Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Overzicht profwielrenners 2018

Gepost door Spaak 
Spaak 19 juni 2018 15:35
Goedemiddag prikkers,

Voor het bouwen van een wielerspel ben ik op zoek naar een database waarin alle wielrenners per ploeg staan voor het jaar 2018.
Ik weet van het bestaan van sites als CQ Ranking en Pro Cycling Stats. Die hebben alle gegevens, maar het liefst heb ik deze in Excel, met daarin voornaam, tussenvoegsel, achternaam, nationaliteit, geboortedatum en ploeg.
Is er toevallig iemand die me hieraan kan helpen?

Groet,
Spaak
Walnoot 19 juni 2018 16:35
CQ heeft een 'downloads' pagina waar je een dergelijk Excel-bestand kunt vinden. Niet alles wat je zoekt staat er in (voor- en achternamen niet apart, renners zonder punten niet opgenomen, amateurs met een uitslagje in een 1.2 koers wel opgenomen, enz.) maar het lijkt me zeker geen slecht begin. Even sorteren per ploeg en je hebt grotendeels wat je zoekt.
Super Grover 19 juni 2018 16:41
UCI website

Als je op deze pagina links bovenin 'teams' veranderd naar 'members' krijg je een overzicht van alle renners. Verder kan je de benodigde filters toepassen om de juiste selectie te krijgen en deze vervolgens rechts bovenin exporteren naar Excel.
Super Grover 19 juni 2018 16:44
Al je gevraagde gegevens staan er in trouwens, behalve tussenvoegsel, die staat aan de achternaam gekoppeld.
Nelis! 19 juni 2018 22:01
Wat is dit nou Spaak? Is de VSS niet leuk genoeg?
Leon 19 juni 2018 23:22
De tip van SuperGrover is prima, maar als je dat te veel werk vindt, dan stuur mij maar even een PB, Spaak. Kan zo een bestandje voor je uit de CQ-db halen.

edit: doe maar mailtje naar leon@cqranking.com, want PB-functie lijkt wat overspoeld door bots en spammers.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/06/2018 23:32 door Leon.
ton duk 20 juni 2018 10:02
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen