Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wout Van Aert naar Lotto... NL?

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 09 juli 2018 07:01
De nieuwe Jumbo-ploeg rekent er op om komende week wereldkampioen veldrijden Wout van Aert voor vier jaar vast te leggen. De Belg rijdt momenteel de Ronde van Oostenrijk.
Volgende week hakt hij de knoop over zijn toekomst door. Van Aert zou mogelijk al in 2019 de overstap naar de opvolger van Lotto-Jumbo maken. Dan zou wel het doorlopende contract bij de Belgische Pro-continentale formatie Veranda’s Willems – Crelan moeten worden afgekocht.


Van Aert is een van de meest begeerde renners voor de voorjaarsklassiekers. De 23-jarige crosser maakte dit jaar voor het eerst kennis met de grote kasseienklassiekers. Daarin maakte hij een grootse indruk. Met zijn derde plaats in de Strade Bianche verraste hij direct iedereen. Vervolgens eindigde hij als tiende in Gent-Wevelgem, negende in de Ronde van Vlaanderen en dertiende in Parijs-Roubaix. Niet alleen zijn resultaten spraken aan. Vooral zijn offensieve koerswijze maakte veel indruk.

Aangezien Jumbo Supermarkten ook de Belgische markt op gaat (zo zouden er volgend jaar al dertig filialen geopend moeten) is hardop de wens uitgesproken om een Belgische toprenner in de wielerploeg op te nemen. Eerder onderhandelde het team al met Tim Wellens. Die verlengde uiteindelijk zijn contract bij het Belgische Lotto-Soudal.

Jumbo zal voor Van Aert diep in de buidel moeten tasten. De Belg heeft ook een riante aanbieding van Bahrain-Merida op zak. Dat de interesse van de Nederlandse formatie heel serieus is, blijkt uit het feit dat materiaalsponsor Bianchi inmiddels een crossfiets beschikbaar heeft gesteld aan de drievoudig wereldkampioen veldrijden.
lodjan 09 juli 2018 07:13
Ik zie hem liever bij Bahrein, Lotto of Lidl.
El Chaba 09 juli 2018 08:35
Orakel 09 juli 2018 09:05
Teuns, Stuyven dat soort mannen lijkt mij iets beter binnen de filosofie van het team te passen (en zijn normaal gesproken goedkoper).
Is er werkelijk meer budget beschikbaar dan zou ik denken aan Tiesj Benoot. Van Aert is uit hezelfde geboortejaar als Benoot, maar Benoot is véél completer en verder.

Van Aert zal uiteraard gaan cashen en een salaris verlangen wat eigenlijk nog niet gerechtvaardigd wordt door zijn prestaties op de weg. Heel knap en min of meer de verrassing van dit voorjaar, maar leg het eens naast Stuyven 2016 (winst Kuurne, 5e E3) en je ziet dat het ongeveer zo'n niveau is (erg goed, maar nog geen wereldtop).
Arsimo 09 juli 2018 09:08
Detail: ik dacht dat Bianchi weg ging bij (Lotto-)Jumbo?

Overigens meesterzet als ze het lukt van Aert in te lijven.
lodjan 09 juli 2018 09:13
Budgetsgewijs. Zie Orakel. Veel geld voor enkele voorjaarsklassiekers, maar als hij in het veld blijft is het voor Jumbo natuurlijk wel een prima uithangbord in Vlaanderen. Hopelijk staat het de ontwikkeling van Teunissen (als ie komt) en Roosen in de voorjaarsklassiekers niet in de weg.
El Chaba 09 juli 2018 09:17
Allemaal waar maar Van Aert heeft het voordeel media technisch veel beter in de markt te liggen (populairder) te zijn in België dan de door jou genoemden.
Arsimo 09 juli 2018 09:23
Stuyven is een zeer verdienstelijk (voorjaars)renner maar van Aert heeft al laten zien meer potentieel te hebben, meer uitzicht op de echte grote zeges. Wout van Aert lijkt namelijk in tegenstelling tot Stuyven nog niet dicht tegen zijn platfond te zitten. Of het er volledig gaat uitkomen op de weg is wel afwachten natuurlijk.
Cecchini 09 juli 2018 09:24
Benieuwd wat Ton Duk er van vindt. Die mist zijn vriendje Sep nog elke dag.
merijntje mortirolo 09 juli 2018 09:25
-
Nu Evenepoel nog en hoppa, de komende vier jaar heerst TLJ op alle terreinen. Jammer van die lelijke shirts, maar goed, een kind dat daarop let. Oh, en misschien iets veranderen binnen de ploegleiding...

@Orakel Benoot zou ik inderdaad op dit moment ook een geweldige keuze vinden, maar wat lodjan al zegt: als Van Aert (ook) in het veld blijft modderen, dan is het publicitair gezien een gouden (meester)zet. Misschien wel handig om iets te veranderen binnen de ploegleiding. (Of had ik dat al gezegd? Maak Boom ploegleider-in-het-veld ofzo, op de weg presteertie toch geen reet meer.)

#HUP Belgen!

#HUP Lukaku!
lodjan 09 juli 2018 09:39
Als Evenepoel komt hebben ze Van Aert toch niet meer nodig? Oja, voor in het veld natuurlijk.

Boom en reet in één zin? Dan mis ik toch nog wat.
Cecchini 09 juli 2018 09:45
Sub Culture 09 juli 2018 09:53
Evenepoel rijdt vanaf 2020 voor Quickstep.
En heeft dit weekend zijn zegeteller weer aangedikt met 3 overwinningen.
Orakel 09 juli 2018 09:54
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Allemaal waar maar Van Aert heeft het voordeel
> media technisch veel beter in de markt te liggen
> (populairder) te zijn in België dan de door jou genoemden.


Dat is de vraag: is het de hype, of is het de kwaliteit?
Een hype waait over, kwaliteit geeft jarenlang een grote kans op succes (en dus commerciële aandacht).

Het Belgisch voorjaar draait om 5-6 koersen van belang, waar je concurreert met de blokken Quick Step, Bora (Sagan), Sky (Kwiat, Van Baarle, Moscon) en de individuele klasse van Van Avermaet, Valgren, Vanmarcke, Trentin, Pedersen, Naesen, enz.
Om in die 5-6 wedstrijden te winnen moet alles meezitten, of je moet er met kop en schouders bovenuit steken.
Steek je er niet met kop[ en schouders boven uit, dan heb je vrijwel nul kans bij een ploeg die deze klassiekers als bijzaak ziet.

Daarom zou ik mijn geld inzetten op renners die het klassieke voorjaar op een zelfde niveau kunnen rijden als Van Aert (dus Benoot, Stuyven), maar die in de rest van het seizoen door hun klimcapaciteiten (Benoot) of hun sterke sprint (Stuyven) hier en daar wat overwinningen kunnen behalen. Van Avermaet zou zo maar eens een tweede Boom kunnen worden. Een alfa mannetje die er slechts staat tussen februari en mei.
Carlos Danger 09 juli 2018 09:58
Teunissen, Roosen. Met wat extra werk en aandacht mogelijk twee goeie knechten voor Wout.
Enrico Sarto 09 juli 2018 10:02
Sjips. Moet ik opeens gaan juichen voor een renner die ik tot afgelopen veldritseizoen altijd haatte als hij 'onze' MvdP weer eens versloeg.
Maar eerlijk is eerlijk: tijdens de uitzending van de Strade Bianchi wel respect stiekem gehoopt dat hij het zou halen...

Dat Bianchi veldritfietsen levert/heeft geleverd is inderdaad raar. Als hij 'pas' per 1 januari naar Jumbo verkast, rijdt hij toch tot 31 december nog op Stevens?

Overigens meldt HLN vanmorgen dat Van Aert zijn contract uitdient.
Ron de Renner 09 juli 2018 10:19
Ik weet niet wat voor programma Van Aert precies in gedachte heeft, maar mij lijkt de kans juist bij hem groter dat hij ook buiten het klassieke voorjaar zijn overwinningen meepikt. Stuyven en Benoot grossieren allebei in top-10 plekken maar dat zijn bepaald geen veelwinnaars.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/07/2018 10:19 door Ron de Renner.
merijntje mortirolo 09 juli 2018 10:33
-
Ik weet het en ik weet het.
veluweracer 09 juli 2018 11:52
Hij kaapt dat voor de neus van MvdP weg. Die heeft natuurlijk ook al lang met LTJ gesproken maar LTJ wil niet wachten op zijn overstap naar de weg. Dus nu dan zijn evenknie.
Orakel 09 juli 2018 12:07
--



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/07/2018 12:07 door Orakel.
Orakel 09 juli 2018 12:08
MvdP heeft niets met TLJ, dat is al langer bekend.
veluweracer 09 juli 2018 13:20
Orakel Schreef:
-------------------------------------------------------
> MvdP heeft niets met TLJ, dat is al langer bekend.

Nee, was mij volledig onbekend. En ik denk dat het juiste bedrag er wel voor had kunnen zorgen dat hij iets had gekregen met LTJ.
Orakel 09 juli 2018 14:57
veluweracer 09 juli 2018 15:25
Orakel Schreef:
-------------------------------------------------------
> [www.nieuwsblad.be]

Zo dacht hij er blijkbaar ruim een jaar geleden over. Maar waarom hij nou zo graag bij een criminele organisatie wil rijden vraag ik me af.
El Chaba 09 juli 2018 15:57
Kijk eens naar de erelijst van Van Aert, terwijl hij nog nauwelijks wegkoersen heeft gereden..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/07/2018 15:58 door El Chaba.
ton duk 09 juli 2018 15:59
Uwes vraagt naar de bekende weg hè...

MvdP komt...wat schijnbaar ook de reden is dat TLJ.NL niet geprotesteerd heeft na het NK...aldus een ander gerucht
gr
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen