Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Druivenkoers

Gepost door lodjan 
lodjan 29 augustus 2018 07:30
Startlijst: [www.procyclingstats.com]

Gaat Baugnies zijn 4e opvolgende zege behalen en daarmee Leukemans evenaren?
Brieske 29 augustus 2018 09:30
Ja dat weet je nou toch nog niet..

Groet
Wanny 29 augustus 2018 09:41
Bjorn Leukemans, ook een illustere naam uit het verleden die je niet vaak meer hoort.
ton duk 29 augustus 2018 09:46
Aardige gast en vooral trainingsbeest
ook zo'n renner waarbij ik nu denk : die had ik wel een echt grote overwinning gegund
gr
Linkebal 29 augustus 2018 10:18
Eindhovuh 29 augustus 2018 12:04
Stijn Devolder gaat hier solo winnen en zo de mooiste overwinning uit zijn carrière boeken.
Tjappie2 29 augustus 2018 12:10
Mooier dan de 4e etappe in de 4-daagse van Duinkerken? Ik weet het niet hoor, dat was ook wel een hele fraaie.
veluweracer 29 augustus 2018 12:30
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bjorn Leukemans, ook een illustere naam uit het
> verleden die je niet vaak meer hoort.

Leukie Leukemans.
valse trage 29 augustus 2018 12:32
Het zou mooi zijn... of Rebellin. Nog steeds maar 1 DNF'je dit jaar. Een echte liefhebber.
Eindhovuh 29 augustus 2018 12:33
Dat klopt wel, maar daar had hij ook wel erg veel hulp van de uiteindelijke eindwinnaar Chavanel. Vind ik toch net iets minder.
lodjan 29 augustus 2018 16:04
lodjan 29 augustus 2018 16:11
Koerssituatie met 60 km te gaan:

Op kop:
Dries DE BONDT (Vérandas Willems-Crelan),,
Benjamin PERRY (Israel Cycling Academy),
Ivar SLIK (Monkey Town Continental Team),
Joshua TEASDALE (Team Differdange-Losch),
Steven TRONET (Roubaix-Lille Métropole),
Maxime FARAZIJN (Sport Vlaanderen-Baloise)

Voorsprong op het peloton is onder de minuut gezakt.
lodjan 29 augustus 2018 17:15
Op kop nu:

De trio Xandro MEURISSE (Wanty-Groupe Gobert), Jimmy JANSSENS (Cibel-Cebon), Oscar RIESEBEEK (Roompot-Nederlandse Loterij)

Daarachter vijf renners in de tegenaanval :

Floris GERTS (Roompot-Nederlandse Loterij), Sjoerd VAN GINNEKEN (Roompot-Nederlandse Loterij), Taco VAN DER HOORN (Roompot-Nederlandse Loterij), Jérôme BAUGNIES (Wanty-Groupe Gobert), Peter SCHULTING(Monkey Town Continental Team)

Roompot goed bezig!
lodjan 29 augustus 2018 17:42
Top 6
1. Xandro Meurisse (Wanty-Groupe Gobert) 
2. Oscar Riesebeek (Roompot - Nederlandse Loterij) 
3. Jimmy Janssens (Cibel-Cebon)
4. Floris Gerts (Roompot - Nederlandse Loterij)
5. Taco Van der Hoorn (Roompot - Nederlandse Loterij)
6. Justin Jules (WB-Aqua Protect-Veranclassic)

Lire la suite : [belgique.directvelo.com]
Anony 29 augustus 2018 17:57
Gerts rijdt goed, weer nu er druk op zit. Beetje zonde.
Anony 29 augustus 2018 17:59
En Meurisse doet het ook goed natuurlijk, nu toch al het derde jaar op rij. Stap naar de WorldTour na volgend seizoen zou mooi en terecht zijn.
El Chaba 29 augustus 2018 18:09
Tja, wat is wijsheid.
Aan de ene kant acht ik hem zeker goed genoeg voor een WT-ploeg maar dan zal het - gezien zijn kwaliteiten, vooral in de heuvelkoersen - toch vooral als knecht zijn in vergelijkbare, maar dan WT-koersen (zie zijn resultaten).

Als ik hem was zou ik juist opteren om bij een proconti als Wanty te blijven want dan kan hij overal kopman zijn in koersen die hij kan winnen of heel kort kan rijden.

Tenzij hij natuurlijk bij een WT-ploeg een pak meer geld kan verdienen..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/08/2018 18:10 door El Chaba.
lodjan 29 augustus 2018 18:26
7. Sjoerd van Ginneken
8. Jeroen Meijers

Vijf Roompotters bij de eerste acht. Sterk in de breedte, maar niet winnen. Taco en Floris zijn betere afmakers dan Oscar?
Cyclad58 29 augustus 2018 18:28
Opvallend, 5 Roompotters in de top 8. Riesebeek de sterkste Roompotter op zo'n parkoers, dat was te verwachten. Mist de explosiviteit aan de meet om te winnen, maar alweer een prima koers. Gerts en vooral Taco van der Hoorn sterk. Jeroen Meijers en Sjoerd van Ginneken lijken me vooral te vechten voor een nieuw contract.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/08/2018 18:30 door Cyclad58.
lodjan 29 augustus 2018 18:29
25e vandaag, net vóór de winnaar van de voorgaande drie edities.
Cyclad58 29 augustus 2018 18:30
Riesebeek is reuzesterk, maar geen afmaker. Gerts toch ook niet vind ik. Taco daarentegen wel, maar klimt dan weer minder. Ik vind het sowieso al straf dat hij hier vooraan eindigt.
ton duk 29 augustus 2018 19:54
Cyclad58 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Opvallend, 5 Roompotters in de top 8. Riesebeek de
> sterkste Roompotter op zo'n parkoers, dat was te
> verwachten.

Toch vind ik 'm daarin niet constant …
gr
PassoEira 29 augustus 2018 21:41
Wat een takke weer hadden ze daar.
Prikdude 30 augustus 2018 14:47
Jeroen Meijers rijdt het hele jaar al dergelijke uitslagen (ondanks flink wat pech?). Dat contract zal er voor hem toch wel komen?
PassoEira 30 augustus 2018 14:53
Nu samenvatting op Sporza
ton duk 30 augustus 2018 15:07
Eens, een van de betere bij Roompot
gr
Cyclad58 31 augustus 2018 14:50
Neen, niet bij Roompot. Past niet in de ploeg van volgend jaar.
Cyclad58 31 augustus 2018 14:52
Niet? Nee, in de Volta Limburg Classic was hij ook niet goed als je de uitslag mag geloven. winking smiley
Reed daar wel voor de winst. Amstel Gold Race was super, Brabantse Pijl in orde, Sarthe prima, Duinkerken prima. Wat verwacht je dan nog meer van hem?
ton duk 01 september 2018 10:17
Laat ik het dan zo formuleren...Ik volg 'm al een jaar of 10 (ex-wielerspel) en wanneer ik dacht (hoopte/verwachtte) dat hij zeker een goede uitslag zou rijden, deed ie dat juist niet (en andersom)………...
De boog kan niet altijd gespannen zijn maar bij Oscar wist ik nooit wanneer ie gespannen zou zijn....

Als aktueel voorbeeld: Duitsland (toch best een Riesebeekparkours) "slecht" en dan Druivenkoers weer goed
(ja,kunnen natuurlijk diverse redenen voor zijn welk ik niet weet)
gr
El Chaba 01 september 2018 15:10
Het deelnemersveld in Duitsland was natuurlijk wel vele malen sterker dan in de Druivenkoers..
ton duk 01 september 2018 17:10
Als vder Lijke en Weening in een groep op 12 sec eindigen (etappe waar het klassement werd gemaakt) en Riesebeek op 4.30...heb ik dus het gevoel van niet constant/boog ontspannen...(beetje scorebordjournalistiek maar ik volg 'm dus best constant)…
gr
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen