Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Great War Remembrance Race (1.1)

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 24 augustus 2018 10:10
Een soort najaars Gent-Wevelgem door de regio waar sommige van de meest bloederige oorlogstaferelen plaatsvonden in de recente geschiedenis.
Gezien de redelijk felle wind hier in West-Vlaanderen allicht een leuk spektakelstuk.

Lijkt me sterk dat Quickstep hier niet zou winnen.

Uiteraard te volgen op Sporza.
Remko II 24 augustus 2018 10:23
# Zdeněk Štybar
Sub Culture 24 augustus 2018 10:30
Die doet niet mee.
gr
ton duk 24 augustus 2018 10:34
Heerlijk, hier ga ik mij eens goed voor neerzetten zie.
Remko II 24 augustus 2018 11:11
Lampaert of Gaviria dan?
Sub Culture 24 augustus 2018 14:55
19 koplopers

Lampaert, Jakobsen, Gaviria, Van Hooydonck, Schär, Frison, Hofland, Bernas, Lemoine, Nauleau, Raim, Van Goethem, Van Schip, Noppe, Van Hecke, Waeytens, Devriendt, Taminiaux en Verhelst
Sub Culture 24 augustus 2018 14:56
Nog 81km voor de 19 koplopers, hebben een voorsprong van 44" op een beperkt eerste achtervolgend groepje.
Sub Culture 24 augustus 2018 15:07
Een samensmelting in de achtergrond, maar voorsprong koplopers is inmiddels al opgelopen tot 1'44"
Eindhovuh 24 augustus 2018 15:38
Jacobsen gaat hier winnen.
Sub Culture 24 augustus 2018 15:39
Gaviria lost in de kopgroep en geeft meteen op.
Sub Culture 24 augustus 2018 15:51
Lopgroep 1'14" voorsprong, bestaat nog uit een 15-tal renners, nog 42 km te gaan.
Volgens mij komt er van in de achtergrond niemand meer terug.
Sub Culture 24 augustus 2018 16:50
1. Raim
2. Bernas
3. Van Hecke
4. Van Schip
5. Lampaert

Leuk koersje hoor.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/08/2018 16:51 door Sub Culture.
ton duk 24 augustus 2018 18:06
Helaas had ie een knecht bij die zich kopman waande....
gr
Sub Culture 24 augustus 2018 18:56
Jakobsen moest er op het einde bij elke tempoversnelling af.
Omdat het niet boterde in de achtervolging op het drietal kon Jakobsen terugkeren.
gr
Toine 24 augustus 2018 19:04
Best wrang om iets plezierigs en bovenal commercieels als een professionele sportwedstrijd te vernoemen naar het herdenken van miljoenen oorlogslachtoffers. En dan ook nog met een bijkomend oogmerk deze regio in de markt te zetten voor toeristen.
Sub Culture 24 augustus 2018 19:25
In België word je van kleinsaf grootgebracht met de verhalen uit de 'grote oorlog', het is een deel van onze identiteit en wordt uiteraard helemaal anders ervaren in Nederland dat destijds neutraal was.

Schoolreizen naar de talloze graven in de regio, stokoude mannen die de klas binnengerold kwam en ijzingwekkende verhalen vertelden, het was jaarlijkse kost.

Dat een wielerwedstrijd, hoe Belgischer kan het worden, dat de naam 'remembrance' draagt bijdraagt aan het in stand houden van de herinnering aan alle leed van 100 jaar geleden is mooi.

Wat het toerisme betreft in die regio, dat is altijd al groot geweest, vooral vanuit angelsaksische landen. De meeste toeristische attracties zijn er volledig gratis, behalve dan het Flanders Fields museum (aanrader) waar je een bescheiden inkom dient te betalen. Geld dat wordt geïnvesteerd projecten om oorlogsslachtoffers anno 21ste eeuw te ondersteunen.

Wrang hé?
Horsie is back 24 augustus 2018 19:26
Toine Schreef:
-------------------------------------------------------
> Best wrang om iets plezierigs en bovenal
> commercieels als een professionele sportwedstrijd
> te vernoemen naar het herdenken van miljoenen
> oorlogslachtoffers. En dan ook nog met een
> bijkomend oogmerk deze regio in de markt te zetten
> voor toeristen.

De weg naar de hel is geplaveid met goede voornemens.
Maar je kunt ook niet altijd Berchtesgarden van o.a. Alfred Hitchcock blijven uitzenden.
Hoentie 24 augustus 2018 19:48
Ja wrang. Overigens is lang niet alles gratis daar: vorig jaar 100 jaar na Passendaele eens op ontdekkingstocht geweest. Erg mooie streek en nog steeds heel duidelijk een 'schuldig landschap' met de duidelijk herkenbare mijnontploffingen (meertjes), gifgasbosjes, loop- en oorlogsgraven.

Ik vind de 'grote prijs holocaust' - toegegeven, wat minder charmant naamgegeven als de Great War Remembrance Race - ook wrang.

Rondom Passendaele gingen er in drie maanden tijd een miljoen jongens de gehaktmolen in. Daar hoort vind ik een ander gedenken bij, dan 200 reclameborden op een fiets. Maar ik ben maar een Hollander hè, niet grootgebracht in de verhalende traditie zoals jullie Belgen.
El Chaba 24 augustus 2018 20:38
Hilarisch deze vertoning. Het wordt steeds leuker.
Tip: vraag eens aan prikker Massimo wat hij ervan vindt. Wellicht ken je hem?
Toine 24 augustus 2018 21:01
Zegt me niets, vraag me wel af wat voor een zeur jij eigenlijk bent want je vindt het klaarblijkelijk noodzakelijk om op veel zaken op de man te reageren. Ga gerust zo door hoor, want zoals ik je reeds liet weten kreeg ik het advies jouw vervelende gedrag aan te kaarten bij de webbeheerder en heb ik dit ook gedaan.
El Chaba 24 augustus 2018 21:06
Dit is eigenlijk te makkelijk, maar omdat je erom vraagt, ga ik ermee door.

Vertel eens, van wie kreeg je dat advies?
Sub Culture 24 augustus 2018 21:08
als 'nieuwkomer' advies krijgen en dat meteen opvolgen.
Beïnvloedbaar kereltje, die twan.
Toine 24 augustus 2018 21:09
Wat gaat jou dat aan?
El Chaba 24 augustus 2018 21:16
Helemaal niks, gewoon nieuwsgierig..
Wel opvallend dat je superbeleefde toon van het begin ineens heel anders wordt. Wel in je rol blijven, jongûh.. smileys with beer

Maareh, afgezien daarvan, heb je de tweede reactie van Tjappie in dat andere topic al inhoudelijk beantwoordt, of blijf je zoals gewoonlijk als een pitbull achter mij aangaan..? Zo ja, geen probleem, hoor, ik vermaak me kostelijk..



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/08/2018 21:17 door El Chaba.
Toine 24 augustus 2018 21:17
Naar aanleiding van topic over transfers en het gedrag daarin van El Chaba richting mij en anderen kreeg ik wat persoonlijke berichten van leden. Zo duidelijk?
Toine 24 augustus 2018 21:19
Beleefd ben ik tegen iedereen die dat verdient.
El Chaba 24 augustus 2018 21:20
Maareh, afgezien daarvan, heb je de tweede reactie van Tjappie in dat andere topic al inhoudelijk beantwoordt, of blijf je zoals gewoonlijk als een pitbull achter mij aangaan..? Zo ja, geen probleem, hoor, ik vermaak me kostelijk..
El Chaba 24 augustus 2018 21:30
Best merkwaardig wat u, ogenschijnlijk, zo voor de vuist weg stelt met betrekking tot mijn gedrag. Vanzelfsprekend kan het zijn dat u vanuit een zekere beroepsmatige ervaring spreekt, echter deze strookt niet met de werkelijkheid. Inmiddels bijna 15 jaar ben ik als redelijk prominent prikker verbonden aan dit prikbord en ik herken uw klachten totaal niet.

En ik vermoed met enige zekerheid dat uw uitspraken tot gefronste wenkbrauwen leiden bij vele prikkers alhier.

Sinds jaar en dag sta ik hier namelijk in hoog aanzien vanwege de zorgvuldigheid, objectiviteit, actualiteit en diversiteit, die ik altijd ter harte neem in mijn reacties.

Ik daag u dus uit om 5 leden te noemen die jou een bericht hebben gestuurd om een klacht tegen mij in te dienen bij de beheerders van deze site.

Want zo op het oog lijkt het alsof u zo maar iets roept zonder enige kennis van zaken. Ik hoop voor u dat ik me vergis. Benieuwd naar uw, hopelijk, gefundeerde, reactie.
Toine 24 augustus 2018 21:32
Toine 24 augustus 2018 21:48
Vreemde reactie trouwens gezien het feit dat jij in dit topic steeds op mij reageert.
El Chaba 24 augustus 2018 22:47
Toine 24 augustus 2018 23:03
Bedankt voor de toelichtende link, je reageert daar inderdaad vijfmaal op mijn berichten.
Toine 24 augustus 2018 23:06
Welterusten trouwens en ik hoop dat we het binnenkort weer gewoon over wielrennen kunnen hebben, persoonlijk vind ik dat vele malen interessanter.
Tjappie2 24 augustus 2018 23:10
Toine Schreef:
-------------------------------------------------------
> ik hoop dat we het
> binnenkort weer gewoon over wielrennen kunnen
> hebben, persoonlijk vind ik dat vele malen
> interessanter.

Ik wil me niet in de fittie tussen u El Chaba mengen, maar ik wil u wel bedanken. Door deze opmerking ga ik met een grote glimlach slapen. In al uw berichten hier is het nog niet een maal inhoudelijk over wielrennen gegaan.
Toine 24 augustus 2018 23:13
El Chaba 24 augustus 2018 23:29
Graag, ik kijk uit naar je eerste inhoudelijke reactie hier over wielrennen. Net zoals de eerste inhoudelijke reactie over wielrennen van je alter ego Massimo..
Toine 24 augustus 2018 23:45
In mijn paspoort staat gewoon Toine, een alter ego is mij niet bekend, voor de zekerheid zal ik het komend weekend mijn ouders eens vragen. Je mag uiteraard gerust blijven denken dat ik iemand anders ben, Nederland is wat dat betreft een vrij land en ik zit er verder echt niet mee wat jij denkt of vermoedt. En ik hoop inderdaad snel veel over wielrennen te plaatsen. Werd me echter wat lastig gemaakt tot nu aangezien ik veelal van repliek werd gediend door jou. Je kan dat overigens nakijken in de link die je eerder plaatste.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/08/2018 00:16 door Toine.
Sub Culture 25 augustus 2018 00:04
Is dit nu Wereld Oorlog III?
Nelis! 25 augustus 2018 08:16
Stelletje oude wijven. Soms heb ik spijt als ik een draadje open. Weer een paar minuten van mijn leven verspeeld.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/08/2018 08:17 door Nelis!.
ton duk 25 augustus 2018 09:02
Toine Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ga gerust zo door hoor, want
> zoals ik je reeds liet weten kreeg ik het advies
> jouw vervelende gedrag aan te kaarten bij de
> webbeheerder en heb ik dit ook gedaan.

Wat helaas niet helpt ...die zijn Oostindisch doof
gr
Massimo 25 augustus 2018 12:55
Vriendelijk verzoek aan El Chaba: wil jij mij asjeblieft ver buiten je privé-oorlogjes houden? Ik kom hier voor mijn plezier en niet om me te ergeren. Bedankt!
Slimmerd 25 augustus 2018 13:00
Daar mag je dan wel eens iets van laten blijken
Massimo 25 augustus 2018 13:04
Volg je niet helemaal, en weet ook niet of ik het wel wil weten.
Cecchini 25 augustus 2018 14:39
Anony 25 augustus 2018 19:07
Noch Spaak noch ik hebben een bericht gekregen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/08/2018 19:07 door Anony.
ton duk 25 augustus 2018 20:47
Ik heb diverse malen een bericht gerapporteerd en daar idd geen reactie op gehad …….
gr
Sub Culture 26 augustus 2018 00:05
Tjappie2 26 augustus 2018 04:22
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mooi zo.

thumbs upsmileys with beer

We leven hier niet in de DDR.
Anony 26 augustus 2018 04:45
Het zou helaas kunnen dat de rapporteer-functie niet werkt. Spaak is hiervan op de hoogte.
Tjappie2 26 augustus 2018 05:30
Lijkt mij (maar dat is geheel persoonlijk) een prima iets. Een klein beetje incasseringsvermogen mag je op het Wereldwijde Web Wel hebben.
ton duk 26 augustus 2018 08:11
Eens maar als prikkers meerdere keren bewust de vastgelegde regels (zie reglement) aan hullie laars lappen , mag je daar de beheerders toch op wijzen ?
En dan is het aan de beheerders wat ze daar meedoen....
gr
Sub Culture 26 augustus 2018 12:14
Als het je allemaal te veel wordt kan je ook gewoon weer weggaan.
Zoals die keer toen spaak aankondigde dat anony hem zou vervangen, een Belg, weet je nog?

Toen je met veel gevoel voor drama weg ging en met hangende pootjes terugkeerde.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen