Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

1e Rustdag Tour de France 2018 , tijd voor een smileys with beer

Gepost door ton duk 
ton duk 16 juli 2018 07:42
2 (hele) mooie sprintoverwinningen voor Groenewegen
Porte al (weer ) naar huis...
En verder zo ongeveer alle kanshebbers op winst en top 10 nog op een (grote)zakdoek

en wat is uwes opgevallen ?
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/07/2018 08:24 door ton duk.
merijntje mortirolo 16 juli 2018 08:01
-
Wat ben je toch een verschrikkelijke peuter.
ton duk 16 juli 2018 08:23
tja, dan passen we mijn topictitel maar weer 's aan...
gr
Adje Wijnands 16 juli 2018 08:33
Dat het toch wel jammer is dat de wind de hele week of vanuit het noorden kwam
óf afwezig was. Ik ben geen Pelleboer maar dat gebeurt toch niet zo vaak.
Met de bekende zakdoek als gevolg ondanks wat malheur hier en daar.
Ik vond Kruijswijk gisteren zeer attent en Dumoulin zeer sterk maar dinsdag weten we meer.
En in mijn pleidooi voor het Nederlands als voertaal zou ik ook een pijl op dhr. Duk
moeten richten maar omdat een voorvader van mij Ereburger van zijn stad is
zie ik dat maar door de vingers.
lodjan 16 juli 2018 09:02
Volgens mij bedoelt ie die spatie voor de komma.
merijntje mortirolo 16 juli 2018 09:08
-
Adje misschien. Ik bedoel die smiley in de topictitel: fucking irritant. Maar goed, dat doettie bewust. Trolls will be trolls.
El Chaba 16 juli 2018 09:56
Eindhovuh 16 juli 2018 09:59
Een verwachte ietwat saaie eerste week met hier en daar wat tumult, met name door valpartijen en lekke banden.
Groenewegen maakte het voor de chauvinistische wielerfan(zoals ik), leuk. Al blijf ik sprinten minder boeiend vinden dan de andere disciplines.
Wel heel knap, weer een stap gemaakt.

Gisteren vond ik één van de mooiste etappes in tijden, iedere minuut wisselingen, spanning etc. Dat is helaas vaak anders. Uiteindelijk weinig echte verschillen en dat is prima.
Volgens mij valt er nog heel weinig te zeggen over de verhouding, morgen weten we meer. Maar zowel Froome, de Movistar ploeg en Dumoulin lijken goed en scherp de eerste week doorgekomen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/07/2018 09:59 door Eindhovuh.
ton duk 16 juli 2018 10:08
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> .
> Volgens mij valt er nog heel weinig te zeggen over
> de verhouding, morgen weten we meer. Maar zowel
> Froome, de Movistar ploeg en Dumoulin lijken goed
> en scherp de eerste week doorgekomen.

welk rijtje ik dan aanvul met Mollema,Kruijswijk en Roglic
gr
Luijt 16 juli 2018 10:24
Mij valt nu vooral de icoon op die ik weer achter de titel van dit topic is geplaatst. Best irritant.

Verder viel mij op - en vooral ook tegen - dat de parcoursbouwers maar blijven vasthouden aan vaste patronen van heel veel sprinten in week 1. Meer afwisseling zou de ronde ten goede komen en hoogstwaarschijnlijk ook het aantal valpartijen doen verminderen.
Sjorsoll 16 juli 2018 10:34
Daar zat ik ook aan te denken. Als je begint met een tijdrit en een bergrit, dan zijn meteen de verhoudingen duidelijk en dan wordt dat dringen in de vlakke etappes waarschijnlijk wel wat minder.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/07/2018 10:34 door Sjorsoll.
Eindhovuh 16 juli 2018 10:53
Ja ok, maar die zie ik als minder grote favorieten voor de eindzege/podium. Dan zou je ook Bardet, Yates, Uran, etc etc etc kunnen noemen.
Eindhovuh 16 juli 2018 10:54
Dat vraag ik me oprecht af.
Er zijn in week 3 ook ploegen die voor plek 8 een hele achtervolging inzetten als de nr 12 in een kopgroep zit.
lodjan 16 juli 2018 11:04
dag 1: proloog 7 km
dag 2: bergetappe
dag 3: Ploegentijdrit 60 km
dag 4: kasseirit
dag 5: ardennenetappe
dag 6: kasseirit
dag 7: vlakke rit voor sprinters (hoewel die in de kasseiritten ook aan hun trekken gekomen (kunnen) zijn.
dag 8: bergetappe
dag 9 semi-berg / overgangsrit
rustdag

Zoiets? Dunt lekker uit in de eerste week.
Sjorsoll 16 juli 2018 11:09
Maar een achtervolging is iets anders dan met z'n allen van voren willen zitten. Er zijn gevoelsmatig doorgaans veel minder valpartijen aan het einde van de Tour (dit jaar viel het mee in de eerste week).
ton duk 16 juli 2018 11:10
eens maar ik bediende de chauvinistische wielerfan(zoals jij) op mijn wenken...
gr
Sjorsoll 16 juli 2018 11:13
Dit gaat nooit gebeuren, maar ik zou direct tekenen. Maar een tijdritje van 20 km en een bergetappe zorgt denk ik voor meer rust. Een renner, ik dacht Dumoulin, zei van de week in een interview ook: "Iedereen denkt nu nog dat 'ie wereldbenen heeft dit jaar, dus iedereen wil erbij zitten".

Ik denk dat direct een schifting maken een goed idee is.
merijntje mortirolo 16 juli 2018 11:19
-
Wonderschoon.
El Chaba 16 juli 2018 11:33
Gaat nooit gebeuren. De ASO heeft in haar kop gebeiteld dat de spanningsboog zolang mogelijk gerekt moet worden, dus de verschillen moeten het liefst pas in de derde week ontstaan.
predator 16 juli 2018 11:38
Verrassend is dat niemand van de (sub-)toppers slecht is. Alleen Bernal is wel klaar voor het klassement en Porte is naar huis.

Ik hoop dat vooral Movistar er nu vol in gaat en dat niet iedereen braaf achter Sky aan gaat zitten peddelen.
ton duk 16 juli 2018 11:42
predator Schreef:
-------------------------------------------------------
> Verrassend is dat niemand van de (sub-)toppers
> slecht is. Alleen Bernal is wel klaar voor het
> klassement en Porte is naar huis.
>

Ik tel nog een 20 renners voor de top 10...(en die staan nu allemaal in de top 24...best selectieve week geweest dus winking smiley
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/07/2018 11:43 door ton duk.
El Chaba 16 juli 2018 11:43
Ga er maar vanuit dat dat gaat gebeuren. Quintana is volgens mij in zijn beste vorm, sinds heel lang geleden..
veluweracer 16 juli 2018 12:00
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gaat nooit gebeuren. De ASO heeft in haar kop
> gebeiteld dat de spanningsboog zolang mogelijk
> gerekt moet worden, dus de verschillen moeten het
> liefst pas in de derde week ontstaan.

Dat vermoed ik ook. Puur uit commercieel oogpunt de volgers zolang mogelijk aan de wedstrijd binden. Een Froome met een voorsprong van 8 minuten begin 2de week jaagt een hoop kijkers weg.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/07/2018 12:01 door veluweracer.
Blueprint 16 juli 2018 12:15
Mij is opgevallen dat de oude sprintelite (Kittel, Cavendish, Greipel) kansloos is tegen jonge honden Gaviria en Groenewegen. Dat Sagan tot nu toe in elke etappe top-10 heeft gereden. Dat het met de grote valpartijen wel meevalt. Dat alle klassementsrenners nog vrij dicht bij elkaar staan. En dat de vroege vlucht steeds minder aantrekkelijk wordt voor ploegen.
Luijt 16 juli 2018 12:22
Ok, dan ga ik daar van uit.
rustdag 16 juli 2018 12:40
Optimisme over Tourvervolg Groenewegen


Dylan Groenewegen voelde zich maandagochtend ietwat beter dan gisteravond voordat hij ging slapen.


De sprinter van LottoNL-Jumbo, die inmiddels twee Touretappes heeft gewonnen, ging zondag hard onderuit en blesseerde zich aan zijn linkerknie. Na zijn val op de kasseien kon Groenewegen zijn weg vervolgen, al ging dat behoorlijk moeizaam. De Amsterdammer haalde de finish in Roubaix.

Groenewegen trainde vanochtend rustig op de rollerbank in het hotel in Annecy. Voor de zekerheid wordt er vanmiddag een scan gemaakt van zijn linkerknie om te kijken of er breukjes zijn.

De ploeg van Groenewegen is optimistisch dat hij de Tour de France dinsdag kan vervolgen.
Orakel 16 juli 2018 12:52
Je leest vaker dat sommigen denken dat er minder valpartijen zouden zijn als het klassement al een beetje in een plooi ligt, of als er gestart wordt met een tijdrit.
Volgens mij is bijltjesdag traditiegetrouw de eerste dag dat we de bergen in gaan. Morgen dus. Wat dat betreft is morgen (qua uitvallers én prestaties) een goede graadmeter.

Ik ben qua outsiders benieuwd naar Kruijswijk, Fuflsang en Thomas die best een goede indruk achter laten.
En benieuwd naar Uran en Barguil, die er wel bij zitten maar volgens mij (zie Mur Bretagne) hetbergop niet kunnen bijbenen.
En wie zal gaan voor de overwinning uit een vlucht? Fraile, Navarro en ook Vanendert maken een goede indruk.

P.s. dit was in 2017 de schade tijdens de eerste volwaardige bergetappe.

DNF GESINK Robert Team LottoNL-Jumbo -5:07:22
DNF MORI Manuele UAE Team Emirates ,,
DNF PORTE Richie BMC Racing Team ,,
DNF THOMAS Geraint Team Sky ,,
HD RENSHAW Mark Team Dimension Data ,,
HD KONOVALOVAS Ignatas FDJ ,,
HD GUARNIERI Jacopo FDJ ,,
HD DELAGE Mickaël FDJ ,,
HD DÉMARE Arnaud FDJ ,,
HD SAGAN Juraj BORA - hansgrohe ,,
HD TRENTIN Matteo Quick-Step Floors ,,
HD VAN EMDEN Jos Team LottoNL-Jumbo ,,
Vlaflip76 16 juli 2018 12:53
Volgend jaar misschien?

1e etappe lang rondje om Brussel met de Muur/Bosberg (wel aan het begin)
2e etappe TTT 28km
3e etappe naar de Ardennen?
Surplace op souplesse 16 juli 2018 13:20
Niet zozeer vanwege het gedrang en de veronderstelde valpartijen - wat grotendeels is weg genomen door het slinken van de ploegen - maar om twee andere redenen zou een veel variabeler eerste Tourweek wenselijk zijn:

- De zogenaamde spanningsboog: de organisatie zal vanzelf ontdekken dat als klassementsrenners de eerste week al op appel vereist zijn, het lastiger voor ze is drie weken goed te blijven met verrassender wendingen in de rest van de Tour tot gevolg. Bovendien spreken kasseien- en flinke heuvelritten vaak andere renners aan dan de pure klimmers - al leverde het dit jaar weinig verschil op
- Als men veel minder pure sprintetappes gaat uittekenen zal dat (op termijn) ook minder sprinters tot gevolg hebben. Minder sprinters is minder controle en dat zal de vlakke etappes als geheel weer beter te hachelen maken. En zeker niet beginnen met een vlakke openingsetappe want dan denken er 20 snelle mannen dat ze kans maken op het eerste geel en boeken een ticket in de ploeg.

Moet de Tour wellicht wel eens een departement wat langer overslaan (alsof ze het merken) en de overweging gaan maken wat commercieel interessanter is: blijven kiezen voor de korte termijn van start- en finishgelden of langere termijn van aantrekkelijke koers en grotere TV-gelden.
Eindhovuh 16 juli 2018 13:21
Nee ik bedoel dat ook ploegen die kansloos zijn voor een podiumplaats gewoon lekker mee gaan wringen voorin. Stel je voor dat hun nr8 3 plekken zakt door een valpartij of waaier......
Horsie is back 16 juli 2018 13:47
Zou de spanningsboog van de @Surplace op souplesse 32 minuten en 20 seconden kunnen duren?
Andere Peter 16 juli 2018 14:11
Gaat nooit gebeuren. En dat is maar goed ook. (Proloog natuurlijk wel, die komt er volgend jaar weer).

Je loopt namelijk het risico dat op dag 3/4 het klassement gemaakt is. Froome heeft 2 minuten op de rest. Thomas de naaste achtervolger. Slaap lekker. Dat is veel meer killing voor kijkcijfers en spanningsboog.

Wat je in al die ronden ziet, maar in de Tour het meeste is het onderstaande. En dat heeft alles met de maakbaarheid van het klassement te maken. Voorkomen dat er in het begin definitieve gaten ontstaan. (En jij zoekt daar juist naar). Dat geldt overigens voor meerdere klassementen.

- Definitieve beslissingen tav het klassement in de laatste 3-4 dagen
- Zware slotweek
- In de eerste week vooral iedereen erbij houden
- In de eerste week daarom geen grote beslissingen, maar kleine indicaties van wie er goed is en wie niet. Zodat een verschil van 15 sec door media wordt uitvergroot. Kasseienrit, PTR, proloog, 1 à 2 aankomsten als in Bretagne of Mende, geaccidenteerd terrein (dat was etappe 5, misschien onvoldoende) als in Ardennen of Vogezen of Jura. Waaierterrein opzoeken (dit jaar ook gedaan maar mislukt door de windrichting)

Overigens: slimmer worden en meer variëren kan altijd. De laatste 5-7 jaar zie je dat ASO zich hierin ook ontwikkelt. Een scherprechtertje extra had wel gemogen.

De eerste vereiste van een parcours in de eerste Tourweek is voor ASO dat er zo min mogelijk definitieve beslissingen vallen. Alsjeblieft niet Nibali of Quintana op 3 minuten van Froome. Juist dat uitdunnen willen ze voorkomen. We gaan er in NL echt niet méér voor zitten als Kruijswijk en Mollema na een week op 8 en 10 minuten staan. Zo ook Majka/Polen, Porte/Australië, etc.

Dat is ook al heel lang zo. Het is de Tour. Die aanloop hoort erbij. Dit is het terrein, dit is de stijl. Opbouwen van kleine beslissinkjes naar steeds grotere. Ik vind het te vergelijken met klagen dat de basket in basketball te klein is. Of maak bij voetbal het doel 9 meter ipv 7,15m. Heus, er is geen zak aan als je na 7 dagen weet wie de eerste 3 zullen zijn. De koers zou erdoor ook alleen maar nóg gecontroleerder worden. Mollema en Fuglsang zetten gewoon hun ploegen op kop omdat Pauwels in de kopgroep hun 7e/8e plek bedreigt.

(Nog even los van standaardtegenwerpingen tav landschap en commercieel belang).
Heisenberg 16 juli 2018 15:03
Vuillermoz stapt af. AG2R heeft tot nu toe een ellendige Tour. De voorbereiding was ook al niet ideaal.
Heisenberg 16 juli 2018 15:05
Blueprint 16 juli 2018 15:21
Wanty weer lekker aan het sprokkelen met de dagploegenklassementen?
Massimo 16 juli 2018 15:40
En het lezen gaat ook al moeilijk bij je (zo heb ik helaas mogen ervaren de afgelopen twee jaar). Word je een dagje ouder?
Slimmerd 16 juli 2018 15:47
Groenewegen gaat het dan nog proberen met zijn gekneusde knie.

Bernal twijfel, vermoedelijk één of meerdere vingers gebroken nadat hij gisteren na een lekke band op de auto reed van BMC



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/07/2018 17:15 door Slimmerd.
Eddy Veen 16 juli 2018 16:12
Dat renners aan hun vingers ruiken, vind ik bedenkelijkwinking smiley
Eddy Veen 16 juli 2018 16:14
Zoiets verdienen Messi en Ronaldo ook elk in een week.
Tjappie2 16 juli 2018 16:16
Sinds Joachim Löw geloven sporters dat het tot succes leidt.
Luijt 16 juli 2018 16:19
De meeste prikkers begrijpen denk ik wel waarom de tour, veel meer dan andere de andere grote ronden overigens, zo is opgebouwd. Maar dank voor de uitleg in ieder geval.

Dat iets al jarenlang op dezelfde manier gebeurt, betekent uiteraard niet dat het zo goed is en/of zo moet blijven.

Meer afwisseling is heel goed te regelen. Op dag twee het middengebergte (bijv. Vogezen) in betekent niet dat het klassement meteen voor de hele tour in de plooi is gevallen. Meer aankomsten zoals op die muur in Bretagne zou ook kunnen, in ieder departement van Frankrijk overigens (voordat dat onterechte argument weer in de strijd wordt gegooid).
Heisenberg 16 juli 2018 16:20
Dimension Data dan toch wel de loser van de eerste week. Voor de anderen onderin begint de Tour nu pas (met Yates, Fuglsang en Uran).
Curzio 16 juli 2018 18:34
De beste samenvatting inderdaad.
Carlos Danger 16 juli 2018 18:50
Lawson Craddock staat op bovenaan met $ 94.000
Prikdude 16 juli 2018 19:52
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/07/2018 19:53 door Prikdude.
Horsie is back 16 juli 2018 20:01
Prikdude Schreef:
-------------------------------------------------------
> .

Die van Prikdude is zoals bekend 3599 seconden.
Surplace op souplesse 16 juli 2018 20:31
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Je loopt namelijk het risico dat op dag 3/4 het
> klassement gemaakt is. Froome heeft 2 minuten op
> de rest. Thomas de naaste achtervolger. Slaap
> lekker. Dat is veel meer killing voor kijkcijfers
> en spanningsboog.


Dit zijn etappes die heel andere renners liggen dan Froome. Zie bijvoorbeeld Mur de Bretagne, waar Froome in moet leveren. Zoals dat ook al te zien was in de Giro. Froome kan het wel, maar zou dan drie weken goed moeten zijn en dat wordt lastig. Met de huidige Tourparcoursen gaat dat van een leien dakje en kan hij zich focussen op slechts anderhalf tot twee weken super zijn. Z'n ploeg knapt het in de eerste (tot anderhalve) week op. Vanaf het moment dat Froome (of een dergelijke renner) vervolgens geel pakt is de Tour meestal klaar. Jij doet het nu voorkomen alsof iedereen dolgelukkig naar de eerste Tourweek kijkt omdat men zich 2% beter in kan beelden dat deze Tour niet net zoals de vorige gaat verlopen?

> Wat je in al die ronden ziet, maar in de Tour het
> meeste is het onderstaande. En dat heeft alles met
> de maakbaarheid van het klassement te maken.
> Voorkomen dat er in het begin definitieve gaten
> ontstaan. (En jij zoekt daar juist naar). Dat
> geldt overigens voor meerdere klassementen.
>
> - Definitieve beslissingen tav het klassement in
> de laatste 3-4 dagen


Gebeurt in de Tour zelden of nooit. Wat betreft de winnaar vooral niet, de positie waar het grote publiek echt begeistert naar kijkt. Die 2/3 landjes die nog van podiumplekje verwisselen vermaakt microdelen van het denkbare publiek. In de Giro gebeurde het overigens de afgelopen 3 jaar op rij (2016: Kruijswijk - Chaves - Nibali, 2017: Dumoulin - Quintana - Dumoulin, 2018: Yates - [(Dumoulin virtueel)] - Froome).

> - In de eerste week vooral iedereen erbij houden

Is ze altijd goed gelukt zeg (meestal 1/3 van de favorieten al naar huis of op grote achterstand) maar die problemen als gezegd deels opgelost door de renner minder per team. Een ingreep van de UCI, niet de ASO.

Wat de Tour nodig heeft om echt te beklijven (dus ook voor de mensen die niet al sowieso kijken of sterker: de krankzinnige verveling nog romantisch of drogredenerend goed lullen) is gewoon meer variatie doorheen de hele drie weken. Natuurlijk mag je met het echt zware hooggebergte best even wachten, maar je speelt van die robots (rondeheersers) als Froome er alleen maar mee in de kaart als je hem z'n vormpiek laat begrenzen en hem bovendien met verder weinig etappes opzadelt die hem niet of minder liggen. En voor de zekerheid hak je dan nog een radertje uit de wattplatoons om er zekerder van te zijn dat de concurrentie de variatie ook benut.

Wat is er trouwens mis met het eens een jaar te proberen? De verveling is real en de klachtenregen onophoudelijk. Het is echt niet alsof ze opeens een sprankelend concept omgooien. Maargoed, dat ze er niet alles van begrepen hebben is alleen al merkbaar aan die geweldige laatste etappe jaarlijks over de Champs-Élysées: de zorgvuldig uitgekiende, ultieme apotheose van de perfecte spanningsboog, nietwaar?
El Chaba 16 juli 2018 20:41
Ook opvallend, de vier grote wielerlanden Frankrijk, Italië, Spanje en België zitten nog zonder etappezege..
Surplace op souplesse 16 juli 2018 20:47
De vier oude grote wielerlanden...

Van de vier huidige, grote wielerlanden (Slowakije, Nederland, Colombia en Groot-Brittannië) hebben er al 3 een ritzege. Voor het eerst sinds 2014 dat Groot-Brittannië nog geen ritzege had tijdens de eerste rustdag. De Tour die door Nibali werd gewonnen.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/07/2018 20:49 door Surplace op souplesse.
Sjorsoll 16 juli 2018 20:47
thumbs up Zinnig

Surplace op souplesse Schreef:
------------------------------------------------------

> Wat de Tour nodig heeft om echt te beklijven (dus
> ook voor de mensen die niet al sowieso kijken of
> sterker: de krankzinnige verveling nog romantisch
> of drogredenerend goed lullen) is gewoon meer
> variatie doorheen de hele drie weken.

' Het is traditie' heb ik altijd een bizar argument gevonden. Ik proef dat sausje hier soms ook.

Ik vind een reeks vlakke etappes niet romantisch en bij de Tour horen, ik vind ze tering saai. Maar als je dat vindt dan krijg je ook te horen dat je met de kudde meeloopt, maar waarom zou die kudde nou zo groot zijn?

Het is trouwens wel eens erger geweest. Dit jaar is het voor de Tour z'n doen goed te behappen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/07/2018 20:49 door Sjorsoll.
Horsie is back 16 juli 2018 20:51
Over onderstaande zin moet Horsie nog heel lang nadenken.
En voor de zekerheid hak je dan nog een radertje uit de wattplatoons om er zekerder van te zijn dat de concurrentie de variatie ook benut.
Carlos Danger 16 juli 2018 23:06
De sympathieke Michel Wuyts blikt met veel empathie terug op de eerste Tour-week en
de verrichtingen en het (nood) lot van zijn Vlaamse wielerzonen.



[sporza.be]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/07/2018 23:13 door Carlos Danger.
Andere Peter 17 juli 2018 04:15
Ik heb traditie niet als argument gebruikt om alles bij het oude te laten. Ik heb het gebruikt als aanleiding om mij te verwonderen over de verwondering en ergernis bij sommigen.
Luijt 17 juli 2018 09:05
"Gaat nooit gebeuren en dat is maar goed ook".


Gebeurt gelukkig wel al, bijvoorbeeld in de Giro.
Luijt 17 juli 2018 09:07
Dat is toeval. Voor wat betreft de Belgen ook gevolg van dom koersen.
Heisenberg 17 juli 2018 10:03
Niet helemaal toeval, want de beste sprinters komen al jaren uit Engeland (Cavendish), Duitsland (Kittel, Greipel) en Slowakije (Sagan). De grootste talenten komen nu uit Nederland (Groenewegen) en Colombia (Gaviria).

België en Spanje hebben geen topsprinter, Italië heeft er wel één maar die won veel in de Giro en Frankrijk heeft wel rappe mannen, maar niet zo rap als de wereldtop.

Nu het parcours selectiever wordt, zal het wel goed komen met deze vier landen. Ik gok op ritzeges voor Valverde, Nibali, Alaphillipe en De Gendt.
Sjorsoll 17 juli 2018 10:22
Ik heb het dan ook niet over jou winking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen