Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Mathieu live

Gepost door Eddy Veen 
Eddy Veen 06 juli 2018 18:20
Eddy Veen 06 juli 2018 18:37
1 Mathieu van der Poel
Hadschieff 06 juli 2018 18:54
En ook op zeer indrukwekkende wijze. Niemand kon in de klimmetjes het wiel houden. Olympisch en wereldkampioen Nino Schurter tweede. Anne Tauber tweede bij de dames.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/07/2018 18:55 door Hadschieff.
Eddy Veen 06 juli 2018 23:15
Gek dat de NOS hier niets over meldt, ook niet op teletekst 601. Ook aan Thijs Zonneveld lijkt dit voorbij te zijn gegaan.
lodjan 06 juli 2018 23:38
WF:
Mathieu van der Poel is het wereldbekerweekend in Val di Sole uitstekend begonnen. Onze landgenoot wist – vijf dagen nadat hij de Nederlandse titel op de weg greep – het onderdeel Short Track te winnen in Italië. Van der Poel verwees wereldkampioen Nino Schurter naar de tweede plek.

Schurter kwam zeven seconden na Van der Poel over de finish. De Fransman Maxime Marotte volgde op tien seconden als derde. Wereldbekermanches worden voorafgegaan door een Short Track op vrijdag, door Mountainbike.be ook wel een criterium voor mountainbikers genoemd. Deze wedstrijden duren ongeveer 25 minuten en worden verreden op brede parcoursen tussen de 1 en 1,5 kilometer lang. De strijd wordt daardoor tactischer.

Met de Short Track zijn wereldbekerpunten te verdienen. Daarmee hoopt de UCI alle grote namen aan de start te krijgen. “In de shorttrack zijn de helft van de punten te verdienen die zondag in de crosscountry op het spel staan. Bijzonder veel dus”, aldus Mountainbike.be. Daarnaast is de uitslag bepalend voor de startopstelling van de World Cup-wedstrijd van zondag. “De eerste zestien renners mogen de eerste twee startlijnen mogen innemen”, gaf de UCI aan bij de regelwijziging.

Anne Tauber tweede bij vrouwen
Ook de vrouwen werkten een Short Track af in Val di Sole. De winst ging naar de Deense Annika Langvad, die onze eigen Anne Tauber vijf seconden voorbleef. De derde plaats was voor Alessandra Keller uit Zwitserland. Anne Terpstra haalde de finish niet, terwijl Anna van der Breggen, die dit weekend een uitstap maakt naar de mountainbike, niet meedeed aan het Short Track-onderdeel.

Volledige uitslagen: [06.live-radsport.ch]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/07/2018 23:40 door lodjan.
Horsie is back 07 juli 2018 00:06
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gek dat de NOS hier niets over meldt, ook niet op
> teletekst 601. Ook aan Thijs Zonneveld lijkt dit
> voorbij te zijn gegaan.

Red Bull wordt in de ban gedaan.

Thijs Z. zou natuurlijk kunnen zeggen: "Je kunt niet aan elke niche in het wielrennen aandacht besteden".

Je kunt niet alles weten, laat staan alles waarderen.

Maar dankzij je link zag ik een paar mooie dunne tienerbenen op de rollers.
Eddy Veen 07 juli 2018 01:19
Die benen zijn langs mij heen gegaanwinking smiley
Remko 07 juli 2018 07:13
Het fenomeen. Ik zou als ik VDP was nog maar een andere sport erbij gaan doen. Wat kan deze man niet?
Zorro 07 juli 2018 08:00
Bedankt voor de link Ed thumbs up
valse trage 07 juli 2018 14:25
Schansspringen zou hij ook wel goed kunnen lijkt me.
Nomath 07 juli 2018 18:45
Hoewel de short track wedstrijd maar een opwarmertje voor de echte XC wedstrijd op zondag is, is er toch iets mis als je let op het aantal toeschouwers. Elke veldrit in Belgie trekt meer publiek. Voor een mondiale sport erg pover. De exclusieve band met Red Bull TV lijkt me niet verstandig.

MVDP koos als bijna enige voor een lichte hardtail bike, waar hij zondag aan vast zit. Het voordeel dat hij bij deze short track race had, zou zondag wel eens een groot nadeel kunnen zijn. Hij is op echt technisch terrein toch minder bedreven dat Schurter en een hardtail maakt het nog kritischer.
pl0rk 08 juli 2018 10:26
Bedankt voor de uitleg. Ik ben benieuwd straks!
Eddy Veen 08 juli 2018 10:54
Ik ook. Weet iemand hoe laat het begint?
merijntje mortirolo 08 juli 2018 10:59
-
Hier niet: [www.redbull.tv] ?

Geen verstand van, noch interesse in, maar hier hebben ze het over 12.00 uur dat er 'iets' live begint.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/07/2018 11:00 door merijntje mortirolo.
Eddy Veen 08 juli 2018 11:05
Clavan 08 juli 2018 13:56
Vrouwvolk is net gefinishd. De usual suspects zoals die Poolse, de fietsende prodentreclame Batty en de zwitserse krullenbol in de top 3. Tauber 10e
Clavan 08 juli 2018 13:58
Terpstra 11e.

Matthieu ( en nog wat andere krabbers) starten 14:30.
Slimmerd 08 juli 2018 16:19
Eddy Veen 08 juli 2018 18:42
Op eerbiedwaardige afstand.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen