Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wielerspel Vuelta: Afvalkoers 2018

Gepost door tvm 
Sjorsoll 06 september 2018 23:45
Ik hoef de link niet te openen om te weten dat het allebei kan. Op studie al genoeg discussies over gehad. Een aantal mensen vindt dat het meervoud moet zijn, een aantal vinden van niet.
Meneer 60% 07 september 2018 08:55
Sjorsoll Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik hoef de link niet te openen om te weten dat het
> allebei kan. Op studie al genoeg discussies over
> gehad. Een aantal mensen vindt dat het meervoud
> moet zijn, een aantal vinden van niet.

Taal is geen kwestie van meeste stemmen gelden. Dit kan 100% zeker niet allebei. Altijd enkelvoud. Een aantal mensen zijn/vinden/willen is net zo fout als groter als.

Maar los daarvan is wijzen op taalfouten op een wielerforum (niet jij dus) vrij kansloos.
Sjorsoll 07 september 2018 12:03
Zie dan toch de link en dan het voorbeeld van Tjappie:

De kern van het onderwerp kan zowel 'mensen' als 'aantal' zijn. Afhankelijk van wat je kiest, wordt de zin enkel- of meervoudig.
Meneer 60% 07 september 2018 12:19
Sjorsoll Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zie dan toch de link en dan het voorbeeld van
> Tjappie:
>
> De kern van het onderwerp kan zowel 'mensen' als
> 'aantal' zijn. Afhankelijk van wat je kiest, wordt
> de zin enkel- of meervoudig.

Je hebt gelijk. Ik sta versteld van de tekst achter het linkje. Wat geleerd vandaag. Excuus voor mijn onterecht belerende post.
Sjorsoll 07 september 2018 12:40
lodjan 07 september 2018 14:31
Wie is met deze kopgroep de virtuele pineut?
Sjorsoll 07 september 2018 14:38
Als ik het goed zie is dat dan S.O.S.

Edit: maar zoals die gisteren terecht opmerkte is het maar de vraag of er twintig man voor het peloton uit blijven rijden met nog twee zware beklimmingen te gaan. Dat hangt nu af van de ruimte die het peloton geeft vóór ze gaan klimmen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/09/2018 14:41 door Sjorsoll.
El Chaba 07 september 2018 15:05
Ik doe ook nog een beetje mee met een zes en vierde plaats.. winking smiley



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/09/2018 15:17 door El Chaba.
lodjan 07 september 2018 15:13
Mijn doel was 3x top 10, en dat heb ik gehaald.
Voor de rest van deze Vuelta moet ik het vooral in de bergetappes hebben van de juiste kopgroepen die vooruit blijven, zeker nu Martin niet meer mee doet. Vandaag lijk ik nog te overleven, maar ik ga een zwaar weekend tegemoet.
Orakel 07 september 2018 15:17
Ik vind eigenlijk dat je niet in rankings kunt denken in deze spelopzet.
Je ligt er uit bij 1x laatste worden. Sommige teams hebben één zwakke plek (bijvoorbeeld een tijdrit) en dan ligt het er maar net aan welke etappe deze tijdrit verreden wordt.

Deze Vuelta zijn er verschillende teams met maar 3 sprinters. Daarmee wordt je misschien wel 2e maar ben je bijna kansloos in Madrid waar er een massasprint plaatsvindt.

Dit is bij uitstek een spel waarbij de 1e plaats telt en positie 2 t/m 22 weinig zegt over de onderlinge verhoudingen.
El Chaba 07 september 2018 15:22
Niet mee eens.
Het doel is juist om in álle etappes niet laatste te worden en daardoor het spel te winnen. De kunst is vervolgens daar je ploeg op samen te stellen. Je speelt toch voor de winst?
Dus als je geen enkele tijdrijder opstelt, doe je simpelweg iets verkeerd.
Orakel 07 september 2018 15:27
Oke, speler A wordt 20x niet laatste, maar wordt helaas laatste in de etappe naar Nancy.
Speler B wordt 20x niet laatste, maar wordt helaas laatste in de etappe naar Leipzig.

Een van deze spelers vliegt er in ronde 3 uit en de ander in rond 20 (ik zeg niet welke).
Vind jij speler A beter dan speler B of vice versa?
El Chaba 07 september 2018 15:40
Wat een rare vraagstelling.
Je weet van tevoren toch precies wat de volgorde van de etappes is en wat voor soort etappes dat zijn?
Als je weet dat er pas een eerste tijdrit is in de laatste week kun je ervoor kiezen om geen specifieke tijdrijder te nemen omdat de kans dan groter is dat klassementsrenners meer punten scoren dan in een proloog of een tijdrit in de eerste week. En zo zijn er tal van overwegingen die je kunt hebben aan de hand van het parcours en de volgorde van de etappes. Dat is juist de tactiek van dit spel..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/09/2018 15:41 door El Chaba.
El Chaba 07 september 2018 15:42
Dus om je vraag te beantwoorden: altijd die renner die er in ronde 20 uitvliegt.
Orakel 07 september 2018 15:59
Oké, speler A streed mee tot etappe 20, hij is dus ‘de betere speler’.

Speler B vloog er in etappe 3 uit omdat er enkel C-garnituur renners vooruit waren die alle punten opslokten.

Speler A vloog er in etappe 20 uit omdat er weer een vluchtersrit was. Dit maal vol top-klassementsmannen die er eerder doorheen gezakt zijn.
Tjappie2 07 september 2018 16:01
Hopelijk blijft s.o.s. er vandaag in. In m'n stoutste dromen ga ik hem met dank aan Nizzolo kloppen in Madridyawning smiley
lodjan 07 september 2018 16:03
Je moet zorgen voor een niet te duur team om de verrassende etappes met meerdere teams met 0 punten te overleven.
Sjorsoll 07 september 2018 16:13
Als je het met drie sprinters volhoudt tot Madrid dan heb je blijkbaar de juiste keuzes gemaakt met betrekking tot de rest van je team. De rest van je team was namelijk goed genoeg om bergop tot en met Madrid te overleven. Dat je dan tweede wordt, soit. Het is ook gokken wat voor tactiek de rest hanteert: voor hetzelfde geld strijd je in Madrid tegen nog iemand met drie sprinters.
Daarbij zijn er zoals El Chaba aangeeft meerdere tactische overwegingen. Zonder een tijdrijder pur sang kun je ook overleven als je de punten van zeg Yates, Uran etc. bij elkaar optelt. Ook kun je voor de overgangsritten zorgen dat je teamwaarde niet al te hoog is zodat je bij een gelijke stand toch verder mag.

Ik begrijp je punt, maar ik ben het met El Chaba eens dat als je verder komt, je het beter gedaan hebt. Voor wat het waard is dan.
Orakel 07 september 2018 16:16
Vandaag heb ik Zakarin in de ontsnapping.
Ik had ook Kelderman kunnen kiezen, die het veel beter doet.
Ben ik door het kiezen van Zakarin een betere/slimmere speler?
Nee, natuurlijk niet. Dat is gewoon mazzel.
El Chaba 07 september 2018 16:18
Wat lodjan zegt.
Zowel hij als ik spelen bewust met een team met een laag puntentotaal om ook dat soort etappes zo vaak mogelijk te kunnen overleven. Ook dit door jou genoemde scenario kun je dus met tactiek overleven..

En uiteraard kun je niet alles tactisch tackelen en heb je ook een beetje geluk nodig maar dat is met alle wielerspelletjes.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/09/2018 16:20 door El Chaba.
lodjan 07 september 2018 16:22
Bij elk spel heb je ook af en toe een beetje mazzel nodig.
Het is niet de bedoeling om de beste renners te selecteren, maar een team dat steeds (net) niet afvalt.
Orakel 07 september 2018 16:28
Dat is mijn punt. Mazzel en pech. 1x laatste en je ligt er uit. Wat ik wil zeggen is dat pech in etappe 20 of pech in etappe 3 in dit spel heel erg bepalend is voor de "eindstand" terwijl de krachtsverhoudingen min of meer gelijk kunnen zijn. Daarom telt voor mij slechts de winst in dit spel en maak ik geen ranking op basis van op welk moment je het spel verlaat. Ik begrijp dat verschillende spelers daar anders over denken en dat is natuurlijk prima.
El Chaba 07 september 2018 16:33
Uiteraard mag ook jij denken wat je wilt, en de mogelijkheid die jij schetst is uiteraard óók aanwezig - zonder geluk vaart niemand wel - maar we hebben toch wel duidelijk aangetoond dat ook een hoop door jou genoemde scenario's met tactisch goed spel (vaak) zijn te voorkomen of te vermijden en dat het niet alleen maar om mazzel draait.
Als je dan na een aantal afvalkoersen een dergelijke stand opmaakt, zegt zo'n stand grosso modo echt wel iets.
(maar nee, akkoord, óók zeker niet alles.. winking smiley)

Overigens uiteraard meer na tien spellen dan na drie spellen, dat dan weer wel.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/09/2018 16:36 door El Chaba.
Sjorsoll 07 september 2018 16:40
Maar die mazzelmomenten gelden dan toch ook voor de winnaar? Ik snap dat je bedoelt dat die blijkbaar met alle facetten het beste rekening heeft gehouden, maar dan nog kan hij vier keer gelukkig in de hot seat terecht zijn gekomen in plaats van naar huis te hebben moeten gaan.
lodjan 07 september 2018 16:44
Het lijkt me geen toeval dat Koppi, Sjors en Chaba het drie rondes achtereen goed doen. Je moet weten hoe dit spelletje werkt en je moet wielerkennis hebben.
Sjorsoll 07 september 2018 17:36
Ondergetekende zwijnt op ongekende wijze. Ex vluchter Mollema redt me door een centimeter voor Surplace's Quintana te eindigen, die daardoor 21e wordt. Fashionisto boekt een fraaie zege.

1.Fashionisto 42
2.Lodjan 27
3.nhou 27
4.Koppi 25
5.Heisenberg 15
6.Orakel 15
7.Tjappie2 9
8.El Chaba 0
9. Sjorsoll 0
10.Surplace op Souplesse 0



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/09/2018 17:39 door Sjorsoll.
Tjappie2 07 september 2018 17:43
Ai, de enige zonder Nizzolo vliegt eruit. Da's voor mij een dik probleem.
Surplace op souplesse 07 september 2018 18:35
Ah, je hebt het al aangepast. Niet jij maar El Chaba zwijnt met (kennelijk, niet kunnen kijken vandaag) een centimeter. Ietwat zurig. Het was duidelijk dat vandaag (en eventueel morgen) nog een probleem konden vormen doordat de slotklimmen niet al te lastig zijn.

Gevloerd door de hoeveelheid duurdere teams die er uit vlogen (zelf helemaal niet zo'n duur team), lieden die wel heel erg goedkope teams hebben samengesteld, alleen de luie, niet aanvalslustige Porte die er doorheen zakte als klassementsrenner en vooral door het miskennen van de vele (grote) vluchten die het altijd halen in de Vuelta. Ditmaal dan ook geen moreel winnaar, al had ik zomaar kunnen winnen als Quintana Mollema vandaag was voorgebleven. In de sprintetappes en etappes tussen de klassementsmannen was het makkelijk overleven.

Nizzolo was een misser die we volledig over het hoofd hebben gezien maar het is aandoenlijk dat Tjap denkt dat hij met Nizzolo (en Aberasturi) mijn Trentin, Garcia Cortina, Van Poppel, Gibbons en Soto had geklopt (beiden Walscheid).

Koppi en Heisenberg moeten hopen dat ze met z'n tweeën Madrid halen. Orakel en nhou zijn mijn twee favorieten met als lastigste horde de tijdrit: hopen dat Sjorsoll er tot dan nog in zit.
D.R.E. 07 september 2018 19:00
Mooie verhalen SOS, maar feit blijft dat je er uit ligthot smiley
Surplace op souplesse 07 september 2018 19:02
Jaja en we kunnen ook niet elke editie moreel winnen. Het is lastig te accepteren.
Sjorsoll 07 september 2018 19:10
Niets daarover aangepast dude smiling smiley Ik zwijn volgens mij. Als Quintana dat puntje had weggekaapt had jij overleefd en dan waren El Chaba en ik ex aequo op de laatste plaats geëindigd met 0. El Chaba heeft een lagere teamwaarde, dus ik was dan het haasje geweest.
nhou 07 september 2018 19:51
Dank je SOS. Je waardering voor mijn team streelt me. Van Orakel verwacht ik dat hij er in de tijdrit uitvliegt. Porte zal toch wel wat gaan doen in een vlucht, die het wonderwel vaak halen. Laat me jouw zelfverzekerdheid overnemen en mezelf dan idd tot mede favoriet bombarderen. O ja, moet ook Walscheid of Trentin nog wat gaan sprinten. Dat lijkt me wel een achilleshiel.
Sjorsoll 07 september 2018 20:02
Goncalves heb ik voornamelijk voor de tijdrit genomen, die mag ik nu na Bouhanni ool schrappen.
Orakel 07 september 2018 21:41
Goncalves leek een mooie allrounder voor een laag prijsje. Tijdrijder, puncher, aanvaller. Helaas niet de vorm.
Orakel 07 september 2018 22:49
Qua tijdrit wordt het inderdaad spannend. Met name of de renners die geen klassement rijden (maar wel redelijk goed kunnen tijdrijden) er vol voor willen gaan... Denk dan aan Zakarin, Porte, Nibali. Ook knechten met een ploegmaat op podiumkoers houden zich soms in, denk aan Oliviera.
Door zo’n secundaire belangen kunnen de subtoppers Uran, Izagirre, De La Cruz en Kruijswijk ineens tussen 5-10 gaan opduiken.
Koppizoektwachtwoord 07 september 2018 22:58
Proficiat Sos! Eigenlijk heb je ook deze editie gewoon gewonnen. Je had alleen de pech dat een paar deelnemers zo flauw waren een wel heel erg goedkoop team samen te stellen en dat andere deelnemers met duurdere teams zo stom waren om er al eerder uit te vliegen.
Koppizoektwachtwoord 07 september 2018 23:07
Hetzelfde dacht ik over 'mijn' Bilbao. Stukje duurder maar in de Giro (ook in mijn team) kon hij ook nog 's bijna met de besten mee naar boven. Nu niet in beeld.
Koppizoektwachtwoord 07 september 2018 23:16
Wat Sjors, El Chaba en Lodjan zeggen.
Met als toevoeging dat je met het oog op de overgangs-/kopgroepritten ook Teuns kon selecteren, dan kun je ook met een redelijk duur team best een eindje komenwinking smiley
Surplace op souplesse 07 september 2018 23:59
Koppizoektwachtwoord Schreef:
-------------------------------------------------------
> Je had alleen pech

Was genoeg geweest hoor, maar toch bedankt. Het is wonderbaarlijk dat een team met Bilbao, Woods, Teuns, Campenaerts en Hart er nog wel in zit maar wij niet. Maar dat is het wielerspelletjeswezen.
Koppizoektwachtwoord 08 september 2018 00:11
Dat vinden wij niet wonderbaarlijk, dat vinden wij alleen maar heel knap.
Teuns is trouwens aardig op weg naar de groene trui.
shake 08 september 2018 10:00
Orakel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik vind eigenlijk dat je niet in rankings kunt
> denken in deze spelopzet.
> Je ligt er uit bij 1x laatste worden. Sommige
> teams hebben één zwakke plek (bijvoorbeeld een
> tijdrit) en dan ligt het er maar net aan welke
> etappe deze tijdrit verreden wordt.
>
Dan is het dus aan jou om je team hierop af te stemmen, of niet (zoals ik deed).

> Deze Vuelta zijn er verschillende teams met maar 3
> sprinters. Daarmee wordt je misschien wel 2e maar
> ben je bijna kansloos in Madrid waar er een
> massasprint plaatsvindt.
>
Net als bij echte sportwedstrijden bepaalt de strategie van jou en de tegenstanders dus deels hoe ver je komt. En marathonloper die begint meer sprinten in de eerste kilometer is vaak kansloos voor de overwinning. En al komt hij bij iedere kilometer als eerste door, de finish telt.

> Dit is bij uitstek een spel waarbij de 1e plaats
> telt en positie 2 t/m 22 weinig zegt over de
> onderlinge verhoudingen.

Tijdens de rit of aan de finish?
El Chaba 08 september 2018 17:44
Even snel gekeken en ik vrees dat voor Sjorsoll vandaag het doek gaat vallen met 'slechts' 37 punten..
Sjorsoll 08 september 2018 17:53
Helaas voor mij: het tegenvallen van Kelderman en Bennett vandaag (en eerder al Aru, Porte en toch ook Carapaz) was er te veel aan. Koppi boekt een zege net voor Tjappie en Orakel. Nhou zit op hete kolen.

Succes allemaal!

1.Koppi 77
2.Tjappie2 76
3.Orakel 75
4.Lodjan 62
5.Fashionisto 61
6.Heisenberg 55
7.El Chaba 52
8.nhou 46
9.Sjorsoll 37
El Chaba 08 september 2018 18:08
Ook voor mij zal het morgen lastig worden, vrees ik. Hup vluchters! grinning smiley
nhou 08 september 2018 18:56
Zo ben je de favoriet van SOS, zo zit je op de hotseat. Het kan verkeren.

Hup vluchters morgen (wel de goede)
Koppizoektwachtwoord 08 september 2018 21:46
Jammer Sjors. Maar je draaide een topseizoen!
Zege nr 4 al (dacht ik) voor mij, dat is niet goed zeggen de kenners. Mijn sprint is te zwak.
Sjorsoll 09 september 2018 00:58
Ha, ja. Iets eerder eruit dan gehoopt dit keer, maar dat geldt voor mijn voorgangers ongetwijfeld ook winking smiley Als jij de seizoensoverwinning pakt heb je hem verdiend kerel, hetzelfde geldt voor El Chaba.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/09/2018 00:59 door Sjorsoll.
Slimmerd 09 september 2018 01:30
En dan te bedenken dat dit geen seizoensspel is, wat steekt men toch graag veren in de eigen reet!!
Sjorsoll 09 september 2018 02:14
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> En dan te bedenken dat dit geen seizoensspel is

Dat heb ik ook nooit beweerd, die seizoenskwestie is laatst geopperd. Als wij nog iets toe willen voegen aan de strijd, dat is volgens jou meteen kwaadaardig of zo? Moeten Koppi, El Chaba en ik dit via privé berichten afhandelen?

> wat steekt men toch graag veren in de eigen reet!!

Wat zijn sommige mensen toch gauw boos :/



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/09/2018 02:19 door Sjorsoll.
Koppizoektwachtwoord 09 september 2018 09:53
Maar Slimmerd, reageer weer niet zo aangebrand. Ik wil ook best in veer in jouw reet steken hoor: ik vind 't dapper dat je zo vaak op een minder grote naam gokt bij de priktoto's. En dat je die jarenlang prima organiseerde/telde.
Maar inderdaad, er is toch niet veel mee mis als een paar mensen met enige competitiedrang bedenken 'hé, er zijn 3 grote rondes met 3 bijbehorende afvalspellen, wie zou daar over all de beste in zijn?' Lijkt me eigenlijk een hele logische gedachte. Natuurlijk win ik liever één editie, maar die seizoenszege kan een leuke troostprijs zijn (voor de een). Voor een ander volkomen nietszeggend, ook prima en je mag het meteen ook weer vergeten. Een huldiging hoeft echt niet.

Bovendien, het valt toch wel mee met die veren? We willen slechts een extra spelletje winnen, we roepen niet 'wij zijn de besten' zoals Sos wel ietwat te opschepperig doet. (Al verdenk ik hem van Wim de Craeneachtige overdrijving en weet Sos heus wel dat hij op afvalspelgebied dit seizoen verreweg de mindere is van een aantal crackscool smiley)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/09/2018 11:11 door Koppizoektwachtwoord.
tvm 09 september 2018 13:17
Dag mensen, even een reactie van mij: ivm een verhuizing naar Spanje ben ik niet of nauwelijks in de gelegenheid om tijd en energie te steken in dit project zoals jullie gemerkt hebben. Echter ben ik blij dat de organisatie door een aantal van jullie goed wordt opgepakt. Mochten er nog meer mensen animo hebben om het excelbestand te krijgen om zodoende snel de dagscore op te kunnen maken, dan stuur ik die graag middels een PB!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/09/2018 13:18 door tvm.
tvm 09 september 2018 13:20
Nog iets: om het niveau van deze afvalkoers te verhogen heb ik een plan voor komend seizoen: in plaats van de eerste 3 de top 10 een startrecht te geven in de volgende koers. Wat vinden jullie van dit idee, of hebben jullie andere voorstellen?
Tjappie2 09 september 2018 16:01
Ik ben voor (maar dat is nogal makkelijk als je op dit moment inde top 10 staat).
Andere Peter 09 september 2018 18:06
Ik vind het nonsens. Het is de deur dicht doen voor nieuwe instroom. Als een Old Boys Network dat een ballotagecommissie instelt. En dat dan voorstellen op een moment dat er alleen maar top-10-deelnemers over zijn, die uiteraard vaker hier zullen kijken dan afvallers of DNS'ers.

Beter is de koppeling van het aantal deelnemers aan het aantal etappes loslaten. Men kan gewoon 30 deelnemers laten meedoen en de eerste 10 dagen twee deelnemers laten afvallen.
lodjan 09 september 2018 18:10
Ik haal de laatste week met Pinot en Superman (en Uran en Majka).
Koppizoektwachtwoord 09 september 2018 19:49
Eens met AP.
Wie zegt ook dat het niveau hoger wordt als je de top 10 startrecht geeft? Evt. nieuwelingen kunnen natuurlijk ook heel goed zijn. En er zijn ook mensen die vinden dat iemand die in de eerste ritten sneuvelt net zo goed of nog beter kan zijn dan iemand die het beduidend langer volhoudt.
Koppizoektwachtwoord 09 september 2018 19:54
Met Yates (derde), Quintana (7), Uran (8), Ion (10) en Bilbao (17) scoor ik 25+15+13+11+4=67 punten. Is hopelijk voldoende.

Met kladblaadjes, een hoop gescroll en hoofdrekenen kom ik tot:
Lodjan 75 pt
Tjap2 72
Koppi 68
Fashio 67
Orakel 64
Heisenberg 57
Nhou 52
Dan zou voor El Chaba met 50 punten het doek vallen. Hij had zelf al niet op een veel langer verblijf gerekend, dus keihard zal de klap niet aankomen. Maar het blijft jammer.
Kans op foutberekeningen is aanwezig, dus check het aub.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/09/2018 22:02 door Koppizoektwachtwoord.
nhou 09 september 2018 20:42
Als je mij en El Chaba maar goed berekend hebt! Ik teken voor weer de hotseat, maar bemoedigend is het niet.

edit: lijkt idd te kloppen. Fjoew!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/09/2018 20:46 door nhou.
Tjappie2 09 september 2018 20:56
@ Koppi, zelf heb je 1 puntje meer. een 10e plek van Ion levert je 11 punten op, geen 10.
Koppizoektwachtwoord 09 september 2018 22:03
thumbs up Aangepast, bedankt!
El Chaba 10 september 2018 07:07
Nee, klopt, ik had er al rekening mee gehouden, al hoopte ik er nog op de tijdrit te halen. Majka redt echter de meubelen voor Nhou, waardoor hij net twee puntjes meer heeft.
De rest verder veel succes gewenst!
El Chaba 10 september 2018 07:08
Ook eens met AP.
Orakel 10 september 2018 09:01
De volgende spelers zijn nog in de race voor een felbegeerde Vuelta-afvalkoers-zege.

Koppi
S. Yates 1413
Quintana 994
I. Izagirre 813
Uran 689
Bouhanni 641
Bilbao 632
Woods 615
Teuns 578
van Poppel 515
Campenaerts 453
Nizzolo 331
Hart 317
Totaal: 7991

Fashionisto
Trentin 1285
Benoot 925
Pinot 916
Kelderman 889
Uran 689
Aru 613
Teuns 578
Buchmann 543
Van Poppel 515
De La Cruz 454
Nizzolo 331
Kudus 249
Totaal: 7987

Orakel
S. Yates 1413
Trentin 1285
Quintana 994
Zakarin 854
I. Izaggire 813
Uran 689
De La Cruz 454
Consonni 442
Nizzolo 331
Aberasturi 279
Goncalves 226
van Asbroeck 134
Totaal: 7914

Heisenberg
Kwiatkowski 1419
Pinot 916
Zakarin 854
Dennis 738
Uran 689
Bouhanni 641
Bilbao 632
Aru 613
Buchmann 543
Consonni 442
Nizzolo 331
Van der Sande 71
Totaal: 7889

nhou
Lopez 1441
Trentin 1285
Kelderman 889
Porte 847
Uran 689
Majka 652
Bouhanni 641
De La Cruz 454
Nizzolo 331
Walscheid 264
Conti 257
Gibbons 77
Totaal: 7827

lodjan
Lopez 1441
Pinot 916
Martin 870
Uran 689
Majka 652
Bouhanni 641
van Poppel 515
De Gendt 454
Campenaerts 453
Nizzolo 331
Gibbons 77
Brandle 50
Totaal: 7089

Tjappie2
Quintana 994
Pinot 916
Kelderman 889
Kruijswijk 887
Aru 613
Henao 553
Campenaerts 453
Nizzolo 331
Aberasturi 279
Walscheid 264
Meintjes 240
Cummings 61
Totaal: 6480
Orakel 10 september 2018 09:06
Ook leuk om eens uiteen te zetten welke renners de afgelopen jaren in een relatief vlakke tijdrit van een grote ronde of WK in staat zijn geweest om bij de beste 15 te rijden. Het zegt niets over vorm of over doelen, slecht iets over de mogelijkheden van enkele renners morgen. Het lijkt in de afvalkoers in ieder geval heel spannend te worden.

Koppi
I. Izagirre 813
Uran 689
Campenaerts 453

Fashionisto
Trentin 1285
Kelderman 889
Uran 689
Aru 613
De La Cruz 454

Orakel
Trentin 1285
Zakarin 854
I. Izaggire 813
Uran 689
De La Cruz 454

Heisenberg
Kwiatkowski 1419
Zakarin 854
Dennis 738
Uran 689
Aru 613

nhou
Trentin 1285
Kelderman 889
Porte 847
Uran 689
De La Cruz 454

lodjan
Uran 689
De Gendt 454
Campenaerts 453
Brandle 50

Tjappie2
Kelderman 889
Kruijswijk 887
Aru 613
Campenaerts 453
Cummings 61
Fashionisto 10 september 2018 13:20
Ik vrees dat de tijdrit mijn Waterloo wordt.
Orakel 10 september 2018 14:06
Wij hebben als verschil Aru-Kelderman versus Izagirre-Zakarin. Denk niet dat jij daar zwakker staat dan ik.

Voor mijn gevoel is Lodjan een kandidaat om er morgen uit te liggen. Best een aardig groepje tijdrijders, maar voor mijn gevoel gaat Brändle het niet waarmaken en zien we in de top-12 veel klassementsrenners. Ik sluit niet uit dat een Izagirre op 6, De La Cruz op 8 meer punten pakken dan Campenaerts die maximaal haalbaar 2e wordt... De geklopte klimmers Porte, Zakarin, Nibali hebben ook een prima tijdrit in de benen en wanneer zij vol er voor gaan dan hebben zij een grote invloed op de punten.
El Chaba 10 september 2018 14:10
Vooral Nibali zou wel eens kunnen verrassen aangezien ik er vrij zeker van ben dat hij er vol voor gaat omdat hij deze Vuelta duidelijk gebruikt om, door bewust (grote) inspanningen te leveren, op tijd klaar te zijn voor het WK.
Van Porte verwacht ik (nog) niet zoveel en Zakarin lijkt echt uitgepierd..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/09/2018 14:11 door El Chaba.
Sjorsoll 10 september 2018 15:24
Koppizoektwachtwoord Schreef:
-------------------------------------------------------

> We willen slechts een extra spelletje winnen, we
> roepen niet 'wij zijn de besten' zoals Sos wel
> ietwat te opschepperig doet.

Misschien is de man achter SOS wel Louis van Gaal!

Maar naar mijn weten is het gewoon Prikdude winking smiley
El Chaba 10 september 2018 16:13
Tjappie2 10 september 2018 17:36
Ik durf er niets over te zeggen, maar veilig voel ik me niet. Misschien blijkt morgen wel dat ik me voor niets zorgen heb gemaakt.
Koppizoektwachtwoord 10 september 2018 19:21
Hier idem. Beetje bleek om de neus van de spanning. Heb er volgens de lijst van Orakel maar 3, maar op papier niet de zwakste kandidaten dacht ik.
lodjan 10 september 2018 19:43
Ik hoop voor je (en voor mezelf) dat Pinot veel punten haalt.
lodjan 11 september 2018 15:58
Oei, van Campenaerts en Brändle moet ik het vandaag niet hebben. Ik vrees er nu toch wel voor af te vallen.
El Chaba 11 september 2018 16:02
Campenaerts gaat vast top 10 rijden toch?
lodjan 11 september 2018 16:30
Ik had een top 3 nodig. Hij staat nu al 6e met nog 66 renners te finishen.
Andere Peter 11 september 2018 16:47
Wie zegt ook dat het niveau hoger wordt als je de top 10 startrecht geeft?

Dat valt inderdaad nog maar te bezien. Een deelnemer kan soms een weloverwogen keuze maken om de eerste dagen veel risico te lopen, teneinde er in de slotweek (als hij er dan nog bij is) beter voor te staan. Een dergelijke strategioe kan getuigen van 'hoog niveau'. En kan gepaard gaan met vroege exit. Doen alsof iemand die het 11 dagen volhoudt een hoger niveau heeft dan iemand die het 10 dagen volhoudt, getuigt niet bepaald van veel niveau.

Het niveau gaat eerder omhoog door het aantal deelnemers uit te breiden en in het begin sneller te laten afvallen.
Fashionisto 11 september 2018 17:01
Teuns > Campenaerts!
Fashionisto 11 september 2018 17:55
Daar Heisenberg de enige overlevende is met Rohan Dennis in zijn team, hoefde hij niet te vrezen voor deze dag. En zo blijkt: met 50 punten boekt Heisenberg een klinkende zege. De strijd onderin is (zoals altijd. duh) vele malen spannender. De Belgen De Gendt en Campanaerts bezorgen lodjan genoeg punten om nhou voor te blijven, want zijn klassementsrenners (De la Cruz en Kelderman) stellen teleur. Het is dat Teuns enorm verrast, anders was het gedaan voor mij. Nu is het einde koers voor nhou. Tot zover, tot morgen.

1. Heisenberg 50 (30+20)
2. Tjappie2 37 (22+8+4+3)
3. Koppi 34 (10+9+8+7)
4. Fashionisto 19 (10+5+4)
5. Orakel 17 (8+7+5)
6. lodjan 11 (9+2)
7. nhou 9 (5+4)

PS Tel het zelf nog even na.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/09/2018 08:19 door Fashionisto.
lodjan 11 september 2018 17:56
Nhou heeft vandaag 9 punten gehaald, ik 11 en de rest veel meer.
ton duk 11 september 2018 18:07
Gelukkig , was ff bang dat ik, na Sub Culture en El Chaba , nog een favoriee ploeg het Spel zou zien verlaten...
HUP LODJAN
gr
lodjan 11 september 2018 18:13
Haha, dank zij de Belgen Ton. smileys with beer
ton duk 11 september 2018 18:23
Ok, wat mij betreft mag Lodjan morgen definitief gelost worden.....hot smiley
gr
lodjan 11 september 2018 18:29
spinning smiley sticking its tongue out

Mijn mannen (Superman, Pinot en Uran) hebben vandaag wel een tikkie gehad, maar ze krijgen nu misschien wat meer ruimte om aan te vallen. Majka mag misschien ook meer voor eigen kans gaan nu Buchman er wat doorheen zakt. Ik heb nog hoop!
Koppizoektwachtwoord 11 september 2018 21:01
En je hebt naast Nizzolo en Van Poppel (die ik ook heb) ook nog Gibbons voor de aankomsten in Lerida en Madrid. Niet kansloos, maar ik zet m'n geld op Orakel die naast Nizzolo (zit in alle teams) ook Trentin, Consonni en Aberasturi heeft. Of Fashionisto die ipv die laatste twee Van Poppel heeft.
Maar eerst weer klimmen. 't Is niet goed voor m'n punten, toch: hup Kruijswijk!
nhou 11 september 2018 22:15
Ai ai, Teuns die Fashionato redt. Verder hadden we dezelfde renners, maar ik met minder punten. Ook de Gendt die Lodjan redt. Kon die de Gendt zich niet beter sparen voor de bergtrui........

Enfin, na 2 hotseats op rij vlieg ik er dan uit. Mag dan ook niet teveel klagen.

Veel plezier en ik zal het een beetje volgen

PS waarom kon die Porte zich hier niet een beetje voor opladen. Grrrrr
lodjan 12 september 2018 03:35
Detail: ook zonder De Gendt had ik het gered wegens een goedkopere ploeg (de 12e plaats van Campenaerts levert 9 punten op).
Fashionisto 12 september 2018 08:20
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Detail: ook zonder De Gendt had ik het gered
> wegens een goedkopere ploeg (de 12e plaats van
> Campenaerts levert 9 punten op).

Je hebt helemaal gelijk, aangepast.
Orakel 12 september 2018 12:46
De volgende spelers zijn nog in het spel.

Koppi
S. Yates 1413
Quintana 994
I. Izagirre 813
Uran 689
Bouhanni 641
Bilbao 632
Woods 615
Teuns 578
van Poppel 515
Campenaerts 453
Nizzolo 331
Hart 317
Totaal: 7991

Fashionisto
Trentin 1285
Benoot 925
Pinot 916
Kelderman 889
Uran 689
Aru 613
Teuns 578
Buchmann 543
Van Poppel 515
De La Cruz 454
Nizzolo 331
Kudus 249
Totaal: 7987

Orakel
S. Yates 1413
Trentin 1285
Quintana 994
Zakarin 854
I. Izaggire 813
Uran 689
De La Cruz 454
Consonni 442
Nizzolo 331
Aberasturi 279
Goncalves 226
van Asbroeck 134
Totaal: 7914

Heisenberg
Kwiatkowski 1419
Pinot 916
Zakarin 854
Dennis 738
Uran 689
Bouhanni 641
Bilbao 632
Aru 613
Buchmann 543
Consonni 442
Nizzolo 331
Van der Sande 71
Totaal: 7889

lodjan
Lopez 1441
Pinot 916
Martin 870
Uran 689
Majka 652
Bouhanni 641
van Poppel 515
De Gendt 454
Campenaerts 453
Nizzolo 331
Gibbons 77
Brandle 50
Totaal: 7089

Tjappie2
Quintana 994
Pinot 916
Kelderman 889
Kruijswijk 887
Aru 613
Henao 553
Campenaerts 453
Nizzolo 331
Aberasturi 279
Walscheid 264
Meintjes 240
Cummings 61
Totaal: 6480
Sjorsoll 12 september 2018 16:02
Tjappie, bijzonder knap met je teamwaarde thumbs up
Tjappie2 12 september 2018 16:07
Hmm, zo kan je het ook zien inderdaad. Maar alleen de winst telt en vooraf zijn de regels voor iedereen gelijk. Ik vraag me al 2,5 week af wat me bezielde...drinking smiley

Edit: bovenstaande smiley is niet geheel willekeurig gekozen...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/09/2018 16:09 door Tjappie2.
Slimmerd 12 september 2018 16:20
Na vandaag is het ook klaar lijkt het
lodjan 12 september 2018 16:22
Je bent met deze kopgroep wel de virtuele pineut?
Sjorsoll 12 september 2018 16:31
En dan heeft hij het beter gedaan dan wij.
Sjorsoll 12 september 2018 16:32
Nominatie voor #prikwoordcombinatievanhetjaar
Tjappie2 12 september 2018 16:33
Waarschijnlijk wel. Of Cummings moet wonderbenen hebben.

Een battle Zakarin vs Cummings oftewel Heisenberg vs Tjappie2



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/09/2018 16:35 door Tjappie2.
Slimmerd 12 september 2018 16:50
Ook deelnemers met 2 in de kopgroep kunnen natuurlijk minder scoren dan 1... maar Cummings lijkt me wel een van de kinderen (kijkend naar het spel)
Tjappie2 12 september 2018 16:53
Hij reed gisteren een prima tijdrit, dus slecht is ie niet. Maar die slotklim is natuurlijk een moordcol.
Tjappie2 12 september 2018 16:54
Sjorsoll Schreef:
-------------------------------------------------------
> En dan heeft hij het beter gedaan dan wij.

Probeer jij nu AP uit de tent te lokken?grinning smiley
lodjan 12 september 2018 16:59
Ai, Cummings over het hoofd gezien. Hij kan verrassen en jou redden.
Slimmerd 12 september 2018 17:02
Zit Cummings wel vooraan dan? Staat op lavuelta niet in de kopgroep..
Tjappie2 12 september 2018 17:09
Nu.nl geeft hem wel. Maar ik vrees da La Vuelta accurater is.
Tjappie2 12 september 2018 18:03
Het was een mooie reis. Nu is het klaar.
Koppizoektwachtwoord 12 september 2018 22:00
Ja, zo is het inderdaad Tjap. Je bleef vandaag puntloos, waar de andere teams wel scoorden.
In de top vijf van de Vuelta eindigen:
Fashionista (Teuns 27, De la Cruz 25, Kudus 9), 61 pt.
Koppi (Woods 30, Teuns 27, Yates 4), 61 pt.
Orakel (De la Cruz 25, Zakarin 20, Yates 4), 49 pt.
Lodjan (Majka 22, López 3), 25 pt.
Heisenberg (Zakarin 20) 20 pt.
Morgen gaat het mbt deze teams vooral om de klasseringen van Trentin, Aberasturi, van Poppel, Consonni, van Asbroeck, Gibbons en Van der Sande. Of doet er iemand een Pöstlbergertje? En welke klassementsmannen eindigen nog in de top twintig?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/09/2018 11:16 door Koppizoektwachtwoord.
lodjan 12 september 2018 22:16
Ha, top 5!

Mooi rijtje zo:

Giro 9
Tour 7
Vuelta 5

Maar misschien zit er meer in?
Koppizoektwachtwoord 12 september 2018 22:38
In 9-7-2 zit ook wel enige logica toch?
Koppizoektwachtwoord 13 september 2018 11:21
De overgebleven teams met de overgebleven renners:

Koppi
S. Yates 1413
Quintana 994
I. Izagirre 813
Uran 689
Bilbao 632
Woods 615
Teuns 578
van Poppel 515
Campenaerts 453
Nizzolo 331
Hart 317
Totaal: 7991

Fashionisto
Trentin 1285
Benoot 925
Pinot 916
Kelderman 889
Uran 689
Aru 613
Teuns 578
Buchmann 543
Van Poppel 515
De La Cruz 454
Nizzolo 331
Kudus 249
Totaal: 7987

Orakel
S. Yates 1413
Trentin 1285
Quintana 994
Zakarin 854
I. Izaggire 813
Uran 689
De La Cruz 454
Consonni 442
Nizzolo 331
Aberasturi 279
van Asbroeck 134
Totaal: 7914

Heisenberg
Kwiatkowski 1419
Pinot 916
Zakarin 854
Dennis 738
Uran 689
Bilbao 632
Aru 613
Buchmann 543
Consonni 442
Nizzolo 331
Van der Sande 71
Totaal: 7889

lodjan
Lopez 1441
Pinot 916
Uran 689
Majka 652
van Poppel 515
De Gendt 454
Campenaerts 453
Nizzolo 331
Gibbons 77
Brandle 50
Totaal: 7089
Orakel 13 september 2018 11:44
Qua sprinters is het lijstje als volgt (al kan ook een klassementsrenner punten scoren...). Nizzolo heeft iedereen dus die heb ik er uit gehaald.
Waarschijnlijk hopen mijn tegenstanders dat ik er vrijdag of zaterdag uit vlieg, want op basis van de sprint heb ik een kwantitatief voordeel.

Koppi
van Poppel 515
Totaal: 7991

Fashionisto
Trentin 1285
Van Poppel 515
Totaal: 7987

Orakel
Trentin 1285
Consonni 442
Aberasturi 279
van Asbroeck 134
Totaal: 7914

Heisenberg
Consonni 442
Van der Sande 71
Totaal: 7889

lodjan
van Poppel 515
Gibbons 77
Totaal: 7089



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/09/2018 11:45 door Orakel.
lodjan 13 september 2018 11:58
Ik voel me redelijk veilig. Het gaat tussen Koppi en Heisenberg vandaag?
Surplace op souplesse 13 september 2018 13:00
Surplace op souplesse Schreef:
-------------------------------------------------------
> Koppi en Heisenberg moeten hopen dat ze met z'n
> tweeën Madrid halen.

Een uitschakeling van een van beiden vandaag is ook die van de ander. Orakel is de torenhoge favoriet momenteel (hij zal er morgen dus wel uitvliegen door een enorme kopgroep met De Gendt en Teuns).
lodjan 13 september 2018 17:32
Even heel snel berekend, er kunnen dus foutjes in staan:
67 Orakel
41 Lodjan
38 Fashio
37 Koppi
30 Heisenberg
Koppizoektwachtwoord 13 september 2018 17:37
Ik keur 'm goed. Oef... Danny bedankt!
Sjorsoll 13 september 2018 18:01
Gefeliciteerd met je puike seizoen alvast Koppi smiling smiley
Sjorsoll 13 september 2018 18:16
Terechte winnaar. Zal er nu over ophouden, want anders hebben we weer bonje.

Ps. Ga je wachtwoord eens vinden winking smiley
Sjorsoll 13 september 2018 18:20
Verder onderschrijf ik hetgeen SOS zei: Orakel is favoriet voor mij, maar loopt wel het risico dat Teuns of de Gendt via een lange vlucht punten kapen. Aan de andere kant heeft hij Zakarin.

Enniewee: succes allen.
lodjan 13 september 2018 18:30
De Gendt is vaak mee, maar heeft nog weinig punten opgeleverd. Wanneer een berg aan punten binnengeharkt is, spaart ie zich voor de volgende dag. Ik zou zeggen: noem Majka ipv De Gendt en ik ga met je mee.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/09/2018 18:40 door lodjan.
Sjorsoll 13 september 2018 18:38
Daar heb je gelijk in. Zaterdag zou De Gendt natuurlijk alles kunnen geven aangezien dat de laatste belangrijke dag is.
Slimmerd 13 september 2018 19:03
Maar waarschijnlijk moet hij vooral onderweg sprokkelen en is hij dan wel of niet zeker van de bergtrui ongeacht de slotklim. Bovendien lijkt me zaterdag de kans klein dat er een vluchter wint, die kans acht ik morgen groter (en dit zullen dan niet de mannen zijn die strijden om de bergtrui)
Sjorsoll 13 september 2018 19:13
Wss heb je gelijk. Ik vind het trouwens raar dat een renner die absoluut niet de beste klimmer is, bovenaan staat in het bergklassement. Hij heeft tot nu toe in één etappe top 10 gereden: 9e in de twaalfde etappe. Geef mij dan Barguil of Alaphilippe.

Nu weer on topic.
Slimmerd 13 september 2018 19:19
Da's de puntentelling in Spanje, Villella won vorig jaar, Clarke zelfs tweemaal dacht ik. Punten onderweg zijn belangrijker dan de slotklim
Slimmerd 13 september 2018 19:19
Zou me verbazen als Koppi wint deze Vuelta
Orakel 13 september 2018 19:22
Wordt spannend morgen, want het is waarschijnlijk aan de aanvallers.

Koppi klassement
S. Yates 1413
Quintana 994
I. Izagirre 813
Uran 689

Koppi eventuele vluchters
Bilbao 632
Woods 615
Teuns 578
Hart 317

--------

Fashionisto klassement
Pinot 916
Uran 689
Buchmann 543

Fashionisto eventuele vluchters
Benoot 925
Kelderman 889
De La Cruz 454
Aru 613
Teuns 578
Kudus 249

--------

Orakel klassement
S. Yates 1413
Quintana 994
I. Izaggire 813
Uran 689

Orakel eventuele vluchters
Zakarin 854
De La Cruz 454

--------

lodjan klassement
Lopez 1441
Pinot 916
Uran 689

lodjan eventuele vluchters
Majka 652
De Gendt 454
lodjan 13 september 2018 19:41
Als ik dat zo bekijk is het een wonder dat ik er nog bij ben.
Mijn ideale scenario: morgen een kopgroep die Orakel de kop kost, zaterdag via de klassementsrenners het verdict voor Fashio en zondag in de sprint afrekenen met Koppi.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/09/2018 19:42 door lodjan.
Koppizoektwachtwoord 13 september 2018 20:03
Dank!
Het spel ligt me misschien wel aardig omdat je niet hoeft te winnen. Want winnen, dat doe ik zelden (meer). Daarom gaat het tegen het eind van dit spel toch fout: daar moet je een keer winnen.
Op de Champs-Élysées in de sprint kansloos geklopt, nu daarom extra aandacht aan de sprinters besteed. Bouhanni viel helaas uit, al is het de vraag of ik daarmee Orakel/Fashio voor zou kunnen blijven (mochten we Madrid halen). En achteraf had ik ipv Hart/Bilbao of zelfs Woods of Uran beter... Nou ja, dat heeft iedereen natuurlijk.
Nu moet er een wonder gebeuren. Yates en Izagirre moeten bv in de eindsprint meer punten halen dan Fashio's Trentin (vandaag 8 om 9), of Lodjans Gibbons moet er niet bijzitten.
Nog een dingetje in mijn nadeel: als Yates de zaterdag doorstaat, zal hij in Madrid ook niet meesprinten maar zich middenin het peloton laten fêteren. Weg extra punten. Dus inderdaad, winnen is zo goed als uitgesloten. Maar ik leef nog, en een vierde/derde/tweede plek is ook niet slecht.
Koppizoektwachtwoord 13 september 2018 20:08
Ik teken ervoor, behalve dat 'afrekenen'. In de sprint krijgt Gibbons een lekke band en Ion Izagirre eindigt als enige klassementsman bij de eerste 20.
Orakel 13 september 2018 20:12
Niemand voelt zich zeker voor morgen, terecht.
Koppi kan het ook wel eens lastig krijgen, immers Woods heeft zijn etappe, Teuns wordt moe, Bilbao knecht en Hart wordt niet uitgespeeld door Team Sky.
Fashionisto 13 september 2018 20:18
Mijn klassementsrenners staan niet zo sterk in hun schoenen, dus ik moet het van de vluchters hebben. Ik ben er zeker van dat Movistar de zaken wil controleren: bonificatieseconden kunnen namelijk de doorslag geven. Wellicht dat daarnaast Quick-Step (voor Mas) en Astana (voor Lopez) geloven in een ritzege. Enfin, ik hoop nog een dagje mee te draaien: het podium in de Vuelta Afvalkoers misstaat niet op m'n cv.
Koppizoektwachtwoord 13 september 2018 20:35
Hup Campenaerts dan maar.
Sjorsoll 13 september 2018 21:08
Zeg ik ook niet.
Heisenberg 13 september 2018 22:44
Meer dan terechte uitschakeling. Wat een matig team had ik opgesteld. Bijzonder dat ik zo ver kwam.
Mijn tactiek was alle ballen op Kwiatkowski. Had verwacht dat hij als een Merckx / Evenepoel deze ronde zou overheersen.
Succes top-4!
Surplace op souplesse 13 september 2018 23:17
Op een langere slotklim overleven doorgaans veel minder koplopers. Bovendien is de rit kort, de boni's idd essentieel en de klim perfect om Yates vroeg proberen te isoleren en te bestoken.

Dat de klim Kelderman beter moet liggen dan het voorgaande kan Fashionato (morgen) nog wel eens redden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/09/2018 23:25 door Surplace op souplesse.
lodjan 14 september 2018 17:48
82 voor Lodjan
75 voor Orakel
73 voor Fashio
69 voor Koppi

Jammer Koppi, hier eindigt jouw avontuur (tenzij ik iets verkeerd berekend heb).
Orakel 14 september 2018 18:37
Ik heb de bookmakers gepolst maar zij weten het ook niet...
De overgebleven team zijn in ieder geval als volgt.

Fashionisto
Trentin 1285
Benoot 925
Pinot 916
Kelderman 889
Uran 689
Aru 613
Teuns 578
Buchmann 543
Van Poppel 515
De La Cruz 454
Nizzolo 331
Kudus 249
Totaal: 7987

Orakel
S. Yates 1413
Trentin 1285
Quintana 994
Zakarin 854
I. Izaggire 813
Uran 689
De La Cruz 454
Consonni 442
Nizzolo 331
Aberasturi 279
Goncalves 226
van Asbroeck 134
Totaal: 7914

lodjan
Lopez 1441
Pinot 916
Martin 870
Uran 689
Majka 652
Bouhanni 641
van Poppel 515
De Gendt 454
Campenaerts 453
Nizzolo 331
Gibbons 77
Brandle 50
Totaal: 7089
Koppizoektwachtwoord 14 september 2018 20:32
eye popping smiley Jemig, die zag ik niet aankomen.
Zoals te doen gebruikelijk op mijn werkdagen, las ik hier pas laat en geheel onwetend het wedstrijdverslag (dank voor de updates!). Aan de uitslag te zien dacht ik 'dat zit wel goed'. Yates, Uran, Quintana, Ion en zelfs Bilbao. Maar nee, de wederopstanding van Kelderman of het aanklampen van Buchmann was me teveel. Jullie waren beter.
Het was weer leuk, daar niet van, maar ik was graag nog even doorgegaan.
De welgemeende felicitaties aan het podium. En succes!
lodjan 14 september 2018 21:22
Jammer, mijn grootste kans op winst was een strijd met jou in de finale.
Koppizoektwachtwoord 14 september 2018 23:31
Kun je niet ergens wat strafpunten voor Fashio verzinnen? winking smiley
tvm 15 september 2018 10:04
Zuur Koppi, ik had dit ook niet verwacht.
Fashionisto, Orakel en Lodjan: gefeliciteerd met jullie podium! Bij deze is voor jullie alvast een plek gereserveerd in de Giro!
Lodjan gaat dit spel vermoedelijk ook niet winnen gezien zijn sprinters.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/09/2018 00:05 door tvm.
lodjan 15 september 2018 12:45
tvm Schreef:
-------------------------------------------------------
> Fashionisto, Orakel en Koppi: gefeliciteerd met
> jullie podium! Bij deze is voor jullie alvast een
> plek gereserveerd in de Giro!

Hier klopt iets niet.confused smiley
Sjorsoll 15 september 2018 12:58
Jij ook gefeliciteerd grinning smiley
Koppizoektwachtwoord 15 september 2018 13:56
Lodjan heeft Gibbons tegenover Fashio's Trentin (en ze Van Poppel en Nizzolo). Ik durf er geen euro op te zetten.
lodjan 15 september 2018 18:15
Spannend:
76 Orakel
74 Fashio
73 Lodjan

Helaas, het zit er op voor mij.
Orakel 15 september 2018 18:18
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Spannend:
> 76 Orakel
> 74 Fashio
> 73 Lodjan
>
> Helaas, het zit er op voor mij.


Wat een fotofinish!
Had Lopez de sprint gewonnen, dan was je door naar de finale.
lodjan 15 september 2018 18:21
Had Superman maar gewonnen, Mas snijdt hem af in de laatste binnenbocht.
Was Kruijswijk Kelderman maar voor gebleven.
Waarom moest Majka weer wachten op Buchmann?

Als telt niet in topsport.

9-7-3 is toch een mooi rijtje, en belooft wat voor volgend jaar.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/09/2018 18:35 door lodjan.
Orakel 15 september 2018 18:22
De finale. Het lijkt een ongelijke strijd, maar er kan altijd iets onverwachts gebeuren.
In principe sprint Fashionisto met Van Poppel tegen Orakel zijn sprinters Consonni, Aberasturi en van Asbroeck.

Fashionisto
Trentin 1285
Benoot 925
Pinot 916
Kelderman 889
Uran 689
Aru 613
Teuns 578
Buchmann 543
Van Poppel 515
De La Cruz 454
Nizzolo 331
Kudus 249
Totaal: 7987

Orakel
S. Yates 1413
Trentin 1285
Quintana 994
Zakarin 854
I. Izaggire 813
Uran 689
De La Cruz 454
Consonni 442
Nizzolo 331
Aberasturi 279

Goncalves 226
van Asbroeck 134
Totaal: 7914
Slimmerd 15 september 2018 18:23
Denk niet dat Majka moest wachten, maar er gewoon zelf de brui aangaf
lodjan 15 september 2018 18:28
Yep, het was close. Morgen Van Poppel tegen Consonni, Aberasturi en Van Asbroeck. Dat redt ie vast niet en zal jou de winst opleveren.

Edit: wat je al zei dus.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/09/2018 18:30 door lodjan.
lodjan 15 september 2018 18:33
Zowel gister als vandaag komt Majka als eerste binnen van een groepje met Buchmann. Dat is geen toeval. Toen hij zelf niet kon winnen heeft ie netjes op aangewezen kopman Buchmann gewacht. Hij had makkelijk voor Buchmann kunnen eindigen in het klassement.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/09/2018 18:34 door lodjan.
ton duk 15 september 2018 18:49
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> 9-7-3 is toch een mooi rijtje, en belooft wat voor
> volgend jaar.

Nee, hoor..resultaten behaalt in het verleden..
gr
Orakel 15 september 2018 19:02
Je hebt zeker een punt.
Majka - Buchmann en ook Quintana - Valverde zijn teamorders.
Fashionisto 15 september 2018 22:03
Van Poppel ftw!
tvm 16 september 2018 20:03
We hebben een winnaar: gefeliciteerd Orakel!
Sjorsoll 16 september 2018 20:05
Gefeliciteerd Orakel!
lodjan 16 september 2018 20:06
Orakel 16 september 2018 20:16
Dank jullie wel, zeker ook voor het organiseren.
Het is een leuk en anders spel, waar een eigen voorbereiding voor nodig is.
Zonder geluk win je niet. Mijn geluk was het ‘falen’ van DLC en Zakarin waarna zij rittenkaper werden.
Komende Giro ga ik mijn research en tactiek herhalen, als ware ik Chris Froome.
D.R.E. 16 september 2018 20:52
Andere Peter 16 september 2018 21:53
Orakel, gefeliciteerd!

Zoals bekend sla ik prikkers graag tot vervelens toe om de oren met hun oude statements.

Quote
Orakel op 20 augustus
Deze Vuelta is lastig voorspelbaar. Om deze afvalkoers te winnen moet je een groot kenner zijn. Ik speel graag mee om de kansen van andere spelers met 5% te vergroten.
Orakel 16 september 2018 22:29
Het is heel logisch verklaarbaar Peter. Toen jij aangaf deze ronde niet mee te spelen ging ik pas geloven in mijn kansen smileys with beer
El Chaba 17 september 2018 11:26
Feli's Orakel!
Fashionisto 17 september 2018 20:56
Gefeliciteerd, Orakel! Je was een waardige tegenstander. winking smiley
Koppizoektwachtwoord 17 september 2018 22:22
Ook van mij nog de felicitaties. Je had een allround team met (ook) op het eind toch nog een grote dosis sprinters.
Surplace op souplesse 18 september 2018 11:22
De Prikdubbel, chapeau.
Orakel 18 september 2018 12:25
Dank jullie wel
Sub Culture 19 september 2018 11:33
lodjan 19 september 2018 21:25
De meisjes zijn vandaag pas gekomen. Dan Martin had me best nog de finale in kunnen loodsen (die ik dan overigens toch wel verloren zou hebben).

[twitter.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/09/2018 21:28 door lodjan.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen