Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Nieuws van over de zuidgrens

Gepost door lodjan 
lodjan 01 juli 2018 22:35
Opvallend nieuws op WF over de grootheden van de Vlaamse wielerwereld:

‘BMC nieuwe fietssponsor Dimension Data, Van Avermaet verhuist mee’

BMC houdt na dit seizoen op met de sponsoring van de gelijknamige wielerploeg. Cyclingweeklymeldt nu dat ze niet volledig willen stoppen met sponsoring van een profploeg en komend jaar Dimension Data van fietsen voorzien. Mogelijk zou Greg Van Avermaet mee verhuizen naar de Zuid-Afrikaanse ploeg. Bahrain Merida heeft ook al concreet interesse getoond in de olympisch kampioen, maar zou zich nu volledig focussen op het halen van Wout van Aert.

Evenepoel mag niet meedoen aan WK voor beloften, Lefevere woedend

Remco Evenepoel heeft zich de voorbije maanden razend hard ontwikkeld. De 18-jarige coureur soleerde recentelijk naar een juniorentitel op het Belgische kampioenschap. Voor komend seizoen heeft hij al een contract bij het ProContinentale Hagens Berman Axeon, net als een mondelinge overeenkomst met Patrick Lefevere dat hij op 1 januari 2020 in dienst van Quick-Step Floors treed. Ten behoeve van zijn ontwikkeling wilde het talent nu al de overstap maken naar de beloften, om zo in het najaar ook het WK bij de beloften te kunnen rijden. De UCI staat dit echter niet toe, tot woede van Lefevere. “Een renner boycotten die een jaar koerst en 20 uit 23 wedstrijden wint. En jullie houden hem verplicht junior. Arm wielrennen”, schrijft de ploegmanager op Twitter.
tvm 01 juli 2018 23:03
Van Avermaet naar Dimension Data? Dat zou ik wel mooi vinden, mooi duo met Edvald!
Carlos Danger 01 juli 2018 23:15
Ondertussen liet Jim Ochwicz via Sporza optekenen, dat een overeenkomst met
een nieuwe sponsor in het verschiet ligt en dat hij de WT-licentie wil behouden.
Pyama 01 juli 2018 23:53
Vooral heel oud nieuws dat al weken de ronde doet.
Carlos Danger 02 juli 2018 00:09
Ach, komkommertijd.
Tjappie2 02 juli 2018 01:11
Hoe gaat het met Remco Evenepoel?
lodjan 02 juli 2018 07:45
Dat Van Avermaet mee zou gaan is nieuw voor mij. En dat UCI weigert Evenepoel in U23 te laten starten ook.
Arsimo 02 juli 2018 09:44
Heel verstandig van de UCI. Als die Evenepoel echt zo'n supertalent is die menigeen denkt dat die is dan krijgt hij nog alle tijd om de erelijst van Eddy Merckx te evenaren.

Grootste risico is hem te vroeg opbranden. Sowieso maar afwachten of hij ook op langere termijn een topper is - zou niet de eerste keer zijn dat zo'n wielerprogidy het 'm toch niet wordt.
Curzio 02 juli 2018 10:19
Ik snap die Evenepoel wel. Hij wil natuurlijk nog wat overwinningen opstrijken voordat Matthieu van der Poel de overstap naar de weg maakt.
merijntje mortirolo 02 juli 2018 10:43
-
Ik vraag me zo ongeveer elke dag af: "Hoe gaat het met Remco Evenepoel?"

Als die over vier jaar niet Rode Duivel-aanvoerder is en eventjes met tien andere helden de wereldtitel binnensleept, weet ik het ook niet meer.
Tjappie2 02 juli 2018 10:55
Moet mentaal toch wat met hem doen. De instanties maken z'n loopbaan stuk. Zit in feite in een soort Froome-scenario, die jongen.
Arsimo 02 juli 2018 11:50
Ik begrijp Evenepoel wel. Die wil in zijn enthousiasme en ambities zo snel mogelijk door. Maar zo iemand moet tegen zichzelf beschermd worden. Goed dat de UCI dat doet.

Lefevere is echter een idioot om zich zo uit te laten. Juist in Belgie kennen ze menig voorbeeld van hoe dit mis kan gaan.


--



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/07/2018 11:50 door Arsimo.
veluweracer 02 juli 2018 14:43
Eerst wedijveren met ploeggenoot Phil bij BMC en nu met Seb bij de nieuwe ploeg. Je moet het maar willen.
merijntje mortirolo 02 juli 2018 20:54
-
HUP Van der Vaart!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen