Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

TdF op NOS

Gepost door Enrico Sarto 
Enrico Sarto 09 juli 2018 09:53
Afgelopen zaterdag was de etappe vroeg begonnen, om op tijd binnen te zijn voor het WK voetbal.
De NOS brak om 15.28 uur de uitzending op NPO1 af en vervolgde die op NPO2. Finish was 7 minuten later.
Wat was er dan voor breaking news op NPO1? Eerst een reclameblok (dat maar ter nauwernood af was op het moment dat Gaviria de finishlijn passeerde) en vervolgens een half uur voorbeschouwing op de wedstrijd Engeland-Zweden. Alsof dat niet even kon wachten.

Een betere keuze was geweest om eerst de finish af te wachten en vervolgens voor interviews, etc. over te schakelen naar NPO2. Of -zoals België - al veel eerder over te schakelen naar NPO2.
Maar gelukkig nog altijd beter dan 'Home of Cycling' Eurosport, dat Wimbledon uitzond, overigens.

PS
De Avondetappe verbaast me ook. Dione met twee (!) wisselende sidekicks en één gast. De sidekicks zijn dezelfde carrousel als andere jaren. Gisteravond had het weinig gescheeld of ze gingen zelfs dezelfde discussie als vorig jaar over de diskwalificatie van Sagan...
En dan verwacht je dat die ene gast meer aan bod komt (omdat er dan een beetje variatie komt in de dagelijkse uitzending), maar ook dat was niet het geval.
Helaas nog geen Vive le Velo, ook dankzij voetbal.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/07/2018 09:54 door Enrico Sarto.
Carlos Danger 09 juli 2018 10:00
Villa Sporza met Eddy Planckaert.
Tjappie2 09 juli 2018 10:02
Enrico Sarto Schreef:
-------------------------------------------------------
.
>
> PS
> De Avondetappe verbaast me ook. Dione met twee (!)
> wisselende sidekicks en één gast. De sidekicks
> zijn dezelfde carrousel als andere jaren.
> Gisteravond had het weinig gescheeld of ze gingen
> zelfs dezelfde discussie als vorig jaar over de
> diskwalificatie van Sagan...
> En dan verwacht je dat die ene gast meer aan bod
> komt (omdat er dan een beetje variatie komt in de
> dagelijkse uitzending), maar ook dat was niet het
> geval.

Juist die kabbelende onveranderlijkheid is de kracht van De Avondetappe. Het gaat niet om de gasten, die moeten juist voorspelbaar zijn. Het gaat om het decor. Een decor waarin Dione de koningin is waarbij je tijdens het kijken mijmerend/kwijlend een glas wijn kunt drinken zonder ruzie met je vriendin/vrouw te krijgen.

Dat De Avondetappe ruim 870.000 kijkers had t.o.v. 650.000 voor de etappe zelf zegt genoeg. De Avondetappe is gewoon de geruststellende verzekering dat het zomer is, dat alles goed zal komen en dat geluk nog bestaat.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/07/2018 10:04 door Tjappie2.
Enrico Sarto 09 juli 2018 10:06
Carlos Danger Schreef:
-------------------------------------------------------
> Villa Sporza met Eddy Planckaert.


Nog niet gezien.
Ik ging er eigenlijk vanuit dat daar ook voetbal in zit en dat je dus maar moet afwachten of, wanneer en hoeveel wielrennen er in komt.
Sub Culture 09 juli 2018 10:09
Op Sporza ook hetzelfde meen ik.
Dat constante geschakel van één naar canvas en weer terug.

Het wordt tijd dat dat kut WK voorbij is.
Enrico Sarto 09 juli 2018 10:10
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------

> Juist die kabbelende onveranderlijkheid is de
> kracht van De Avondetappe. Het gaat niet om de
> gasten, die moeten juist voorspelbaar zijn. Het
> gaat om het decor. Een decor waarin Dione de
> koningin is waarbij je tijdens het kijken
> mijmerend/kwijlend een glas wijn kunt drinken
> zonder ruzie met je vriendin/vrouw te krijgen.
>
> Dat De Avondetappe ruim 870.000 kijkers had t.o.v.
> 650.000 voor de etappe zelf zegt genoeg. De
> Avondetappe is gewoon de geruststellende
> verzekering dat het zomer is, dat alles goed zal
> komen en dat geluk nog bestaat.


Toch gaat mijn voorkeur uit naar het format van voorheen, met één sidekick (die na een week wisselde) en twee gasten.
En overigens is dat ook de mening van mijn vrouw (die 's middags niet kijkt naar de live-uitzending, maar wél naar de Avondetappe). Ze vroeg nog net "Wanneer begint Karl weer?"winking smiley
Inigo 09 juli 2018 10:16
Of dat een groot deel van het kijkpubliek gewoon hersendood is gemaakt door een overdosis waardeloze programma's
Slimmerd 09 juli 2018 10:20
Dat is ook zo, ze combineren nu beide nog.
Tjappie2 09 juli 2018 10:22
Enrico Sarto Schreef:
-------------------------------------------------------
> En overigens is dat ook de mening van mijn vrouw
> (die 's middags niet kijkt naar de
> live-uitzending, maar wél naar de Avondetappe).
> Ze vroeg nog net "Wanneer begint Karl weer?"winking smiley

Karl is dan ook een waanzinnige hunk winking smiley
Koppi 09 juli 2018 10:29
Misschien is het binnen een paar jaar gedaan met al die sport op de publieke netten, dan ben je meteen van dit soort problemen verlost.
Ik doe niet veel aan sport, maar een keer extra naar de afstandsbediening grijpen lukt nog prima.
Horsie is back 09 juli 2018 12:17
En dan niet te vergeten het voorlezen uit zijn Tour dagboek door Jan Janssen. Man, man, wat was die man de tijd ver vooruit. In 1968 wist ie la, dat ie anno 2018 (halve eeuw later) de epiloog in de Avondetappe mocht doen voor meer dan 17 miljoen mensen al dan niet al gelegen op één oor.
Carlos Danger 09 juli 2018 13:00
Twee oren. "Mag ik dat zeggen?"
bakfiets 10 juli 2018 09:03
Radio tour de France dat is ook NOS blijt top, gert van ´t hof vond ik al een topper bij rijnmond. robert meder is ook echt een fijne presentator. Die verhaaltjes van jan janssen blijven mooi. gio lippens en sebastian timmerman echt goed. fijne radio echt genieten.
Carlos Danger 10 juli 2018 21:14
Vive Umtiti! Vive le Vélo!
Horsie is back 10 juli 2018 23:07
Morgen de broer van Kuiper, José in de Avondetappe.
El Chaba 11 juli 2018 07:34
Je bent op je wenken bediend, het is voorbij nu..
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen