Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Gesink: het volgende hoofdstuk met val

Gepost door Slimmerd 
Slimmerd 27 augustus 2018 16:57
Op training in Boulder ten val gekomen, daarbij twee ribben en zijn rechtersleutelbeen gebroken.

Geen Canadees tweeluik dus en het WK lijkt me ook kansloos.
PVW 27 augustus 2018 17:08
Voorheen, toen hij onze grootste kans op succes was, vond ik het echt K als ie viel. Nu vooral vervelend voor robert zelf.
rustdag 27 augustus 2018 17:21
Wat een KLOTE nieuws
PassoEira 27 augustus 2018 17:21
Het zijn toch vaak dezelfde die vaak vallen. Toen ik vroeger koerste was dat ook al zo. Mogelijke oorzaken zijn volgens mij of te veel risico's nemen of moeite hebben met het geconcentreerd blijven.
Sjorsoll 27 augustus 2018 17:27
Hè balen Robert sad smiley Sterkte
predator 27 augustus 2018 17:57
Heel treurig. Was een goede helper voor het WK geweest.
Anony 27 augustus 2018 18:04
Remko 27 augustus 2018 18:45
Om moedeloos van te worden.......
lodjan 27 augustus 2018 19:09
Kuiperberg 27 augustus 2018 19:15
Triest. In Doesburg is hij een paar jaar terug ook tijdens een training gevallen, met een botbreuk als gevolg. Gesink traint graag alleen, lijkt me dat je daardoor ook minder alert bent.
Horsie is back 27 augustus 2018 19:58
PassoEira Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het zijn toch vaak dezelfde die vaak vallen. Toen
> ik vroeger koerste was dat ook al zo. Mogelijke
> oorzaken zijn volgens mij of te veel risico's
> nemen of moeite hebben met het geconcentreerd
> blijven.

Hij zou zijn gevallen tijdens wegwerkzaamheden met een slecht wegdek. Heel slecht aangegeven of heel onoverzichtelijk?
De hersenen schijnen (Horsie is serieus) vier keer per seconden een nap te doen, dus onvoorstelbaar kort. Bij lange trajecten zonder al te veel afleiding ben je uiteraard bij voorkeur kwetsbaar. Het is toch evident waarom iemand tijdens een afdaling bijna nooit van de weg rijdt laat staan in een ravijn rijdt of zijn er prikkers, die deze overdenking bij het open deur in trappen willen plaatsen.

Robert Gesink komt er wel weer bovenop. Forza.
Horsie is back 27 augustus 2018 20:14
Kuiperberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Triest. In Doesburg is hij een paar jaar terug ook
> tijdens een training gevallen, met een botbreuk
> als gevolg. Gesink traint graag alleen, lijkt me
> dat je daardoor ook minder alert bent.

Monotonie en vermoeidheid is lastig.
veluweracer 27 augustus 2018 21:06
Je moet het maar allemaal voor lief nemen als renner. Knop om en in de herstelmodus. Ik heb trouwens altijd het idee dat een lange renner in het nadeel is. Met alles.
veluweracer 27 augustus 2018 21:11
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> PassoEira Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Het zijn toch vaak dezelfde die vaak vallen.
> Toen
> > ik vroeger koerste was dat ook al zo. Mogelijke
> > oorzaken zijn volgens mij of te veel risico's
> > nemen of moeite hebben met het geconcentreerd
> > blijven.
>
> Hij zou zijn gevallen tijdens wegwerkzaamheden met
> een slecht wegdek. Heel slecht aangegeven of heel
> onoverzichtelijk?
> De hersenen schijnen (Horsie is serieus) vier keer
> per seconden een nap te doen, dus
> onvoorstelbaar kort. Bij lange trajecten zonder al
> te veel afleiding ben je uiteraard bij voorkeur
> kwetsbaar. Het is toch evident waarom iemand
> tijdens een afdaling bijna nooit van de weg rijdt
> laat staan in een ravijn rijdt of zijn er
> prikkers, die deze overdenking bij het open deur
> in trappen willen plaatsen.
>
> Robert Gesink komt er wel weer bovenop. Forza.

Het veiligste zou dus een alsmaar dalend parcours zijn. Zo'n etappe van 180 km in 2 uurtjes afhaspelen. En de kijkers thuis voor de buis met het angstzweet in de reet.
Prikdude 27 augustus 2018 21:19
Volgend jaar maar eens niet meer in de TDU starten, Robert. Hetzelfde advies geldt voor Porte en alle andere renners die de kans op fysieke malheur gedurende het seizoen willen beperken.
Horsie is back 27 augustus 2018 21:51
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Je moet het maar allemaal voor lief nemen als
> renner. Knop om en in de herstelmodus. Ik heb
> trouwens altijd het idee dat een lange renner in
> het nadeel is. Met alles.

Niet bij het baanwielrennen echter. omdat het lichaamszwaartepunt in de bochten minder afstand aflegt, zodat de renner ook al blijven de wielen op de nominale lijn van 250 m uiteindelijk minder afstand aflegt. De renner "valt" als het ware naar binnen. Het verschil bij 0,2 meter hoger gelegen lichaamszwaartepunt levert een paar honderdsten op bij een gematigde sprintsnelheid overigens. Bij toppers als Hoogland c.s. in tijd gezien nog minder. Dus groeihormonen loont de moeite niet. grinning smiley
Horsie is back 27 augustus 2018 21:55
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Het veiligste zou dus een alsmaar dalend parcours
> zijn. Zo'n etappe van 180 km in 2 uurtjes
> afhaspelen. En de kijkers thuis voor de buis met
> het angstzweet in de reet.

Het schijnt dat hele volksstammen daar niet veel moeite mee hebben als ene Max to the max in dezelfde tijd van 2 uur Parijs-Roubaix afraffelt.
Koppizoektwachtwoord 27 augustus 2018 23:08
Godsamme wat jammer. Net nu hij dat stempel van 'altijd maar vallen' aan Kelderman leek te hebben overgedragen.
lodjan 28 augustus 2018 07:58
Van Strava:
Time for a little update from the USA!
To prepare the last part of my season me and my family planned a similar approach to the races in Canada ???????? as we did in 2013. Back then I had also raced Giro and Tour and the combination of high altitude, family time and hard work in a beautiful area has always payed off for me in the past. (Montreal 2010, California 2012, Tour 2015, Vuelta 2016)

All went very well and we enjoyed this trip with some high altitude camping and some very nice rides with my family following.
But then, unfortunately things went wrong hitting a bump in the road on my first ride in Boulder, Colorado and losing the grip of my handlebars resulting in broken ribs and collarbone.

Right now it’s not 100% sure what will happen and we will probably stay in Colorado a bit longer before I’ll have surgery on the collarbone.

For now, a big thanks for all messages of support! We really appreciate it!
ton duk 28 augustus 2018 08:32
Herken dit /dat gevoel volledig
gr
Curzio 28 augustus 2018 10:54
Robert heeft er in elk geval een betere kop op zitten dan Ritchie.
valse trage 28 augustus 2018 11:18
Dat sleutelbeen is inderdaad gebroken ja... Allez hup Robert! Dan maar volgend seizoen bergop op kop boren voor Roglic en het peloton laten afzien.


[nos.nl]
valse trage 28 augustus 2018 11:20
Hij heeft ook niet (meer) de ambitie om een grote ronde te winnen. Gesink neemt tegenwoordig gewoon alles zoals het komt heb ik de indruk.
Sub Culture 28 augustus 2018 11:23
Je mag het hier natuurlijk niet hardop zeggen maar volgens mij rijdt Gesink op andere brandstof dan een kleine 10 jaar geleden.
valse trage 28 augustus 2018 11:34
Waarom mag je dat niet zeggen? Het zou inderdaad kunnen. Rond het jaar 2011 reden er veel renners opvallend sterk. Maar het kan net zo goed een andere reden hebben.
Surplace op souplesse 28 augustus 2018 12:36
Als elke andere nu nog en toen reeds actieve renner.

De vraag blijft of dit het grote verschil voor Gesink maakt (en hij een van die renners is (als Posthuma, Dekker of Gerdemann) die zonder er echt geen kloot meer van kunnen) of dat het toch meer de 187 gebroken botten, familie tragedie(s) en (mede) daaruit voort gevloeide, voor een topsport dodelijke, relativering is.

De brandstofwissel leek me in 2015 in elk geval ruimschoots voltrokken en toen eindigde hij nog 20 minuten voor Geraint Thomas in de Tour, op een kloeke zesde plek.
Eazster 28 augustus 2018 13:06
Potdomme die Gesink. Wereldkampioen in vallen en opstaan met veel veerkracht! Maar wat koop je ervoor?
Hopelijk kan hij de knop nog eenmaal omzetten.

Hm bij Gesink vind ik die neergang in prestaties niet zo heel erg opvallend. Heb het idee ,dat hij door alle malheur wel wat minder is geworden en deze generatie aan concurrenten ook sterker is dan die van 2010-2011. Hij zet hier en daar best mooie resultaten neer. Ik persoonlijk vind het niveau verschil van Gilbert 2010\2011 en nu vele malen groter.
Sub Culture 28 augustus 2018 13:39
Absolute topjaren Gilbert in 2010-2011 vielen niet toevallig samen met afwezigheid Valverde en een algemeen matige tegenstand.
Bovendien heeft Gilbert sinds zijn weergaloze jaar 2011 best nog wat indrukwekkends bij elkaar gereden (meerdere ritten in Giro en Vuelta, WK, RVV,..)
Luijt 29 augustus 2018 00:18
Gesink ervoer het strijden voor het AK als een last. Uit alle macht probeer ik daar begrip voor op te brengen. Dat ritten kapen is niks voor 'm. Niet explosief genoeg.
Dat sleuren in die laatste Pyreneeënrit met al die jankende skybaasjes achter m, dat was mooi.
Tot zover wat gekal vanaf de wal.
Curzio 29 augustus 2018 07:42
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen