Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Komkommertijd: dromen in aanloop naar de Tour

Gepost door Ridder Kale Knikker 
Ridder Kale Knikker 25 juni 2018 14:07
Het is een beetje komkommertijd op het prikbord. In afwachting naar de Tour en de kampioenschappen. Veel tijd om te mijmeren dus. Mijn fantasie gaat flink los en omdat alles nog kan droom ik nu, hardop.
De droom is dat Dylan Groenewegen op 7 juli in zijn verse rood-wit-blauwe kampioenstrui naar het geel sprint en op zondag in zijn gele trui zijn derde touretappe op rij wint.

Ben benieuwd naar jullie dromen of verwachtingen over de Tour.
Tjappie2 25 juni 2018 14:14
Precies dat. Gevolgd door een knalharde ploegentijdrit van Sunweb waarna Tom Dumoulin op de Mur de Bretagne het geel grijpt.
Horsie is back 25 juni 2018 14:24
Ik droom van een fantastische Tour de France ongeacht de uitkomst, van La Course op 17 juli, en nu ook al van een boels hm (2200) in de wedstrijd City to City.
Dat is dan pas op 28 augustus. Strava zal ontploffen en niet omdat Horsie mee doet. grinning smiley
predator 25 juni 2018 15:41
Ik droom van Froome die wint
Sjorsoll 25 juni 2018 16:17
Vier Nederlanders in de top tien (waarvan minstens 1 op het podium) en vier Nederlandse etappezeges. Hopen mag.

Verder een spannende wedstrijd (jammer dat Contador er niet meer is).
Clavan 25 juni 2018 16:21
Ik droomde vannacht van Kate Upton die de bolletjes trui wint.
Heisenberg 25 juni 2018 16:35
Als 3 zaken uit onderstaande wensenlijst uitkomen, ben ik waarschijnlijk heel tevreden.

Groenewegen eerste rit en geel
Groenewegen met meer dan één ritzege
Dumoulin podium
Kruijswijk top-5
Mollema top-5
Kelderman top-10
Ritzege andere Nederlander dan Groenewegen of Dumoulin
Froome die de Tour niet wint
Massimo 25 juni 2018 16:43
Ik droomde vannacht van de bollen van Kate Upton.
Adje Wijnands 25 juni 2018 16:57
Vooruit dan maar!

Ik droom van een knotsgekke rit naar die vermaledijde berg waar vroeger de oom van een vriendinnetje
de klokken luidde na weer een nederlandse overwinning.
Dat je net als vroeger klaar zat voor de televee kijkend naar de klok en de onvermijdelijke mededeling
dat de uitzending 10 minuten later zou beginnen om dan na 10 minuten die uren leken te duren die
boodschap nog eens in je jongensschoot geworpen te krijgen.
En dan het verlossende moment waarop een licht benevelde Jean via een telefoonlijn uitlegt dat de koers is ontploft.
We krijgen te horen dat er overal groepjes rondrijden en dat er kwistig met minuten wordt gestrooid.
Mart neemt het over en verteld dat dit allemaal het gevolg is van één man.
Het is Dumoulin, die een snelle leerling blijkt te zijn en de coup van Froome in de Giro nog eens dunnetjes
over doet en het geel pakt. Mollema en Kruijswijk maken optimaal gebruik van de achtervolgende Sky- en
Movistartreintjes en vervolmaken het podium op de Alp.
Dolgelukkig spring ik op mijn fiets en sprint 10 keer de slingerberg in Kanne op waar in bocht zeven mijn
vriendinnetje in het gras licht en lief lacht.

Oh ja, in de resterende bergritten beperkt Dumoulin zijn verlies om in de tijdrit de puntjes op de ï te zetten.
Op het podium in Parijs staan uiteindelijk vier Nederlanders. Mollema gaat na een ‘jour sans’ met succes
voor de bollen. Groenewegen wint naast 5 ritten ook de groene trui en Kruijswijk wordt op gepaste afstand
van Dumoulin en Nibali derde.

Het was prettig ontwaken.
Adje Wijnands 25 juni 2018 17:00
Laat ik zeggen dat ze er stralend bij ligt. Verder klopt het allemaal precies.
lodjan 25 juni 2018 17:31
thumbs up
Herkenbaar. Vooral het iedere keer uitstellen van de start van de uitzending, maar dan op de BRT, hoogst irritant. Gelukkig was er dan nog Radio Tour de France met Theo Koomen.

Dromen? Ik hoop dat Joseph, Charles en Salim eens mee mogen doen met de Tour, maar voorlopig worden ze nog zoek gereden in de Tour du Haute-Savoie. Tsgabu en de Eritreërs zijn al wel zo ver dat ze in de Tour kunnen starten. Hopelijk kunnen ze een etappe winnen. Kudus was er vorig jaar dicht bij in de Vuelta met tweede plaats. Hij gaat dit jaar weer in de Vuelta van start. Ik hoop ook dat Roompot eens mee mag dan in een grote ronde.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/06/2018 05:18 door lodjan.
shake 25 juni 2018 17:48
Heisenberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als 3 zaken uit onderstaande wensenlijst uitkomen,
> ben ik waarschijnlijk heel tevreden.

> Kelderman top-10
> Ritzege andere Nederlander dan Groenewegen of Dumoulin
> Froome die de Tour niet wint


Ziet er zo wel magertjes uit.
pauldob 25 juni 2018 19:11
En de Slingerberg ligt in Geulle, de slingerende berg in Kanne heet Tiendeberg.
Adje Wijnands 25 juni 2018 19:21
Klopt, maar is ter plekke misschien nog wel bekender als slingerberg.
Zoals Google beaamt.
Eddy Veen 25 juni 2018 19:34
Ik droom van Mathieu van der Poel die na 1 juli een jaar lang in een rood-wit-blauwe trui op de weg rijdt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/06/2018 20:25 door Eddy Veen.
Sjorsoll 25 juni 2018 20:10
Als je daar nu een tientje op inzet en ze wint hem ook echt dan ben je rijk.
Wanny 25 juni 2018 20:28
Ik droomde van Remco Evenepoel die 20 etappes, de gele, groene, bolletjes en witte trui wint. En kort na de Tour tot nieuwe Koning van België wordt gekroond.
JW 25 juni 2018 22:27
Ik heb gedroomd dat de videoref Froome de eerste dag uit de Tour zet !
Blueprint 25 juni 2018 22:55
Ik lig de eerste Tourweek op een Cubaans strand met een cocktail in de hand en zal met de beperkte internetvoorzieningen daar weinig van de Tour beleven. Mooi op tijd terug voor de Roubaix-etappe en lekker thuiswerken op de dagen van de bergritten. In de koers hoop ik vooral veel strijd te zien tussen de klassementsmannen, het maakt me dan niet echt uit wie er wint.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/06/2018 10:54 door Blueprint.
valse trage 26 juni 2018 00:06
Walnoot 26 juni 2018 09:16
Ik hoop dat Groenewegen er niet aan te pas komt vanwege een slechte trein en dat de gehele Sunweb ploeg de eerste week afstapt vanwege een virus.

Maar elke andere reden om hier een rel te zien is ook leuk genoeg. Ik hoop dus dat Subje losgaat. En voorts dat Andere Peter niet meer dan twee keer per thread post.

Verder hoop ik dat de een klimmer de Tour wint en dat natte doeken zoals Froome en Dumoulin fucking hard lossen bergop. Maar dat is op dit moment niet heel belangrijk. Hup NK's.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/06/2018 09:17 door Walnoot.
merijntje mortirolo 26 juni 2018 09:21
-
Op de een of andere merkwaardige manier droom ik al wekenlang hetzelfde als Wanny.
Ridder Kale Knikker 26 juni 2018 09:54
Wellicht heel debiel maar ik had nog nooit van Kate Upton gehoord, maar mijn nieuwsgierigheid heeft dan toch maar even haar naam ingetoetst op Google... En inderdaad, zo'n bolletjestrui zal haar inderdaad fraai staan denk ik!
Ridder Kale Knikker 26 juni 2018 09:57
Prachtige droom Adje, niks aan veranderen en vasthouden dat beeld!
lodjan 26 juni 2018 10:03
Arsimo 26 juni 2018 10:26
Ik droom de tweede week van de Tour te zien richting eind vd middag [door tijdsverschil] in mijn airco gekoelde hotelkamer in een luxe resort waar ik met mijn gezinnetje geniet van zon, zee en vooral een mega aquapark.

Oh wacht, deze droom komt wel uit.

PS: Nederlandse zeges en podia zijn natuurlijk welkom in de Tour. Zonder deze blijft het voor mij echter ook genieten. Wielerliefhebber first, chauvinisme heel ver erachter second.
Tjappie2 26 juni 2018 10:28
Is je vriendin al wel eens kwaad op je geworden omdat je tijdens de sex "Remco" schreeuwde Merijn?
merijntje mortirolo 26 juni 2018 11:31
-
De kans dat dat gebeurt is groter dan dat ik "Kate Upton!" schreeuw. (kMoestur net als Ridder K K en lodjan ook googelen: totaal niet mijn type. Remco is veel lekkerder).
Bromertà 26 juni 2018 12:19
"Doet uw mond maar wijd open. Nog 'n beetje meer." Wuyts' praatspleet trekt ver voorbij de pijngrens. "Sorry, maar dat wordt 3 weken zwijgen," zegt de dokter.

Ergens tussen daar en niemandsland in een verlaten huis hang ik op een chaise longue tussen twee andere banken waarop vage contouren van mannen in een afgeragde joggingbroeken. Het gebogen hyper super HD TV-scherm staat pal tegenover de zitafdeling. De rechterbovenhoek vermeldt de S van Sporza en een stem vult het vertrek "Goede middag beste Tourvrienden," waarna een prachtige samenvatting van de koers tot dan toe volgt, die naadloos overgaat in de introductie van Renaats mede-commentator, José.

Drie weken lang beleef ik een andere wereld, in de stille nabijheid van Winnen en Zonneveld.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/06/2018 12:22 door Bromertà.
Vlaflip76 26 juni 2018 14:08
Omdat hij Bouhanni een kopstoot geeft waarop die vervolgens Cav in de wielen rijdt waardoor Cav een dubbele Riedberger maakt en zo ala Hoogerland in het prikkeldraad hangt
Of heb ik teveel fietshorror films gezien?
Vlaflip76 26 juni 2018 14:10
Of omdat hij veelvuldig in beeld is sabbelend op een inhalator
Horsie is back 26 juni 2018 14:14
Zitten is inderdaad het nieuwe bewegen. Dus vanuit dat Big Pink Basement komen straks de berichten over de stip aan de horizon.
"Ook dat nog", stamelt Wuyts weer. Horsie weet wel beter. Als Bromertà niet bestond moest hij worden uitgevonden.

De weerman zegt dat de wind nog even uit het Noorden waait, dus moet Horsie vandaag weer een andere route draaien.
Bromertà 26 juni 2018 14:19
Ook veel vrouwen beklagen zich suf over de Froome-plasbuis-houding. Komt er een verbod ter bescherming van het nageslacht?
Arsimo 26 juni 2018 14:20
Laten we wel eerlijk zijn.

Het gros hier kan waarschijnlijk geen fatsoenlijk verstaanbaar woord meer over zijn lippen krijgen als Kate Upton ineens voor zijn neus stond. Laat staan tot meer in staat...

cool smiley
Tjappie2 26 juni 2018 14:34
thumbs upeye popping smiley
Ik moet toegeven dat ik me verslikte in mn koffie toen ik dat youtubefilmpje van "Sports Illustrated Swimsuit" zag.
merijntje mortirolo 26 juni 2018 14:41
-
Niet veel mis met die tieten, maar ik vind zo een verwende rotbakkes met babyvet 'gewoon' niet aantrekkelijk.
Arsimo 26 juni 2018 15:33
Zag toevallig nog niet zo lang terug de film The Layover met haar. Niets mis met Kate Upton in mijn ogen maar haar tegenspeelster Alexandra Daddario vond ik leuker.

Geen super beste film overigens, maar ook niet zo slecht als de IMDB score van 4,7 doet geloven.
Inigo 26 juni 2018 18:58
Lees overigens op Twitter dat Porte naar Trek gaat komend seizoen. D'r op of d'r onder dus dit jaar, Bauke!
Cecchini 27 juni 2018 09:02
Angstvisioenen mag dat ook. Groenewegen die in de eerste etappe door gluiperd Terpstra in aanloop naar de moeder alle pelotonsprints van de weg wordt geduwd, en als Sunweb de ploegentijdrit wint blijkt Matthews door zijn betere resultaten in de eerste etappe in het Geel te komen, en juist op het moment dat het peloton de Mur de Bretagne oprijdt krijgt Dumoulin in topvorm opnieuw problemen met zijn versnellingsapparaat. Weg Gele Trui, en weer moeten we een jaar wachten op iets wat ons langzamerhand wel een keer toekomt..



Arsimo 27 juni 2018 10:08
Zo'n scenario hebben we al gehad. Die beruchte rit naar de Muur van Huy vergeten een paar jaar terug? Zonder die heftige valpartij hadden we al Tom Dumoulin een keer in het geel gezien.
Sjorsoll 27 juni 2018 10:31
Maar hadden we hem nooit bijna de Vuelta zien winnen.

Ik weet niet hoe dat in de Tour zou zijn gegaan, aangezien er geen tijdrit meer in zat.
Horsie is back 27 juni 2018 11:43
Ja, ja Cecchini. 's Werelds beste baansprintster, Kristina Vogel, ligt al bijna een dag op de IC, nadat ze gisteren tijdens training op de betonnen wielerbaan van Cottbus bij hoge snelheid in aanraking was gekomen met een andere baanrenner. Denk bijvoorbeeld ook aan het berucht BMX incident met de ketting op Papendal.
Ze is urenlang geopereerd aan de ruggenwervels. Wellicht komt ze nooit meer aan wielrennen toe.

Het is intussen duidelijk wat er is gebeurd. Kristina Vogel is met grote snelheid tegen een stilstaande rijder gebotst (een Nederlandse 20 jarige baanrenner), die bezig was een staande start te oefenen. De algemene training was in Cottbus een paar dagen voor de Grote Prijs van Duitsland.
Haar partner voor de Teamsprint, Pauline Grabosch, reed de stilstaande rijder voorbij.

De eeuwige vraag is natuurlijk: Hoe kon dit gebeuren?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/06/2018 20:34 door Horsie is back.
Cecchini 27 juni 2018 12:08
Ja joh, neem het vluchtelingendrama ook nog even mee in je kritische beschouwingen.
Horsie is back 27 juni 2018 12:25
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ja joh, neem het vluchtelingendrama ook nog even
> mee in je kritische beschouwingen.

Niet zo snel ouwe rakker.
Een bekend gezegde (ik weet even niet van wie) luidt: Een nachtmerrie (slaap) is niets vergeleken met wat je in wakkere toestand kan overkomen.
Ik wou maar even aanstippen hoe dat werkt. Het was trouwens geen kritiek op je post, maar een overdenking van Horsie, geworteld in de barse werkelijkheid.

Horsie, die bovendien vanochtend in de VK las.
"Dat de vrije wil niet bestaat, is niet bewezen" en ook "Het wordt pas verontrustend als we dingen doen die we eigenlijk afkeuren".
Arsimo 27 juni 2018 12:50
Idd, dan was "de" Vuelta niet gebeurd, en in het verlengde daarvan mogelijk ook "de" Giro niet. Waar een valpartij niet goed voor kan zijn.
Luijt 28 juni 2018 10:41
Ik droom van een Gesink die voor het klassement fietst, maar het dan moet afleggen tegen Bauke.
Slimmerd 28 juni 2018 11:01
Nibali die de Tour nog eens wint en een oppermachtige Groenewegen in de sprints
ton duk 28 juni 2018 11:23
nr 54 smileys with beer
nr 55 smileys with beer
nr 56 smileys with beer

gr
lodjan 28 juni 2018 11:26
bescheiden droom.......
Aerts 28 juni 2018 12:51
Geen enkele 'traditionele' sprintetappe in de tour.
Team sky uit de tour wordt gehaald.
Op de 1e rustdag een goed stuk van de volkskrant over ibarguren.
De tour wordt verlengd met een week.
Tjappie2 23 juli 2018 16:18
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Angstvisioenen mag dat ook. [...] en juist op
> het moment dat het peloton de Mur de Bretagne
> oprijdt krijgt Dumoulin in topvorm opnieuw
> problemen met zijn versnellingsapparaat. Weg Gele
> Trui, en weer moeten we een jaar wachten op iets
> wat ons langzamerhand wel een keer toekomt..


Hou je visioenen de volgende keer maar voor je grinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen