Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Dumoulin en Mollema kopmannen tijdens het WK + Dames

Gepost door rustdag 
rustdag 03 september 2018 18:37
Nederlandse WK-ploeg rond

Dumoulin en Mollema kopmannen Oranje-brigade




De Nederlandse ploeg voor het WK-wielrennen eind september in Innsbruck zal zich vooral inzetten voor de kopmannen Tom Dumoulin en Bauke Mollema.


Wout Poels zal achter die twee een vrije rol krijgen.

Op het lastige parcours zullen Wilco Kelderman, Sam Oomen, Steven Kruijswijk, Antwan Tolhoek en Pieter Weening ook van de partij zijn.

Dylan van Baarle, nationaal kampioen tijdrijden, reist speciaal voor de tijdrit naar Oostenrijk af. Ook Kelderman en titelverdediger Dumoulin staan op de startlijst. De tijdrit is op woensdag, de wegwedstrijd zondag.


==============================

Selectie Nederland voor WK 2018 op de weg bij de vrouwen, Innsbruck

Chantal Blaak (Boels-Dolmans)
Lucinda Brand (Sunweb)
Anna van der Breggen (Boels-Dolmans)
Ellen van Dijk (Sunweb)
Janneke Ensing (Alé Cipollini)
Amy Pieters (Boels-Dolmans)
Sabrina Stultiens (WaowDeals)
Annemiek van Vleuten (Mitchelton-Scott)

Selectie Nederland voor WK 2018 tijdrijden bij de vrouwen, Innsbruck

Lucinda Brand (Sunweb)
Anna van der Breggen (Boels-Dolmans)
Ellen van Dijk (Sunweb)
Annemiek van Vleuten (Mitchelton-Scott)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/09/2018 20:04 door rustdag.
Sjorsoll 03 september 2018 18:48
Logisch. Sterk koppel en daarachter hele sterke renners bergop.

(Weening voor Gesink dus)
Lucho Herrera 03 september 2018 18:50
Tinuz 03 september 2018 19:02
Dit is een goed stel hoor! Al valt of staat het waarschijnlijk vooral met de vorm van Dumoulin.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/09/2018 19:04 door Tinuz.
El Chaba 03 september 2018 19:25
Ik zie niet in waarom Bauke Mollema een rol als kopman krijgt ten faveure van Wilco Kelderman..
Tinuz 03 september 2018 19:31
Allicht omdat Mollema hier en daar wat resultaten heeft neergezet in eendagskoersen, en Kelderman niet. Tevens zit Kelderman amper weer een week op de fiets.
Remko 03 september 2018 19:34
Sterke ploeg? Ja.
Een (mede-)favoriet voor de wereldtitel? Nee.
Bij de bookmakers welgeteld zero Nederlanders bij de tien grootste kanshebberts....

(Had MVDP hier toch ook graag nog even gezien.)
Walter White 03 september 2018 19:34
Kelderman heeft 0 keer een rit in lijn gewonnen als prof
El Chaba 03 september 2018 19:37
Daar zit wat in maar (klim)vorm lijkt me toch minstens zo belangrijk en wat dat betreft staat Kelderman er toch een heel stuk beter voor?
Walter White 03 september 2018 19:37
Drie gevaarlijke outsiders. En als Kruijswijk, Kelderman of Oomen bergop aanvalt, zijn er weinig landen die genoeg sterke knechten hebben om ze terug te halen.
Blueprint 03 september 2018 19:53
Prima ploeg, leuk dat good old Weening erbij is. De kopman zal toch gewoon degene zijn die tijdens de koers het sterkst blijkt te zijn?
Remko 03 september 2018 19:54
Wellicht is Poels dadelijk de gevaarlijke man voor NL.
Sub Culture 03 september 2018 20:33
Zou leuk zijn, een Nederlander als wereldkampioen.
Ze hebben sws een van de sterkste blokken.
De laatste keer dat een Nederlander wereldkampioen bij de profs was, was ondertekende mooiboy 3 maand oud.
Massimo 03 september 2018 20:37
Peter Sagan is geen Nederlander.
Sub Culture 03 september 2018 20:43
Ik verwees naar Zoetemelk in 1985.
Maar ik denk dat jij impliceerde dat ik intussen bijna 1 jaar oud moet zijn.

Keer op keer de mindere zijn van een bijna 1-jarige, valt vast niet mee.
Cecchini 03 september 2018 20:56
Sam Oomen wordt over het hoofd gezien als mogelijke Nederlandse kopman. Al 2 jaar lang de beste Nederlander in LBL en vorig jaar in de Ronde van Lombardije ook bij de top 10, en reed sowieso een goed naseizoen.
Prikdude 03 september 2018 21:02
Dat achterlijk vroege rolletjes toebedelen altijd. Welke beunhaas zit er tegenwoordig achter het stuur?

Nederland moet van (o.a.) Alaphilippe af, dus met een list komen. Beter gaan de Nederlanders even babbelen met de Italianen en Colombianen, die in hetzelfde vluchtelingenbootje zullen moeten verkeren. Niet terug deinzen voor drenkelingen en alle mogelijke knopen vooruit.
Sjorsoll 03 september 2018 21:21
Het einde lijkt heel erg op San Sebastian. Ik weet niet precies waarom, maar dat parcours blijkt telkens exact op Bauke's maat (de zogenoemde Mollemaat).
Tinuz 03 september 2018 21:31
Nu je het zegt, die langere klim lijkt op de Jaizkibel.
Het is pittig maar ook weer geen hoge cols waar ze over rijden daar in Innsbruck.
Curzio 03 september 2018 21:32
Hoe lang is het geleden dat een renner tegelijk wereldkampioen op de weg is en in het tijdrijden?

Hup Tom.
Sjorsoll 03 september 2018 21:35
En die laatste berg (2,8 km à 11,5%) heeft wat weg van de slotklim in SSB. Opgezocht: de Murgil (1,8km à 11,3%).
Sjorsoll 03 september 2018 21:41
Dat is zelfs nog nooit gebeurd.

Hup Tom!
Surplace op souplesse 03 september 2018 21:45
Hup Tom...

...laat derhalve die fucking onboeiende tijdrit, die je bovendien al eens won, keihard schieten.
Sjorsoll 03 september 2018 21:50
In zoverre mee eens dat de tijdrit de wegrit in de weg kan staan (duur versus punch).

Verder vind ik een wereldtitel tijdrijden vanaf de tweede keer ook niet meer zo boeiend, laat dat soort dingen lekker aan Tony Martin. Die eerste keer vond ik wel bijzonder.

Maar tijdrijders will be tijdrijders.
Surplace op souplesse 03 september 2018 22:03
Abraham Olano en Miguel Indurain zijn de enigen die er (allebei even zeer en in hetzelfde jaar) dichtbij zijn geweest: 1995, toen de tijdrit bij de elite voor de tweede keer op het programma stond. Olano won de wegrit voor Indurain, in de tijdrit was het omgedraaid. Olano is wel nog altijd de enige die beiden disciplines überhaupt won, nadat hij ook tijdritkampioen werd in 1998. Olano en Indurain blijven tot vandaag de dag ook de enige twee renners die het podium haalden bij beiden onderdelen.
Eddy Veen 03 september 2018 23:17
Een jaar en bijna drie maanden dan toch tenminste.
Massimo 03 september 2018 23:28
Over een paar jaar leert hij pas rekenen, wees dus enigzins lankmoedig.
El Chaba 04 september 2018 08:17
En jij waarschijnlijk correct Nederlands schrijven: 'enigszins'.
Massimo 04 september 2018 08:48
Zo hé, jij kan echt goed taal!
Eddy Veen 04 september 2018 09:23
Dumoulin laat een gouden medaille op de tijdrit echt niet schieten voor een kleine kans op winst in de wegrit.
Sjorsoll 04 september 2018 09:36
Misschien ook terecht. 'Tweevoudig wereldkampioen tijdrijden' klinkt wel lekker ook.
El Chaba 04 september 2018 09:43
Ja hè, nu jij nog!
Ben 04 september 2018 10:15
WK tijdrijden wordt hier ondergewaardeerd. Meest pure vorm van fietsen. Daar de WK in zijn is een hele eer.
Cecchini 04 september 2018 10:24
Ja, heeft Dumoulin ons met zijn 2 tweede plekken in de Giro en Tour met hun weinige tijdritkilometers ons al niet genoeg plezier gebracht, en nou moet ie van ons ook nog eens stoppen met het WK tijdrijden.
ton duk 04 september 2018 11:04
Geheel eens en prijs is prijs
Wat mij betreft legt ie nu al de focus op de tijdrit Tokio 2020 en laat ie de Grote Ronde's links liggen
gr
Sjorsoll 04 september 2018 11:27
Als hij nu stopt met alles en drie jaar zo min mogelijk bewegend op de bank leeft, dan heeft hij voor de Tour in 2021 een heerlijke rustperiode gehad.
Eddy Veen 04 september 2018 12:45
...en moet hij afrekenen met Bernal en Evenepoel.
Horsie is back 04 september 2018 13:41
Luijt 04 september 2018 13:43
Jammer dat geen enkele renner uit de selectie beschikt over een behoorlijk eindschot of over een echt splijtende demarrage.
Ik vrees dat we alleen het ploegenklassement winnen met dit team.

Hup Sam!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen