Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Opvallende uitspraak Sagan

Gepost door El Chaba 
El Chaba 18 september 2018 12:07
[www.telegraaf.nl]

De Slowaak snapt namelijk niet waarom wielerfans urenlang staan te wachten, zonder enige actie te zien. „Ik vind het maar een saaie sport”, zegt hij in de Spaanse krant El Pais.

Hij vervolgt: „Een voorbeeld: als ik een 200 kilometer lange rit moet kijken en ik parkeer mijn auto op 100 kilometer van de finish, dan zien ze er allemaal hetzelfde uit. Hetzelfde gaat op 20 kilometer voor de finish. Maar om van 100 naar 20 kilometer te gaan, zijn we twee uur verder en je hebt niets zien gebeuren.”

En dus zou hij als toeschouwer het liefst alleen de laatste vijf kilometer willen zien. „Als je alleen de laatste tien, vijf of zelfs alleen de laatste kilometer kijkt dan heb je alles op volle snelheid. Als je op 100 kilometer van de streep inschakelt, dan val je toch in slaap? Ik snap het niet. Ik vind het een saaie sport.”
Orakel 18 september 2018 12:32
Heb wel vaker het idee gehad dat Sagan veel dingen niet snapt.
De warrige formuleringen zullen daar vast mede aan bijdragen.

Er zijn natuurlijk maar weinig liefhebbers van wandeletappes of etappes die 99% zeker in een massasprint eindigen (maar wel 180 km saaie aanloop hebben).
Het genieten zit 'em in zeker twee zaken. Ten eerste de hoop op iets onverwachts (een waaier, een Wallays die het toch redt, een klassementsrenner die de slag ergens mist, etc.). Daarnaast is het duursport. Een sprint na 220 km is toch anders dan een sprint na 50 km. De uitputtingsslag na 3 weken koers is een voorwaarde om in een grote ronde te kunnen genieten van het zware klimwerk diep in de 3e week.
PassoEira 18 september 2018 12:37
Eindelijk een realist onder acteurs. Qua sport beleving is het helemaal niets. Het enige wat het kijken nog enigszins de moeite maakt zijn de vaak fraaie toerischtische beelden. Daarom zouden ze ook beter stoppen met wedstrijden in de "woestijn" landen.
Massimo 18 september 2018 12:45
Bij dreigend gebrek aan jouw oersaaie repeterende berichten kijk ik graag naar bloedhete zandbakken om me de gang naar apotheek voor slaapmedicatie te besparen.
ton duk 18 september 2018 12:46
Eigenlijk praat ie gewoon M van der Poel na dus...
gr
Sub Culture 18 september 2018 12:48
Een andere manier om op slaapmedicatie te besparen..
-> [wielerprikbord.nl]
El Chaba 18 september 2018 12:49
Nee, die vind het fietsen zélf saai..
Horsie is back 18 september 2018 13:05
Eindelijk iemand die het snapt. De ondraagbare lichtheid van het bestaan. Als het universum zoals steeds wordt beweerd bijna geheel uit leegte bestaat, waarom zou dat voor een wielerwedstrijd anders zijn. De Mart zou zeggen, als deze prik op tekst zou uitkomen, dan nog wordt er de vis mee ingepakt. Toch komt Horsie elke dag weer terug om te kijken wat er nu weer op de schutting staat (Come here, look what it says, zingt iemand in Modern Times).
Orakel 18 september 2018 13:26
Het gaat volledig voorbij aan de investering die nodig is om een bepaald punt te bereiken, het punt waarop duizenden kilometers koers leidt tot het breken van Valverde in Andorra of eerder Simon Yates in de Giro. Met dagelijks een sprintrace kom je niet tot dat punt. Hou je van een sprintrace, dan is veldrijden, mountainbike en baanwielrennen een alternatief.
Massimo 18 september 2018 14:25
Gelukkig is er voor jou immer nog de mini-moppentrommel om én de nachten door te komen én je intelligentie bij te schaven.
Eindhovuh 18 september 2018 14:26
- ging fout door melding over bot -



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/09/2018 14:27 door Eindhovuh.
Eindhovuh 18 september 2018 14:27
Sagan heeft toch al eerder gezegd wielrennen zelf saai te vinden.ook het rijden in het peloton. Kan ik me best voorstellen, 5 uur wandeletappe door een saaie omgeving, ben je wel uitgepraat op een gegeven moment.
Sjorsoll 18 september 2018 15:08
Hij heeft helemaal gelijk. Soms heeft het wel z´n charme om om drie uur in te schakelen en te luisteren naar dat gebazel van de commentatoren, beetje kastelen kijken en zo.. Maar ik blijf er niet voor thuis. Om een uur of half vijf, vijf zet ik de tv dan weer wel bewust aan. En mensen die het wel leuk vinden: ook prima. Ieder z'n meug.
veluweracer 18 september 2018 15:12
PassoEira Schreef:
-------------------------------------------------------
> Eindelijk een realist onder acteurs. Qua sport
> beleving is het helemaal niets. Het enige wat het
> kijken nog enigszins de moeite maakt zijn de vaak
> fraaie toerischtische beelden. Daarom zouden ze
> ook beter stoppen met wedstrijden in de "woestijn"
> landen.

En vergeet het commentaar niet waar toch veel mensen ook van genieten. Iedereen heeft zo zijn favorieten.
Robobas 18 september 2018 16:15
Hoop doet leven. Iedere keer als ik een vrije middag of een weekenddag opoffer aan koers kijken hoop ik op spektakel. 8 van de 10 keer is het slaapverwekkend, maar die andere 2 keer is het prachtig om naar te kijken.
Surplace op souplesse 18 september 2018 17:16
Als het weer eens tergend saai is probeer dan toch eens Split te kijken.
Blueprint 18 september 2018 17:56
Koers is prima voor op de achtergrond. Zet de TV aan, doe ondertussen wat anders en kijk op de belangrijke momenten tot de koers de volledige aandacht verdient.
König 18 september 2018 18:02
Neuken draait ook niet alleen om het klaarkomen.
Massimo 18 september 2018 18:27
König 18 september 2018 18:36
Heb ik ergens gelezen.
Massimo 18 september 2018 18:46
Vriendelijk verzoek om mij in de toekomst niet meer in de war te brengen met dusdanig verregaande uitspraken, zag zo mijn zorgvuldig opgebouwd wereldbeeld naar de vaantjes gaan.
Kuiperberg 18 september 2018 22:22
Wat dacht je van Formule 1 ? Paar bolides die anderhalf uur rondjes rijden en het spannendste is de bandenwissel. Ach, ergens snap ik Sagan wel, hij had op het laatst helemaal genoeg van die Vuelta. Je zag hem ploeteren door de bergen. Sagan zie ik binnenkort wel overstappen naar de mountainbike. Dat vindt hij veel leuker.
Andere Peter 18 september 2018 23:07
Effe opletten. Je voegde per ongeluk het woord ''zorgvuldig' toe aan die zin.
Horsie is back 19 september 2018 12:57
Even tussendoor, want Horsie opent tegenwoordig geen topics meer.

Gisteren nog zag Horsie een bepaald geen Gouden Koets aangedreven door 1000 paardjes voorbij komen, die (43 of 44 ?) Denise Mueller-Korenek uit het land van Evel Knievel, na een behoorlijk eind op sleeptouw te zijn genomen in staat stelde harder te fietsen dan "onze" Fred Rompelberg. Op de zoutvlakten van Bonneville.

Elke schildpad op een fietsje wint de 1000m met stilstaande start van haar, al ligt Peter Pan Sagan dan natuurlijk al weer lang op één oor. Toch nog on topic. grinning smiley
Met een dubbele transmissie, omgerekend naar een verzet, dat us prikkers ook gebruikt, een slordige 217 x 12, oftewel 38,10m per pedaalomwenteling, dat dan weer 10% verder is dan bij het record van Fred Rompelberg. Het oude vehikel van Fred helemaal opgeknapt en her en der ook verbeterd.

De rekenmeesters van de Lage Landen becijferden gebaseerd op allerlei aanname's, dat Fred Rompelberg destijds iets van 675 W of toch nog ruim 8w/kg moet hebben getrapt. Ohne Gewähr, laten we daar dan maar op houden. Deze moeder? Anyone's guess, overigens niet helemaal een onbeschreven blad, maar volgens mij
niet gerechtigd de schoenveters van Chloe Dygert, die recent in Aguascalientes node werd gemist, vast te maken.

De filosoof zou zeggen: "Als je niet wordt gezien, dan besta je niet". Daarom verzetten de spookdeeltjes in CERN zich ook niet.
Luijt 19 september 2018 21:04
Onverstandig. Maar ja, 't is Sagan.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen