Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

‘Cavendish wil half miljoen inleveren om bij Etixx-Quick Step te blijven’

Gepost door JW 
JW 07 mei 2015 12:40
‘Cavendish wil half miljoen inleveren om bij Etixx-Quick Step te blijven’
Vandaag Om 3u00 -
Door JAN-PIETER DE VLIEGER



Blijft Mark Cavendish na dit seizoen bij Etixx-Quick Step? De komende weken moeten duidelijkheid brengen. Feit is dat beide kampen tot op heden niet op dezelfde golflengte zaten. Het Nieuwsblad begrijpt dat een eerder geplande meeting op 31 maart op het laatste moment is geannuleerd. Volgens Lefevere was het Simon Bayliff – manager van Cavendish – die te elfder ure afmeldde, volgens het kamp Cavendish ging het andersom.

In de online wieler-talkshow The Cycling Podcast – die Het Nieuwsblad vooraf kon beluisteren – licht Cavendish-biograaf Daniel Friebe de situatie toe: ‘Mark wil de dingen al langer in beweging zetten, maar Lefevere is moeilijk te strikken voor een gesprek. Daarom heeft zijn management de afgelopen maanden met andere teams gepraat.’ Probleem daarbij is de ongunstige markt: weinig teams zijn op zoek naar een sprinter én kunnen het salaris van Cavendish dragen. Er waren eerder gesprekken met BMC, Trek, Cannondale-Garmin en MTN-Qhubeka.

Maar Cavendish liet eerder al verstaan dat hij bij voorkeur bij Etixx-Quick Step blijft. Daarom diende zijn management afgelopen maandag een schriftelijk contractvoorstel in bij Lefevere. Biograaf Friebe: ‘Het is een voorstel voor drie extra seizoenen, waarbij Cavendish meer dan een half miljoen inlevert. Zijn management wilde onderhandelen over dezelfde voorwaarden als in zijn huidige contract. Maar Cavendish heeft zelf aangegeven dat hij nog niet alles wat hij voor ogen had, heeft ingelost bij Etixx-Quick Step. Daarom is hij bereid in te leveren. Zo graag wil hij bij Etixx-Quick Step blijven.’



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/05/2015 12:41 door JW.
lodjan 07 mei 2015 12:57
Een half miljoen (of 166.666) per jaar?

Het lijkt me overigens wel terecht dat ie in moet leveren. Hij heeft minder gepresteerd dan in de jaren vóór QS.
Spaak 07 mei 2015 13:55
Leuk staaltje PR van het management van Cavendish.
"Kijk eens hoe nederig hij zich opstelt!"
Ja, van 2.4 miljoen naar 1.9 miljoen per jaar, voor een sprinter waarvan zijn beste jaren al achter hem liggen.
Blueprint 07 mei 2015 14:01
Zal wel een half miljoen verdeeld over die drie jaar zijn.
Carlos Danger 07 mei 2015 14:31
Mits bij mij ingeleverd, zie ik geen probleem.
Prikkeldraad 07 mei 2015 16:50
Lijkt me niet meer dan terecht, nu hij door Kittel voorbij is gestreefd als de topper als het gaat om sprinten.
Siem 07 mei 2015 17:07
Die streeft momenteel even niemand voorbij...

Prikkeldraad Schreef:
-------------------------------------------------------
> Lijkt me niet meer dan terecht, nu hij door Kittel
> voorbij is gestreefd als de topper als het gaat om
> sprinten.
Siem 07 mei 2015 17:10
Wel opvallende manier van communicatie altijd. Alleen bij Lefevere gaat het over dit soort financiële zaken rondom het gaan of blijven van renners. Ik lees dit nooit bij andere ploegen. Deze keer komt het dan vanuit het management van de renner, doorgaans heeft Lefevre één of ander jankverhaal over dat het allemaal niet meer te betalen is, of dat hij er ook een appartement in Knokke van had kunnen kopen.
JW 07 mei 2015 17:41
Bij het artikel in het Nieuwsblad stond de voetnoot "Lees hoe Patrick Lefevere Cavendish en zijn vaste lead-out Mark Renshaw tegen elkaar poogt uit te spelen in onze digikrant!"

Dat maakt me dan toch een beetje nieuwsgierig...
Sub Culture 07 mei 2015 18:08
Lefevere komt nog voor de Tour tot een akkoord met Cavendish voor een iets minder contract.
Cavendish wint 5 ritten in de Tour en bewijst dat hij nog altijd de oude is en Lefevere wrijft zich in de handjes.

je ziet het van ver aankomen.
Goozzer 07 mei 2015 19:41
Het zou me niets verbazen, inderdaad...
Eindhovuh 08 mei 2015 15:18
Zeker zonder Kittel geen heel onwaarschijnlijk scenario.
Hangmat 08 mei 2015 15:33
Nobele man die Cavendish smoking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen