Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Over Remco Evenepoel

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 25 juni 2018 08:22
Bond denkt aan eigen U23-team rond Evenepoel

Remco Evenepoel (18) blijft met orkaankracht door de juniorencategorie razen. Zaterdag ging het supertalent uit Schepdaal in het naburige Roosdaal al van in de openingsronde solo en won hij met liefst zes minuten voorsprong. De kloof met de rest van het deelnemersveld was in die mate gegroeid dat er voor de officials niets anders opzat dan de wedstrijd in te korten, omdat de veiligheid op het parcours anders niet meer kon worden gegarandeerd. Gisteren was het weer raak na een solo, deze keer in Rekkem.

Evenepoel wordt deze week verwacht op de wielerbond, om het over zijn toekomst te hebben. In principe wordt hij vanaf 1 augustus prof bij het Hagens Berman-Axeonteam van Axel Merckx en Koos Moerenhout, waardoor hij op het WK in Innsbruck kan uitgespeeld worden in de U23-kern rond Bjorg Lambrecht. Belgian Cycling ziet Evenepoel echter liever voluit voor de wereldtitel bij de junioren gaan. De federatie speelt bovendien, naar analogie met een gelijkaardig project in de jaren negentig, met het idee om een eigen beloftenploeg uit te bouwen rond Evenepoel, geleid door huidig bondscoach Kevin De Weert. Daarmee zou het in de loop van het seizoen de grootste en belangrijkste races op de internationale U23-kalender (zoals de Toekomstronde) kunnen rijden.

Voor de overstap naar Hagens Berman-Axeon moet Evenepoel trouwens eerst nog groen licht krijgen van de Internationale Wielerunie (UCI). Volgens de letter van het reglement mag een renner pas toetreden tot het profpeloton in het jaar waarin hij 19 wordt. Een leeftijd die Evenepoel pas bereikt op... 25 januari 2019. De UCI stond wel al een uitzonderingsmaatregel toe met de Brit Thomas Pidcock. Bedoeling is om Evenepoel vervolgens op 1 januari 2020 te laten doorstromen naar Quick.Step Floors. Teammanager Patrick Lefevere heeft wel de optie om de renner op elk mogelijk moment in de ploeg te kunnen nemen.
Walnoot 25 juni 2018 09:01
Bron?

Is wel zonde voor het kereltje dat hij zo niet echt leert koersen. Zijn meer voorbeelden van renners die daar last van hadden: in de jeugd alles op een hoop rijden maar bij de profs een gebrek hebben aan koersinzicht en pelotonskills. Bakelants, om er maar een te noemen.
Sub Culture 25 juni 2018 09:41
Bron is HLN.
Geef je wel gelijk omtrent rijden in een peloton, dat kan wel een probleem worden eens hij prof is.
Zijn koerszinzicht kan ik niet inschatten.

Bakelants was een prima renner bij de jeugd, maar heeft nooit geëtaleerd wat een Evenepoel nu doet.
Denk dat het met het koersinzicht en het rijden in een peloton van Bakelants wel goed zit, soms heb je meermaals pech.
Tjappie2 25 juni 2018 09:41
grinning smiley

Kijk WdC, zo doe je dat! thumbs up
Tjappie2 25 juni 2018 09:42
Wacht even. Dit staat echt in HLN? Ik dacht aan een meesterlijk uitgevoerde prank van Sub. WTF, de werkelijkheid is soms idioter dan de fantasie.
Sub Culture 25 juni 2018 09:50
Objectief gezien niks mis met dit artikel, toch?
Tjappie2 25 juni 2018 10:12
Nou ja, vooral dit stukje:

>De federatie speelt
> bovendien, naar analogie met een gelijkaardig
> project in de jaren negentig, met het idee om een
> eigen beloftenploeg uit te bouwen rond Evenepoel,
> geleid door huidig bondscoach Kevin De Weert.
> Daarmee zou het in de loop van het seizoen de
> grootste en belangrijkste races op de
> internationale U23-kalender (zoals de
> Toekomstronde) kunnen rijden.

vind ik dan weer wat overdreven. Een complete beloftenploeg, geïnitieerd vanuit de bond, op basis van één 18-jarige renner. Ik vind het nogal wat. Overigens, dat Evenepoel in z'n leeftijdscategorie outstanding is betwist ik (ondanks de geintjes die erover worden gemaakt) niet.
merijntje mortirolo 25 juni 2018 10:21
-
Dus. Niks mis met het artikel, van alles met de federatie.
Tjappie2 25 juni 2018 10:34
Sub Culture 25 juni 2018 11:03
Snap niet wat er mis is met het plan van de federatie.
Zie je bij de profs toch ook af en toe.
Sommige ploegen hebben niet overal startrecht en dus zie je dat bv België en Italië dan een nationale selectie afvaardigen.
Het is niet zo dat Evenepoel fulltime bij een door de bond gedelegeerd project aan de slag gaat.
Tinuz 25 juni 2018 11:13
Ik begin nu toch echt wel een beetje bang te worden voor die Remco van Evenepoel. Een soort Merckx² of 2.0. Een kannibaal die zijn tegenstanders snelkookt en met huid en haar opvreet.
De eerste foto's zeggen me dat ie amper de 1.70m zal overstijgen, maar toch. confused smiley
Tjappie2 25 juni 2018 11:18
Ik weet niet precies hoe het zit, maar "een eigen beloftenploeg uitbouwen rond Evenepoel" geeft mij het idee dat ze (voor de hoeveelste keer?) denken de nieuwe Merckx te hebben gevonden. Voor de rest moeten ze doen wat ze willen.

Ik ben zelf nogal allergisch voor het hypen van jonge renners (kinderen). Mogelijk ben ik te vaak op Nederlandse Kampioenschappen voor de jeugd geweest waar vaders hun kids volstouwden met Red Bull om ze maar te prepareren voor het o zo belangrijke rood-wit-blauw.

(ik zeg het er maar direct even bij: ik ben nog steeds van mening dat profs zelf moeten weten wat ze allemaal uitspoken qua preparatie, een 18-jarige moet m.i. niet op deze manier gepusht worden. En ja, ik weet dat het bouwen van een ploeg niet per se preparatie is, maar wat de Vlaamse pers hier doet vind ik kwalijk, en de Wielerbond lijkt een beetje in die gekte mee te gaan).

Tot zover de nuance winking smiley
Bromertà 25 juni 2018 11:49
Laatst zag ik Sosa over de Giau voorbij vliegen over een stuk van amper tweeënhalve kilometer was hij een minuut sneller dan Nibali en Kruijswijk. Wat doe je dan? Ik pak mijn rekenapparaat om een beeld te krijgen wat voor varkensvlees er nou weer tussen de tralies geperst wordt.

2,28km 54kg 350w P = 6,48 w/kg 6’45” P[sl hf=0,92] ~ 7,05 w/kg, VO2max ~ 88 mlO2/kg/min

O, oké dan. Ook zo benieuwd hoe die Evenepoel een serieuze heuvel oprijdt? Ik denk minder dan Mathieu van de echte Van der Poel.
Horsie is back 25 juni 2018 12:20
Zo Zie Zo Sag ik Bromertà weer over zijn ambities struikelen. Overigens wat zou rotjeknor nu weer tegen varkentjes amper 54 kg wegend in willen brengen?
Heb je ook nog even geluisterd naar de geheime geluidsopnamen van Nibbles en Krooswijk, hoe ze al keuvelend verder reden?
Kortom wat waren de Vo2 max waarden van beide gentlemen?

Hoeveel nachtjes is het nog slapen voordat de hel en de hemel op het stukje Franse zadel losbarst?
Carlos Danger 25 juni 2018 13:30
Remco, maak dat je daar wegkomt, jong!
Sjorsoll 25 juni 2018 14:33
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------

> Ik ben zelf nogal allergisch voor het hypen van
> jonge renners (kinderen).

Remco Evenepoel bestaat niet.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen