Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

WK ploegentijdrit 2018 M/V

Gepost door rustdag 
rustdag 22 september 2018 12:21
Team Time Trial Dames Ötztal - Innsbruck 54.5km










Wereldkampioen 2017: Ellen van Dijk (NED), Sabrina Stultiens (NED), Lucinda Brand (NED), Coryn Rivera (USA), Floortje Mackaij (NED), Leah Kirchmann (CAN) and Women’s Team race coach Hans Timmermans




Team Time Trial Heren Ötztal - Innsbruck 62.8km
















Wereldkampioen2017: Michael Matthews, Tom Dumoulin,Wilco Kelderman, Sam Oomen, Lennard Kämna en Soren Kragh Andersen



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/09/2018 12:23 door rustdag.
Tjappie2 22 september 2018 13:10
54.5 km voor de vrouwen, 62.8 km voor de mannen; fatsoenlijke afstanden.
Al mag wat mij betreft de 100 km ploegentijdrit voor landenteams (mannen) terugkomen.
pauldob 22 september 2018 17:14
Waarom alleen voor mannen??
Ik zou de vrouwen die ook graag zien rijden
PassoEira 22 september 2018 19:55
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> 54.5 km voor de vrouwen, 62.8 km voor de mannen;
> fatsoenlijke afstanden.
> Al mag wat mij betreft de 100 km ploegentijdrit
> voor landenteams (mannen) terugkomen.

Profwielrennen met landenteams is totaal achterhaald en daardoor kansloze onderneming. Ploegentijdrit WK voor merkenteams slaat blijkbaar ook niet aan. Daan beter helemaal geen WK ploegentijdrit.
Slimmerd 22 september 2018 20:26
Waarom achterhaald, ik ben benieuwd naar je motivatie
Sjorsoll 22 september 2018 20:55
De renners zelf zien het niet zitten omdat er vanwege de verschillende schema's door het jaar heen te weinig tijd is om samen te trainen.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/09/2018 20:56 door Sjorsoll.
Andere Peter 23 september 2018 03:55
Eigenlijk zou je een WK Ploegentijdrit dubbel moeten rijden. Zaterdag de ploegen. Zondag de landen. De renners zijn toch al in de buurt. Voor 90% kunnen dezelfde renners opgesteld worden. Maar dan in iets andere samenstelling en shirts. Je kunt ook nog wat variëren in bv afstand en in bv grootte van de ploegen. Landenploegen wat kleiner (bv 4) om kleine landen een kans te geven. Niet meer dan een stuk of 10 landen in de landenwedstrijd.
rustdag 23 september 2018 08:27
WK 2018: ORGANISATIE HEFT ENTREEGELD VOOR PLEKKEN BIJ FINISH

De afgelopen jaren leden de organisatoren van het WK wielrennen vaak verlies. Dit jaar hoopt de organisatie van het WK in Innsbruck het verlies een stapje voor te zijn door tickets aan de finish te verkopen. Als je aan de finish wil staan, zul je moeten betalen. Een kaartje om zondag 30 september bij de finish van de mannen te staan kost bijvoorbeeld 28 euro.


Alleen de entree op maandag is gratis. Dan strijden de junioren-vrouwen en de beloften op de tijdritfiets om de regenboogtrui. Verder is het mogelijk een ticket voor de hele week te kopen; dan zul je 98 euro neer moeten leggen. Dat is nog altijd 1852 euro minder dan het duurste ticket. Als je 1950 euro betaalt, kun je de hele week het WK volgen vanaf de VIP-tribunes.
El Chaba 23 september 2018 09:45
Serieus, ben je echt benieuwd naar de motivatie van een seniele, ouwe trol..?
lodjan 23 september 2018 10:06
Slimmerd 23 september 2018 11:15
Hopelijk bij de mannen straks vaker tijden in beeld ipv snwlheid
Slimmerd 23 september 2018 11:36
Uitslag vrouwen:

1. Canyon Sram 1h01'46
2. Boels Dolmans 1h02'08
3. Team Sunweb 1h02'15
4. Wiggle High5 1h02'43
5. Mitchelton-Scott 1h03'16

Dr rest was overduidelijk veldvulling



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/09/2018 11:47 door Slimmerd.
Slimmerd 23 september 2018 11:46
Knappe prestatie van Canyon, denk de enige ploeg die met zes startte en met zes tegelijk aan de finish kwam
rustdag 23 september 2018 11:52
Dit zal wel hard aan komen bij sunweb
punt 23 september 2018 12:25
Het lijkt er op dat je zelf nooit een ploegentijdrit hebt gereden. Twee dagen achter elkaar een ploegentijdrit? Dat gaat niet werken. Wie een beetje kans wil maken op zondag zal frisse renners opstellen.
Sub Culture 23 september 2018 12:37
Waarom rijdt Team Sunweb bij de vrouwen onder een Nederlandse licentie en bij de mannen onder een Duitse licentie?
lodjan 23 september 2018 12:55
Volgens mij hebben ze destijds een Duitse licentie aangevraagd om zo makkelijker grote Duitse sponsors aan te kunnen trekken, met ook Duitse renners als Kittel en Degenkolb.
PassoEira 23 september 2018 14:38
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Waarom achterhaald, ik ben benieuwd naar je
> motivatie
Omdat ploegentijdrijden meer dan andere wielerdisciplines een gedegen voorbereiding vraagt en daar in de praktijk niets van terecht gaat komen door de verplichtingen van de renners t.o.v van hun dagelijkse werkgevers.
De enige manier is dus het voorde merkenploegen in te richten. Dat wordt dus afgeschaft. Terecht omdat het bij het publiek niet leeft.
Horsie is back 23 september 2018 15:45
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Knappe prestatie van Canyon, denk de enige ploeg
> die met zes startte en met zes tegelijk aan de
> finish kwam

Knap uurgemiddelde van 52,544 km. Ok, het was een roetsjbaan, maar dan nog.
Bart Brocken and Friends hebben weer uitgezocht hoeveel vermindering in luchtweerstand er optreedt in verhouding tot de eenzame fietser, krom gebogen over zijn stuur, bij de tweede tot en met de zesde rijder (tot hier relevant voor WK) in een ploegentijdrit. Dit dus bij een gemiddelde snelheid van 54 km/h, 15 graden Celsius, normale luchtdruk op zeeniveau en met verschillende onderlinge afstanden tot elkaars wielen.

Afgerond bij een onderlinge afstand van 50 centimeter: 100% - 65% - 54% - 49% - 47% - 46%. Die 100% geldt alleen voor de eenzame fietser, krom gebogen over het stuur, want zodra hij het pack aanvoert, dan wordt ook zijn/haar luchtweerstand minder in relatie tot het in zijn uppie door het landschap fietsen.

Overigens levert het nog (veel) dichter op elkaars wielen rijden niet zo veel op (percentje), waarmee de keuze zeker/onzeker beter kan worden gemaakt.

De ploegentijdrit bij de heren is als Horsie het goed ziet tot en met 40 kilometer gelijkluidend, zodat daar de klok kan worden ingedrukt.
Interessant wellicht om bij benadering de ratio te bepalen, waarmee een betere verhouding kan worden gecreëerd qua het onvermijdelijke WUR.
Slimmerd 23 september 2018 16:05
Tussenpunt 1:

1. Mitchelton-Scott 22'14
2. BMC 7"
3. QuickStep 12"
4. Team Sky 16"
5. Team Sunweb 22"

De rest lijkt mij niet mee te doen voor medailles.

Gemiddelde hier boven de 61km/h
Sjorsoll 23 september 2018 16:12
Wat een legubere legerhelmen hebben ze bij Mitchelton op.
Slimmerd 23 september 2018 16:25
Tussenpunt 2, boven aan de klim:

1. Team Sunweb 50'00"21
2. QuickStep 50'00"92
3. BMC Racing Team 3"
4. Team Sky 29"
5. Mitchelton-Scott 30"
6. Movistar Team 44"
7. Katusha Alpecin 1'05
8. Bora 1'10
9. Trek Segafredo 1'17
10. CCC 1'31

LottoNL 2'35



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/09/2018 16:33 door Slimmerd.
Slimmerd 23 september 2018 16:31
QuickStep dat het meest profiteert op een klim, voor.mij wel verrassend
Slimmerd 23 september 2018 16:34
Sunweb nog wat beter dus
Slimmerd 23 september 2018 16:35
Finish

1. Quickstep 1h07'25
2. Team Sunweb 18"
3. BMC Racing Team 19"
4. Team Sky 44"
5. Mitchelton-Scott 56"
6. Movistar Team 1'31
7. Trek Segafredo 2'03
8. Bora Hansgrohe 2'07
9. CCC 2'37
10. Astana 2'53
11. Team Katusha 2'55
12. Elkov Author 3'17
13. Team LottoNL 3'28



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/09/2018 16:51 door Slimmerd.
Kuiperberg 23 september 2018 16:38
SUNWEB gaat lekker, Lotto Jumbo teleurstellend. Zaten in een flow maar dit ziet er niet uit.
Slimmerd 23 september 2018 16:43
Zeer sterk slot van QuickStep, benieuwd of BMC en/of Sunweb dit kunnen counteren
Slimmerd 23 september 2018 16:53
Dramatische beeld- en tijdregistratie overigens van onze Belgische vrienden (hopelijk verbetert dit flink door de week heen)
Sub Culture 23 september 2018 17:00
#zegetrein

Prima beeld- en tijdsregistratie overigens.
Horsie is back 23 september 2018 17:30
Zo hebben we alvast een voorproefje gehad van wat er kan gebeuren als ooit het onzalige besluit valt in de BEN verschillende zomertijden te gaan hanteren.
Tissottiming Live was vandaag ook al volledig van slag.

Het was me weer een Mr. Toad's Wild Ride.
De padden van Discovery Channel waren in de TDF 2005 over 67,5 km toch nog een flinke taf sneller (57,324km/h).
Ze deden alleen geen haasje over.
Curzio 23 september 2018 18:49
Ik zou uit mij hoofd willen beweren dat Terpstra de enige is die bij alle vier de wereldtitels van QS meereed, maar of dat klopt weet ik niet. Iemand?
El Chaba 23 september 2018 18:57
Curzio 23 september 2018 19:01
thumbs up

Dat is wel een straffe prestatie dan.
Horsie is back 23 september 2018 19:11
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> thumbs up
>
> Dat is wel een straffe prestatie dan.

Alleen maar omdat ie meereed? cool smiley
Nee, dan Theo Bos, die 100 keer als eerste over de meet komt en 2 op 3 loopt.

Langs deze weg wat aandacht voor de website www.baanwacht.nl.
Soms wel wat oubollig maar buitengewoon goed geïnformeerd over het reilen en zeilen van de baansport.
Horsie is back 23 september 2018 19:41
De ploegentijdritten van de Mannen en Vrouwen onderling vergelijken is niet gemakkelijk, maar de eerste gelijkluidende 22,8 km kan wel als uitgangspunt dienen.
De beste tijd als uitgangspunt nemend ontstond er in Innsbruck een verschil in snelheid van zegge en schrijve 8 km/h (61,5 vs 53,5), een slordige 15%.
Dit als ratio in aanmerking nemend zou het WUR bij de vrouwen 49,041 km moeten bedragen (WUR 56,375) en 47,424 km (WUR (54,526).
Het "WUR" op zeeniveau is 47,411 km. Een verschil derhalve van 13 m. Maar niet alleen bij paarden hinken vele vergelijkingen.

Er zijn een paar "Ollanders", die zich druk maken over het feit, dat bij het WUR van Vittoria Bussi in Aguascalientes, de schuinrubberen stroken niet precies lagen, zoals voorgeschreven, Dit om het rijden op de Cote d'Azur (blauw) te voorkomen, dus zeg maar cutting the corner, alhoewel dat nog steeds kan als de renner binnen de zwarte lijn blijft, al is dat een toer, die weinigen beheersen. Alex Dowsett daarentegen wel.

Waarom deze uitwaaier? Hoeveel zouden de daadwerkelijke afgelegde meters door de ploegen met elkaar verschillen en dit afgezet tegen de afstand van de tijdrit?
Boeie uiteraard.
Sjorsoll 23 september 2018 20:45
Klopt helemaal. De ene optie is te moeilijk, de ander leeft niet bij het publiek.
Sjorsoll 23 september 2018 20:49
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/09/2018 20:50 door Sjorsoll.
Sjorsoll 23 september 2018 20:50
Voor het eerst in mijn leven naar de WK ploegentijdrit gekeken. Het was even spannend, alleen het werkt niet echt voor mij. In de Tour bijvoorbeeld is het spannend omdat er tijd gewonnen of verloren kan worden. Hier is de enige uitkomst de winst van een ploeg, that's it... Ik geloof dat de enige die daar warm van worden Sub Culture en JW zijn. Waarvan de eerste trouwens van harte.
Sub Culture 23 september 2018 21:55
Bwa, wint Sunweb dit heb je 30 reacties meer op dit prikbord en is het ineens allemaal belangrijker.
Zo relatief is het wel.

Ik vind het wel prima dat het afgeschaft wordt, want er zijn maar een 5-tal ploegen die er echt werk van hebben gemaakt waarvan uiteindelijk Quickstep de prestigestrijd heeft gewonnen.

Niet dat van een van de afwezige ploegen ook maar iemand in staat zou zijn geweest te wedijveren voor de medailles.
Sjorsoll 23 september 2018 22:29
Mensen hier zijn geïnteresseerd Dumoulin, Kelderman en Oomen. Individu's die toevallig bij Sunweb rijden. Dan zal je vast wat extra reacties hebben ja, maar niet omdat Sunweb wint. Het wordt niet voor niets afgeschaft.
JW 23 september 2018 22:50
En voor alle duidelijkheid: nee. Ik vind er geen bal aan.
Tinuz 23 september 2018 23:04
Ik kan ook niet warm worden van zo'n WK ploegentijdrit. Vind het leuk om Dumoulin weer in actie te zien.
Dat de wolfpack van Lefevere hier wint laat me koud.
Horsie is back 24 september 2018 00:00
Sjorsoll Schreef:
-------------------------------------------------------
> Voor het eerst in mijn leven naar de WK
> ploegentijdrit gekeken. Het was even spannend,
> alleen het werkt niet echt voor mij. In de Tour
> bijvoorbeeld is het spannend omdat er tijd
> gewonnen of verloren kan worden. Hier is de enige
> uitkomst de winst van een ploeg, that's it... Ik
> geloof dat de enige die daar warm van worden Sub
> Culture en JW zijn. Waarvan de eerste trouwens van
> harte.

De laatste overlevende van de Pierre de Coubertin Dynastie.
Arsimo 24 september 2018 00:14
Ik vond die WK TTT voor merkenteams oprecht leuk - ook deze laatste keer. Ik zal het missen.

Juist TTT in grote rondes vind ik ondingen, wedstrijdvervalsers. Als los onderdeel vind ik het prachtig.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen