Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

La Course by Le Tour de France 2018

Gepost door rustdag 
rustdag 16 juli 2018 20:27
Annecy - Le Grand-Bornand 112.5km















De 5e editie van La Course wordt op dinsdag 17 juli verreden. Na driemaal een aankomst op de Champs-Elysées in Parijs en eenmaal een gecombineerde bergrit op de Izoard en een achtervolging in Marseille, is de race in 2018 een eendagswedstrijd. In 112,5 kilometer rijden de vrouwen van Duingt naar Le Grand-Bornand. Onderweg ronden ze de Col de la Romme en de Col de la Colombière en na een afdaling van 13 kilometer eindigt de race met een vals plat van 1,5 kilometer.



Annemiek van Vleuten is titelhouder. Afgelopen editie was ze met afstand de beste op de Izoard, waarna ze haar voorsprong vergrootte tijdens de achtervolging in Marseille. Elizabeth Deignan werd tweede en Elisa Longo Borghini derde.


La Course 2018 begint om 09:20 en de finish wordt rond 12:50 verwacht











Vorige winnaars

2017 | VAN VLEUTEN Annemiek
2016 | HOSKING Chloe
2015 | VAN DER BREGGEN Anna
2014 | VOS Marianne

Startlijst: [www.lacoursebyletourdefrance.com]

TV: 10:35 Sporza


Lekker daggie koers



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/07/2018 21:38 door rustdag.
lodjan 16 juli 2018 21:25
Thanks!

Wie won in '16?
Brieske 16 juli 2018 21:45
Haha Vrouwenwielrennen Haha!
Sub Culture 16 juli 2018 22:44
Ik vind dat er de laatste tijd te veel aandacht is voor het vrouwenwielrennen.
Carlos Danger 16 juli 2018 22:55
Zij hebben er wel trek in.

[sporza.be]
Cecchini 16 juli 2018 22:58
Nederland#zegetrein moe misschien.
Sub Culture 16 juli 2018 23:12
Ja, ik heb het daar zeer moeilijk mee dat de noorderburen de vrouwelijke tak van de wielersport compleet domineren.
Als wielerliefhebber kan ik daar allerminst bewondering of respect voor opbrengen.
Mijn strikt nationalistische kijk op de wielersport die louter ingesteld staat op gejubel voor Belgische prestaties, verbiedt mij dat.

Mss moet ik mijn zwart-geel-rode bril af en toe eens afzetten en mijn appreciatie voor andere -niet Belgische- wielerprestaties wat meer laten gelden.

En nu we toch bezig zijn, kan iemand mij een relativeringscursus aanraden of heeft iemand tips omtrent omgaan met frustraties want die berichten op het prikbord van Cecchini hakken er elke keer zo hard in.
Horsie is back 16 juli 2018 23:29
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik vind dat er de laatste tijd te veel aandacht is
> voor het vrouwenwielrennen.

Sub, je bent verslaafd aan deze prik.
Als je hier maar af en toe zou komen, zou je niet weten dat hier maar ooit iets over het vrouwen wielrennen te lezen is.
Kijk, ik ben verslaafd en schrijf graag over the opposite sex in het wielrennen.
Cecchini 16 juli 2018 23:31
Ja die tip heb ik, probeer namelijk eens wat origineler te zijn. Ik mis Wim de Crane tegenwoordig wel heel erg. Ton Duk kun je misschien ook raadplegen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/07/2018 23:31 door Cecchini.
Sub Culture 16 juli 2018 23:33
Ik verwees niet naar het prikbord toen ik het over te veel aandacht had.
Horsie is back 16 juli 2018 23:41
Brieske Schreef:
-------------------------------------------------------
> Haha Vrouwenwielrennen Haha!

Dit moet Horsie afkeuren. Een onderzoek heeft namelijk uitgewezen, dat paarden, die veel briesen veel gelukkiger zijn dan hun soortgenoten, die dat niet of veel minder doen. Horsie is zoals altijd serieus. Voor straf, penitentie zo je wilt, voor deze impertinente post, Brieske, moet je een kwartier lang niezen. Gesundheit.
Horsie is back 16 juli 2018 23:49
Overigens was mijn eerste gedachte wel.
Zonder de fabelexercities van Annemieke van Vleuten in de Giro Rosa zou La Course mij meer geboeid hebben.
De Roemeen becijferde dat de klim naar de Monte Zoncolan (dat zal zelfs Brieske doen briesen, ik bedoel boeien) door Annemieke virtueel in de top-40 van de Giro klim dit jaar voor mannen deed belanden en qua prestatie in de top-200 aller tijden (mannen en vrouwen). In de 15 km tijdrit die in de Giro Rosa vooraf ging excelleerde van Vleuten op haar tijdritfiets nog sterker.
Clavan 17 juli 2018 08:02
Ik word altijd heel erg berig van vrouwen in lycra pakjes. Maar ja, ik ben dan ook een viespeuk.
rustdag 17 juli 2018 10:49
Horsie is back 17 juli 2018 11:56
De man die ooit vernietigend door haar werd verslagen spreekt nu nog met respect over haar.
Dijkstra is heel wat realistischer.
rustdag 17 juli 2018 12:01
Brand durft wel. Nice



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/07/2018 12:01 door rustdag.
rustdag 17 juli 2018 12:06
Ludwig loopt alleen maar uit.
rustdag 17 juli 2018 12:11
van der Breggen geeft nu gas. en het loopt nu snel terug.
rustdag 17 juli 2018 12:21
Ludwig is er bijna aan. zal gaan tussen van der Breggen , van Vleuten en Moolman
rustdag 17 juli 2018 12:25
Moolman moet nu lossen bij de twee. van der Breggen duidelijk de sterkste van Vleuten heeft het ook lastig. Bijna boven en dan nog een afdaling
rustdag 17 juli 2018 12:35
van der Breggen is op weg naar de winst.
rustdag 17 juli 2018 12:41
Mooi gevecht tussen beide dames
rustdag 17 juli 2018 12:41
vol naar de streep
predator 17 juli 2018 12:44
Tering wat een finale!
rustdag 17 juli 2018 12:44
Wowww van Vleuten komt de laatste meters toch nog terug en pakt La Course.
predator 17 juli 2018 12:44
Respect. Diepe buiging voor beiden.
predator 17 juli 2018 12:45
Pure reclame dit
Horsie is back 17 juli 2018 12:45
Running on empty. De TDF voor mannen kan op slot. Dit wordt qua suspense niet meer overtroffen.
rustdag 17 juli 2018 12:45
Echt wel, dit was echt genieten
Inigo 17 juli 2018 12:46
Wat een koers! Prachtig. Genoten.
Kan er geen vrouwentour georganiseerd worden met heuvel/bergritten terwijl mannen vlakke ritten hebben en vice versa...?
rustdag 17 juli 2018 12:58
Uitslag La Course 2018
1. Annemiek van Vleuten (Ned)
2. Anna van der Breggen (Ned) + 0.01
3. Ashleigh Moolman (ZAf) + 1.22
4. Cecile Uttrup Ludwig (Den) + 1.58
5. Megan Guarnier (VS) + 2.19
6. Katarzyna Niewiadoma (Pol) z.t.
7. Katrine Halle (VS) + 2.22
8. Amanda Spratt (VS) z.t.
9. Eider Merino (Spa) + 2.24
10. Erica Magnaldi (Ita) z.t.
Horsie is back 17 juli 2018 13:00
It ain't over until the thin lady has sung.
ton duk 17 juli 2018 13:50
#HOL-zegetrein
Cyclad58 17 juli 2018 19:31
Prachtig. Vrouwenwielrennen heeft de toekomst.
Eddy Veen 17 juli 2018 19:35
Ik heb zoiets moois al eens gezien in etappe 9 van de Vuelta 2015: Froome = van der Breggen en Dumoulin = van Vleuten
Cecchini 17 juli 2018 19:45
Wat moet van Vleuten na die zware val in Rio nog meer bewijzen om sportvrouw van het jaar te worden ? Vorig jaar werd een matige 200 meter van Schippers, die nog net voldoende was voor een kampioenschap omdat al haar concurrenten af hadden gezegd, nog verkozen boven het wereldkampioenschap van van Vleuten, wat zeg ik, die werd niet eens genomineerd. Zo'n doorzettingsvermogen met dergelijke fantastische resultaten mag wel eens extra beloond worden.
Eddy Veen 17 juli 2018 19:54
Helemaal mee eens en ik gun haar ook een leuke vriend,
Cyclad58 17 juli 2018 19:55
Volledig met je eens! Al zal het wel weer niet zo zijn in de concurrentie met een paar gouden medaille winnaressen bij de Winterspelen.
Eindhovuh 17 juli 2018 20:05
De overwinning van Schippers in een veel mondialere sport bagatelliseren is nergens voor nodig.
Cecchini 17 juli 2018 20:21
Allereerst de loopsters met 3 beste seizoenstijden hadden na hun medailles op de 100 meter afgezegd, en ach zo mondiaal is het ook weer niet. Jamaica, USA, GB, wat Caribische eilandjes en een Oost Afrikaans land, en dan heb je het ook wel gehad op de sprint. En bij de langere afstanden heb je het met Kenia en Ethiopie gehad en wat genaturaliseerde athleten uit die landen (Sifan Hassan).
Eddy Veen 17 juli 2018 20:26
Hardlopen is wel een mondiale sport, maar sinds Zatopek, Cierpinski en Nijboer komen de witte mensen er niet meer aan te paswinking smiley
Horsie is back 17 juli 2018 20:30
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hardlopen is wel een mondiale sport, maar sinds
> Zatopek, Cierpinski en Nijboer komen de witte
> mensen er niet meer aan te paswinking smiley

Welke maat schoenen heb jij Eddy?
Eddy Veen 17 juli 2018 20:32
Suzanne Schulting en Esmee Visser zijn populair en dat helpt hen wel en Annemiek dus niet.
Eddy Veen 17 juli 2018 20:33
Eindhovuh 17 juli 2018 20:36
Alleen al in Nederland zijn +/- 69.000 vrouwen lid van de Atletiekunie. Van de KNWU minder dan 5000 vrouwen.
En dan is Nederland nog een "wielerland."
Cecchini 17 juli 2018 20:41
over mondiale sporten gesproken
Horsie is back 17 juli 2018 20:48
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------
> 43 1/2

Wereldberoemd werd Abebe Bikila in Rome 1960 met na afloop een gym demonstratie.
In het hooggebergte van Mexico City 1968 vierde Kipchoge Keino grote triomfen. Daarna begon geleidelijk de opmars van de Afrikaanse atletiek, maar pas tijdens de introductie van EPO en uiteraard ever since werd de hegenomie van de Afrikaanse atletiek goed zichtbaar.

Vandaag mijn verwijzing naar zevenmijls laarzen.
Horsie is back 17 juli 2018 20:56
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb zoiets moois al eens gezien in etappe 9 van
> de Vuelta 2015: Froome = van der Breggen en
> Dumoulin = van Vleuten

Goede vergelijking en uiteraard komt het regelmatig in sporten voor, dat de beslissing pas onverwacht in letterlijk de allerlaatste seconde of meter valt.
Maar zoiets als vandaag? Neuh.
Eddy Veen 17 juli 2018 21:26
Dat van Dumoulin was nog mooier. Het was één tegen een groep wereldklimmers, welk predicaat hij zelf toen nog niet had.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/07/2018 21:27 door Eddy Veen.
Sjorsoll 17 juli 2018 21:38
Shorttrack is niet mondiaal maar in sommige Aziatische landen heel populair.

Wij zijn met afstand de beste in vrouwenwielrennen, toch wel een graadmeter in hoeverre een sport wordt beleefd in een land. Ik denk niet dat vrouwenwielrennen tot de top 10 populaire sporten in ons land behoort. Dat Nederland dan toch zo domineert zegt wel iets over de mondialiteit van vrouwenwielrennen.

Desalniettemin: gefeliciteerd Annemiek smiling smiley Als ik iemand een gouden medaille in 2020 op de Spelen gun is zij het.
Horsie is back 17 juli 2018 22:05
Sjorsoll Schreef:
-------------------------------------------------------
Dat
> Nederland dan toch zo domineert zegt wel iets over
> de mondialiteit van vrouwenwielrennen.
>

Een 0 is geen 1 en een 1 is geen 0, maar suggereren, dat Nederland zo goed is omdat de anderen minder goed zijn is neither a here or there.
Nelis! 17 juli 2018 22:14
Het was een prachtige wedstrijd, de dames hebben reclame voor hun sport gemaakt. Dat werd later op de dag ook door de mannen in de kopgroep gedaan, maar daarachter was het ruk. In de Sky trein naar boven. Bah. Het zou fantastisch nieuws zijn als dergelijk grote sponsors er lekker mee kappen.
Horsie is back 17 juli 2018 22:19
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat van Dumoulin was nog mooier. Het was één
> tegen een groep wereldklimmers, welk predicaat hij
> zelf toen nog niet had.

Neen, jij vindt dat mooier, Eddy, en dat mag uiteraard.

De apotheose vind ik daarom zo uitzonderlijk omdat Jan en Alleman allang de span of control hadden verloren, tot haar ploegleider 500 m voor de finish nog aan toe.
Annemieke van Vleuten was de enige, die het niet wilde opgeven.

Net als bij rampen moeten er altijd een reeks bijzonderheden (ditmaal was het de finish ramp, die als scherprechter fungeerde) het ware elkaar opvolgen voordat er volgens onze ogen iets waarlijk bijzonders voltrekt. Anna keek 200 m voor de finish wel degelijk om, maar keek als een rabbit in de koplampen. Dus kansloos.
Wij als Out of the Toddler Box denkers kunnen daar maar heel moeilijk mee omgaan. dus ontroert het ons zo.
Sjorsoll 17 juli 2018 22:25
Dat zeg ik dan ook niet, ik constateer het bovenstaande. Een soort hockey en schaatsen maar dan treffender eigenlijk.

Sorry if I hurt you, sorry if I did winking smiley
Horsie is back 17 juli 2018 22:53
Toch nog een onthulling. Anna van der Breggen blijkt naar haar zeggen in de wedstrijd niet goed genoeg te hebben gegeten. Dus inderdaad: running on empty.
veluweracer 18 juli 2018 03:11
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik vind dat er de laatste tijd te veel aandacht is
> voor het vrouwenwielrennen.

En daarom is er vanavond nog eens extra uitgebreid geklessebest bij 'De Avondetappe' over alles wat het "vrouwewielrennen" zo boeiend maakt.
ton duk 18 juli 2018 07:46
OS is natuurlijk de overtreffende trap qua winnen
Mollema : ik stopte mijn training om naar Schulting's finale te kijken...
Het gaat ook om wat een overwinning te weeg brengt ........
gr
Luijt 18 juli 2018 10:12
Geen gekoeterwaal over die sport op dit wielerprikbord graag.
Luijt 18 juli 2018 10:18
Het leek op een hongerklopje bij Anna vd Breggen. Wel jammer dat geen enkele buitenlandse ook maar enigszins kan tippen aan dit duo in dit soort koersen. Het zou leuk zijn als er weer zo'n bitch als Longo zou opstaan.
Snorfietser 18 juli 2018 11:36
Geweldige reclame voor het dameswielrennen dit. Zou toch mooi zijn als de ASO net als RCS investeert in een volwaardige grote ronde voor dames. Betreft het niveau van het damespeloton, de verschillen gaan vanzelf kleiner worden als er meer zendtijd komt. Meer rensters kunnen dan een volwaardig salaris verdienen, en zich volledig op koersen richten.
Horsie is back 18 juli 2018 13:06
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het leek op een hongerklopje bij Anna vd Breggen.
> Wel jammer dat geen enkele buitenlandse ook maar
> enigszins kan tippen aan dit duo in dit soort
> koersen. Het zou leuk zijn als er weer zo'n bitch
> als Longo zou opstaan.

Wel alles lezen Luijt!
merijntje mortirolo 18 juli 2018 13:55
-
Over wijven gesproken: wat een verhaal, die Belgische panda!
Vlaflip76 18 juli 2018 15:42
Vergeet Ireen en Jorien niet.
Een gouden plak op de OS is automatisch een nominatie.
Verwacht dat Annemiek nog wat meer moet binnenhalen dit jaar voordat ze genomineerd wordt. WK winnen dus.
Maar ik gun het haar ten zeerste
jonglins 19 juli 2018 00:15
Beetje late reactie misschien.
Maar is er bij niemand de gedachte opgekomen dat dit een cadeautje van Van der Breggen aan Van Vleuten zou kunnen zijn, na het drama in Rio 2016?
Ze hield wel erg opvallend de benen stil, die laatste meters.
Andere Peter 19 juli 2018 00:33
Dan speel je dat toch anders? Ze had zich aan het eind van de afdaling kunnen laten inlopen.

VdBreggen zat helemaal stuk na afloop.
Horsie is back 19 juli 2018 10:36
jonglins Schreef:
-------------------------------------------------------
> Beetje late reactie misschien.
> Maar is er bij niemand de gedachte opgekomen dat
> dit een cadeautje van Van der Breggen aan Van
> Vleuten zou kunnen zijn, na het drama in Rio
> 2016?
> Ze hield wel erg opvallend de benen stil, die
> laatste meters.

Dat niet, maar wel dat somewhere over the rainbow gewed is op de afloop van de Hitchcock afdaling.
Daarna is het simpel oortjeswerk. Zo ook gisteren met Nieve.

Against all odds van Phil Collins. Mooi liedje man, orakelt een gewezen voetbaltrainer.
Tjappie2 19 juli 2018 12:15
jonglins Schreef:
-------------------------------------------------------
> Beetje late reactie misschien.
> Maar is er bij niemand de gedachte opgekomen dat
> dit een cadeautje van Van der Breggen aan Van
> Vleuten zou kunnen zijn, na het drama in Rio
> 2016?
> Ze hield wel erg opvallend de benen stil, die
> laatste meters.

Dat zou me zeer verbazen. vd Breggen en v Vleuten zijn naar mijn inschatting niet echt vriendinnen, to put it mildly.
Luijt 19 juli 2018 18:16
Je leest overduidelijk niet alles. En luisteren is kennelijk ook lastig (Fil Kollins)
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen