Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

105th Tour de France (2.UWT), etappe 2

Gepost door El Chaba 
El Chaba 07 juli 2018 18:08




105th Tour de France (2.UWT), etappe 2: Mouilleron-Saint-Germain - La Roche-sur-Yon (182,5 km)

Sprinten. Kijken of Groenewegen nu wel serieus mee kan doen om de zege.

Profiel:





Profiel laatste 5 km:








Fernado Gaviria met zijn eerste - en zeer waarschijnlijk ook niet zijn laatste - Tourzege.


Top 10 AK na etappe 1:

1 FERNANDO GAVIRIA RENDON (QUICK - STEP FLOORS) 4:23:22
2 PETER SAGAN (BORA - HANSGROHE) 0:00:04
3 MARCEL KITTEL (TEAM KATUSHA ALPECIN) 0:00:06
4 OLIVER NAESEN (AG2R LA MONDIALE) 0:00:09
5 ALEXANDER KRISTOFF (UAE TEAM EMIRATES) 0:00:10
6 CHRISTOPHE LAPORTE (COFIDIS, SOLUTIONS CREDITS) 0:00:10
7 DYLAN GROENEWEGEN (TEAM LOTTO NL - JUMBO) 0:00:10
8 MICHAEL MATTHEWS (TEAM SUNWEB ) 0:00:10
9 JOHN DEGENKOLB (TREK - SEGAFREDO) 0:00:10
10 JAKOB FUGLSANG (ASTANA PRO TEAM) 0:00:10

Start: 13.10 uur.
Finish: rond 17.35 uur.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/07/2018 18:11 door El Chaba.
Curzio 07 juli 2018 18:21
JW 07 juli 2018 19:42
Eddy Veen 07 juli 2018 20:16
El Chaba Schreef:
------------------------------------------------------
>
> Fernado Gaviria met zijn eerste - en zeer
> waarschijnlijk ook niet zijn laatste -
>Tourzege.

thumbs up, maar het vetgedrukte woordje hoort daar niet te staanwinking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/07/2018 20:17 door Eddy Veen.
lodjan 07 juli 2018 20:31
En ik zou het etappezege (in de Tour) noemen. Tourzege geldt voor hele rondje.
Cecchini 07 juli 2018 21:02
thumbs up

Dank Chaba, ik heb andere tijdrovende activiteiten te verrichten
El Chaba 07 juli 2018 21:13
Eens. Was haastwerk.. winking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/07/2018 21:14 door El Chaba.
Sub Culture 07 juli 2018 21:40
Doe het dan gewoon met je andere hand hé.
Inigo 07 juli 2018 23:37
Zo, wat dachten die redacteuren van de Avondetappe. Laten we eens wat vers bloed uitnodigen om nieuwe kijkers proberen te trekken. Heeft iemand het telefoonnummer van Rob Harmelink?
tvm 07 juli 2018 23:49
Wat een profiel weer. Week van de geeuw?
Sjorsoll 07 juli 2018 23:56
Slimmerd 07 juli 2018 23:59
Je hebt het parkoers nog niet bekeken?
Pyama 08 juli 2018 10:31
De reacties bij Lotto NL vind ik wel wat overdreven. Ze doen alsof het normaal is dat groenewegen hier Sagan Gaviria Kittel en Kristoff klopt. Dit is nu eenmaal de Tour.
Jasper 08 juli 2018 11:09
Ik vind Rob Harmelink altijd een prima gast, een oud-coureur met een mening, prima. Daarnaast ben je altijd afhankelijk van de beschikbaarheid van geschikte analisten, maar ik vond de 1e uitzending prima.
veluweracer 08 juli 2018 11:12
Inigo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zo, wat dachten die redacteuren van de
> Avondetappe. Laten we eens wat vers bloed
> uitnodigen om nieuwe kijkers proberen te trekken.
> Heeft iemand het telefoonnummer van Rob Harmelink?

Bij TdJ was Boskamp weer eens een geheel overbodige tafelgast. Die zat me daar een eind weg te zwetsen. Kende volgens mij Gaviria niet. Had over de afwezigheid van Boonen en dat dan nu andere jongens een vrije rol kregen. Of zoiets. Ik zag Clement met plaatsvervangende schaamte zijn hoofd snel wegdraaien om vervolgens ook nog met een bedenkelijk gezicht naar Boogerd te kijken. Zo'n Boskamp zit er echt alleen voor 'vrolijke noot' maar het levert toch vooral genante momenten op.
veluweracer 08 juli 2018 11:18
Jasper Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik vind Rob Harmelink altijd een prima gast, een
> oud-coureur met een mening, prima. Daarnaast ben
> je altijd afhankelijk van de beschikbaarheid van
> geschikte analisten, maar ik vond de 1e uitzending
> prima.

Er zit vuur in hem. Dat kun je van veel anderen niet zeggen. Durft zijn mening ongezouten te ventileren. Harmelink heeft een verworven smaak.
merijntje mortirolo 08 juli 2018 11:32
-
Precies. Sterker nog: ik heb zo een vaag vermoeden dat HELEMAAL NIEMAND Gaviria gaat kloppen. Hij zal vast een keertje pech krijgen in de laatste kilometers of ergens zal een aankomst wat te lastig zijn, maar iedere massasprint lijkt me voor hem.
Cecchini 08 juli 2018 11:33
Die mening was ik ook toegedaan Pyama, ze deden alsof de Tour nu al één grote mislukking was. Voor de bühne doen ze bij Lotto Jumbo of er nu dan eindelijk een topsportmentaliteit heerst.
merijntje mortirolo 08 juli 2018 11:35
-
Dan kun je viaductjes opsprinten wat je wilt...

Dit is echt wel tenenkrommend hoor: Zeeman over Groenewegen
Eddy Veen 08 juli 2018 11:38
Gewoon alles op Roglic, zeg ik als chauvinist van ton duk-achtige proporties. Groenewegen mag nog even los in Parijs.
merijntje mortirolo 08 juli 2018 11:40
-
Na 46 seconden overigens het filmpje uitgezet. "Off day." "Vér onder zijn niveau." Jezus.
merijntje mortirolo 08 juli 2018 11:43
-
Ben jij Sloveen? Of bedoel je: "Ik ben een wielerploegen-fan van Sub_Culturele proporties?"

Overigens wel eens, maar ik denk dat ze Roglic zo weinig mogelijk druk willen opleggen. Alsof het een Nederlander is die daar normaal gesproken niet tegen kan. (Gelukkig hebben 'we' ijskonijn Dumoulin." Yeah!)
Pyama 08 juli 2018 11:52
Die bedoelde ik idd. Groenewegen kan prima een sprint winnen hier maar het is niet dat hij veruit de snelste is van alle aanwezigen.
Eddy Veen 08 juli 2018 12:02
Normaal gaan Nederlanders bij mij altijd voor, maar Roglic gun ik het allerbeste. Dat hij bij TLJ fietst helpt daaraan mee, maar het is vooral om zijn fenomenale prestaties tot nu toe, loyaliteit en het ontbreken van sterallures. Hij verdient een team dat zich volledig voor hem opoffert. Hoe dat met druk zit, is een aparte kwestie.
Carlos Danger 08 juli 2018 12:13
TdJ laat zich niet afremmen door 'genante momenten' . Dat stadium is het al lang voorbij.
Misschien die Rob Harmeling maar eens uitnodigen. Of anders Heng Lubberdink.
Cecchini 08 juli 2018 12:17
Andere Peter 08 juli 2018 12:17
Mjaahhh, het is wat overdreven dik aangezet. Maar het één sluit het ander niet uit. Groenewegen wordt op zijn normale niveau geklopt door Gaviria/Kittel èn hij zat onder zijn normale niveau.
Carlos Danger 08 juli 2018 12:20
Jasper probeert hem nog te tackelen met zijn achterwiel.
Cecchini 08 juli 2018 12:23
Bert Wagendorp is geen fan van Froome, maar hoopt nu voor het eerst dat hij wint



In de sjieke Franse krant Le Monde stond gisteren een ingezonden stuk van de Brits-Keniaanse wielrenner Chris Froome. Het gebeurt niet elke dag dat Le Monde op de opiniepagina ruimte biedt aan een sportheld – er zijn overigens ook niet zoveel sporthelden die dat willen. De meesten van hen leven in een eigen universum, waar helemaal geen kranten bestaan en waarin zij als enige fonkelen aan de hemel, onaantastbaar, ver boven alles verheven en toegejuicht door hun onderdanen. Meestal kunnen ze trouwens ook geen drie zinnen fatsoenlijk achter elkaar zetten. Wat niet erg is, sporters moeten doen waar ze goed in zijn: sporten. Chris Froome is een uitzondering.

Froome heeft vier keer de Tour gewonnen en gaat vanaf vandaag proberen daar een vijfde zege aan toe te voegen. Daarmee zou hij gaan behoren tot een illuster rijtje: Anquetil, Merckx, Hinault en Indurain.

Er is ook een wielrenner die de Ronde van Frankrijk zeven keer won, maar achter diens naam staan zeven rode kruisjes, nadat was gebleken dat Lance Armstrong verboden middelen had gebruikt. Dat geldt ongetwijfeld voor meer winnaars, maar die kwamen er op de een of andere manier mee weg.

Nu is er de kwestie-Froome. Bij hem werd tijdens de laatste Ronde van Spanje, die hij won, een te hoog gehalte salbutamol gemeten, een anti-astmamiddel. Froome had te veel pufjes genomen. Salbutamol is geen doping en daarom niet verboden, maar het gebruik ervan is aan een maximum gebonden. Wordt dat overtreden, dan volgt een onderzoek, waarin de sporter de kans krijgt zich te verdedigen en met een verklaring te komen over hoe het zover heeft kunnen komen. Dat gebeurt vertrouwelijk – althans, dat zou moeten. Maar in het geval van Froome werd er gelekt. Het oordeel lag meteen op tafel, niet alleen in de internet-riolen maar ook in de serieuze media: Froome was positief bevonden. Positief: hij had doping gebruikt.

Vanaf het moment waarop een sporter te maken krijgt met dergelijke beschuldigingen, staat hij praktisch machteloos. Het oordeel is al geveld, de redelijkheid wordt onthoofd en juridische regels gelden niet meer. Alweer zo’n verdomde gebruiker die de reine sport heeft bezoedeld, hang ’m op! Bloeddorst is een deel van de sportfans al sinds Romeinse tijden niet vreemd en er zijn genoeg sportjournalisten en collega-sporters die de schuimbekkende meute enthousiast van meer munitie voorzien. Doorgaans niet met feiten, maar met verdachtmakingen en insinuaties.

Alleen bleek er dus, na maanden van onderzoek, bij Froome geen sprake van een overtreding. De te hoge meting was verklaarbaar. De meetmethode, gaf zelfs degene toe die hem had ontwikkeld, had niet zomaar mogen worden toegepast op een wielrenner die zojuist urenlang door de bloedhete Spaanse siërra’s had gekacheld en uitgedroogd de meet was gepasseerd. Zowel de wereldwielerbond UCI als de dopingautoriteit Wada verklaarde Froome onschuldig. De organisatie van de Tour de France moest terugkomen op het startverbod dat Froome al was opgelegd.

Zaak over, zou je zeggen. Maar dat is niet zo. De vrijspraak leidde alleen maar tot meer gespeculeer over corruptie en omkoping. Onschuld is in het wielrennen een verdacht woord geworden. Wie onschuldig pleit, laadt daarmee de verdenking op zich schuldig te zijn.

De Tour de France wordt spannend dit jaar en het is vooral de vraag of Chris Froome door een onverlaat van de fiets zal worden geslagen, óf door een zwakbegaafde diens ochtendurine in het gezicht gesmeten krijgt. Het Franse wielervolk is opgehitst door de oude kampioen Hinault, een trieste dwaas wiens schedel is gevuld met spieren in plaats van hersenen.

Froomes stuk in Le Monde was een poging tot weerwoord, een beroep op de rede en de sportiviteit. Het is de vraag of het zal helpen, de duimen wijzen al in neerwaartse richting. Hoe komt die jongen straks ongeschonden Alpe d’Huez op?

Ik ben geen fan van Chris Froome en zijn ploeg. Met zijn voorgeprogrammeerde manier van wielrennen heeft hij voor mij veel van de lol van het Tourkijken vergald. Froome is de eerste gedataïseerde wielrenner.

Desondanks hoop ik, voor het eerst, dat hij wint.
El Chaba 08 juli 2018 12:28
JW 08 juli 2018 12:39
"Alles op Roglic" vind ik toch wel behoorlijk "van de pot gerukt"!

Ik heb niks tegen Roglic, maar Kruijswijk heeft zich dit jaar helemaal op de Tour gericht, zijn hele voorbereiding daarop afgestemd, en ook al meerdere keren laten zien dat hij een DRIEweekse ronde goed verteert.
Dan lijkt het me toch meer dan logisch, redelijk, zorgvuldig, verstandig enz enz om hem voorlopig (totdat hij aan zou tonen dat hij die rol dit jaar niet aan kan) als EERSTE kopman te beschouwen. Roglic mag zijn schoenen poetsen, water dragen, hem uit de wind en in zijn slipstream houden etcetera.

(en Gesink moet stoppen met dat domme kopwerk in dienst van Groenewegen. Er zijn genoeg echte sprintploegen in dit peloton, die dat knechtenwerk kunnen doen. In dat opzicht helemaal eens met Pyjama: Dylan kàn winnen, maar hoort niet bij het groepje uitgesproken favorieten. Gedraag je als TLJ-leiding dan ook niet zo)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/07/2018 12:40 door JW.
Andere Peter 08 juli 2018 12:42
Yep. Dat dus.

Klein verschil. Ik hoop dat hij zoete wraak neemt en dat hij door een muur van boegeroep bijna iedereen deklasseert. Om uiteindelijk gek genoeg 2e te worden achter een niet-Fransman. Het moment dat een groot renner op waarde (*) geklopt wordt, afstand doet van de troon, is veelal nog iets beklijvender dan zijn dominantie.

(*) waarde: no pun intended
Curzio 08 juli 2018 12:51
Ik vind het dan weer een beetje onzin om voor Froome te supporteren omdat veel mensen tegen zijn. Zijn manier van fietsen en zijn persoonlijkheid staan mij niet aan. Dat hij, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Contador, geen vrienden blijft met voormalig knechten (met name Porte), zegt voor mij veel. Gisteren hoorde ik van Wuyts dat iemand als Bardet gewoon in zijn geboortestreek woont en met zijn ouders een paar etappes is gaan verkennen. Doe mij dat werk maar. Ik denk overigens ook dat dit een Tour wordt van all-round krijgers, en dat zijn in dit peloton vooral Nibali en Bardet. Dat Bardet dan toevallig Fransman is en dat de Fransen niet netjes omgaan met Froome doet daar niks aan af.
JW 08 juli 2018 12:55
Bert vindt de motivering van UCI/Wada duidelijk, goed te volgen, transparant en compleet.
Fijn om te weten.

En ik heb heel veel dingen (brute pech, tijdsoverschrijding, aan de auto hangen, kopstoot uitdelen en noem maar op) liever als reden van de Tour verlaten dan dat Froome van zijn fiets wordt geslagen. Dat laatste vind ik voor de duidelijkheid in alle opzichten altijd walgelijk.

Ik ben geen fan van Chris Froome en zijn ploeg. Met zijn voorgeprogrammeerde manier van wielrennen heeft hij voor mij veel van de lol van het Tourkijken vergald.
Wat bij mij beklijft is dat hij, als hij Ulissi heette en bij een modale ploeg zonder dure advocaten reed, nu geschorst zou zijn. Dat valt hem wellicht niet te verwijten.
Dat zijn ploeg geen lid is van de MPPC evenmin.
Maar alles bijeen genoeg om te hopen dat hij niet wint.
merijntje mortirolo 08 juli 2018 12:56
Quote
JW
Ik heb niks tegen Roglic, maar Kruijswijk heeft zich dit jaar helemaal op de Tour gericht, zijn hele voorbereiding daarop afgestemd, en ook al meerdere keren laten zien dat hij een DRIEweekse ronde goed verteert.
Dan lijkt het me toch meer dan logisch, redelijk, zorgvuldig, verstandig enz enz om hem voorlopig (totdat hij aan zou tonen dat hij die rol dit jaar niet aan kan) als EERSTE kopman te beschouwen.

(en Gesink moet stoppen met dat domme kopwerk in dienst van Groenewegen)

We zijn het in ieder geval eens dat de ploegleiding niet al te snugger bezig lijkt. Maarruh: Groenewegen heeft zich óók vijf maanden voorbereid, dat zegt (dus blijkbaar) niet veel over zijn kansen. (Al hebben we pas een enkele etappe gehad, misschien wintie alle volgende vlakke ritten wel! Yeah!) Kruijswijk moet maar eens laten zien dat hij de sterkste is. We hebben het over Lotto-Jumbo hè? Beide renners (Roglic en Kruijswijk) kunnen prima in de luwte meerijden, want geen hond in het peloton zal in den beginne bang voor ze zijn en gedurende de Tour wordt vanzelf duidelijk wie van de twee de sterkste is (en mee kan doen voor een plekkie onderaan of net buiten de top tien).

Op zich is Kruijswijk inderdaad degene van de twee die zich meermaals 'bewezen' heeft, maar hij heeft ook bewezen (totaal) geen winnaar te zijn. Dat is bij Roglic wel anders. Er is natuurlijk de mogelijkheid van een Simon Yates-scenario, want je hebt een punt als je zegt dat hij zich in een drieweekse ronde nog niet bewezen heeft, maar goed, als hij à la Yates eerst even op prachtige wijze drie etappes wint, voordattie instort mogen ze bij LTJ blij zijn. Verdomd blij zelfs.

Eens wat betreft Gesink trouwens.

HUP koers!

(En: HUP Lukaku!)
JW 08 juli 2018 13:00
cool smiley

Overigens ik verwacht niet dat Kruijswijk over een week hoger staat dan Roglic. Integendeel !
Maar dat lijkt me juist het probleem.
ton duk 08 juli 2018 13:07
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------
> maar het is vooral om
> zijn fenomenale prestaties tot nu toe, loyaliteit
> en het ontbreken van sterallures.

Wat ik over 'm hoor geeft telkens aan dat het ook een aardige, coole gast is
gr
ton duk 08 juli 2018 13:11
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> en Gesink moet stoppen met dat domme kopwerk in
> dienst van Groenewegen.

Gewoon vertrouwen tonen in Groenewegen en dus iemand mee laten draaien...
Meedoen in de koers is altijd beter dan de koers ondergaan...
gr
Slimmerd 08 juli 2018 13:24
Chavanel, Smith en Gogl verkennen vandaag de route voor het peloton.
Tinuz 08 juli 2018 13:40
We gaan weer duimen dat Froome (Sky) een (sportieve) pak rammel krijgt. Alleen al om de hooghartige moraalridder Wagendorp in de wielen te rijden.
ton duk 08 juli 2018 13:51
Gogl had dat beter anders kunnen doen....
gr
Slimmerd 08 juli 2018 13:56
Scherp ton!

Trouwens in de sprint letten op de witte trui, die draagt Groenewegen namelijk
Andere Peter 08 juli 2018 14:08
Slimmerd 08 juli 2018 14:10
Gogl en Smith vinden het al mooi geweest.

Chavanel is nog alleen over
Eazster 08 juli 2018 14:15
Zeeman is altijd wel van het overdrijven. Maar wel eens met hem dat door het seizoen gezien Dylan een van de favorieten zou zijn voor gisteren,
Daar zit een behoorlijke voorbereidingsweg aan vast die wij niet kennen. Dan gaat zo'n ploeg natuurlijk denken dat het zal gebeuren en dat is alleen maar goed.
Het is de Tour ja dat weet ik ,maar ook voor Gaviria is het allemaal nieuw en klasse laat zich gewoon niet verloochenen.
Vandaag zal het weer voor Gaviria zijn met een iets oplopende lijn,maar ik denk wel dat groenewegen er in de eerste week eentje zal winnen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/07/2018 14:15 door Eazster.
Andere Peter 08 juli 2018 14:20
Prima geestige omkering vanb het fanschap.

Maar het woord moraalridder is er echt teveel aan. Dat past nu juist de uitfluiters.
Tinuz 08 juli 2018 14:21
Een andere wedstrijd, maar op het NK kwam Dylan er ook niet aan te pas. Toch zie ik hem nog wel een etappe winnen in deze Tour als de omstandigheden in zijn voordeel uitpakken.
Tinuz 08 juli 2018 14:24
Daarom spreek ik bij Bert ook van een "hooghartige moraalridder". Wagendorp heeft chronisch last van hooghartig neerkijken op het gepeupel.
Orakel 08 juli 2018 14:25
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik vind het dan weer een beetje onzin om voor
> Froome te supporteren omdat veel mensen tegen zijn.


Goed gezegd, het is puberaal. Je hebt dan geen eigen mening.
Horsie is back 08 juli 2018 14:33
Carlos Danger Schreef:
-------------------------------------------------------
> TdJ laat zich niet afremmen door 'genante
> momenten' . Dat stadium is het al lang voorbij.
> Misschien die Rob Harmeling maar eens
> uitnodigen. Of anders Heng
> Lubberdink.

De wielerdag kan niet meer kapot.
Eazster 08 juli 2018 14:33
Ja het is dan schijnbaar populair om te gaan dwarsliggen. Ik begrijp die frustratie van de Fransen goed. Dat er dan boe geroep komt daar moeten ze maar mee om kunnen gaan bij SKY (Al moet het dan daar wel bij blijven). Prima om Froome te supporteren hoor als je het een geweldige renner vind ,maar omdat te doen om lekker dwars te liggen om de zogenaamde populistische fans te tarten vind ik best triest.
rustdag 08 juli 2018 14:41
Nog renners tegen de grond gegaan, vandaag?
Orakel 08 juli 2018 14:42
..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/07/2018 14:43 door Orakel.
Horsie is back 08 juli 2018 14:43
merijntje mortirolo Schreef:
-------------------------------------------------------
> -
> Dan kun je viaductjes opsprinten wat je wilt...
>
> Dit is echt wel tenenkrommend hoor:
> [url=https://nos.nl/tour/artikel/2240455-teleurges
> telde-zeeman-groenewegen-zat-ver-onder-zijn-niveau
> .html]Zeeman over Groenewegen[/url]

Och wat heet tenenkrommend. Merijntje bedoelt natuurlijk 6 plaatsen, da's ver.
Mijn eerste indruk hier was toch ook wel een beetje Vietze-weltmeister-schap met referentie aan de Hollandse voetbalschool en ook Training-WM.
Waarom won 1963 Greipel eigenlijk niet?
Orakel 08 juli 2018 14:43
Groenewegen verdient gewoon vertrouwen.
Waarom zou Gaviria onverslaanbaar geacht worden, omdat hij ‘toevallig’ de eerste etappe wint.
De etappe gisteren was rommelig met grote gaten, het was totaal geen reguliere sprint.
Groenewegen sprintte niet vol door, Demare, Cavendish en Greipel deden niet eens mee.
Kittel leek meer snelheid te ontwikkelen...
Kortom: we moeten echt nog 1-2 sprints aankijken voor we kunnen bepalen hoe de verhoudingen liggen.
Horsie is back 08 juli 2018 14:56
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> We gaan weer duimen dat Froome (Sky) een
> (sportieve) pak rammel krijgt. Alleen al om de
> hooghartige moraalridder Wagendorp in de wielen te
> rijden.

Inderdaad, Bert met zijn achteruitspiegel. grinning smiley
ton duk 08 juli 2018 14:56
Dank voor de hint
Sagan,Kristoff,Groenewegen...al wit wat er gaat blinken....
gr
Horsie is back 08 juli 2018 14:58
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik vind het dan weer een beetje onzin om voor
> Froome te supporteren omdat veel mensen tegen
> zijn. Zijn manier van fietsen en zijn
> persoonlijkheid staan mij niet aan. Dat hij, in
> tegenstelling tot bijvoorbeeld Contador, geen
> vrienden blijft met voormalig knechten (met name
> Porte), zegt voor mij veel. Gisteren hoorde ik van
> Wuyts dat iemand als Bardet gewoon in zijn
> geboortestreek woont en met zijn ouders een paar
> etappes is gaan verkennen. Doe mij dat werk maar.
> Ik denk overigens ook dat dit een Tour wordt van
> all-round krijgers, en dat zijn in dit peloton
> vooral Nibali en Bardet. Dat Bardet dan toevallig
> Fransman is en dat de Fransen niet netjes omgaan
> met Froome doet daar niks aan af.

Zoom Froomey wel ouders hebben? Niet uit de Retorte met onbekende bron?
ton duk 08 juli 2018 14:59
maar we gaan vandaag waarschijnlijk wel weer een blauwtje lopen....
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/07/2018 14:59 door ton duk.
ton duk 08 juli 2018 15:01
Lijkt me sterk dat Craddock morgen de TTT gaat overleven....
Snel overboord (ze moeten wel voor Uran)………
gr
Inigo 08 juli 2018 15:02
Heb ook niet per se commentaar op Rob Harmelin*, maar meer dat er wel vaak dezelfde gasten zitten.
Horsie is back 08 juli 2018 15:03
Froome is de eerste gedataïseerde wielrenner, zegt Bert Wagendorp.
Toch helemaal niks op tegen, zolang je handleiding maar begrijpelijk is.
Niet waar je X leest moet je in werkelijkheid er stiekem 6 aftellen en waar je Y leest moet je mph rekenen in plaats van kmh.
Slimmerd 08 juli 2018 15:04
Die rijdt dan weer in het geel, of verwacht jij een Terpstra...
Slimmerd 08 juli 2018 15:05
Nog 107 km trouwens
Horsie is back 08 juli 2018 15:13
Dtlan G. moet eerst leren dat als hij zijn maaginhoud wel binnen kan houden (Pavlov revisited) hij ook heel goed kan presteren. Tom ging hem voor.
Horsie is back 08 juli 2018 15:22
Och arm, ik zag de naam Cavendish. Wanneer mag Keffie weer eens winnen of zou dat nu al verleden tijd zijn?

Ik volgde zonet de Tour in een fauteuil (referrerend aan Blocken, die liet becijferen, dat je bij 54 km/h ergens in het grote peloton nauwelijks enige weerstand ondervindt) van de wielerploeg L'Equipe. De moraal van het verhaal, is toch, dat je bijtijds uit de fauteuil moet komen om te kunnen winnen (Dylan G.)

Froomey heeft de les van Neymar alvast opgevolgd, geen 8 minuten maar 8 seconden op de grond blijven liggen.

Grootste teleurstelling gisteren te moeten constateren, dat @Velon heel weinig data levert, althans ik zie ze niet. Weer de lange arm van SKY of draaft Horsie nu door.
Horsie is back 08 juli 2018 15:35
Gekke vraag: Als Theo Bos wegrenner gebleven zou zijn, zou hij vandaag bij de grote kanshebbers hebben gehoord?
In Japan rijdt hij toch maar weer even relatief zijn beste 200 m tijd aller tijden (9,84), alhoewel zo'n bewering bij een technische hoogwaardige niche van het wielrennen natuurlijk het begeven op glad ijs is. Maar toch.

De magie van de fiets. Je strompelt, maar zodra je op dat zadel zit is kennelijk alle pijn verdwenen. Molard.
Slimmerd 08 juli 2018 15:36
Molard zojuist
Tjappie2 08 juli 2018 15:38
En de eerste opgever is Grmay (of hoe je het ook schrijft).
veluweracer 08 juli 2018 15:43
Carlos Danger Schreef:
-------------------------------------------------------
> TdJ laat zich niet afremmen door 'genante
> momenten' . Dat stadium is het al lang voorbij.
> Misschien die Rob Harmeling maar eens
> uitnodigen. Of anders Heng
> Lubberdink.

Heng Dubbellink zie ik nog geregeld op de Posbank.
Curzio 08 juli 2018 15:49
Pyama 08 juli 2018 15:56
Heeft Kittel het groen aan vandaag? (Straks pas bij tv)
Slimmerd 08 juli 2018 16:04
rustdag 08 juli 2018 16:23
Ja dat had ik mee gekregen. thnx
Slimmerd 08 juli 2018 16:40
Slimmerd 08 juli 2018 16:44
Nog 34km, 1'45 voor Chavanel.

Zullen we nog wat strijd krijgen voor de secondes of gaan types als Naesen daar weer een kilometer of vier voor het peloton gaan rijden?
PVW 08 juli 2018 16:44
Slimmerd 08 juli 2018 16:46
Inderdaad.

Grmay eerder op de dag was wegens ziekte
ton duk 08 juli 2018 16:47
jip, zo'n 13 in een dozijn-valpartijtje, samen met een Cofidisrenner, achterin ….
gr
Slimmerd 08 juli 2018 16:48
Nu val met Herrada en Yates



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/07/2018 16:48 door Slimmerd.
Slimmerd 08 juli 2018 16:49
Dillier staat ook nog met veel pijn langs de kant
ton duk 08 juli 2018 16:49
Het "regent"nu ff valpartijen...A Yates (zonder erg) Dillier (ook weer op weg)
gr

ps: ik blijf achter de feiten aan fietsen...kga bij de tv liggen winking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/07/2018 16:50 door ton duk.
Orakel 08 juli 2018 16:52
Wat is de tijdstraf voor stayeren (Yates)?
Slimmerd 08 juli 2018 16:53
Yates wordt met een mini-TTT teruggebracht in het peloton
Slimmerd 08 juli 2018 16:53
Wat is er mis met achter de auto rijden, houdt zich nergens aan vast
Slimmerd 08 juli 2018 16:59
Demare met lek op 23km
Slimmerd 08 juli 2018 17:03
Nog 20km, 45".

Demare sluit weer aan
rustdag 08 juli 2018 17:03
Laatste kilometers

Slimmerd 08 juli 2018 17:11
Bonussprint:
1. Chavanel
2. Gilbert
3. Thomas
Slimmerd 08 juli 2018 17:13
Chavanel gegrepen, op naar de massasprint.

Nog 12km
Andere Peter 08 juli 2018 17:17
Kan ook met jezelf te maken hebben. Hij kijkt hier juist neer op het moraalridderschap van het gepeupel.
Slimmerd 08 juli 2018 17:18
Kittel lek op 8km
Slimmerd 08 juli 2018 17:24
Grote val binnen de laatste 2
Slimmerd 08 juli 2018 17:26
1. Sagan
2. Colbrelli
3. Demare
4. Greipel
5. Kristoff
6. Dupont
7. Valverde
8. Pasqualon
9. Degenkolb
10. Gilbert



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/07/2018 17:29 door Slimmerd.
Orakel 08 juli 2018 17:29
Matthews zou toch alleen bergop meesprinten, om Dumoulin zo veel mogelijk te steunen richting zijn AK ambities? Hij lag er onnodig bij.
Slimmerd 08 juli 2018 17:30
Bij de val lagen Matthews, Impey en Gaviria
rustdag 08 juli 2018 17:37
Wie lag er tegen het Hek. die lag niet lekker
Curzio 08 juli 2018 17:37
Ook wel 1 a 2 LTJ-renners opgehouden daar, maar of Groenewegen daarbij zat weet ik niet, had hem de laatste kilometers niet echt voorin gezien.
rustdag 08 juli 2018 17:44
Gaat de NOS Tom D nu elke dag lastig vallen..
Pyama 08 juli 2018 17:47
Wanny 08 juli 2018 17:48
Groenewegen zat achter de val. Behoorlijk ver van de kop. Zonder trein.
Andere Peter 08 juli 2018 17:48
Ja.

(Mede daarom is de Tour anders dan alle andere koersen en is het goed dat hij zich er eens in stort als klassementsrenner)
Slimmerd 08 juli 2018 17:50
Bij letour.fr moeten ze nog wel even aan het werk, Kittel die ook in dezelfde tijd wordt gezet lijkt me wat overdreven. Of hebben we tegenwoordig een 8km regel?
Sjorsoll 08 juli 2018 17:52
In de Giro wordt hij ook elke dag lastig gevallen, dus hier is niets anders aan.
El Chaba 08 juli 2018 18:18
Als je bedenkt dat Colbrelli hier tweede wordt, had Matthews dus ook een goede kans gehad op deze aankomst..
El Chaba 08 juli 2018 18:18
Niet door de NOS..
Nomath 08 juli 2018 18:30
Wat is er op tegen als Gesink enkele km's sleurwerk doet voor Groenwegen bij sprinter-etappes? Is dat vernederend voor een ex-kopman? Ik zie dat Gilbert dat werk ook heeft opgepakt.
Orakel 08 juli 2018 18:33
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als je bedenkt dat Colbrelli hier tweede wordt,
> had Matthews dus ook een goede kans gehad op deze aankomst..


Colbrelli wordt 2e omdat de helft van de sprinters op de grond lagen.
Overigens werd Colbrelli vorig jaar 6e in de tweede etappe op een biljartvlak parcours, hij kan dat incidenteel.
Carlos Danger 08 juli 2018 18:35
letour is er nog niet uit.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/07/2018 18:37 door Carlos Danger.
Curzio 08 juli 2018 18:39
grinning smiley

Verder eens met Sjorsoll.
Sjorsoll 08 juli 2018 18:40
Haha, het was Han Kock voor en Han Kock na in de Giro voor Dumoulin.
Curzio 08 juli 2018 18:42
Het lijkt me niet dat Gesink daar goed in is. Gisteren echter deed hij in de fase tot 30 km voor de finish ofzo gewoon het kopwerk om de vlucht te controleren. De kansen van Groenwegen stijgen daarmee niet. De kansen voor zijn vrijbuitersrol of voor z'n knechtenwerk bergop dalen wel.
Wanny 08 juli 2018 19:02
Op 1,5 week voor de eerste bergrit een dagje op kop rijden, daar zal Gesink straks weinig last van hebben.
JW 08 juli 2018 19:25
Wanny 08 juli 2018 19:27
LJ kan zich beter zorgen maken om het functioneren van die sprinttrein en Groenewegen, dan om Gesink. Loopt nog niet soepeltjes allemaal.
Slimmerd 08 juli 2018 19:27
Misschien moet hij dan lekker geen wielrenner worden, ajb zeg.... Moet ie morgen ook meteen lossen?
Curzio 08 juli 2018 19:36
Nee hoor. Het is ook niet heel erg. Maar het lijkt tactisch gewoon niet slim. Zeker in de Tour moet je je er echt op toeleggen om een resultaat te halen. Mannen als Barguil en Calmejane kunnen zich wel sparen.
Westfalen 08 juli 2018 19:39
Ze gaan het risico niet nemen met Gesink in het sprintgeweld denk ik. Als hij op de plaat is het vaak goed mis en gaat Kruijswijk een belangrijke knecht missen.
Sjorsoll 08 juli 2018 20:19
Mij lijkt dit ook niet zo handig inderdaad.
Orakel 08 juli 2018 20:20
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nee hoor. Het is ook niet heel erg. Maar het lijkt
> tactisch gewoon niet slim. Zeker in de Tour moet
> je je er echt op toeleggen om een resultaat te
> halen. Mannen als Barguil en Calmejane kunnen zich
> wel sparen.


Juist. Zonder Gesink die op kop rijdt wordt het ook gewoon een sprint.
Laat Bora, Quickstep, Alpecin lekker werken.
Bluffen (niet werken) hoort er bij.
Energie sparen voor eigen vlucht óf voor je klassementsman in de derde week.
Andere Peter 08 juli 2018 20:33
Dat het Groenewegen niet echt verder hielp, dat deel ik wel. Maar het is overdreven te stellen dat een stevige laatste training Gesinks (toch al piepkleine) kans op vrijbuiterssucces verkleint. Als hij het elke dag doet, dan gaat dat op. Maar dat is expliciet niet de bedoeling.

Maar vergeet niet dat in een samenwerkende ploeg zoiets ook wel telt. Kijk ons eens alles voor het team doen. Je krijgt daar ook wel een fractie extra adrenaline van. Beste voorbeeld was ooit Telekom. Zabel reed in de groene trui gaatjes dicht voor Ullrich. Op een ander moment (minder vaak, maar het gebeurde) reed Ullrich als nr 2 of 3 van het klassement een stukje in dienst van Zabels ritzege.

Je ziet wel meer renners bij wie de doelen per dag een beetje wisselen. Kijk eens naar Quick-Step. Je gaat Jungels, Gilbert, Terpstra ook in wisselende rollen zien. Maar om de ene of andere reden komt er hier bij de grootste NL ploeg altijd gezeik over.

En het helpt in de communicatie naar buiten (veel media toonden en bespraken na afloop Gesink, dat is ook exposure, dat betrekt de kijker/klant óók.
veluweracer 08 juli 2018 22:46
Sagan snijdt Degenkolb dusdanig dat deze zijn hele sprint moet laten lopen.
Pyama 09 juli 2018 00:05
Nee hoor, Sagan was hem allang voorbij. Degenkolb is bang en kan beter stoppen.
veluweracer 09 juli 2018 02:54
Pyama Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nee hoor, Sagan was hem allang voorbij. Degenkolb
> is bang en kan beter stoppen.

Als Degenkolb niet had geremd was hij door Sagan tegen het hek gedrukt.
Pyama 09 juli 2018 08:34
Nee hoor, beter kijken. Dat was puur een schrikreactie. Eerder werd hij door Demare wel wat gesneden.
Orakel 09 juli 2018 09:15
Valt mij al lange tijd op dat Sagan redelijk agressief is in de aanloop van en in de sprint zelf. Ook nu was het Sagan die in de bocht waar men massaal valt nog even een kwak uitdeelt aan (jawel) Impey. Vervolgens wisselt Sagan van rijbaan terwijl er een voertuig naast hem zit (Degenkolb). Het zit allemaal op het randje van het toelaatbare. Niet zwaar genoeg voor sancties, maar lomp genoeg om andere renners en het hele peloton er achter met een probleem op te zadelen.
Carlos Danger 09 juli 2018 09:55
Sagan heeft dit jaar een vrijbrief. Die gaan ze echt niet voor het tweede achtereenvolgende jaar aanpakken/uitsluiten.
veluweracer 09 juli 2018 11:45
Pyama Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nee hoor, beter kijken. Dat was puur een
> schrikreactie. Eerder werd hij door Demare wel wat
> gesneden.

Een schrikreactie is toch niet verwonderlijk als er eentje je de hekken in wilt rijden. Ik heb de misdraging van Demare niet gezien.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen