Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Froome

Gepost door Eddy Veen 
Eddy Veen 20 juni 2018 16:25
Hinault gooit weer een schepje kolen op het vuur: [www.indeleiderstrui.nl]
Tjappie2 20 juni 2018 16:45
Ik denk dat Hinault even vergeet dat Contador een groot kampioen is en geen matennaaier.
Walnoot 20 juni 2018 16:50
Hinault heeft gelijk maar vrijwel alle klassementsrenners zijn poesies dus het gaat niet gebeuren. Daarnaast, Contador, is die niet al een tijdje gestopt?
Eazster 20 juni 2018 17:06
Nou dat is lekker van Hinault zo'n verantwoording afleggen bij actieve renners,die er misschien minder mee hebben als hijzelf.
Dat hij maar hard gaat lobbyen bij zijn maten van de ASO om Froome een verbod op te leggen. Maar waarschijnlijk zijn ze daar toch ook bang voor enige legale consequenties die SKY zal aangrijpen.
rustdag 20 juni 2018 18:33
Het zal voor Froome vast een heel gezellige Tour worden. Ik denk zelf dat het voor de hele ploeg best nog wel eens lastig kan gaan worden. Vorig jaar was het al best heftig. Dat gaat dit jaar zeker niet minder worden. Kan je als Ploegleiding dan nog wel de veiligheid van je renners garanderen. ook een punt waar de UCI en de ASO aan moet denken. Misschien kunnen ze het daar wel; op gooien
JW 20 juni 2018 18:43
Ik zou het een beetje lafjes vinden van ASO en UCI als ze dat als reden op zouden geven.
Net zo goed als ik elk vorm van eigen richting door TdF-volgers ongewenst vindt.

Maar de start van Froome in de Giro vond ik ongewenst, en dat geldt ook voor een Tourstart.

Het probleem schijnt zijn dat de UCI zich moet buigen over een verweer van zo'n 1500 pagina's, aangedragen door de Froome-advocaten.
Ze hadden ook 150000 pagina's in kunnen dienen, dan zou een UCI-oordeel pas na 2022 (of later) mogelijk zijn. Papier is ten slotte geduldig.
Waar ligt de grens voor "obstructie"?
Blueprint 20 juni 2018 19:22
Nam Hinault zelf ook als renner het heft in handen toen zijn concurrenten van doping werden verdacht?
El Chaba 20 juni 2018 19:50
Horsie is back 20 juni 2018 20:37
De mooiste reactie is toch van de @Roemeen: Bernard Hinault, Please,
Tinuz 20 juni 2018 20:52
Mooi dat Bernard Hinault niet afgeeft. Froome en Sky mogen niet boven de wet staan.
Blueprint 20 juni 2018 21:45
Dat staan ze ook niet, de gehele procedure bevindt zich binnen de grenzen van de wet. Als ASO Froome weigert, is dat juist de partij die boven de wet gaat staan.
Blueprint 20 juni 2018 21:48
Ze zouden scherpere grenzen moeten opstellen voor hoe lang een partij over een verweer of aanklacht mag doen. Ook de UCI gaat overigens niet vrijuit: André Cardoso is bijvoorbeeld al een jaar voorlopig geschorst en er lijkt totaal geen schot in de zaak te zitten.
Tinuz 20 juni 2018 21:54
Vergelijkbare zaken werden sneller en kordater afgehandeld. Dat riekt voor mij naar een soort klassenjustitie.
Goed dat Hinault er druk op blijft zetten.
Blueprint 20 juni 2018 22:15
Hinault is geen stakeholder in deze zaak, daar gaat geen enkele betrokken partij zich iets van aantrekken. In andere zaken heeft de ploeg van de betrokken renner niet zo'n diepgaand onderzoek gedaan en vaak ook ervoor gekozen om de renner voorlopig te schorsen en een (korte) schorsing te accepteren. Dat ze die keuze gemaakt hebben, betekent niet dat Froome moet worden afgestraft voor de keuze die zijn ploeg heeft gemaakt. Overigens loopt de zaak-Cardoso ook al een jaar(!), maar daar horen we dan weer niemand over, want voorlopig geschorst en minder bekende renner.

Ik ben er ook geen voorstander van dat zulke zaken zo lang duren en zie concreet verdachte renners ook liever niet koersen. Ik pleit er echter wel voor dat de UCI de eigen regels respecteert en die zo nodig aanpast voor toekomstige gevallen, terwijl de zaak-Froome een correct proces doorloopt.
Carlos Danger 20 juni 2018 23:13
Het Bretons wielermonument Hinault, die anderhalve week voor de start even zijn provincie-genoten opport.
Gelijk of niet, of dat nou verstandig is?
Tinuz 20 juni 2018 23:15
Laten we dan maar hopen dat er in deze zaak snel een kordaat en correct proces plaatsvindt.
Tot die tijd mag Hinault van mij zijn zegje blijven doen.
Carlos Danger 20 juni 2018 23:21
Volgende week?
Bromertà 20 juni 2018 23:24
Zou Hinault nu een renner uit 't peloton zijn geweest dan had ie zeker de UCI-voorzitter tot de orde hebben geroepen middels een stakingsactie; toentertijd sloeg ie in z'n eentje een opstand van boeren neer. Nee, met Hinault viel niet te spotten, en als 't recht zo z'n beloop krijgt als bij de zaak Froome dan wordt 't hoog tijd dat renners een duidelijk statement durven maken. Helaas, Hinault is zelfs te oud om shirtjes recht te mogen trekken op 'n podium en winnaars de weg te wijzen naar de handenschudders. Maar zijn oproep is meer dan terecht.
Thurau 20 juni 2018 23:47
Wat is terecht?
Zijn oproep is duidelijk uit zijn hart gegrepen en in die zin dus sowieso 'terecht'. Maar 'terecht' in de zin van juridisch? Lijkt me niet, hij is duidelijk niet op de hoogte van de merites van deze zaak.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/06/2018 00:00 door Thurau.
Andere Peter 21 juni 2018 02:09
Neen. Hinault reed gewoon door toen Zoetemelk een 10-minutenstraf kreeg wegens doping. Zoetemelks klassering bleef daardoor in de Tour 2e, zo ver stonden ze samen voor op de rest.
Blueprint 21 juni 2018 08:02
Zouden de renners echt geloven dat Froome bewust teveel salbutamol heeft ingenomen om daar sportief voordeel uit te halen?
Cecchini 21 juni 2018 10:16
In jouw optiek een halve mongool met de hersens van een kikkervisje. In werkelijkheid één van de grootste renners aller tijden met een charisma van hier tot daar.
ton duk 21 juni 2018 10:20
Nee, waarschijnlijk denken ze: dit had ons ook kunnen overkomen en ff bekijken hoe onze procedure hierin is....
gr
Tinuz 21 juni 2018 10:38
Veel Renners weten natuurlijk wel dat er met attesten geknoeid wordt.
En de schrandere onder hen beseffen waarschijnlijk dat het erg onwaarschijnlijk is dat iemand die echt astma heeft een professionele wielrenner kan worden...

In plaats van je blind te staren op juridische regeltjes zou je dus ook wat verder kunnen kijken.
Robobas 21 juni 2018 11:01
Het is te hopen dat het Franse publiek zich weet te gedragen tegen Froome. De teksten van Hinault helpen daar niet bij.
Bromertà 21 juni 2018 12:00
Thurau Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat is terecht?
> Zijn oproep is duidelijk uit zijn hart gegrepen en
> in die zin dus sowieso 'terecht'. Maar 'terecht'
> in de zin van juridisch? Lijkt me niet, hij is
> duidelijk niet op de hoogte van de merites van
> deze zaak.

Deze reactie doet vermoeden met een sjors&sjimmie benadering te maken te hebben. Voor de duidelijkheid: de UCI-regels geven wel degelijk de mogelijkheid om Froome te schorsen.
Bromertà 21 juni 2018 12:01
Blueprint Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zouden de renners echt geloven dat Froome bewust
> teveel salbutamol heeft ingenomen om daar sportief
> voordeel uit te halen?

Nee, ze denken dat ie snuift om z'n potentie te verhogen, nou goed?
Bromertà 21 juni 2018 12:02
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nee, waarschijnlijk denken ze: dit had ons ook
> kunnen overkomen en ff bekijken hoe onze procedure
> hierin is....
> gr


Dumoulin denkt er heel anders over. Om maar een dwarsstraat te noemen.
Bromertà 21 juni 2018 12:03
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> Veel Renners weten natuurlijk wel dat er met
> attesten geknoeid wordt.
> En de schrandere onder hen beseffen waarschijnlijk
> dat het erg onwaarschijnlijk is dat iemand die
> echt astma heeft een professionele wielrenner kan
> worden...
>
> In plaats van je blind te staren op juridische
> regeltjes zou je dus ook wat verder kunnen kijken.


Ja, afschaffen die attesten, en al die astma-middelen die ook zonder attest gebruikt mogen worden. Doe tramadol er ook maar bij.
Bromertà 21 juni 2018 12:14
Robobas Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het is te hopen dat het Franse publiek zich weet
> te gedragen tegen Froome. De teksten van Hinault
> helpen daar niet bij.

[youtu.be]
Sjorsoll 21 juni 2018 12:34
You got me! Mijn vijfde account! Je bent ook zo moeilijk te foppen.
Horsie is back 21 juni 2018 13:01
Zet Can't find my way home van Stevie Winwood en Eric Clapton eens op, Brommie. It will cheer you up.
Tjappie2 21 juni 2018 16:05
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
>Voor de duidelijkheid: de UCI-regels geven wel degelijk de
> mogelijkheid om Froome te schorsen.

De UCI-regels geven evenzeer de mogelijkheid om Froome door te laten fietsen. Sjors&Sjimmie-benadering of niet.
Carlos Danger 21 juni 2018 16:29
De reactie van SKY op de vijfvoudig oud-winnaar laat niets aan duidelijkheid te wensen over:

[sporza.be]


Niets ergers dan Angelsaksen met een grote mond.
Tjappie2 21 juni 2018 17:45
Carlos Danger Schreef:
-------------------------------------------------------
> Niets ergers dan Angelsaksen met een grote mond.

Ach een Bretoen die het ene jaar aan de vooravond van de tour schreeuwt "You get the impression they want to kill cycling. They want to kill the Tour de France, even the senators with their bullshit."* met betrekking tot een dopingrapport dat wordt gepresenteerd, en nog geen 5 jaar later oproept tot een staking omdat er iemand aan de start staat die volgens de regels gewoon mag fietsen is misschien niet erger dan Angelsaksen met een grote mond, maar wel ongeveer even erg.




*[road.cc]
El Chaba 21 juni 2018 19:11
Angelsaksen, grote mond of niet, ze hebben gewoon gelijk. Hinault weet niet waar hij over praat. De zaak Froome gelijk stellen aan die van Contador, zegt al genoeg over de stupiditeit van die man..
Tinuz 21 juni 2018 19:40
Je ziet het scherp.
Tjappie2 21 juni 2018 19:43
Tinuz 21 juni 2018 19:45
Tinuz 21 juni 2018 19:52
Ik zie het probleem niet. Wat is nu eigenlijk je punt ter zake? Is Hinault volgens jou inconsequent misschien?
Ik zie dat in elk geval niet zo. Gaat om verschillende kwesties in verschillende tijdsframes.
Tjappie2 21 juni 2018 19:58
Het gaat mij erom dat Hinault opeens moord en brand schreeuwt m.b.t. tot Froome. ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit komt omdat Froome nu in hetzelfde lijstje staat als hijzelf en Merckx (drie grote ronde-titels op hetzelfde moment in bezit). Op zich moet Hinault dat natuurlijk zelf weten.
Cecchini 21 juni 2018 22:50
"Hinaults commentaar is onverantwoord, hij is slecht geïnformeerd. Chris heeft geen positieve test afgeleverd, maar had wel afwijkende waarden voor een voorgeschreven astmamiddel.".

Afwijkende waarden voor een astmamiddel is toch hetzelfde als positief testen ?
Bromertà 21 juni 2018 22:51
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/06/2018 22:51 door sjors&sjimmie.
merijntje mortirolo 21 juni 2018 22:52
-
Ik zoek even die Annette van Trigt met Tuhuteru en Reuser op. Zou die bestaan?
merijntje mortirolo 21 juni 2018 22:58
-
Een fles wijn voor wie het filmpje vindt. Ooit zei die bitch na een interview met (debuterende?) Reuser en Tuhuteru "Dit was dan de aflevering van Sjors en Sjimmie van vandaag." Zoiets. Kom je in deze tijd niet meer mee weg...

Ik vond wel iets anders leuks voor Sijbriskie...
Andere Peter 22 juni 2018 01:42
Juist omdat Hinault geen stakeholder is kan hij vrijuit spreken, los van belangen. Vanwege zijn vroegere rol in de Tourorganisatie is het natuurlijk wel een beetje pikant. Ik kan mij wel voorstellen dat het in de Franse pers leidt tot druk op ASO. Alle besluiten zullen echt juridisch zijn en niet politiek of democratisch.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen