Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Halle - Ingooigem 1.1

Gepost door lodjan 
lodjan 19 juni 2018 07:47
Thurau 19 juni 2018 12:08
Vermeltfoort of Jakobsen.
Ridder Kale Knikker 19 juni 2018 14:04
Lotto-jumbo hier maar met 5 man aan de start, maar goed wellicht kan van Poppel hier potten breken.
Tjappie2 19 juni 2018 14:10
Wat is eigenlijk het minimale aantal renners waarmee een ploeg mag starten in een UCI-koers?
Heisenberg 19 juni 2018 16:53
Hier live te volgen: [www.nieuwsblad.be]

Heb zelf geen tijd om te kijken, maar er is vast wel iemand die updates kan plaatsen.
Slimmerd 19 juni 2018 17:16
Slimmerd 19 juni 2018 17:17
Julius vd Berg en Vanbilsen met nog een minimale voorsprong...

Nu met gegrepen voor de 1km
Slimmerd 19 juni 2018 17:19
1. D. van Poppel
2. Jakobsen

Of andersom
Anony 19 juni 2018 17:19
Poppeltje zet van ver aan en houdt nipt Jakobsen af. Knap!
Anony 19 juni 2018 17:19
Het scheelt max een paar centimeters. Knap gedaan, gun ik hem zeker.
Slimmerd 19 juni 2018 17:19
De rest niet op de foto
Slimmerd 19 juni 2018 17:20
Mooi ook dat Jakobsen zich niet laat piepelen door Stuyven
Anony 19 juni 2018 17:21
Sean De Bie derde. Ook aan een goeie periode bezig. Kan samen met Van Aert een leuk duo vormen op het BK.
Anony 19 juni 2018 17:28
Twee ex-veldrijders op het podium, een knappe prestatie van schijn-nieuweling Iserbyt en een verre ereplaats voor Kevin Pauwels.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/06/2018 17:28 door Anony.
ton duk 19 juni 2018 18:16
Mooi voor vPoppel..na zijn vroege overwinning Valencia en een rits ereplaatsen (incl Giro) verdiende hij wel weer een overwinning....
1 en 2 en dat op vijandelijke bodem hot smiley
gr
lodjan 19 juni 2018 18:20
Helaas niets gezien.

50e NL zege dit jaar. smileys with beer

Opvallend dat we dit jaar veel in België winnen en de Belgen, naar verhouding, weinig.
lodjan 19 juni 2018 19:08
11 Belgische thuiszeges tegenover 9 NL zeges in België.
lodjan 19 juni 2018 19:12
Nederland heeft veel minder koersen dan België. We hebben er vier in eigen land gewonnen terwijl de Belgen dit jaar nog niet in NL hebben kunnen winnen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/06/2018 20:25 door lodjan.
Tjappie2 19 juni 2018 19:15
Ik weet oprecht niet meer of jij en duk het nu als geintje bedoelen of dat er echt sprake begint te worden van niet al te gezond wij-zij-denken.

Een beetje chauvinisme is tot daar aan toe maar het afmeten van Nederlands succes aan een specifiek ander land of termen als "vijandelijke bodem". Het begint een beetje op doordraven (Horsie kom er maar in) te lijken.
ton duk 19 juni 2018 19:52
Ik schat in dat Lodjan het als geintje bedoeld

Ronde v Vlaanderen
E3 Harelbeke
K-B-K
Scheldeprijs
Nokere
Samyn
Ronde v Limburg
Halle-Ingooigem..
(ik mis er 1,ff zoeken)

Indukwekkend rijtje HOL-overwinningen bij onze zuiderburen
gr
El Chaba 19 juni 2018 20:04
Die twee zijn helaas bloedserieus. Treurig maar waar..
lodjan 19 juni 2018 20:40
Ik vind het gewoon opvallend dat we zoveel in België winnen en dat de Belgen relatief weinig in eigen land winnen. Ik heb even gefactcheckt of mijn gevoel klopte. Bloedserieus dus toch wel.
Ik spreek dan ook niet over een 'vijand', al ben ik wel benieuwd hoe Wim de Craene dit verklaart. Hij is de laatste tijd opvallend stil.
Ik heb niets tegen België, sterker nog: ik fiets er graag, hou van een Belgisch biertje, Belgische muziek, etc

Nu de laatste 8 km op Eurosport.
lodjan 19 juni 2018 21:01
Je mist de Ardense Pijl van Cees Bol.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/06/2018 21:02 door lodjan.
Sub Culture 19 juni 2018 22:08
Heeft vooral met de enorme dominantie te maken van Quickstep dit voorjaar.
Waarbij vooral de Nederlanders bij Quickstep de zeges meegraaiden.
Dat heeft het hele wielerpeloton het voorjaar een beetje lam gelegd.

Geen probleem voor mij als Nederlanders winnen op Belgische bodem, integendeel. Als ik naar de Ronde van Vlaanderen kijk en ik zie een Terpstra voor het eerst in jaren een Nederlandse overwinning in de Ronde scoren dan is dat toch leuk.

Merk dat dat bij sommigen hier wel een issue is dat België vs Nederland. Ik ben er zelf niet mee bezig.
Het is ergens wel grappig dat zo'n Wim De Craene, een Nederlandse prikker overigens, er met zijn getroll in slaagt een soortgelijke vete telkemale weet aan te wakkeren bij zijn landgenoten.
ton duk 20 juni 2018 07:38
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> We hebben er vier in eigen land gewonnen ..

Het niet winnen van Drenthe,Mergelland en AGR deed me dit seizoen toch weer "zeer", Lodjan
Het feit dat TLJ.NL of niet meedoet of in magere samenstelling ...het feit dat Roompot in magere samenstelling (WT krijgt logischerwijs de sterkste renners mee) aan die koersen meedoet...zijn feiten waar ik het altijd moeilijk mee heb (hoe logisch het ook verklaard kan worden)
gr
ton duk 20 juni 2018 07:45
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Heeft vooral met de enorme dominantie te maken van
> Quickstep dit voorjaar.

en afwezighed van een echte Belgische topsprinter momenteel...
We ( iedereen die zich nog aangesproken voelt) hebben er "ineens" meerderen met Groenewegen , vPoppel en Jakobsen (en zelfs vdPoel) voor dit soort koersen/koersjes
gr
Eindhovuh 20 juni 2018 13:23
Volgens mij is Poels de enige die hier een potentiële topper is. En wellicht Dumoulin al mist die explosiviteit.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen