Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Kelderman niet naar de Tour

Gepost door Heisenberg 
Heisenberg 02 juli 2018 14:21
Wilco Kelderman moet de Tour de France missen. Dat meldt zijn ploeg Sunweb. De 27-jarige renner is niet tijdig hersteld van zijn val op het NK Wielrennen.

Onderzoek in het ziekenhuis heeft aangetoond dat een plaat op zijn rechter sleutelbeen gebogen is, wat zorgt voor veel pijn en verminderde functionaliteit van zijn schouder. Nader onderzoek zal moeten uitwijzen of een operatie noodzakelijk is.

“Ik ben enorm teleurgesteld”, reageert Kelderman. “Op het moment is de pijn heel intens en is starten in de Tour onmogelijk. Het kan niet veel slechter na alle blessures waarmee ik al te maken heb gehad. Ik zal tijd nodig hebben om hier overheen te komen.”

---

Zonde voor hem, maar ook voor Dumoulin.
Tjappie2 02 juli 2018 14:24
Vooral voor de ploegentijdrit is dit wel ruk. Nou Kelderman maar vol voor de Vuelta dan.

Edit. En ook voor Kelderman is dit ruk, ik zeg het maar even



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/07/2018 14:25 door Tjappie2.
rustdag 02 juli 2018 14:31
Echt balen voor Wilco.. hoeveel pech kan je hebben


Voor Tom is dit ook drama, mocht het goed gaan. Hij staat er nu alleen voor, bergop.
Sunweb moet nodig wat klim knechten ergens op vissen, dat verdient een Kopman als Dumoulin.


Sterkte Wilco
lodjan 02 juli 2018 14:37
Die Vuelta zal ook nog niet zeker zijn met deze blessure.
veluweracer 02 juli 2018 14:40
Ter bevordering van de stuurmanskunst zouden sommige renners eens wat vaker in de winter op de mtb of crossfiets het bos in moeten duiken. Maar dan gaan ze daar waarschijnlijk op hun plaat om zo dan het voorjaar te missen. Misschien dan zoveel mogelijk van de fiets houden en vooral op een Wattbike laten trainen en enkel voor een koers van belang en waar ze wat kunnen presteren opstellen. Zo leek mij het NK gisteren een prima wedstrijd om te laten schieten. Als hij mij gevraagd had of hij zou gaan vallen dan had ik daar uiteraard volmondig 'ja' op geantwoord.
Cecchini 02 juli 2018 14:57
Zijn carriere begint een Robert Gesink achtige vorm te krijgen.
Kuiperberg 02 juli 2018 15:02
Ik was er al bang voor. Wat een pechvogel. Zijn halve carrière naar de kloten door valpartijen en blessures. Froome vrijgesproken en het Kelderman nieuws, is voor mij een zwarte wielerdagen klote dag.
Fcdh 02 juli 2018 15:20
Tsja dit zat er natuurlijk aan te komen en al die valpartijen zaten zijn carrière al aardig in de weg maar dit seizoen heeft het wel de overhand. Een serieus probleem en heeft weinig meer met pech te maken hij kan gewoon of niet sturen, te bang om te vallen of kan niet 8u lang zijn concentratie vasthouden? Neem aan dat Sunweb hier nu serieus mee aan de slag gaat zoals ze dat bij het Dumoulin darmen incident ook hebben gedaan al zal dit moeilijker op te lossen zijn. Zeer maar dan ook zeer jammer was weer op de goede weg getuige de ronde van Zwitserland. Zal me niks verbazen als het einde seizoen is voor Wilco.
Tinuz 02 juli 2018 16:06
Slimmerd 02 juli 2018 16:40
De ondersteuning voor Matthews is beter dan die voor Dumoulin;

Matthews
Dumoulin
Arndt
Theuns
Andersen
Geschke
Haga
Ten Dam
Sub Culture 02 juli 2018 16:47
Geloof je dan werkelijk dat Dumoulin mee kan doen voor de eindzege in de Tour?
Ik zou een top 10 in het AK al extreem indrukwekkend vinden.
Adje Wijnands 02 juli 2018 17:20
Kelderman wordt langzamerhand de Robben van het wielrennen.
Weer een man van glas. Ik zie hem nog in de Tour van 2016 (?)
in een langzame bocht onderuit gaan. Zijn voorwiel schoof weg en
het was een val van niks maar hij kwam daarna niet meer vooruit.
Ik ben er vrij zeker van dat dat kwam omdat hij te hard remde ín de bocht,
maw: een domme val, eigen schuld. Deze staat toevallig nog op mijn
netvlies gebrand maar hij valt gewoon te vaak, punt.
Dat je snel iets breekt, scheurt of kneust heeft te maken met je fysieke bouw
en zul je moeten accepteren. Net zoals Robben die er trouwens alles aan deed
om dat te voorkomen. Maar dat je als beroepsrenner stuurt als een natte krant
vind ik bedenkelijk. Ga eens mountainbiken, crossen, downhillen (goed ingepakt....)
of skiën. Daarnaast krijg ik ook vaak het gevoel dat Kelderman een beetje een dromer
is die moeilijk de concentratie kan behouden in het peloton.
Mocht je dit lezen Wilco (als hij slim is niet..) dan hoop ik dat je iets
aan kunt doen want zoveel talent mag niet verloren gaan.
Groet en sterkte!
El Chaba 02 juli 2018 18:33
Ik geloof er ook niks van, zelfs top 10 niet. Uiteraard vergis ik me graag..
Eddy Veen 02 juli 2018 18:40
Het zou best kunnen dat Tom niet meedoet om de prijzen in Frankrijk, maar als hij tiende wordt vind ik dat niet extreem indrukwekkend.
Remko 02 juli 2018 19:00
Ik verwacht het niet, maar Extreem indrukwekkend zou ik het ook niet vinden. Als de eeuwige Ten Dan top 10 zou rijden zou ik daarentegen wel extreem indrukwekkend vinden....
Tjappie2 02 juli 2018 20:12
Nee, dat geloof ik niet. Maar het eerste moment dat hij (veel) tijd verliest ben ik toch even teleurgesteld. En dan gaan we weer over tot de orde van de dag.
Curzio 02 juli 2018 20:30
Als Ten Dam in een bergrit zonder snot in z'n baard over de finish komt zou ik dat extreem indrukwekkend vinden.
Cecchini 02 juli 2018 23:30
Het is ook maar een klein rennertje natuurlijk, die Dumoulin. JW was in die Vuelta van 2015 er ook al zo zeker van dat Dumoulin geen klassementrenner was, en na de eerste bergrit 100% zeker uit het klassement zou verdwijnen. Als Dumoulin 3 jaar later vooraf zegt, dat hij a meedoet, en b voor het klassement rijdt, dan gaat hij zeker voor een plek bij de eerste 5. Op basis van zijn eerdere prestaties in Grote Rondes, zijn eigen stabiele persoonlijkheid, dan hecht ik daar veel meer waarde aan, dan aan de deskundige visies van Subculture en El Chaba.
Tinuz 03 juli 2018 00:05
Goed gezegd, Cecco. Als er één Nederlandse renner vertrouwen verdient dan is het Dumoulin. Als Dumo ergens aan begint dan doet hij dat weloverwogen en doorgaans slaagt hij in zijn opzet.
Luijt 03 juli 2018 10:35
Om de een of andere reden was ik in de voorbije weken weer gaan geloven in de kansen van Tom, maar met deze ploeg is ie volstrekt kansloos. geen Kelderman, geen Oomen. Ten Dam gaat echt niet meer zo ver/lang mee als vroeger.
Luijt 03 juli 2018 10:38
Kop op, Wilco!
Tinuz 03 juli 2018 11:48
Datzelfde idee kreeg ik. Zonder Kelderman resteert een zwakke ploeg bergop.
Mocht Dumo onderweg geel pakken dan is hij toast. Als hij achter een treintje aan kan rijden van Sky of Movistar dan zie ik hem nog altijd ver komen.
veluweracer 03 juli 2018 11:48
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als Ten Dam in een bergrit zonder snot in z'n
> baard over de finish komt zou ik dat extreem
> indrukwekkend vinden.

Die jongen kan er zo onsmakelijk uit gaan zien van wat bergen. Laat hem een zakdoek meenemen. Nergens voor nodig om mensen die voor de tv zitten kokhalsneigingen te bezorgen.
Eddy Veen 03 juli 2018 17:35
Bergop dopt Dumoulin zijn boontjes wel. Ik denk dat Kelderman vooral gemist wordt in de ploegentijdrit, hoewel hij mij bij het NK niet echt in topvorm leek, anders had hij van Baarle wel verslagen. Kan Sky die niet uitlenen aan Sunweb?
Tjappie2 03 juli 2018 17:40
Voor de TTT inderdaad een forse aderlating.
Adje Wijnands 03 juli 2018 19:25
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Curzio Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Als Ten Dam in een bergrit zonder snot in z'n
> > baard over de finish komt zou ik dat extreem
> > indrukwekkend vinden.
>
> Die jongen kan er zo onsmakelijk uit gaan zien van
> wat bergen. Laat hem een zakdoek meenemen. Nergens
> voor nodig om mensen die voor de tv zitten
> kokhalsneigingen te bezorgen.


Weer ongesteld?
Tinuz 03 juli 2018 23:08
Met Kelderman zeker top 3 ploegentijdrit, nu wordt dat een stukje moeilijker.
Bergop kan ik me zo voorstellen dat het lekker is als je lang een mannetje bij je hebt. Al bij al sowieso klote voor Sunweb.
Sjorsoll 03 juli 2018 23:13
Voor Dumoulin onhandig qua ploegentijdrit en bergop (hij is al vaker alleen komen te zitten).

Voor Sunweb in zijn algemeenheid nog meer klote, want naast het bovenstaande was Kelderman een mooie schaduwkopman.
diravi 04 juli 2018 08:01
El Chaba 04 juli 2018 15:33
Natuurlijk gaat hij ervoor, dat bestrijd ik toch ook niet? Ik denk alleen dat het hem niet gaat lukken, simpelweg omdat in het in de moderne tijd van het wielrennen zelden of nooit is voorgekomen dat een renner na een goed klassement in de Giro ook een goed klassement in de Tour weet te rijden.
Hijzelf zei vandaag ook in het sportjournaal dat hij echt geen flauw idee heeft of het hem ook gaat lukken.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/07/2018 15:35 door El Chaba.
Cecchini 04 juli 2018 16:00
Geldt dat dan ook voor jouw vrienje Froome ?
El Chaba 04 juli 2018 17:06
Je kan het niet nalaten om in wij-zij termen te denken hè? Ik hoop echt dat Dumoulin een goed klassement rijdt, ik denk het alleen niet, mag dat?

On topic: ja!
Als bewijs: in vier van de vijf Tourspelletjes die ik heb voorbereid heb ik Froome niet in mijn ploeg opgenomen.
Maar de kans dat hij toch een goed klassement rijdt acht ik wel groter dan bij Dumoulin, simpelweg omdat hij heeft bewezen in ieder geval de dubbel Tour-Vuelta aan te kunnen.
Kan ik trouwens nog aan jouw Tourpool in Arnhem meedoen?



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/07/2018 17:07 door El Chaba.
Cecchini 04 juli 2018 19:41
Jazeker, ben ik zo transparant geworden ? Ik heb buiten mijn eigen organisatie geen reclame gemaakt voor die Tourpool, dacht ik zo.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen