Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Fusie tussen Verandas-Willems en Roompot?

Gepost door lodjan 
lodjan 28 augustus 2018 09:14
HLN:

Nuyens richt pijlen op Team Roompot
Na het eerdere afhaken van het continentale Aqua Blue - zij stoppen aan het einde van dit seizoen de sponsoring - hoopt Nick Nuyens nu om Willems Veranda’s te laten fusioneren met de Nederlandse Procontinentale ploeg Team Roompot. Noem het gerust een nieuwe poging van Nuyens om het hoofd boven water te houden. Willems Veranda’s wil liever vandaag dan morgen stoppen met sponsoring. Ook al heeft de ploeg nog rennerscontracten voor volgend jaar. Onder meer Wout Van Aert ligt er nog een jaar onder contract - daarna trekt hij naar Jumbo - en hij wil nog een cross-en wegprogramma afwerken bij zijn huidige team. Alleen zijn er zonder een nieuwe sponsor geen financiële middelen om hem te betalen. Team Roompot biedt Nuyens nu een helpende hand. In principe wordt de deal eerstdaags afgerond.
Clavan 28 augustus 2018 09:18
Alles war Nuyens aanraakt gaat kapot.
Blueprint 28 augustus 2018 09:20
Telegraaf meldt dat het nog niet bijna rond is.

Quote

Teammanager Michael Zijlaard bevestigt dat tegen deze krant. „We zijn in gesprek, maar zitten nog in de fase dat we een mogelijke samenvoeging van beide ploegen aan het bestuderen zijn. We zijn pas twee dagen in gesprek en moeten eerst alle mogelijkheden op een rij zetten voordat we kunnen zeggen of een fusie daadwerkelijk een optie is”, aldus Zijlaard.

Als het doorgaat, wordt het dan Roompot-Crelan?
Sub Culture 28 augustus 2018 09:28
Ik vind Nuyens allerminst overtuigend als manager, leeft op voet van oorlog met sommige van zijn renners.
Komt echt niet goed over in interviews.

Volgens mij wordt de Belgische formatie hier beter van en is het vooral in het nadeel van Roompot.
Jammer dat het Roompot project, dat na een 3-tal jaar toch als succesvol mag worden omschreven, deze richting uit gaat.
Cecchini 28 augustus 2018 09:42
Nuyens als renner was ook al een vervelend rennertje
Lucho Herrera 28 augustus 2018 09:48
Komt met al deze perikelen de overgang van van Aert naar Jumbo in een stroomversnelling? Met alle respect voor Roompot, maar daar zit van Aert toch niet op te wachten.
tvm 28 augustus 2018 10:02
Ik ken Nuyens niet goed, maar als ik dit zo lees denk ik: kan het niet beter in zee gaan met Riis? Zijn voormalig ploegleider wil toch een nieuwe ploeg beginnen? Kennelijk passen ze qua karakter alvast goed bij elkaar.
Sub Culture 28 augustus 2018 10:06
Een soort Peter Van Peteghem light.
2 weken op een jaar koersen en dat is het dan zo'n beetje.

Komt daar nog eens bij en uiterst relevant dat hij zijn kinderen storm, sterre en sting heeft genoemd.
lodjan 28 augustus 2018 10:08
Er zijn nog contractuele verplichtingen die een overstap per 1-1-2019 in de weg staan. Van Aert zou liever vandaag dan morgen naar Jumbo gaan.
lodjan 28 augustus 2018 10:09
Voor Roompot is het alleen interessant wanneer zij de sponsor en de krenten uit de pap kunnen overnemen.
ton duk 28 augustus 2018 10:13
Met alle respect voor Veranda's Willems - Crelan , lijkt me Roompot voor van Aert toch een stapje vooruit...
gr
PassoEira 28 augustus 2018 11:14
Maakt allemaal niet uit zolang Johan van der Velde zijn job maar blijft behouden. En als VanAert maar een volledig veldritseizoen doet.
valse trage 28 augustus 2018 11:26
Gelijk ontheffen uit de ouderlijke macht.
Tjappie2 28 augustus 2018 11:26
PassoEira Schreef:
-------------------------------------------------------
> Maakt allemaal niet uit zolang Johan van der Velde
> zijn job maar blijft behouden. En als VanAert maar
> een volledig veldritseizoen doet.

49, is u dat?
valse trage 28 augustus 2018 11:28
Bij Roompot weten ze wel wat ze doen. Zo nodig werken ze Nuyens gewoon weg, mocht het een lastpost worden. Echte old-school wielermaffia die guys.
pauldob 28 augustus 2018 12:40
Getuige zijn twitter is hij al aan een snellere overgang aan het werken:
@woutanaert: 'Communicatie is de essentie van een goede samenwerking. Iedereen valt uit de lucht en steeds ben ik degene die men aanspreekt zonder dat ik zelf van iets weet. Ze verwachten prestaties van mij, maar volgend jaar op deze manier? #sabbatjaar ????'
PVW 28 augustus 2018 12:42
Luijt 28 augustus 2018 23:48
Jammer dat Roompot zijn/haar oranje karakter steeds meer verliest.
ton duk 29 augustus 2018 08:09
en ook TLJ.NL / Jumbo...maar ja, voortbestaan en toekomst is natuurlijk ook wat waard voor het HOL-wielrennen
gr
Eddy Veen 29 augustus 2018 23:18
Je suggereert een geleidelijkheid die er nog niet bestaat; tot nu toe is het oranjekarakter nog 100 %.
Walnoot 30 augustus 2018 10:14
Sporza meldt nu dat het rond is: [sporza.be]
El Chaba 30 augustus 2018 10:15
Blueprint 30 augustus 2018 10:19
Het is inderdaad rond, zie persbericht van Roompot. Ambities voor grote rondes lijken me niet realistisch, maar de ploeg lijkt verzekerd van wildcards voor alle voorjaarsklassiekers in België.

De Nederlandse wielerploeg Team Roompot-Nederlandse Loterij gaat samen met het team Veranda’s Willems-Crelan van het Belgische Sniper Cycling. De nieuwe formatie gaat komend jaar verder onder de naam Roompot-Crelan Cycling Team. Kopman wordt Wout van Aert, wereldkampioen veldrijden en succesvol renner op de weg.

Team Roompot-Nederlandse Loterij reed de afgelopen vier jaar met een duidelijke Nederlandse identiteit rond en bood kansen aan jonge talentvolle Nederlandse renners. Het team gaat nu de grens over. Het bieden van kansen aan jong fietstalent blijft voorop staan. Roompot-Crelan gaat onder de Nederlandse vlag rijden en gevestigd worden in België. De dagelijkse leiding komt in handen van Michael Zijlaard, Nick Nuyens en Chris Compagnie, en de sportieve verantwoording in handen van Erik Breukink, Michael Boogerd en Jean Paul van Poppel. De selectie zal uit Nederlandse en Belgische renners bestaan en dit geldt ook voor het personeel.

Grote ronden
Grote blikvanger van het nieuwe team is Wout van Aert, Belgisch en wereldkampioen veldrijden. Hij reed zich dit voorjaar ook op de weg nadrukkelijk in de kijker. Daarnaast hoopt Roompot-Crelan niet alleen prijzen in de wacht te slepen, maar ook deel te nemen aan één van de grote wielerrondes, zoals de Tour de France, de Giro d’Italia of de Vuelta. De fusieploeg hoopt één van de wildcards te krijgen die ieder jaar worden vergeven voor deelname aan één van de grote ronden. De komende weken wordt hard gewerkt aan het nieuwe team.

Europese ambities
Hoofdsponsor Roompot Vakanties heeft een contract getekend voor één seizoen, met de intentie om er nog een jaar aan vast te plakken. Volgens Laura Ligthart, director sales van Roompot Vakanties sluit de sponsoring van een Nederlands/Belgisch team naadloos aan op de ambities om in België en daarbuiten een gevestigde naam te worden. Het aandeel van Belgische gasten op de vakantieparken wordt steeds groter. “België is een duidelijke groeimarkt. We hebben dit jaar tien procent meer gasten uit België mogen verwelkomen dan vorig jaar. Met de sponsoring van dit nieuwe wielerteam versterken we onze naam vooral op de Belgische markt.

Ruim twee jaar geleden hebben we een nieuwe, Franse eigenaar gekregen die deze ambities ondersteunt. Zo zijn de eerste parken waar de Roompot-vlag wappert geopend onder meer in het Belgische Bredene. Ook gaan we een wielerresort in Oudenaarde (de Vlaamse Ardennen) openen en staan er nog verschillende parken aan de Belgische kust op de planning”, aldus Ligthart.

Crelan
De positie van tweede naamgever wordt ook komend seizoen ingenomen door Crelan, een Belgische coöperatieve bank, die op menselijke maat een maatschappelijke rol wil vervullen. Crelan sponsort al wielerploegen sinds 2000 en is van plan om jong talent in het wielrennen en het veldrijden te blijven ondersteunen.

Nederlandse Loterij
De tweede naamgever van Team Roompot - Nederlandse Loterij verlaat na 4 mooie jaren het team als sponsor. Het Belgische karakter van Crelan sluit niet aan bij de visie van Nederlandse Loterij, die zich specifiek richt op Nederland. Nederlandse Loterij heeft zich de laatste maanden erg coöperatief opgesteld om samen met ons naar de toekomst te kijken. De Nederlandse Loterij heeft mede aan de basis gestaan van onze opstart. Wij zijn hen daar ook erg dankbaar voor.

De fusieploeg wordt begin januari tijdens de Wooning zesdaagse van Rotterdam in Ahoy aan het publiek gepresenteerd.
ton duk 30 augustus 2018 10:33
Jammer , doch logische ontwikkeling . Ben benieuwd wie blijft en er eventueel bij komt.
Qua basis kunnen ze toch een redelijk goede selectie samenstellen voor de Vlaamse koersen
gr
cire 30 augustus 2018 11:11
Misschien kan Nederlandse Loterij een eigen Nederlandse pro-continental beginnen (al dan niet in samenwerking met een bestaande continental)?
Sub Culture 30 augustus 2018 13:12
Ik woon in Bredene, heb er nog nooit een Roompotvlag zien wapperen.
ton duk 30 augustus 2018 13:24
vakantiepark Breeduyn Village schijnt 't te heten
gr
Blueprint 31 augustus 2018 09:39
Michiel Elijzen moet vertrekken als ploegleider. Vind ik wel opvallend, ik dacht dat hij het toch best goed deed.
Blueprint 31 augustus 2018 09:43
Intussen is Van Aert er klaar mee, hij wil weg:
[www.hln.be]
Walnoot 31 augustus 2018 10:11
Leuk, een beetje reuring. Beter ook voor de Roompot mannen als hij gaat, denk ik zo.
Tjappie2 31 augustus 2018 10:30
Kan z'n contract wel afkopen lijkt me zo?
AK 31 augustus 2018 10:34
Volgens mij was van Aert wel de grootste reden van de fusie, zodat ze wat meer wildcards konden krijgen.

Roompot neemt een groot risico door hier in te stappen.. Met alle rumour rond Nuyens, van Aert, Aqua blue kon je dit verwachten.


Redenen om te fuseren.
- Opportunistisch, naïef? Met van Aert er een gratis toprenner bij.
- Te weinig budget. Is nooit zo gecommuniceerd, maar met afhaken nationale loterij misschien een geld probleem?
- Belgische markt. Naast van Aert is er geen interessante andere Belg. Waarom niet gewoon zelf een aantal Belgen aantrekken. Is dat geprobeerd en niet gelukt?

Wie is eigenlijk eigenaar van het team? Is dat de sponsor Roompot, of is dat Zijlaard. Management van de ploeg geeft zo wel de controle uit handen.

Zijlaard heeft een paar dagen geleden gezegd pas 2 dagen in onderhandeling te zijn. Dus alles is binnen een week geregeld. Dan neig ik toch naar reden 1.
MarcoV 31 augustus 2018 10:49
Lijkt me stevig opportunisme van Zijlaard om voor een jaar met een echte aansprekende kopman te kunnen rijden ja ... en dan het risico van Nuyens z'n handeltje en z'n fietsendealtjes maar op de koop toenemend

Elijzen een paar weken geleden op de radio: 'ik heb bedankt voor bondscoach omdat ik nog een jaar met Wout van Aert kan werken'. Tja. ...
AK 31 augustus 2018 11:03
Laat ik het zo zeggen. Uit de communicatie blijkt niets van een visie. Of enig lange termijn denken.
Blueprint 31 augustus 2018 11:36
Het lijkt erop dat Roompot hiermee een Trojaans paard heeft binnengehaald. De enige reden die ik kan verzinnen, is dat de ploegleiding grotere ambities heeft dan een bescheiden team in de marge. Ze gaven zelf ook al aan dat ze niet blij zijn dat toptalenten niet via Roompot naar de World Tour gaan, maar direct bij ploegen als Lotto-Jumbo en Quick Step tekenen, met Fabio Jakobsen als voorbeeld. Nu hebben ze wel een toprenner, maar voor slechts een jaar en die lijkt bepaald geen trek meer te hebben in de strapatsen van Nick Nuyens, die in het management van de ploeg zit. Ik kan me niet voorstellen dat deze fusie echt goed gaat uitpakken op deze manier, tenzij Nuyens vertrekt. En die heeft de hele soap juist voor zijn eigen positie in gang getrokken...
Cyclad58 31 augustus 2018 14:54
Inderdaad, contract afkopen en direct naar Jumbo verkassen vanaf 1 januari 2019. Roompot-Crélan heeft niets aan een gedemotiveerde Van Aert, Van Aert heeft niets of weinig aan de ploeg. Iedereen wordt er uiteindelijk beter van. Ook Roompot-Crélan. Laat ze maar investeren in renners als Van Schip, Van der Hoorn en Riesebeek. Daar zit echt nog wel progressie in, zeker in Van der Hoorn lijkt mij.
El Chaba 31 augustus 2018 15:01
Van der Hoorn gaat toch al naar Jumbo?
[www.wielerflits.nl]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/08/2018 15:05 door El Chaba.
Cyclad58 31 augustus 2018 18:54
Dat is dan nog niet zolang bekend. Begrijpelijke stap. Jammer voor Roompot, maar wel goed voor Taco.
lodjan 01 september 2018 13:01
Het leek me al niet verstandig van Roompot om zich opportunisch met korte-termijn-oogkleppen op in dit wespennest te storten. Of hadden ze geen andere keuze?

Edit:
Ik hoop dat het allemaal goed komt want ik wens jongens als Van Schip, Riesebeek en Van Ginneken het beste.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/09/2018 13:04 door lodjan.
AK 01 september 2018 15:06
Het zou zonde zijn als ze een soort Vacansoleil worden.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen