dat die nog net wel een betere tijdrijder is dan Dylan.
Vlaflip76 29 juni 2018 18:22
Trek volledig:

Mollema
De Kort
Degenkolb
Gogl
Grmay
PantanoBernard
Skujins
Stuyven



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/06/2018 19:02 door Vlaflip76.
Pyama 29 juni 2018 19:13
Castroviejo kan ook prima het middelgebergte aan. Prima locomotief A la Kiryienka.
Tjappie2 29 juni 2018 19:18
Vasil is toch echt van een (veel) hoger niveau m.i. (althans in die rol)
El Chaba 29 juni 2018 19:24
Nee hoor, eens met Pyama.
Castroviejo is minstens zo goed in het klimwerk (lang in een relatief hoog tempo op kop sleuren) als Vasil K.
Tjappie2 29 juni 2018 19:27
Probeer een fan maar eens te overtuigenwinking smiley

Als Vasil naar de kop schuift staat de concurrentie met 2-0 achter.
El Chaba 29 juni 2018 19:37
Een fan overtuigen, gaat nooit lukken, nee.. grinning smiley
Ik pas dus bij deze.. winking smiley
lodjan 29 juni 2018 20:55
Filmpje! [twitter.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/06/2018 20:55 door lodjan.
Tjappie2 30 juni 2018 01:18
De apostel overtroeft de rabbi. Mooi.
Tinuz 30 juni 2018 12:09
Benieuwd waarmee Sunweb op de proppen komt. Ten Damski en Teunissen starten alvast niet naar verluidt.
Haga lijkt me dan wel een zekerheidje. En dan nog die merkwaardige Belg Theuns? Of toch Roy Curvers. Ik ga voor Curvers als wegkapitein.
Cecchini 01 juli 2018 12:24
Ik heb eigenlijk een beetje genoeg van die flauwe naamgrapjes, ten Damski, Larsevius Boom, en ga zo maar door. Ik wil het niet verbieden hoor, maar uit zelfbescherming zou ik er zelf mee stoppen.
Curzio 01 juli 2018 12:29
Larsivius Boom was volgens mij een reactie op 'Gregorius de Schone'. Ik vind het zelf een prachtige vondst. Met een beetje prikbord-geschiedenis eraan vast.
El Chaba 01 juli 2018 12:40
Helemaal mee eens.
merijntje mortirolo 01 juli 2018 12:47
-
Ja. Zo zijn er wel meer ergernissen op te sommen.

Het nadeel van de (hedendaagse) mensheid is dat zij graag juist dat doet wat anderen ergert, al kan dat soms ook reuzegrappig zijn.

Het verschil in stijl en humor is helaas enorm. Zo is in mijn ogen Sub top en DUK flop, maar dat uiteraard geheel terzijde en misschien wel een beetje off-topic.

#ditisgeendoodsbedreiging
lodjan 01 juli 2018 22:21
Frank vervangt Geniez bij AG2R.
Koppi 01 juli 2018 22:22
Ach, ook Duk maakt wel eens een aardige grap. Maar je moet niet zeggen dat iemand dood moet, al is nog zo duidelijk dat je d'r geen zak van meent. Eigenlijk moet je nooit zeggen dat iemand iets moet.
Btw, ik erger ik me aan jouw streepjes (mensen die berichten met streepjes beginnen moeten daarmee ophouden), de spaties van JW voor z'n uitroep- en vraagtekens, afsluiten met 'gr' en nog zo het een en ander. Maar ik probeer het in positieve kracht om te zetten. #peace #love #hupTour
Carlos Danger 01 juli 2018 23:05
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb eigenlijk een beetje genoeg van die flauwe
> naamgrapjes, ten Damski, Larsevius Boom, en ga zo
> maar door. Ik wil het niet verbieden hoor, maar
> uit zelfbescherming zou ik er zelf mee stoppen.


En? Is dat gelukt?
Tinuz 01 juli 2018 23:44
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb eigenlijk een beetje genoeg van die flauwe
> naamgrapjes, ten Damski, Larsevius Boom, en ga zo
> maar door. Ik wil het niet verbieden hoor, maar
> uit zelfbescherming zou ik er zelf mee stoppen.

Zelfbescherming? Maak je nu een grapje? Zo niet dan zou ik je adviseren te stoppen met deze potsierlijkheid en je wat te bezinnen.

Gegroet
merijntje mortirolo 02 juli 2018 09:54
Quote
Koppi
Eigenlijk moet je nooit zeggen dat iemand iets moet.
hot smiley
Vlaflip76 02 juli 2018 12:02
Direct Energie 7 Fransen en een Est

Boudat, T.
Calmejane, L.
Chavanel, S.
Cousin, J.
Gaudin, D.
Grellier, F.
Sicard, R.
Taaramae, R.
Remko 02 juli 2018 14:18
Geen Tour voor Kelderman. Weer matige ondersteuning voor TD dus.
Sjorsoll 02 juli 2018 14:20
Tjappie2 02 juli 2018 14:23
Ten Dam dan nu wel naar de tour. Kelderman ligt in de kreukels en start niet (Nu.nl).
lodjan 02 juli 2018 14:32
Fortuneo

Warren Barguil
Maxime Bouet
Elie Gesbert
Romain Hardy
Kevin Ledanois
Amaël Moinard
Laurent Pichon
Florian Vachon
Vlaflip76 02 juli 2018 16:39
Geen Ten Dam bij de Avondetappe; hij moet fietsen.

Sunweb:

Arndt, N.
Dam, L. ten
Dumoulin, T.
Geschke, S.
Haga, C.
Kragh Anderson, S.
Matthews, M.
Theuns, E.
Slimmerd 02 juli 2018 16:53
Cofidis heeft de ploeg ook bekend gemaakt, Bouhanni blijft thuis.

Nu enkel Sky nog, zullen ze verrassen en Froome zelf thuis laten .. winking smiley
ton duk 02 juli 2018 18:36
Om Ten Dam nu gelijk als kopman aan te wijzen, vind ik wat overdreven
gr
Sub Culture 02 juli 2018 19:01
Er staan straks 19 Belgen aan de start in de Tour verdeeld over 10 ploegen, dat is het hoogste aantal sinds 1994 (21).
Al zou ik er graag 10 van inruilen voor een renner die top 5 kan rijden in het AK.
Slimmerd 02 juli 2018 19:29
Slechts 14 Nederlanders over acht ploegen, klinkt als zeer beperkt in mijn ogen, maar heb geen enkel historisch besef om dit daadwerkelijk als een vaststaand feit te presenteren.
ton duk 02 juli 2018 19:34
lodjan 02 juli 2018 19:42
Voorgaande twee jaar 15. Nu 14 valt, gezien het feit dat er per ploeg een renner minder start, niet tegen.
ton duk 02 juli 2018 19:46
en Teunissen had natuurlijk gewoon nr 15 moeten zijn....
gr
lodjan 02 juli 2018 20:28
En Van Baarle 16, Boom 17, Langeveld 18, etc
Thurau 02 juli 2018 20:42
Dat Froome nu toch mee doet maakt het wel een stuk lastiger met de Tourspelletjes.
Thurau 02 juli 2018 20:44
In de eerste plaats natuurlijk Kelderman.
Curzio 02 juli 2018 20:48
Precies, en omdat Kruijswijk start zijn we in de breedte sowieso goed vertegenwoordigd.
Slimmerd 02 juli 2018 20:49
Sky moet zijn selectie nog bekend maken hoor...
ton duk 02 juli 2018 22:47
Met afwezigheid van die 3 heb ik vrede...
gr
Luijt 03 juli 2018 10:39
Luijt 03 juli 2018 10:40
Succes in de vroege vlucht!
Johan 03 juli 2018 12:35
Sky ook bekend inmiddels.
Heisenberg 03 juli 2018 12:43
Drie kopmannen voor het klassement (Dumoulin, Kruijswijk, Mollema), een topsprinter (Groenwegen), vier outsiders voor een ritzege (Gesink, Terpstra, Slagter, Poels). Wat een luxe.
Cecchini 03 juli 2018 13:59
Als je Gesink en Slagter noemt als outsider voor een etappe zege, dan zou ik Tolhoek daar ook tussen durven zetten. Poels als knecht krijgt nooit de ruimte vrees ik.
Heisenberg 03 juli 2018 15:00
Ik denk dat Froome door het ijs zakt en dat de ploeggenoten daarna vrij spel krijgen. Poels wint op Alpe d'Huez smiling smiley

Het verschil tussen Gesink en Tolhoek is nog wel erg groot. Gesink eindigde in zijn laatste drie grote rondes telkens in een bergrit bij de top-2.

Slagter is erg wisselvallig, maar werd dit jaar bijvoorbeeld nog derde in heuvelritten in Australië en Zwitserland. Tolhoek komt ook daar nog niet in de buurt. Zijn 4e plaats in een rit in Californië was knap, maar wel 30" achter de winnaar. Verder heeft hij nog nooit een rit (bijna) gewonnen.
Eddy Veen 03 juli 2018 17:45
Wat Bernal voor Froome is, is Roglic voor Kruijswijk.
ton duk 03 juli 2018 18:53
die vervangen is door LtD...dus aantal blijft hetzelfde
gr
rustdag 04 juli 2018 20:03
Tour de France Gids 2018

[aso.wetransfer.com]


Geen dank,
ton duk 04 juli 2018 20:16
Koppi 05 juli 2018 00:21
Sky z'n topteam volgens [speld.nl]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen