Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tony Martin naar LottoNL-Jumbo

Gepost door rustdag 
rustdag 14 augustus 2018 11:31
Tony Martin gaat in september een tweejarig contract tekenen bij LottoNL-Jumbo, meldt Cyclingnews. De 33-jarige tijdritkampioen staat momenteel onder contract van de Zwitserse formatie Katusha-Alpecin. Martin is op dit moment druk met revalideren na zijn val in de Tour de France.

LottoNL-Jumbo heeft geen commentaar gegeven aan de website over de mogelijke komst van de viervoudig wereldkampioen tijdrijden. Mocht Martin tekenen bij LottoNL-Jumbo, dan zal hij een belangrijke rol kunnen hebben als knecht in het middengebergte en kan hij de kansen voor de Nederlandse ploeg in ploegentijdritten vergroten.

Maar dan moet Martin wel terug komen op zijn niveau van de afgelopen jaren. De tijdrijder won vijf ritten in de Tour en twee in de Vuelta. Ook heeft hij korte rondes als Parijs-Nice, Eneco Tour en de Ronde van Peking op zijn erelijst staan. In de meest recente Tour de France kwam de Duitser ten val en liep daarbij een breuk in de wervelkolom op. De bedoeling was dat Martin zou terugkeren in koers in de Deutschland Tour, maar dat plan heeft Martin uitgesteld..

[www.wielerflits.nl]



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/08/2018 12:00 door rustdag.
Eindhovuh 14 augustus 2018 11:54
Als die weer helemaal fit is, lijkt me dat een topknecht voor zowel Groenewegen, Roglic als Kruijswijk. En in het voorjaar kan hij dan zijn eigen kansjes pakken.
Tjappie2 14 augustus 2018 12:17
Martin. Komt tegenwoordig vaker in het nieuws door een grote mond op te zetten dan door hard te fietsen. Duitsers en een grote mond... tja. Aan de andere kant: Duitsers en fietsen...ook tja.
Kuiperberg 14 augustus 2018 14:28
Renner op zijn retour...wat moet je ermee ? Maken ze dezelfde fout als bij Boom ?
Sub Culture 14 augustus 2018 14:41
Transfer is nog niet rond..

Tony Martin zal na dit seizoen niet meer voor Katjoesja-Alpecin rijden. Dat heeft de manager van de Duitse wielrenner bevestigd. "Hij heeft er geen nieuwe aanbieding gekregen." Martin lijkt nu op weg naar LottoNL-Jumbo.

Tony Martin werkt momenteel aan zijn terugkeer na een wervelbreuk die hij bij een val in de 8e rit van de Ronde van Frankrijk opliep. De 33-jarige Duitser, die heel lang een vaste pion was bij Quick-Step, koerst sinds twee jaar voor Katjoesja-Alpecin. Daar heeft hij nu geen toekomst meer.

"Katjoesja-Alpecin is geen optie meer want Tony heeft er geen nieuwe aanbieding gekregen", vertelde zijn manager Jörg Werner. "Of hij naar LottoNL-Jumbo trekt? We zijn in gesprek met meerdere teams, LottoNL-Jumbo is er een van. Tony heeft een leeftijd waarop zijn keuze goed doordacht moet zijn."
veluweracer 14 augustus 2018 15:02
Kuiperberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Renner op zijn retour...wat moet je ermee ? Maken
> ze dezelfde fout als bij Boom ?

Ik zie het als uitbuiken.
Snorfietser 14 augustus 2018 15:10
Zeker op zijn retour, maar lijkt me als knecht zeker nuttig. Als ze hem maar niet het salaris van een kopman geven. Als deze transfer er doorkomt dan denk ik dat Boom geen nieuw contract krijgt. Roompot lijkt me dan de enige optie.
Blueprint 14 augustus 2018 15:17
Roompot, Wanty, Aqua Blue?
ton duk 14 augustus 2018 15:22
Corendon bedenk ik nu ineens....
gr
Curzio 14 augustus 2018 15:30
Ik denk dat je der Pantzerwagen er goed bij kan hebben.
JW 14 augustus 2018 17:52
TLJ kan zijn geld beter in jonge talenten steken.
Of in een goede klimknecht.
valse trage 14 augustus 2018 18:22
Met Kruijswijk, Bennett, Gesink, Tolhoek, Kuss en Bouwman is er meer dan voldoende steun bergop voor Roglic. Die kun je moeilijk allemaal opstellen. Beter nog een TT-motor en gatendichtknaller erbij. Tony Martin bij Jumbo zie ik op de een of andere manier best zitten. Vrije rol in Vlaanderen en Roubaix (als hij dat wil) en puur in dienst wanneer de GC-kopman wil knallen.
Leon 14 augustus 2018 22:09
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Martin. Komt tegenwoordig vaker in het nieuws door
> een grote mond op te zetten dan door hard te
> fietsen. Duitsers en een grote mond...

Hij heeft al een te groot hoofd, dan past een te grote mond daar toch wel bij?
tvm 15 augustus 2018 00:48
Opvolger van Bram Tankink?
Blueprint 15 augustus 2018 00:49
Tony Martin lijkt me een prima opvolger van Lars Boom.
Spaak 15 augustus 2018 09:50
Inmiddels bevestigd voor twee seizoenen:
nos
ton duk 15 augustus 2018 09:55
De reden dat Jumbo de knechten De Plus en Van Aert contracteert is vooral omdat Jumbo de belgische markt op wil ( 1e supermarkt in Bree, heel leuk festival daar)...Is de expansiedrift Jumbo ook richting Duitsland ?
gr
Lucho Herrera 15 augustus 2018 09:58
Waar komt toch dat beeld vandaan dat Martin goed zou zijn voor de Vlaamse klassiekers?
Vanwege een etappezege in de Tour, waarin ook wat kasseien zaten?

Tony is een hardrijder/tijdrijder/allrounder. Prima bruikbaar als hardrijder/tijdrijder en knecht voor Lotto Jumbo (dus in die zin vind ik het een goede transfer, Tony is immers nooit te beroerd om te werken), maar als je het idee hebt dat hij als kopman iets klaarspeelt in de grote Vlaamse koersen kom je bedrogen uit. Beste prestatie in Vlaanderen: 63e. Beste prestatie in Roubaix: 72e. In finales van die koersen zakt hij er steevast doorheen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/08/2018 09:59 door Lucho Herrera.
Eindhovuh 15 augustus 2018 10:15
Een Allrounder als Martin, is mits niet te duur, voor ieder team toch een prima rijder om erbij te hebben?
Ook in een ploegentijdrit e.d.
Blueprint 15 augustus 2018 10:32
Dat zeg ik, prima opvolger van Boom spinning smiley sticking its tongue out
valse trage 15 augustus 2018 13:30
Als Martin zelf als tegenprestatie voor zijn knechtwerk vrij spel eist in Vlaanderen en Roubaix, dan kan dat bij Jumbo. Los van of hij dat zou kunnen. Inderdaad de perfecte opvolger van Boom, die is zowel als helper en kopman vrij nutteloos gebleken, op die ene gebalde vuist in Sittard na.
Lucho Herrera 15 augustus 2018 14:04
Boom won vorig jaar in september het eindklassement van de ronde van Groot Brittannië. Dat is beduidend meer dan alleen die ritzege (met gebalde vuist) in Sittard. Overigens vind ik de kritiek op Boom al jaren terecht. Maar dit jaar heb ik er wat meer moeite mee, omdat je Boom natuurlijk niet kunt verwijten dat hij hartritmestoornissen heeft gekregen en dat het herstel daarvan nogal moeizaam ging.
D.R.E. 15 augustus 2018 14:07
De kritiek die Boom krijgt is dan ook een optelsom van voorgaande jaren. Als hij de jaren hiervoor de stenen uit de straat had gereden was er meer begrip voor de situatie van Boom geweest. Tijd voor Roompot, Lars.drinking smiley
Lucho Herrera 15 augustus 2018 14:30
Denk dat je gelijk hebt wat die optelsom betreft. Maar als Lars gisteren op de tijdritfiets van Roompot had gezet was hij niet 23e maar 83e geworden. Die mannen draaien vierkant als het om ritjes tegen de klok gaat. Niet echt aantrekkelijk voor Boom om daarheen te gaan. En Boom kennende voelt hij zich daar ook te goed voor.
Aerts 15 augustus 2018 14:44
Martin reed altijd als knecht rond in de klassiekers. Dus zijn uitslagen zeggen niet alles, lijkt mij. In ieder geval een betere renner dan pakweg: Leezer, Martens, G Jansen, Wagner, Wynants. En deze mochten ook gewoon in de Tour rondrijden de laatste jaren. En het is iemand die in de laatste 10 km wel meer dan 200 meter op kop kan rijden. Misschien ook wel eens een keer handig als je een topsprinter in huis hebt.

Ik hoop dat Boom weer motivatie krijgt om weer een toprenner te worden. Soms is het dan ook beter om een stap terug te doen om er 2 vooruit te zetten. Maargoed ik weet ook niet op welk salaris de hypotheek is gebaseerd.
valse trage 15 augustus 2018 16:37
Klopt, Engeland over het hoofd gezien. Hartritmestoornissen van te weinig trainen zeker grinning smiley
ton duk 15 augustus 2018 16:47
Wordt er bij die optelsom ook nog gedacht aan wat Lars wel heeft gewonnen en niet wat "wij" vinden wat hij had moeten winnen ?

Etappe Vuelta en Tour...etappes in P-N , DL , Eneco en BB
Eindoverwinningen in Eneco , Britain (2x) , Ster en zelfs de ronde van belgie ……..
Oh ja, ook nog NK weg,tijdrit en wat veldrijsuccessen..
Momenteel 23 ..kwantiteit en kwaliteit
gr
Luijt 15 augustus 2018 16:59
Leuk dat Martin er bij komt en hoop van harte dat dat niet ten koste van Boom gaat. Die wordt wel erg negatief bejegend sinds die ene volkomen terechte peer richting dat Vlaamse takkenjoch
PVW 15 augustus 2018 20:15
Ligt het aan mij of heeft LJ een flink vergroot budget tov eerdere jaren? Voorheen was het een beetje krabbelen qua transfers, en nu hoor ik over Der Tony als knecht, riant (weliswaar afgewezen) aanbod Wellens, bezig met v aert. En dst naast de verlenging of niet aflopen vd contracten v d huidige kopmannen.
Cecchini 15 augustus 2018 21:25
Dat negatieve bejegenen van Boom dateert al van veel eerder. Het gebrek aan liefde voor de wielersport en er ondanks het grote talent het er niets alles uit halen, dat stoort velen. Ik geloof dat ik 3 jaar geleden al eens over die peper in zijn reet ben begonnen. Na zijn hartritme stoornissen zal ik er niet meer over beginnen. Wat voor effect dat op hem heeft gehad is alleen maar raden, maar dat het gevolgen heeft gehad zal duidelijk zijn.
Fcdh 15 augustus 2018 22:20
PVW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ligt het aan mij of heeft LJ een flink vergroot
> budget tov eerdere jaren? Voorheen was het een
> beetje krabbelen qua transfers, en nu hoor ik over
> Der Tony als knecht, riant (weliswaar afgewezen)
> aanbod Wellens, bezig met v aert. En dst naast de
> verlenging of niet aflopen vd contracten v d
> huidige kopmannen.

Zie eerste alinea
Budget voor de wielerploeg en schaatsploeg samen wordt 15 miljoen. Weet niet wat het nu is met Lotto samen maar zal wel een stuk minder zijn.
Luijt 15 augustus 2018 23:17
ik weet ook wel dat er voordien ook al veel negativisme over Boom was, maar sinds die klap loopt het de spuigaten uit.
Boom had er misschien me er uit kunne halen maar toch heeft ie meer gewonnen dan menig meefietser. En bovendien, met Lars valt er altijd wat te beleven.
Hup Lars!

Grt Luijt



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/08/2018 23:21 door Luijt.
Eindhovuh 16 augustus 2018 09:36
Het is niet alleen wat "wij"vinden, maar ook wat hij zelf riep en de ploeg verwachtte.
Heisenberg 16 augustus 2018 10:10
Die klap was onhandig, maar is voor mij niet de reden om extra streng voor hem te zijn.

Hem vergelijken met meefietsers vind ik wat makkelijk. Al heel vroeg was duidelijk dat Boom een uitzonderlijk talent heeft. Hij had het in zich om een wereldtopper van het niveau Cancellara te worden (zowel qua tijdrijden als qua klassiekers). Daar is hij nooit in de buurt gekomen en vooral de laatste jaren wordt het steeds minder.

Voorlopig heeft hij dit jaar slechts drie wedstrijden uitgereden: Noorwegen (49e), Slovenië (104) en het NK (49e). De 23e plaats in de tijdrit van eergisteren is voorlopig het absolute hoogtepunt van zijn seizoen.
Horsie is back 16 augustus 2018 10:52
valse trage Schreef:
-------------------------------------------------------
> Klopt, Engeland over het hoofd gezien.
> Hartritmestoornissen van te weinig trainen zeker
> grinning smiley

Deze quote kan naar plaats 323.
Luijt 16 augustus 2018 11:35
scorebordretoriek
Walnoot 16 augustus 2018 11:44
Op zijn retour? Altijd bij Telekom/Columbia of Quickstep gereden t/m 2016. Denk dat er een simpele verklaring is voor zijn mindere presteren, een die echt niets met een natuurlijke fysieke neergang te maken heeft.
Heisenberg 16 augustus 2018 11:54
Het scorebord speelt bij sport ook wel een hele grote rol, vind je niet?

Ik snap dat hij met name in Noorwegen en Slovenië als knecht reed, dus de uitslag zegt niet veel. Het hoge aantal DNF zegt mij wel wat. Net als dat er dit jaar (nog) geen uitschieters naar boven zijn.
Luijt 22 augustus 2018 22:14
Hartritmestoornissen weet je wel
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen