Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

De Tour, etappe 1

Gepost door Curzio 
Curzio 07 juli 2018 05:10
Sub Culture 07 juli 2018 06:30
Oh, begint dat vandaag?
Vlaflip76 07 juli 2018 08:38
Met windkracht 3?
veluweracer 07 juli 2018 09:46
Voor golfsurfen heb je geen wind nodig.
Massimo 07 juli 2018 10:16
Golfsurfen doe je op golven, en zonder wind geen golven, je stelling gaat dus niet helemaal op.
Curzio 07 juli 2018 10:27
En terug naar het fietsen: zowel Sporza als de NOS zijn er vanaf 11:00 bij. Sporza doet het met Wuyts en De Cauwer. De renners dienen vaoor 15:30 binnen te zijn want dan moet er voorbeschouwd worden op de nu al epische wedstrijd tussen 11 mannen uit Engeland en 11 uit het land van Ibrahimovic, die een bal zullen rondspelen.

Wellicht weet Twitter meer over de kans op waaiers? Met andere woorden: wat is de windrichting?
Als er maar een kansje is zie ik QS het wel opentrekken.
Tinuz 07 juli 2018 10:41
Hahah die malle Belgen. De laatste stuiptrekkingen van een zieltogende natie? Het spelende orkest op de Titanic? Oogkleppen op en gaan maar weer!

Ik stuitte nog wel op deze voorbeschouwing op de Tour met Michel Wuyts:
[sporza.be]
Andere Peter 07 juli 2018 11:23
Subs ironische reactie lijkt mij weinig met zieltogen te maken te hebben. En alles met een kansrijke voetbalploeg die stáát. Zeer herkenbaar dat je dan wel weet er zo'n Tour is, maar dat je plots overvallen wordt door de start.
Frederik D. 07 juli 2018 11:34
Ik mis de inleiding.
Curzio 07 juli 2018 11:35
Cecchini 07 juli 2018 12:49
Ik doe het niet dit jaar
Eddy Veen 07 juli 2018 12:53
Sub Culture 07 juli 2018 13:03
Hup Fernando, hup Dylan.
Vlaflip76 07 juli 2018 13:13
Volgens weeronline vanuit oostnoordoost, op de linkerwang dus
Curzio 07 juli 2018 13:28
De Cauwer noemt de vrijgegeven data over Froome's Giro, ten aanzien van de inname van kilocalorieen gedurende de ronde, "een lulverhaal".
veluweracer 07 juli 2018 13:47
Massimo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Golfsurfen doe je op golven, en zonder wind geen
> golven, je stelling gaat dus niet helemaal op.

Die vlieger gaat inderdaad zonder enige wind niet op.
veluweracer 07 juli 2018 13:50
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> De Cauwer noemt de vrijgegeven data over Froome's
> Giro, ten aanzien van de inname van kilocalorieen
> gedurende de ronde, "een lulverhaal".

Lijkt me voor niemand interessant om te weten dat hij niets heeft gegeten om maar zo hard mogelijk omhoog te gaan. Zal wel een afleidingsmanoeuvre zijn.
Curzio 07 juli 2018 14:06
Het interessante is natuurlijk dat Sky het bericht de wereld in stuurt onder het mom van openheid.
JW 07 juli 2018 14:24
Die transparantie van Sky wordt zo langzamerhand berucht...
ton duk 07 juli 2018 14:41
Er is dit jaar geen proloog
gr
Slimmerd 07 juli 2018 15:02
Kevin Ledanois rijdt morgen in de bollentrui.

Nog 26km tot de sprint trouwens
Curzio 07 juli 2018 15:12
Gesink is gedegradeerd tot poppetje om de kansloze vlucht te controleren.
Curzio 07 juli 2018 15:16
Nog 15 km. Ze gaan mooi op tijd binnenkomen. Dylan kan alvast beginnen een paar vingers in zijn neus te plaatsen.
Horsie is back 07 juli 2018 15:20
De catering story van SKY is op zich geen lulverhaal en ongetwijfeld hebben de betere renners dit ook al lang opgepikt (uitlating Porte bijvoorbeeld).
De spreekwoordelijke biefstukken in de ochtend zijn natuurlijk al lang passé. Prof Harm Kuipers, gelukkig weer beter of bijna dan, begreep ik, wees decennia terug al de voedingsrevolutie in al zijn aspecten aan als de motor van de (vooruitgang) topsport, gebaseerd op duurvermogen.

De beruchte 19e etappe was cruciaal geworden vanwege de unieke gelegenheid, maar ook vanwege de noodzaak voor een raid. Froome stond ervoor op verlies.
Koolhydratenstapeling is een bekend procedé, maar in zo'n Tour op de grens van het menselijk prestatievermogen of er over heen, nog niet zo gemakkelijk.
Nog moeilijker is om de energiestofwisseling tijdens de grote inspanning volledig onder controle te hebben, dus niet. Maar je kunt wel proberen zo dicht mogelijk te komen. Usain Bolt won zijn sprints nooit omdat hij steeds sneller ging lopen maar omdat hij praktisch tegen het onmogelijke aan (ik zeg er over heen) er in slaagde minder snel langzamer te worden in de vergelijking met zijn tegenstanders.

The Englishman sings Fab en zegt Loading up your muscles with glycogen is the question.
Er zijn intussen energiedranken op de markt en in gebruik, die zonder maagproblemen zorgen voor een snelle verwerking van een zo hoog mogelijke concentratie van ingenomen koolhydraten in een energiedrank. Refuelling heet dat en niet te verwarren met hydratatie, dat toch een minder groot probleem is op topniveau.
SKY rept hier uiteraard niet over nog afgezien wat er nog meer op bepaalde momenten onder de kap ligt.
Het zijn dus uitgekiende exercities, dus daarom was bij voorbaat al bekend, dat Froomey de volgende dag alleen op de winkel mocht passen.

Dus SKY heeft nog een voorsprong op dit vlak.

En nog dit. Een benzinemotor krijg je niet zo gemakkelijk stuk door er benzine in te gooien. Wel door er zand in te gooien.
De menselijke spijsvertering heeft echter onder immense stressmatige omstandigheden zijn valkuilen.

Vraag van de dag: Wie zegt mij niet, dat de inzinkingen van Yates en Pinot en zelfs de kleinere inzinkingen van Mr. Froomey himself te maken kunnen hebben met
aperte misrekeningen ten aanzien van de energiehuishouding? Dus helemaal niet zo normaal als menigeen geneigd is te denken.
Slimmerd 07 juli 2018 15:25
Valpartij op 10km, ontstaan door denk Demare.

Porte zat er ook achter
Slimmerd 07 juli 2018 15:25
Bernal valt ook flink
Slimmerd 07 juli 2018 15:27
22" tussen twee pelotons, BMC werkt in 2e deel
Slimmerd 07 juli 2018 15:30
Slimmerd 07 juli 2018 15:30
Nog 5km en complete chaos
Erik S. 07 juli 2018 15:31
Slimmerd 07 juli 2018 15:31
Quintana lek buit3n de 3km
Slimmerd 07 juli 2018 15:33
Quickstep demonstreert in de aanloop naar de sprint, nog 1km
Slimmerd 07 juli 2018 15:34
1. Gaviria
2. Sagan
3. Kittel
4. Kristoff
5. Laporte
6. Groenewegen
7. Matthews
8. Degenkolb
9. Fuglsang
10. Majka
11. Nibali
12. Dupont



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/07/2018 15:39 door Slimmerd.
Slimmerd 07 juli 2018 15:35
Porte, Yates, Froome op 50"
Latour om dik twee



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/07/2018 15:36 door Slimmerd.
Curzio 07 juli 2018 15:39
Waarom rijdt hij niet 400 meter door vraag ik me af? Of kan dat echt niet.
Fcdh 07 juli 2018 15:39
Groenewegen mocht het ook weer lekker alleen uitzoeken zonde. Op naar de nog vele kansen.
Verder chaotische laatste 10 km en Yates, Froome, Quintana en Porte al met duur tijdsverlies.
Curzio 07 juli 2018 15:41
Dylan ontzettend slecht afgezet. Was op 1 km al kansloos.

Degenkolb leek wel achteruit te sprinten. Kittel ook niet bepaald indrukwekkend, maar ook weer niet zo slecht als de rest van het seizoen (edit: nog eens teruggezien, Kittel kwam ook van ver en reed dus in z'n eentje eigenlijk een heel behoorlijke sprint).

Maar het verhaal van de dag is natuurlijk het tijdsverlies voor heel wat favorieten. De schade is in dat opzicht groot, groter dan in de gemiddelde proloog, hoewel het fysiek op beeld tot nu toe gelukkig mee leek te vallen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/07/2018 15:47 door Curzio.
Sjorsoll 07 juli 2018 15:42
Die tijdsverschillen, wtf
Wanny 07 juli 2018 15:45
Groenewegen heeft ook niet genoeg renners bij zich die dit beheersen. Zoals Quick Step dat wel heeft. In zo'n finale heb je klassieke hardrijders nodig.
Curzio 07 juli 2018 15:45
Porte noemde het in andere woorden eigenlijk ook een lulverhaal.
2000 kcal intake in de eerste week van de Giro, dat lijkt nogal onwaarschijnlijk. Ik eet dat zonder te sporten ook wel ongeveer bij elkaar. Ook de verbranding van 300 koolhydraten (dat begreep ik sowieso niet, bedoelen ze niet calorieën?) in een inspanning van een uur bergop lijkt eveneens niet erg realistisch.
Wanny 07 juli 2018 15:48
Kittel reed snelste laatste 150 meter lijkt me.
Slimmerd 07 juli 2018 15:49
Maar al deze energie is dan ook precies weer de reden dat elke klassementsman het net niet haalt bij QS, Jungels verspeelt hier wat hij in slotweek waarschijnlijk mist.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/07/2018 15:49 door Slimmerd.
lodjan 07 juli 2018 15:49
Dumoulin, Mollema en Kruijswijk verliezen geen tijd.
ton duk 07 juli 2018 15:51
Fcdh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Groenewegen mocht het ook weer lekker alleen
> uitzoeken zonde.

Het leek mij (nog 's terugkijken straks) dat 1 renner TLJ.nl (Roosen ?) zich (km of 2 voor de finish) Groenewegen kwijt was en zich af liet zakken...of ie daarna nog Groenewegen iets naar voren kon brengen ,betwijfel ik. Groenewegen moest toen zelf in positie komen maar " koos/gokte" toen voor wiel Kittel maar zat toen eigenlijk te ver van de #zegetrein...
gr

ps: dat "koos /gokte" op Kittel was volgens Groenewegen zelf : ik was gewoon niet goed



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/07/2018 15:58 door ton duk.
ton duk 07 juli 2018 15:52
Ik hield dan ook maar 4 renners in de gaten, deze laatste 5 kilometer
gr
Curzio 07 juli 2018 15:53
Was dat nou Kittel die Froome even een schouderduwtje gaf die hem in het decors deed belanden? Die zal wel vrienden maken in Frankrijk.
Wanny 07 juli 2018 15:54
LJ zat met 3 man van voren te beuken op een km of 7 maar toen zat Groenewegen al verder van achteren. Dat konden ze daarna niet meer recht zetten.

In zulke finales heb je mannen als Terpstra, Vanmarcke of een goeie Boom nodig die iemand door de wind kunnen brengen. Die hebben ze niet bij zich omdat ze op meerdere paarden wedden.
AK 07 juli 2018 15:55
Martens, Jansen en Roosen zaten op 5 km gewoon vooraan en in prima positie. Groenewegen was om wat voor reden niet in het wiel. Daarna ging het op een lijn en zat Groenewegen te ver. Lijkt mij misschien meer een fout van Groenewegen zelf ipv zijn treintje.
predator 07 juli 2018 15:57
Niki weer top!the finger smiley
ton duk 07 juli 2018 15:59
Groenewegen beaamt dit ook in het NOS-interview
gr
Orakel 07 juli 2018 16:05
Het wringen en duwen leek (optisch) wat gemoedelijker dan de afgelopen 10 jaar, maar desondanks nu al vele klassementsmannen met achterstand. Porte en Froome hebben de ploegentijdrit nu nodig om weer in de race te komen en niet, zoals vooraf gedacht, om al een flinke voorsprong te pakken.
Quintana leek een tactische fout te maken door in de remmen te knijpen bij een lekke band op 3400 meter voor de finish.
Carlos Danger 07 juli 2018 16:15
Sympathieke gast, die Froome. Gewoon zelf de coulissen inrijden en de Fransen het werk uit handen nemen.
Inigo 07 juli 2018 16:49
Lijkt me dat hij dit werk graag doet. Zou hij zijn carrière nog mooi kunnen afsluiten een jaar of 3 in dienst van Dumoulin in de bergen?
Slimmerd 07 juli 2018 16:53
Zou zijn wiel gebroken hebben op een vluchtheuvel...
Curzio 07 juli 2018 17:25
Oke, dan wordt het lastig.
rustdag 07 juli 2018 17:33
Wat een slachtveld vandaag. Kopmannen die al aardig wat verloren hebben. de kopman van Sky en BMC kunnen dat maandag wel weer recht zetten. Erg jammer dat we geen Geel pakken.
veluweracer 07 juli 2018 17:57
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dylan ontzettend slecht afgezet. Was op 1 km al
> kansloos.
>
> Degenkolb leek wel achteruit te sprinten. Kittel
> ook niet bepaald indrukwekkend, maar ook weer niet
> zo slecht als de rest van het seizoen (edit: nog
> eens teruggezien, Kittel kwam ook van ver en reed
> dus in z'n eentje eigenlijk een heel behoorlijke
> sprint).
>
> Maar het verhaal van de dag is natuurlijk het
> tijdsverlies voor heel wat favorieten. De schade
> is in dat opzicht groot, groter dan in de
> gemiddelde proloog, hoewel het fysiek op beeld tot
> nu toe gelukkig mee leek te vallen.

Greipel was geheel onzichtbaar in de sprint. Het lijkt toch gedaan te zijn met de 'Gorilla'.
veluweracer 07 juli 2018 18:00
rustdag Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat een slachtveld vandaag. Kopmannen die al
> aardig wat verloren hebben. de kopman van Sky en
> BMC kunnen dat maandag wel weer recht zetten.
> Erg jammer dat we geen Geel pakken.

Een afslagting op het slachveld was het zeer zeker.
Slimmerd 07 juli 2018 18:02
Dit geloof je zelf toch niet?
Sub Culture 07 juli 2018 19:08
Quickstep wint, er zijn nog zekerheden.
JW 07 juli 2018 19:35
Maar weinig gezien vandaag, maar dat beeld van Gesink die in dienst van Groenewegen helpt de drie vluchters binnen bereik te houden bevalt me helemaal niet.
In de bergen veel werk verzetten voor Kruijswijk, prima.
En misschien vindt hij dit ook wel leuk om te doen. Maar het stoort mijn netvlies.
JW 07 juli 2018 19:36
Ik vin slachtveld in dit geval beter de situatie weergeven dan slagveld.
Bergvlakte 07 juli 2018 20:17
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik vin slachtveld in dit geval beter de situatie
> weergeven dan slagveld.

betekend dit dat wielrenners koeien zijn
Horsie is back 07 juli 2018 20:17
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Porte noemde het in andere woorden eigenlijk ook
> een lulverhaal.
> 2000 kcal intake in de eerste week van de Giro,
> dat lijkt nogal onwaarschijnlijk. Ik eet dat
> zonder te sporten ook wel ongeveer bij elkaar. Ook
> de verbranding van 300 koolhydraten (dat begreep
> ik sowieso niet, bedoelen ze niet calorieën?) in
> een inspanning van een uur bergop lijkt eveneens
> niet erg realistisch.

De verbranding van koolhydraten is in grammen. Die 300 gram klopt wel bij een stevige klim.
Als je bedenkt, dat bijtanken met 90 gram per uur al aan de limiet zit alhoewel er ook hoger wordt gemikt met het risico van maagproblemen, dan kun je wel nagaan hoe dat wielrennen op een zadel in de papieren loopt. Maar minder brandstof binnen krijgen (de startvoorraad kan dus ook een rol spelen) betekent toch minder goed mee kunnen. Doe je helemaal niks dan kom je bij dergelijke inspanningen de man met de hamer relatief snel tegen.
SKY heeft de 80 km solo rit goed uitgedokterd. De all-out theorie zegt dat bij kortdurende inspanningen (atletiek, hardlopen, schaatsen, Hoogland), dat je op de finish zo weinig mogelijk energie over moet hebben.

Ik weet niet wie snelle Eddy is op deze prik, maar met een FTP van 300W is hij na 2.1 uur de klos zonder koolhydratenstapeling.
Horsie is back 07 juli 2018 20:21
Gelukkig ontweek Froome dat paaltje. Een Armstrong doen (binnendoor doorakkerend) zoals we gisteren weer op tv zagen zat er hier niet in
Eddy Veen 07 juli 2018 20:28
Dat de ASO Froome zijn verloren tijd werkelijk in rekening brengt, vind ik heel dapperwinking smiley
Sub Culture 07 juli 2018 21:37
Jij hebt je naam gestolen.
Andere Peter 08 juli 2018 01:49
Zeker wel. Sub heeft wel vaker affiniteit met voetbal (Anderlecht) getoond. Het is ook wel des Subs om die 'Ollanders te laten weten dat ze daar nog wat andere bezigheden hebben, die wij niet hebben.
veluweracer 08 juli 2018 10:57
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Maar weinig gezien vandaag, maar dat beeld van
> Gesink die in dienst van Groenewegen helpt de drie
> vluchters binnen bereik te houden bevalt me
> helemaal niet.
> In de bergen veel werk verzetten voor Kruijswijk,
> prima.
> En misschien vindt hij dit ook wel leuk om te
> doen. Maar het stoort mijn netvlies.

Zie het als bereidheid om te werken voor een ander groot doel dan het zijne. En om zijn eigen ambities na te kunnen streven is wat hardheid op doen helemaal niet verkeerd.
Cecchini 08 juli 2018 11:35
Mee eens JW, maar naast Kruijswijk mag je gerust ook de naam van Roglic zetten.
Slimmerd 08 juli 2018 11:37
Ik doelde vooral op die laatste zin, Sub weet dondersgoed dat de Tour ging starten.

Dat hij ons graag laat weten hoe de duiveltjes het doen, prima, zo lang ze maar geen WK worden thumbs down
Andere Peter 08 juli 2018 12:00
Okee. Maar ik herken het gevoel. Dat je wekenlang weet wanneer die Tour start. Dat je met andere dingen bezig bent. En dat je te kort tevoren plots denkt: wtf, is het nu al?
Pyama 08 juli 2018 16:03
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Okee. Maar ik herken het gevoel. Dat je wekenlang
> weet wanneer die Tour start. Dat je met andere
> dingen bezig bent. En dat je te kort tevoren plots
> denkt: wtf, is het nu al?


Nep liefhebber
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen