Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Waarom zijn die coureurs over het algemeen lelijker dan schaatsers, voetballers en atleten?

Gepost door Cecchini 
Cecchini 09 juli 2018 09:42


Uit de Volkskrant

Er zijn ook heus wel mooie wielrenners, met krachtige koppen en imposante dijen: Fabian Cancellara, Marcel Kittel, Tom Boonen, Tom Dumoulin. Wat een rol speelt bij de wat minder geslaagde exemplaren, is het uitputtende karakter van de sport. En de noodzaak om kracht te combineren met een minimaal lichaamsgewicht: anders kom je geen berg op. Dat gegeven zorgt voor getekende koppen en lichamen zonder een greintje vet. Na het einde van hun carrière zie je renners vaak weer behoorlijk opknappen. In de jaren negentig hadden wielrenners vaak grote neuzen en een kale kop: dat kwam door de doping, en met name door groeihormonen. Het gerucht dat renners vaak groot geschapen zijn is waar, zo heeft onderzoek in de douches van Parijs-Roubaix uitgewezen. Hoe dat komt weet niemand. Overigens hebben ook lelijke renners vaak heel mooie vrouwen.


De 42-voudig Engels international Peter Crouch (22 goals) werd beroemd met zijn antwoord wat hij zou zijn als hij geen voetballer was geworden. "Waarschijnlijk werkloos en maagd", reageerde Crouch, die al jaren samen is met fotomodel Abbey Clancy.

Carlos Danger 09 juli 2018 09:52
'Lelijke' jongens hebben het moeilijk in een groep. In je eentje op de fiets kruipen is dan een goede optie. Onderweg
ontmoet je ook nog wat 'lotgenoten' .
Inigo 09 juli 2018 10:12
Denkt aan Leipheimer en zijn vrouw
Koppi 09 juli 2018 10:37
Oppert heel voorzichtig iets over lagere sociale klassen.
Meneer 60% 09 juli 2018 10:38
Knappe mannen gaan niet in het weekend 8 uur per dag op een fiets zitten. Die doen andere dingen. Heb ik van horen zeggen.

Kijk eens bij een marathon. Ook allemaal lelijke mensen. Sporten als voetbal zijn veel beter te combineren met de levensstijl van de knapperen onder ons.

Alhoewel er ook veel aartslelijke voetballers zijn. Zo'n Kevin de Bruyne bijvoorbeeld. Maar misschien niet eerlijk, want Vlaams. Zelfs Vlaamse tennisvrouwen (toch een sport met veel mooie mensen) zijn in de regel niet zo heel knap.



Wel mooi qua speelstijl, trouwens, die Alison. Maar dat terzijde.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/07/2018 10:39 door Meneer 60%.
Arsimo 09 juli 2018 10:48
In algemeenheid is het wel verklaarbaar dat kwa uiterlijk toppers in de balsporten (voetbal, tennis maar ook veldhockey, handbal, volleyball) gemiddeld beter scoren dan uithoudingsporten als wielrennen, langeafstandslopen, triathlon e.d. Fysieke totaalsporten zoals zwemmen scoren ook iets beter.

Heeft te maken dat balsporten zowel kwa kracht, uithouding als motoriek goed tot heel goed moeten zijn, dat vereist balans en symmetrie(!) zonder uberscherp te staan en dat zijn dezelfde eigenschappen die gunstig zijn voor een aantrekkelijk uiterlijk.


Gemiddeld he, de beide extremen vindt men overal.
Eazster 09 juli 2018 11:12
Jelle Vanendert haalt het gemiddelde dan ook wel dusdanig omlaag he...Dat moet Tom dan in z'n eentje zo'n beetje omhoog trekken.
Sjorsoll 09 juli 2018 11:16
De Bruyne, Van Uytvanck, jij hebt iets tegen gingers.
Vlaflip76 09 juli 2018 11:50
Met z'n tweeën bedoel je?
Boonen / Dumoulin
Vlaflip76 09 juli 2018 11:59
vergeet deze niet, trouwens
veluweracer 09 juli 2018 12:00
Zo'n artikel wordt ook nog geplaatst in een 'krant'.
Cecchini 09 juli 2018 12:03
Ooit van ironie gehoord ?
Clavan 09 juli 2018 12:30
Is het niet ‘in het algemeen’ en ‘ over het geheel gezien’ ?

P.s. Modric al eens goed bekeken?
Horsie is back 09 juli 2018 12:37
Arsimo Schreef:
-------------------------------------------------------
> In algemeenheid is het wel verklaarbaar dat kwa
> uiterlijk toppers in de balsporten (voetbal,
> tennis maar ook veldhockey, handbal, volleyball)
> gemiddeld beter scoren dan uithoudingsporten als
> wielrennen, langeafstandslopen, triathlon e.d.
> Fysieke totaalsporten zoals zwemmen scoren ook
> iets beter.
>
> Heeft te maken dat balsporten zowel kwa kracht,
> uithouding als motoriek goed tot heel goed moeten
> zijn, dat vereist balans en symmetrie(!) zonder
> uberscherp te staan en dat zijn dezelfde
> eigenschappen die gunstig zijn voor een
> aantrekkelijk uiterlijk.
>
>
> Gemiddeld he, de beide extremen vindt men overal.

Daarom zijn dus beamsters uiteraard de knapsten onder de sporters. Ongekend.
Andere Peter 09 juli 2018 13:38
Volgens mij heeft dit alles te maken met de (extreme) duursport. Zeg maar de Ziekte van Rasmussen. Hij overdreef nog wat erger dan de rest, maar in alle wielrenners (zeker de klimmers) zit een anorexia-trekje. Dat valt samen met eigenschappen die haaks staan op zaken die met schoonheid worden geïndentificeerd.

Erg eens dus met Arsimo. Vergelijk wielrenners met triathleten of marathonlopers. Niet met voetballers, hockeyers of handbalsters. In contactsporten kan een iets hoger vetpercentage ook best van pas komen. Is niet per se een nadeel.

Wielrenners zijn onooglijke bundeltjes spieren. Ik dacht altijd dat Indurain (''die lange'') imposant was. Tot ik eens naast hem stond.

In het algemeen zijn sporters mooier als je ze fotografeert in hun eigen domein. Wielrenners dus alleen op de fiets fotograferen. Niet ernaast staand. In rennersbroek. Niet dat wit tonen.
Horsie is back 09 juli 2018 14:25
Van de ongeveer 40,000 genen (ik noem maar een getal, maar ver zit ik er niet eens af), die invloed kunnen hebben op dat wat men uithoudingsvermogen noemt, is lelijkheid uiteraard een absolute vereiste om aan de top te geraken. Lelijkheid als die van de nachtelijke witte raven van deze prik is zelfs onontbeerlijk.

Beauty lies in the eyes of the beholder klinkt al veel beter dan schoonheid ligt in de ogen van de toeschouwer.

Overal kun je wel oorzaken achter vermoeden. Hoeveel fotomodellen zullen als eerste denken, laat ik maar wielrenster worden?
Maar als je naar wielrensters kijkt dan heb ik nooit het idee, dat sommigen van hen geen fotomodel zouden kunnen worden of zelfs zijn.

BTW, zou je nog wel een goede prikker kunnen zijn als je ectomorph, mesomorph of zelfs endomorph ben? Allemaal tegelijk kan immers niet.

De voetbalsters van Oranje bleken toch ook allemaal manwijven te zijn. De natuur levert nu eenmaal niet zoals een Maserati fabriek identieke modellen af.
Dat de schaatsvrouwen ook best aantrekkelijk zijn en dan niet specifiek hatchback ligt natuurlijk ook aan de symmetrie van het schaatsen, L-R-L-R-L-R.

De atletiek is natuurlijk de moeder aller sporten, ook al schudt Luijt al weer, niet hem weer, om vrouwen op hun schoonheid te bewonderen.
Op de loopnummers is het bijna altijd prijs. Waarom wachten zovele insiders in de komende jaren op de volledige ontplooiing van Sydney's magie?
Het meisje, nou ja, die alle horden lijkt te zullen gaan nemen om de beste atlete der Gegenwart te worden.

Natuurlijk is hier weer geen touw aan vast te knopen, alhoewel vrouwen met knotsen, springtouw ook weten te boeien, om niet de beamers te vergeten.

Sluit af met Thiam.

Mijn vader zaliger zou gezegd hebben: "Gut, met zulke lange benen kan ik het ook".

Disclaimer:
Sommigen vinden, dat Horsie weer eens out of tune zingt. Simon schijnt, nietwaar Cecchini Out of the Rabbit Hole? nu pas zuiver te gaan zingen, zonder die Art.
Nee hoor, heb altijd al gevonden, dat mannen weliswaar Maggi in de soep kunnen doen, maar dat aan het eind van de dag alleen kinderen en vrouwen aanspraak kunnen maken op het predikaat magie.
Curzio 09 juli 2018 20:04
We hebben maar iets van 30.000 genen in totaal he.

En met een aantal Hollandse voetbalsters is weinig mis (oke, achterin lopen een paar koeien rond).
Massimo 09 juli 2018 21:07
Zeer waarschijnlijk dacht Indurain toen: "ben ik net van die ene Pedro af, komt er weer een Andere"
Horsie is back 09 juli 2018 21:45
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> We hebben maar iets van 30.000 genen in totaal
> he.
>
> En met een aantal Hollandse voetbalsters is weinig
> mis (oke, achterin lopen een paar koeien rond).


Het is altijd gevaarlijk zonder check uitspraken te doen op een gebied, waarin je absoluut niet thuis bent.
Het aantal genen dat daadwerkelijk in verband gebracht wordt met sport prestatie is inderdaad nog geen procent van het door mij genoemde getal.
Dat doet verder niets af aan hetgeen ik wilde uitdrukken, maar lelijk staat zo'n getal natuurlijk wel.

De bovenmeester als gastdocent (waar is ie trouwens):"Stadskindertjes, vandaag leren we een aantal dieren van het buitenleven nader kennen"
Ook jij, Curzio op de achterste rij: "Opletten".
Andere Peter 09 juli 2018 22:11
We hebben maar iets van 30.000 genen in totaal he.

In België hebben ze er meer. Dat heb ik hier ooit van Soos geleerd.
Eindhovuh 10 juli 2018 13:20
Die vind ik leuk.
Wel benieuwd waar een mogelijk gesprek tussen beiden over zou zijn gegaan....
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen