Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wie wint de Vuelta?

Gepost door Curzio 
Curzio 10 september 2018 14:24
Peiling
Wie wint de Vuelta?
Alleen geregistreerde gebruikers mogen deelnemen aan deze peiling.
Er zijn 82 stemmen ontvangen.
S. Yates 41
 
50%
A. Valverde 3
 
4%
N. Quintana 12
 
15%
M.A. Lopez 9
 
11%
S. Kruijswijk 13
 
16%
Iemand anders 4
 
4%



Spreek u uit.
Orakel 10 september 2018 14:43
De Vuelta heeft enkele muurbeklimmingen gehad, maar de eerste en gelijk ook laatste echt zware bergrit moet nog komen.
Woensdag en vrijdag zijn nogmaals mooie ritten voor Yates, maar zaterdag is het andere koek met 4 pittige beklimmingen zonder vallei.
Als Quintana en Valverde beiden kort staan dan heeft Yates niet genoeg aan Haig om te controleren.

Voor mij moet Yates nog steeds bewijzen dat hij 3 weken door kan zonder slechte dag, tot die tijd kies ik voor een bewezen GT winnaar >> Quintana.
Johan 10 september 2018 15:17
Yates houdt het hier wel vol omdat hij
-niet twee keer dezelfde fout zal begaan
-de concurrentie hier niet van het niveau Froome/Dumoulin is
ton duk 10 september 2018 15:28
Zoals ik in de Giro aangaf , heeft de goede tijdrit Yates 'm daar gekild...(mijn gevoel)
Als ie morgen minder in het rood gaat en een gewone , behoorlijke tijdrit rijdt...lijkt hij mij de winnaar
gr

ps: Ik heb voor Kruijswijk gekozen natuurlijk
Tinuz 10 september 2018 15:38
#metoo Kruijswijk. #diedrittewoche
lodjan 10 september 2018 15:40
7e week: Suisse, Tour, Vuelta.
Tinuz 10 september 2018 15:48
Daar zet ik schaamteloos een paar oogkleppen voor op. Heb ik geen enkele gewetensbezwaren bij.
Cyclad58 10 september 2018 15:54
Nee, Kruijswijk gaat niet winnen. Top 5 zal al heel mooi zijn, alles meer is bonus.
Simon Yates maakt een zeer stabiele indruk, hij zal niet meer dezelofde inzinking krijgen als in de Giro. Yates dus, tenzij Valverde en Quintana eendrachtig de Brit op de knietjes krijgen, maar eerlijk gezegd zie ik die 2 niet de kastanjes voor elkaar uit het vuur halen.
Slimmerd 10 september 2018 15:59
Adam leek me gisteren ook meer dan in orde, die gaan we deze week nog wel zien aan zijde van zijn broer.
Curzio 10 september 2018 16:16
Ik kan me niet voorstellen dat een sporter in vorm zich tijdens een inspanning van 45 minuten of iets dergelijks zodanig over de kop kan rijden dat je dat drie dagen later moet bezuren. Volgens mij heeft dat ook geen fysiologische basis.
Yates heeft natuurlijk aangegeven dat hij zich nadien leeg voelde, maar dat zal dan eerder de optelsom zijn van de vermoeienissen daarvoor, mogelijk bij een te vroeg komende vormpiek en een te lang gedragen leiderstrui.
El Chaba 10 september 2018 16:19
Klopt.
Daarom heeft hij ook aangegeven het sinds toen anders aan te gaan pakken en dat is ook wel gebleken aan zijn rijden deze Vuelta. Of het ook gaat werken is een tweede natuurlijk, maar ik geloof er eigenlijk wel in..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/09/2018 16:31 door El Chaba.
Frederik D. 10 september 2018 17:21
Yates zal mijns inziens deze Vuelta winnen.

Het zou mooi zijn als Kruijswijk op nummer twee komt. Alle tweede plaatsen in de drie grote rondes van 2018 voor Nederlanders. Maar ik heb er een hard hoofd in. Zijn manier van rijden is lekker laf, dus verstandig en dus goed. Daaraan zal het niet liggen. Maar wel aan de benen. Die zijn goed maar niet beter dan die van zijn concurrenten. Toch is het weer genieten met Kruijswijk. En ook met zijn concurrenten.
Tinuz 10 september 2018 17:28
Dat is helemaal geen radicaal buitensporige gedachtegang wat je hier hebt neergezet.
Frederik D. 10 september 2018 18:40
Blueprint 10 september 2018 18:42
Naar eigen zeggen voelde Yates zich voor de tijdrit al moe en wist hij dat hij ging breken.
Luijt 10 september 2018 18:48
In dit totaal onzinnige topic wordt toch weer verbazingwekkend veel gestemd op beroeps-door-het-ijs-zakker Yates.
De rooie gaat huishouden. Er worden geen sneeuwwanden meer verwacht.

P.S.: slechte nieuws over Mollema al gelezen. Hij wordt naar een bijrol in de tour gemanoeuvreerd.
Slimmerd 10 september 2018 19:02
Die had hij daar toch al twee jaar?
Blueprint 10 september 2018 19:04
1x falen en je bent meteen een beroeps-door-het-ijs-zakker?
Kuiperberg 10 september 2018 19:11
Kan iemand mij vertellen waarom Yates altijd een absurd grote zonnebril op zijn hoofd heeft en ook een veel te grote vreemdsoortige UFO waterhoofd fietshelm. Ziet er niet uit. Ik weet het is een detail maar het toont gewoon niet.
Surplace op souplesse 10 september 2018 19:13
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> P.S.: slechte nieuws over Mollema al gelezen. Hij
> wordt naar een bijrol in de tour gemanoeuvreerd.

In huize Luijt krijgt men nog flinke dwarsfluiten van afzichtelijk en amechtig accrocherende aanharkers doch de doorsnee directeur-sportief prevaleert podiumkandidaten of toch tenminste pedaleurs met charme dan wel panache.
Tjappie2 10 september 2018 19:19
De zonnebril is tegen de zon en dient tevens als bescherming voor opspattend vocht en vuil. De fietshelm dient om het hoofd te beschermen en is bovendien een door de UCI opgelegde verplichting.
Kuiperberg 10 september 2018 19:35
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> De zonnebril is tegen de zon en dient tevens als
> bescherming voor opspattend vocht en vuil. De
> fietshelm dient om het hoofd te beschermen en is
> bovendien een door de UCI opgelegde verplichting.

Weet ik, alleen hij is samen met zijn broer de enige die XXL maten draagt. Onsje minder mag ook grinning smiley
Surplace op souplesse 10 september 2018 19:53
Tinuz 10 september 2018 19:59
Not human. I repeat: not human.
Frederik D. 10 september 2018 20:00
Nou, Luijt, we zullen zien.
Horsie is back 10 september 2018 21:07
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik kan me niet voorstellen dat een sporter in vorm
> zich tijdens een inspanning van 45 minuten of iets
> dergelijks zodanig over de kop kan rijden dat je
> dat drie dagen later moet bezuren. Volgens mij
> heeft dat ook geen fysiologische basis.
> Yates heeft natuurlijk aangegeven dat hij zich
> nadien leeg voelde, maar dat zal dan eerder de
> optelsom zijn van de vermoeienissen daarvoor,
> mogelijk bij een te vroeg komende vormpiek en een
> te lang gedragen leiderstrui.

Ik zou die vraag wel eens voorgelegd willen zien aan d'en Eddy in Mexico Stad eind oktober 1972.
Ter relativering: het was na de atletisch beste prestatie aller tijden. Voordat er weer een possy georganiseerd wordt wil Horsie verklaren, dat Horsie niet het UUR als zodanig bedoelt, maar de wijze waarop Merckx een ultrasnelle start uiteindelijk toch nog redelijk wist te verteren. Een kannibaal waardig.

Een voetballer is na 3 rustdagen nog niet terug op zijn uitgangsbasis, een wielrenner zal iets sneller kunnen herstellen, maar elke renner zit wel in het zelfde schuitje. Iets moeten bezuren betekent dan een groter verschil. Zeno zou ook kunnen zeggen, des te beter je in vorm bent, des te dichter zit je bij niet meer in vorm zijn. grinning smiley
Horsie is back 10 september 2018 21:08
Surplace op souplesse Schreef:
-------------------------------------------------------
>

Goeddoeme, weer een Rembrandt ontdekt.
Orakel 10 september 2018 21:43
Yates heeft vaak een opengeklapt petje onder zijn helm, wat het allemaal niet fraaier maakt.
JW 10 september 2018 21:45
Klopt m.i.
In de Giro smeet hij met zijn krachten.
Al die formaliteiten als leider, elke dag weer, waren slopend.
Zijn instorting toen verraste mij niet.

Ik denk dat hij daar genoeg van geleerd heeft om nu zijn eerste grote ronde wèl binnen te halen.

Alhoewel ik nog steeds hoop dat Kruijswijk hem de laatste dag uit de rode trui rijdt.
Horsie is back 10 september 2018 21:54
Er zal iemand wel de Boss gaan spelen in de Vuelta, maar gaat de enige echte Boss dat ook op de Lage Landen Baan doen? Het zou zo maar kunnen, nu Huck weer om privé-redenen gaat vertrekken. Diens voorganger zit nu down under bij de tegenstanders.
lodjan 10 september 2018 22:56
Luijt 10 september 2018 23:24
Hahaha, de woordkeuze wordt zeer gewaardeerd!
Nou ik wens die directeur sportief succes met die veelvaller die t nu moet gaan doen dan.
Luijt 10 september 2018 23:26
Luijt 10 september 2018 23:29
En als ik mn keel kijk zie ik mn sokken
tvm 10 september 2018 23:47
Pinot>Kruijswijk momenteel. Kruijswijk gaat sowieso onder hem eindigen.
Horsie is back 11 september 2018 01:02
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> En als ik mn keel kijk zie ik mn sokken

Horsie is uiteraard sneller dan welke possy ook, zeker als dat maar uit één ruiter bestaat.
Lucho Herrera 11 september 2018 07:54
Top 5 voor Steven zou al geweldig zijn. Daarmee wordt hij de allereerste NL’er Nederlander in de historie die bij de eerste 5 eindigt in zowel Tour, Giro als Vuelta.
(Dumoulin 1e Giro, 2e Tour, 6e Vuelta).
(Breukink 2e Giro, 3e Tour, 7e Vuelta)
(Mollema 7e Giro, 6e Tour, 4e Vuelta)
ton duk 11 september 2018 08:55
Zoetemelk niet dan ?
gr
El Chaba 11 september 2018 09:02
Heeft nooit aan de Giro deelgenomen, vandaar..
Luijt 11 september 2018 09:54
"Zijn manier van rijden is laf".
Laf? Zeg eens welke actie van Kruijswijk was "laf" in deze Vuelta?
Luijt 11 september 2018 09:55
Het ziet er inderdaad niet uit bij die gast. Eén van de redenen waarom ie nooit een grote ronde zal winnen.
ton duk 11 september 2018 11:19
Ik vermoedde al zoiets ...
Andere kalender toen en de tijd dat de Giro nog op de juiste waarde werd geschat
gr
Sjorsoll 11 september 2018 12:02
eye rolling smiley

Hahaha. Bruggetje hoor.
MarkV 11 september 2018 12:25
Andere tijden, de Tour was ook niet alles toen. Zo deed er in 1980 amper een Italiaan of Spanjaard mee, terwijl er genoeg beter waren dan Raymond Martin.
Arsimo 11 september 2018 12:53
Spanjaarden nog wel geregeld. Italianen waren er toen nauwelijks im de Tour en zeker niet die serieus voor een klassement gingen.

Soms wat sprinters of anderen voor een dagsuccesje. Saronni bijvoorbeeld deed in zijn nadagen wel een keer mee, maar niet op zijn hoogtepunt van zijn carriere.

Giovanni Battaglin deed een keer een min of meer echte poging om er wat van te maken in 1979 - hij werd 6de.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/09/2018 12:53 door Arsimo.
Andere Peter 11 september 2018 17:06
In de kern klopt wel wat jullie zeggen. Maar het is wat overdreven.

Fuente werd 3e in de Tour. De 24-jarige Moser werd 7e. Had hij de Tour kunnen winnen, dan zou hij het vaker hebben gepoogd. Maar de Giro winnen was al moeilijk genoeg voor Moser. Een decennium later was Visentini gewoon kansloos in de Tour. Ook als hij de Giro had laten schieten, zou hij echt niet even Hinault/Roche/Delgado/Fignon partij hebben gegeven.

Vuelta-winnaar Pesarrodona probeerde het wel, maar haalde nooit de top-10 van de Tour. Iemand als Ruperez had het echt niet in zich om podium te rijden in de Tours van Hinault, Zoetemelk, Fignon. Hetzelfde geldt voor Tamanes in het tijdperk Merckx/Zoetemelk/Ocaña. Over Ocaña gesproken: hij is het levende bewijs dat een renner die wèl de klasse had om de Tour te winnen, het ook wel degelijk probeerde. Voor een man als Agostinho (toegegeven, geen Spanjaard, maar het zegt wel iets over de focus) was de Tour al belangrijker dan de Vuelta.

Tussen Ocaña en Delgado/Indurain was er simpelweg geen Spanjaard die de Tour kon winnen. En ik denk ook geen Italiaan.

Het is beeld is dus eerder: renners uit Spanje of Italië die de Tour niet konden winnen, richtten zich op Vuelta en Giro. Die keuzes hebben maar zelden invloed gehad op het Tourpodium. Er is geen Tourwinnaar verloren gegaan aan de keuzes van Tamanes, Moser, Visentini, Ruperez. Ook Joop zou er in 1980 niet zijn geschrokken als daar een totaal op de TdF gefocuste Ruperez, Lejarreta, Moser of Saronni aan de start zou hebben gestaan.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/09/2018 17:09 door Andere Peter.
Luijt 11 september 2018 17:49
In de kern klopt het wel wat je schrijft, maar na de eerste alinea van je bericht was ik wel al bijna afgehaakt....
tvm 11 september 2018 17:55
Na vanmiddag moet ik mijn mening herzien m.b.t. Kruijswijk, wat een krachtpatser. Echter vrees ik dat het bergop niet genoeg gaat zijn. Nu hopen dat Movistar alles of niets gaat spelen en Yates kan breken, dan kan Kruijswijk proberen Valverde te volgen en uiteindelijk te kraken.
Andere Peter 11 september 2018 18:21
Dat duidt dan vooral op je eigen onvermogen om de aandacht vast te houden en je ergens in te verdiepen.

Mijn stukje heeft (net als overigens dit stukje) een keurige opbouw, met een inleiding die goed dekt waar het verder over zal gaan. Een middenstuk met een opsomming van voorbeelden. En een eindconclusie die je kunt begrijpen terwijl je de opsomming overslaat. Het blijft een logisch geheel, zelfs als je direct naar de conclusie gaat, rechtstreeks na de inleiding. Moet je ook eens proberen.

Het is dan ook een compliment voor de logische indeling van mijn stukje dat jij meende te kunnen afhaken na de inleiding. Een goed stukje maakt dat na de inleiding mogelijk.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/09/2018 18:30 door Andere Peter.
Frederik D. 11 september 2018 19:59
En, verassend genoeg, ontvreemd door Roemenen. Nog even en je hebt Noordpolen op de zuidpool.
Curzio 11 september 2018 20:04
Zet de P.C. Hooft-prijs maar klaar.
Massimo 11 september 2018 20:06
Noordpolen zijn behoorlijk honkvast en begeven zich nooit ver van Gdansk.
Eindhovuh 11 september 2018 21:44
Na vandaag valt er echt helemaal weinig over te zeggen.
Yates en Valverde hebben eerder inzinkingen gehad laat in een ronde. Kruijswijk dan juist vaak op zijn best. Maar de mannen achter hem klommen de laatste etappes beter.
We gaan het meemaken. Spannend gaat het wel worden denk ik.
Pyama 11 september 2018 23:07
Ik zie Mas nog wel een Contadorretje doen.
Yates zit in pole position. Heeft zich aan het begin ingehouden zodat hij nu nog mee kan. Methode Valverde toen hij eindelijk de Vuelta won en niet gek deed om etappes te winnen.
Massimo 12 september 2018 00:05
Graag dan wel even het organiserend comité vragen het avondvullend programma enigszins flexibel in te plannen met het oog op de duur van het dankwoord van de doorgaans breedsprakige laureaat.
Adje Wijnands 12 september 2018 00:31
Ik zie dat mannetje,Yates,nadat hij de Vuelta wint zomaar het WK winnen.
Het is maar goed dat Froome en Thomas niet meedoen want dat had de
Engelsen wel heel sterk gemaakt.
veluweracer 12 september 2018 04:33
Kuiperberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kan iemand mij vertellen waarom Yates altijd een
> absurd grote zonnebril op zijn hoofd heeft en ook
> een veel te grote vreemdsoortige UFO waterhoofd
> fietshelm. Ziet er niet uit. Ik weet het is een
> detail maar het toont gewoon niet.

Eindelijk eens iemand die er wat van zegt. Dat model helm en bril zag je veel in de laatste 2 decennia van de vorige eeuw.
Andere Peter 12 september 2018 04:37
Prima. Maar die weiger ik. Want dat is wel cool.
Slimmerd 12 september 2018 05:58
WK is voor de andere Yates
Luijt 12 september 2018 14:31
Logisch was de opbouw zeker. Het bijna afhaken hield verband met de braakneigingen die ik van alinea 1 kreeg.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen