Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

WK tijdrijden voor elite vrouwen

Gepost door rustdag 
rustdag 24 september 2018 20:17



Hall-Wattens - Innsbruck 27.8km



















Startlijst: [www.procyclingstats.com]












Uitslag WK tijdrijden voor vrouwen 2017

1. Annemiek van Vleuten (Ned) 28.50
2. Anna van der Breggen (Ned) + 0.12
3. Katrin Garfoot (VS) + 0.18
4. Chloe Dygert (VS) + 0.38
5. Ellen van Dijk (Ned) + 0.52
6. Linda Villumsen (NZl) + 0.55
7. Ashleigh Moolman-Pasio (Zaf) + 1.18
8. Lauren Stephens (VS) + 1.19
9. Hannah Barnes (Gb) + 1.23
10. Cecilie Uttrup Ludwig (Den) + 1.34

16. Ann-Sophie Duyck (Bel) + 2.02



Sporza wielrennen op één, 14u30

Met LIVE verslag van de tijdrit vrouwen elite op het WK wielrennen. Commentaar: Ruben Van Gucht en Lieselot Decroix.
rustdag 24 september 2018 20:19
Starttijden favorieten

14.46.00 uur – Lucinda Brand
14.58.00 uur – Leah Kirchmann
15.04.00 uur – Elisa Longo Borghini
15.07.00 uur – Ellen van Dijk
15.08.30 uur – Lisa Brennauer
15.10.00 uur – Leah Thomas
15.31.00 uur – Anna van der Breggen
15.53.30 uur – Trixi Worrack
15.55.00 uur – Amber Neben
15.46.30 uur – l Annemiek van Vleuten


[www.innsbruck-tirol2018.com]
Arsimo 24 september 2018 21:13
Aan de ene kant lijkt me een-twee-drie wel leuk - en daar is best kans(je) op - maar aan andere kant niet zo goed voor het wielrennen.
Tjappie2 24 september 2018 21:28
Doet onze Alena uit Wit-Rusland nog mee? Die kan af en toe vreemd uit de hoek komen.
Massimo 24 september 2018 21:40
Tsja, gezien haar looks is ze al eens uit een kast gekomen, een hoek zou dus voor de afwisseling best leuk zijn.
Horsie is back 24 september 2018 23:20
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Doet onze Alena uit Wit-Rusland nog mee? Die kan
> af en toe vreemd uit de hoek komen.

Bedoel U dat frêle wezentje van 1,70m en 53 kg geboren op 6 feb 1989 uit Bella L Russia?
Dan is het antwoord van Horsie: Ja.
Horsie is back 25 september 2018 01:57
Arsimo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Aan de ene kant lijkt me een-twee-drie wel leuk -
> en daar is best kans(je) op - maar aan andere kant
> niet zo goed voor het wielrennen.

Nu Chloe niet mee kan doen is een DFF uitslag ook mogelijk. De ultieme nachtmerrie voor Arsimo. grinning smiley
Sjorsoll 25 september 2018 05:27
De UCI doet er inmiddels wel wat aan maar het vrouwenwielrennen komt buiten Nederland nog niet echt van de grond heb ik het idee.
predator 25 september 2018 05:47
Er zijn genoeg sporten te noemen waar bepaalde landen overheersen. Ik zie het probleem niet zo. Er is nu gewoon een hele sterke lichting in Nederland.
Sjorsoll 25 september 2018 09:59
Het is een beetje van beide denk ik. De Nederlandse dames zijn gewoon heel erg goed, het buitenland wat minder.
Tjappie2 25 september 2018 10:20
Op zich valt dat nog wel redelijk mee. Akkoord, de Nederlandse vrouwen zijn erg sterk en winnen veel. Maar als je naar de uitslagen van de WT voor vrouwen kijkt zie je dat er ook koersen zijn gewonnen door Niewiadoma (Poolse), d'Hoore (Belgische), Bastianelli (Italiaanse), Becker (Duitse), Hall (Amerikaanse), Spratt (Australische), Rivera (Amerikaanse). Bovendien werd Bastianelli Europees kampioen op de weg. Een behoorlijk gemêleerd gezelschap dus.
Sjorsoll 25 september 2018 10:36
Nederland wint 15 van de 23 World Tour koersen, zo kun je het ook zien. Dat vind ik wel heel erg veel. Maareh HUP HOL smileys with beer



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/09/2018 10:37 door Sjorsoll.
Meneer 60% 25 september 2018 11:06
Je ziet in ieder geval in België nu veel meer aandacht voor vrouwenkoers dan pakweg 5 jaar geleden. Ik weet niet hoe dat in andere traditionele (schuine streep conservatieve) wielerlanden is, maar ik gok dat het daar ongeveer hetzelfde is. Dat gaat er zeker voor zorgen dat meer jonge meisjes daar gaan fietsen en dat dromen van een carriere als wielrenner ook voor meisjes niet raar is, maar voordat je dat in resultaten ziet, ben je al weer heel wat jaren verder.

En Nederland is uberhaubt gewoon heel goed in vrouwensport. In vrijwel elke grote sport zijn we bij de vrouwen succesvoller dan bij de mannen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/09/2018 11:06 door Meneer 60%.
Arsimo 25 september 2018 11:13
Virtueel battle of sexes op de tijdrit dit jaar. Mannen junioren, mannen U23 en vrouwen elite rijden over zelfde parkoers en zelfde lengte.

Kunnen we naast kijken of Evenepoel naast junioren ook virtueel U23 kampioen wordt ook direct vergelijken hoe van Vleuten, van Dijk en van der Breggen het doen tov de jonkies bij de mannen.
Arsimo 25 september 2018 11:16
En die ze niet wonnen leken de Nederlandse toppers minder geinteresseerd in te zijn of niet eens startten?
Tjappie2 25 september 2018 11:54
Vergelijken van junioren met vrouwen is bij voorbaat zinloos. Evenepoel en consorten verpulveren de tijden van de snelste dames op dit traject.
Eindhovuh 25 september 2018 11:58
Dat is over de hele breedte van de sport niet zo gek in een Westers land waar alle vrouwen in vrijheid en voorspoed leven. Er is dus per definitie minder tegenstand dan voor de mannen. Er zijn wereldwijd simpelweg veel meer mannen die sporten dan vrouwen, terwijl dat in Nederland redelijk 50/50 zal zijn.
Meneer 60% 25 september 2018 12:06
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vergelijken van junioren met vrouwen is bij
> voorbaat zinloos. Evenepoel en consorten
> verpulveren de tijden van de snelste dames op dit
> traject.

Het zou ook raar zijn als dat niet zo is. Evenepoel is volgend jaar prof, de andere junioren hopen allemaal ook over een jaar of drie tot zes grote wedstrijden te rijden. Ze zijn op een leeftijd waarin ze in de kracht van hun leven zitten, missen alleen nog een paar procentjes hardheid. Dan zou het gek zijn als je in een korte tijdrit nog verliest van vrouwen.

Ik kan geen enkele andere sport bedenken waarin de top van de mannen junioren het zou verliezen van de top van de vrouwen. En dat zegt niets over het niveau van vrouwensport.

Maar vorige jaren konden we de junioren en de vrouwen ook vaak vergelijken en toen waren de verschillen relatief klein. Vorig jaar volgens mij maar een half minuutje verschil tussen Van Vleuten en het podium bij de junioren.
Horsie is back 25 september 2018 12:08
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vergelijken van junioren met vrouwen is bij
> voorbaat zinloos. Evenepoel en consorten
> verpulveren de tijden van de snelste dames op dit
> traject.

Ho, nou. Het verschil vorig jaar was maar één Big Foot, namelijk 35 cm per seconde.
Als jij op 100 m afstand staat wil ik wel eens zien of jij het verschil in snelheid ziet.
De Belg die nu nog de ranglijst aanvoert had het kleinste voetje voorsprong aller tijden, namelijk 1,25 cm.
Och, kon Bromertà (ik moest even nadenken) dit nog maar lezen.
Horsie is back 25 september 2018 12:16
Jawel, over een ultra marathon hardlopen.
Walnoot 25 september 2018 12:21
Naast het feit dat we vrouwensport beter regelen dan andere landen, zijn Nederlandse vrouwen gemiddeld ook gewoon fucking groot en sterk. Dat trekt het algemene niveau van de vrouwensport omhoog en betekent dat degenen die 'wij' afvaardigen al hebben geprofiteerd van een sterke competitie (Van Vleuten is zelf helemaal niet bijzonder lang maar moet wel competitie met types Van Dijk en Wild doorstaan). Dat in combinatie met toch wel een echte vrouwenwielercultuur is de basis van het succes. De kers op de taart is er doordat er een aantal supertalenten rond rijdt: Vos, Van Vleuten, Van der Breggen.

Aversie jegens gen-achtige verklaringen a la de Nazi's en onze Soos is over het algemeen heel erg gezond, maar staat soms ook wel in de weg van het erkennen van wat schreeuwend voor de hand ligt...
Tjappie2 25 september 2018 12:25
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Jawel, over een ultra marathon hardlopen.

In de verre toekomst wellicht, als we de voorspellingen mogen geloven. Nu nog niet.
Daar komt bij dat de meeste vrouwen ruim voor de finish van een ultra-loop uit moeten stappen om thuis de aardappels te gaan schillen.
Sjorsoll 25 september 2018 12:42
Exact. Die gaven ze gewoon weg.
Sjorsoll 25 september 2018 12:45
Waar is Bromertà gebleven eigenlijk?
rustdag 25 september 2018 12:52
Wat een gezeur altijd bij een Vrouwen Topic.
Horsie is back 25 september 2018 12:54
Nederlandse vrouwen zijn gewoon fucking groot en sterk. Poeh, he, Walnoot moet er vast een paar tegen het lijf gelopen zijn.
Gezondheid, gewicht en lengte als basis voor het succes van de vrouwensport? Wel een heel erg eendimensionale kijk, denkt Horsie.
Nu de hoogte van de Nederlandse mens stabiliseert, zeg maar stagneert, zal het succes dra afgelopen zijn.

Nederland heeft grote ambities een topsportland te zijn (Hollandse gezondheid versus de Hollandse ziekte), maar ernaast ook verhoudingsgewijs een enorme basis op het vlak van wetenschappelijk onderzoek en begeleiding. En wat enorm helpt, het moeras van de continue vervalsing van de wereldsport door de collectieve PED cultuur van voormalig Oostblok, de Verenigde Staten en China is nu grotendeels drooggelegd. Niet dat het tegenwoordig koek en ei is, maar het collectieve aspect is er af.
Tjappie2 25 september 2018 13:18
rustdag Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat een gezeur altijd bij een Vrouwen Topic.

Dat klopt wel, en ik maak me daar ook wel een beetje schuldig aan. Ik denk dat het komt door het enorme niveauverschil, want we weten dat we morgen pas echt prestaties gaan zien. Hetzelfde zie je in topics van B-koersen (bij de mannen dus he): Alleen lodjan en die andere prooster (kan even niet op z'n naam komen) zijn enthousiast. Veel anderen, ik in elk geval, vinden het niet zo interessant wanneer Raymond Kreder de 5e etappe in de Tour of Korea wint.

Nou weet ik wel dat die vrouwen vandaag ook op de toppen van hun kunnen presteren, maar de toppen van het menselijk kunnen zien we vandaag niet.

Edit: die andere prooster is natuurlijk DUK. Sorry Ton...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/09/2018 14:31 door Tjappie2.
Sjorsoll 25 september 2018 13:30
Gezeik met Horsie is back in 3, 2, 1...
Walnoot 25 september 2018 13:48
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wel een heel erg eendimensionale kijk, denkt Horsie.

Horsie is dan ook een bosmongool. Heb je zelf ook nog een mening, Fransie?
Horsie is back 25 september 2018 13:50
Enorm niveauverschil? Elke top judoka gooit een normaal manspersoon over de schutting. Top wielrensters zijn echt wel beter dan een bepaald deel van de mannen. Je kunt toch niet alleen maar in absolute termen blijven denken. Zo bekeken is Usain Bolt maar een armtierig sprintertje, want de Cheetah in mijn achtertuin haalt veel hogere snelheden. Wel eens uitgerekend hoe ver Chloe op de 3 kilometer achtervolging achterblijft bij het wereldniveau junioren en hoeveel junioren (32) ze virtueel bij het WK Junioren 2018 in Aigle achter haar zegekar zou binden? Ze doet vandaag niet mee, want op haar achterhoofd gevallen (geen grap).

Horsie gaat niet zover, dat in 2135 de vrouwen de achterstand op het 100 m WR van mannen hebben goedgemaakt (serieus artikel overigens), maar niet alleen de vrouwen zelf, die wezens van the opposite sex, maar ook hun sportprestaties behoren met respect te worden bejegend.
Tjappie2 25 september 2018 14:17
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Enorm niveauverschil?

Ja, in topsporttermen wel inderdaad. Vrouwen zouden bij de mannen niet meedoen voor het podium, nooit.

> Elke top judoka gooit een
> normaal manspersoon over de schutting.

Heel knap, maar elke mannelijke topjudoka gooit een een vrouwelijke topjudoka over de schutting (en begin nu niet te emmeren over gewichtsklassen...).

> Top wielrensters zijn echt wel beter dan een bepaald
> deel van de mannen.

Dat lijkt me wel ja. Ik gok dat het halve (of zelfs 95% van het) prikbord hier het aflegt tegen de Nederlandse dames in een tijdrit.

> Je kunt toch niet alleen maar
> in absolute termen blijven denken.

Leg mij dan eens uit waarom vrouwensport, amateursport of paralympische sport veel minder tot de verbeelding spreekt dan mannelijke topsport? En waarom de Primera Division meer tot de verbeelding spreekt dan de Eredivisie?

> Zo bekeken is
> Usain Bolt maar een armtierig sprintertje, want de
> Cheetah in mijn achtertuin haalt veel hogere
> snelheden.

Het gaat over presteren op de toppen van het menselijk kunnen. Meneer Cheetah en meneer Bolt hebben voorouders die al lang geleden een andere afslag in de stamboom hebben genomen (goh, gen omen, alsof ik het erom doe)

>Wel eens uitgerekend hoe ver Chloe op
> de 3 kilometer achtervolging achterblijft bij het
> wereldniveau junioren en hoeveel junioren (32) ze
> virtueel bij het WK Junioren 2018 in Aigle achter
> haar zegekar zou binden?

Geen idee, ze doet het vast aardig. Staan de sponsors al voor haar in de rij?

>Ze doet vandaag niet mee,
> want op haar achterhoofd gevallen (geen grap).

Oh, nou dan is het te hopen dat ze snel herstelt.
>
> Horsie gaat niet zover, dat in 2135 de vrouwen de
> achterstand op het 100 m WR van mannen hebben
> goedgemaakt (serieus artikel overigens),

Ik dacht dat er op de marathon meer kans was dat de vrouwen op termijn over de mannen heenkomen, maar wij gaan dat niet meer meemaken.

> maar niet
> alleen de vrouwen zelf, die wezens van the
> opposite sex, maar ook hun sportprestaties behoren
> met respect te worden bejegend.

Dat zal best, maar impact heeft het vergeleken bij mannelijke prestaties amper. Of anders geformuleerd: ik neem geregeld een vrije (mid)dag wanneer er een mooie koers of etappe door de mannen gereden wordt. Het komt niet in m'n hoofd op om vrij te nemen voor een vrouwenwedstrijd. Het spreekt (mij) gewoon minder aan. Hoe zit dat met jou?
Horsie is back 25 september 2018 14:18
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Horsie is back Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Wel een heel erg eendimensionale kijk, denkt Horsie.
>
> Horsie is dan ook een bosmongool. Heb je zelf ook nog een mening, Fransie?

Zal ik voor U een Waldorf salad klaarmaken? Don;t mention the war!
El Chaba 25 september 2018 14:30
Arsimo 25 september 2018 14:33
Je hebt een punt, maar je merkt bij sporten waarbij de kampioenschappen en grote wedstrijden in een gezamenlijk tournooi worden gedaan de belangstelling en waardering naar elkaar toe groeien, al wordt het waarschijnlijk nooit geheel gelijk. Zie tennis (grandslam, OS), atletiek (WK, EK, OS) en (op kleinere schaal) schaatsen (zowel langebaan als shorttrack bij WB, WK, EK, OS). Als ze ooit eens WK voetbal voor mannen en vrouwen bij elkaar in een groot tournooi stoppen zal je dat ongetwijfeld ook gaan zien op termijn. Denk niet dat de FIFA dat zal gaan doen, maar even hypothetisch.

Op sporten waar spierkracht en normale uithouding de factor is zullen de prestaties van mannen de snelste, hoogste, verste etc blijven. Alleen bij extreme uithoudingen (dubbele triathlon of zoiets) kan het incidenteel omslaan in de toekomst - komt door de potentiele grote pijnverdraging uit de oertijd bij vrouwen ivm baren van babies.
Horsie is back 25 september 2018 14:53
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Horsie is back Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Enorm niveauverschil?
>
> Ja, in topsporttermen wel inderdaad.

Een verschil van 0,01s is ook al de eeuwigheid, vraag dat maar aan Jan Smeekens.
>
> > Elke top judoka gooit een
> > normaal manspersoon over de schutting.
>
> Heel knap, maar elke mannelijke topjudoka gooit
> een een vrouwelijke topjudoka over de schutting
> (en begin nu niet te emmeren over
> gewichtsklassen...).

Wat een jij bak.

> > Top wielrensters zijn echt wel beter dan een bepaald deel van de mannen.
>
> Dat lijkt me wel ja. Ik gok dat het halve (of
> zelfs 95% van het) prikbord hier het aflegt tegen
> de Nederlandse dames in een tijdrit.
>
Of dat zo vanzelfsprekend is

> > Je kunt toch niet alleen maar
> > in absolute termen blijven denken.
>
> Leg mij dan eens uit waarom vrouwensport,
> amateursport of paralympische sport veel minder
> tot de verbeelding spreekt dan mannelijke
> topsport? En waarom de Primera Division meer tot
> de verbeelding spreekt dan de Eredivisie?
>
Je gooit nu wel heel veel eieren van verschillend pluimage in je mandje. Toch geen stukken?

> > Zo bekeken is Usain Bolt maar een armtierig sprintertje, want de
> > Cheetah in mijn achtertuin haalt veel hogere snelheden.
>
> Het gaat over presteren op de toppen van het
> menselijk kunnen. Meneer Cheetah en meneer
> Bolt hebben voorouders die al lang geleden een
> andere afslag in de stamboom hebben genomen (goh,
> gen omen, alsof ik het erom doe)

Natuurlijk, maar het ontgaat je blijkbaar, waarom ik dat dan toch schrijf.

> >Wel eens uitgerekend hoe ver Chloe op
> > de 3 kilometer achtervolging achterblijft bij het wereldniveau junioren en hoeveel junioren (32) ze virtueel bij het WK Junioren 2018 in Aigle
> achter haar zegekar zou binden?
>
Je leest over het antwoord heen.

> > Horsie gaat niet zover, dat in 2135 de vrouwen
> de achterstand op het 100 m WR van mannen hebben
> > goedgemaakt (serieus artikel overigens),
>
> Ik dacht dat er op de marathon meer kans was dat
> de vrouwen op termijn over de mannen heenkomen,
> maar wij gaan dat niet meer meemaken.

De huidige tendens is een andere!

> > maar niet alleen de vrouwen zelf, die wezens van the opposite sex, maar ook hun sportprestaties
> behoren met respect te worden bejegend.
>
> Dat zal best, maar impact heeft het vergeleken bij
> mannelijke prestaties amper. Of anders
> geformuleerd: ik neem geregeld een vrije (mid)dag
> wanneer er een mooie koers of etappe door de
> mannen gereden wordt. Het komt niet in m'n hoofd
> op om vrij te nemen voor een vrouwenwedstrijd. Het
> spreekt (mij) gewoon minder aan. Hoe zit dat met
> jou?

Een heterosexueel is doorgaans ook niet homosexueel anders zou ie wel biseksueel zijn.

De bottomline blijft toch respect, niet de verabsolutering van de prestatie (het WR 4km van Lambie blijft voor Horsie daarom nog steeds die van een one-trick pony), niet de overgave aan de MACHT van het GETAL, Citiuns, Altius, Fortius. Zo, mijn mand is vol.

En ik proef op dit prikbord naar de mening (ook maar een mening, nietwaar Walnoot) van Horsie nog te veel terughoudendheid, dédain soms ook.
Verander dan de naam van dit prikbord maar in Men Only Wielerprikbord (MOW niet te verwarren met WAF).
rustdag 25 september 2018 14:53
Sjorsoll 25 september 2018 15:14
Geen dédain, gewoon een constatering.
Ik moet wel zeggen dat de laatste post van Tjappie hout snijdt en dat er genoeg te lachen valt, terwijl ik bij jouw laatste post echt in het duister tast.

Toegegeven: WAF was grappig. "We're all female"?
Tjappie2 25 september 2018 15:18
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------

> Een verschil van 0,01s is ook al de eeuwigheid,
> vraag dat maar aan Jan Smeekens.
\

Ja, dat geloof ik graag als je op die manier een gouden medaille misloopt. Maar Je kunt toch niet ontkennen dat het niveauverschil tussen vrouwelijke en mannelijke topsporters in de meeste sporten zo groot is dat het (met winstkansen in het achterhoofd) idioot zou zijn om ook maar te verwachten dat er in dat geval een vrouw de wedstrijd zou winnen?


> Wat een jij bak.

Dat was niet de bedoeling, ik overwoog zelfs nog een knipogende smiley. Het ging mij erom een reactie te voorkomen waarin je (eventueel) zou zeggen dat een vrouwelijke judoka van 100+ kilo echt niet door een mannelijke judoka uit de klasse van -60 kg over de schutting zou worden gegooid.
>

> >
> Of dat zo vanzelfsprekend is

Dat ligt er natuurlijk aan wie er op het prikbord te vinden zijn. Maar inderdaad. de gemiddelde Nederlandse man wordt er denk ik afgefietst door Van Dijk/Van der Breggen/ Van Vleuten. Dit is een aanname smiling smiley
>
?
> >
> Je gooit nu wel heel veel eieren van
> verschillend pluimage in je mandje. Toch geen
> stukken?


Volgens mij is alles nog heel.
>

>
> Natuurlijk, maar het ontgaat je blijkbaar,
> waarom ik dat dan toch schrijf.


Dat klopt denk ik. Maar dat heb ik wel vaker.

>
> > >Wel eens uitgerekend hoe ver Chloe op
> > > de 3 kilometer achtervolging achterblijft bij
> het wereldniveau junioren en hoeveel junioren
> (32) ze virtueel bij het WK Junioren 2018
> in Aigle
> > achter haar zegekar zou binden?
> >
> Je leest over het antwoord heen.

Ik had het antwoord [[b]later[/b] gezien. Maar dat diverse nationale bonden een stel prutsers naar een kampioenschap sturen zegt toch niets over de vraag of die Chloe leuk mee kan doen? In de kwalificatie zou ze bij de junioren mannen 17e of zo zijn geworden. Dan doe je dus gewoon niet serieus mee met de besten.



> De huidige tendens is een andere!

Dat zou kunnen, dat heb ik niet paraat.

>
> Een heterosexueel is doorgaans ook niet
> homosexueel anders zou ie wel biseksueel
> zijn.


Ik begrijp denk ik niet wat je hier bedoelt maar dat is vast niet zo erg.

Voor de rest: Hup Anna, Hup Ellen!!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/09/2018 15:20 door Tjappie2.
Horsie is back 25 september 2018 15:32
Sorry, Tjappie2, maar je opmerkingen over Chloe Dygert zijn inhoudelijk dermate deprimerend, dat ik je niet meer serieus kan nemen. hot smiley
Tjappie2 25 september 2018 15:38
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sorry, Tjappie2, maar je opmerkingen over Chloe
> Dygert zijn inhoudelijk dermate deprimerend, dat
> ik je niet meer serieus kan nemen. hot smiley

Ok, dat neem ik dan maar voor kennisgeving aan. Ik heb in elk geval geprobeerd om wel serieus op jouw reacties in te gaan.
M.b.t. Chloe Dygert klopt mijn constatering (afgaande op de cijfers) volgens mij gewoon. Ze rijdt in de kwalificatie 3:20.072. De nummer 16 bij de junioren rijdt 3:19.550.
Dan is het verschil met de top m.i. enorm.

Dat is verder niet erg, maar waarom die constatering van mij dan deprimerend is begrijp ik niet.
Horsie is back 25 september 2018 15:39
Sjorsoll Schreef:
-------------------------------------------------------
> Geen dédain, gewoon een constatering.
> Ik moet wel zeggen dat de laatste post van Tjappie
> hout snijdt en dat er genoeg te lachen valt,
> terwijl ik bij jouw laatste post echt in het
> duister tast.
>
> Toegegeven: WAF was grappig. "We're all female"?

Een constatering? Horsie vindt dat het mandje daarentegen rammelt aan alle kanten. Maar genoeg is genoeg.
WAF is natuurlijk de naam van de grote tegenhanger van dit wielerforum. Een facebook platform.
Maar die hebben zo'n grote waakhond, anders was Horsie al lang overgelopen.

Het wordt nu spannend. Over en sluiten maar!
rustdag 25 september 2018 15:43
FINISH (tussenstand)
1.KIRCHMANN Leah35:52.17
2.BRAND Lucinda+15.78
3.LONGO BORGHINI Elisa+50.31
4.WILES Tayler+1:04.35
5.WILLIAMS Georgia+1:06.47
rustdag 25 september 2018 15:45
FINISH (tussenstand)

1.van DIJK Ellen35:50.55
2.KIRCHMANN Leah+1.62
3.BRAND Lucinda+17.40
4.LONGO BORGHINI Elisa+51.93
5.WILES Tayler+1:05.97
Arsimo 25 september 2018 15:46
Ellen van Dijk komt binnen in 35:50.

Zou ze tussen de mannen junioren derde tiende mee geworden zijn. (okay geen verzetrestrictie). Bij U23 53ste of daaromtrend.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/09/2018 15:49 door Arsimo.
Tjappie2 25 september 2018 15:52
Opvallend klein verschil met Kirchmann.
Prikdude 25 september 2018 15:54
In elk geval weten we allemaal wat in te vullen als het volgende ooit bij een IQ-test langs komt: Een man staat tot een vrouw als een jachtluipaard staat tot ...

Hoogtepuntje in de uitzending bij de Belg even gelee was hoe Ruben van Gucht 'Trinidad en Tobago' uitsprak nadat hij een renster uit dat land voorbij zag komen. Alsof hij een cheeta zag fietsen, zeg maar.
rustdag 25 september 2018 15:56
van der Breggen +28.52 sneller dan van Dijk na 18km
Meneer 60% 25 september 2018 16:03
De motoren rijden wel erg dicht voor Van der Breggen deze hele tijdrit.
rustdag 25 september 2018 16:03
Het gaat richting de Minuut
rustdag 25 september 2018 16:09
Tussenstand

1-van der BREGGEN Anna 34:54.35
2-van DIJK Ellen +56.20
3-KIRCHMANN Leah +57.82

van Vleuten sneller onderweg



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/09/2018 16:10 door rustdag.
Meneer 60% 25 september 2018 16:12
Om toch even de vergelijking vrouwen/junioren door te trekken. Van der Breggen zou op een paar seconde buiten het podium zijn geëindigd. Maar wel ruim sneller (half minuutje) dan de snelste Nederlandse junior. Er vanuit gaande dat de Nederlandse bond de beste junioren naar het WK heeft gestuurd (ik ben er niet zo in thuis) betekent dat dus dat er in heel Nederland fietsland dus geen enkele jongen van 18 of jonger is te vinden die harder rijdt van Van der Breggen.
Slimmerd 25 september 2018 16:15
Als Van Vleuten zo doorgaat heeft alleen België een junior die sneller is
rustdag 25 september 2018 16:16
van Vleuten lijkt op weg naar de Wereldtitel. Hopelijk wint van de Breggen dan zaterdag, dat gun je haar toch. ik wel tenminste smiling smiley
Tjappie2 25 september 2018 16:19
rustdag Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hopelijk wint van de Breggen dan zaterdag, dat gun
> je haar toch. ik wel tenminste smiling smiley

Inderdaad.
Slimmerd 25 september 2018 16:21
Ik gun het Van Vleuten ook, waarom zouden we die het misgunnen?
Slimmerd 25 september 2018 16:24
Die Neben moet niet te lang in het wiel van Vleuten blijven hangen, anders komt ze daardoor misschien nog in het buurt van Van Dijk
Tjappie2 25 september 2018 16:24
Er kan er maar 1 winnen. Je kunt toch een voorkeur hebben?
rustdag 25 september 2018 16:26
Dat zeg ik toch niet, ik ben heel blij voor van Vleuten. Maar ik gun van der Breggen gewoon een Wereldtitel.
El Chaba 25 september 2018 16:29
Zo is dat. Verdeel en heers.. winking smiley
Slimmerd 25 september 2018 16:31
predator 25 september 2018 16:33
Pfff, wat een verschil
Meneer 60% 25 september 2018 16:36
Die ploegentijdrit voor landenteams volgend jaar gaat erg spannend worden. spinning smiley sticking its tongue out
Sjorsoll 25 september 2018 16:37
De junioren zijn in de breedte beter, daar zitten veel minder grote tijdsverschillen. Bij de vrouwen zitten een paar kleppers (de Nederlandse dames).

Maar dit wordt onzinnig. Niemand heeft beweerd dat de vrouwen amateurs zijn, dus eigenlijk is vergelijken met junioren mannen zinloos. Het is een andere tak van sport.

Hulde Annemiek!
Ossegal 25 september 2018 16:37
Joehoe, 3 medailles binnen.
rustdag 25 september 2018 16:41
Uitslag WK tijdrijden vrouwen

1. Annemiek van Vleuten (Ned) 34.25
2. Anna van der Breggen (Ned) + 0.29
3. Ellen van Dijk (Ned) + 1.25
4. Leah Kirchmann (Can) + 1.27
5. Leah Thomas (VS) + 1.32
6. Lucinda Brand (Ned) + 1.43
7. Karol-Ann Canuel (Can) + 1.48
8. Elisa Longo Borghini (Ita) + 2.16
9. Tayler Wiles (VS) + 2.17
10. Georgia Williams (NZl) + 2.31
Meneer 60% 25 september 2018 16:42
Weet iemand of het op het WK wegwielrennen wel eens is gebeurd, in wat voor categorie dan ook, dat het podium één kleur had? Het staat mij niet voor de geest.
Tjappie2 25 september 2018 16:46
Meneer 60% Schreef:
-------------------------------------------------------
> Weet iemand of het op het WK wegwielrennen wel
> eens is gebeurd, in wat voor categorie dan ook,
> dat het podium één kleur had? Het staat mij niet
> voor de geest.

1996, 1998 Beloften Italië wegwedstrijd.
Arsimo 25 september 2018 16:47
Jawel, bijvoorbeeld beloften 1998:
1 Ivan Basso
2 Rinaldo Nocentini
3 Danilo Di Luca
Arsimo 25 september 2018 16:50
Of recenter junioren 2007
1 Diego Ulissi
2 Daniele Ratto
3 Elia Favilli


die nummers 2 en 3 zijn er wel gekomen. Nou vooruit Daniele Ratto heeft nog een Vuelta etappe.
Meneer 60% 25 september 2018 17:09
Yep, jullie hebben gelijk. Het komt weer boven.

Nog even over de vergelijking met junioren en beloftes en dan houd ik er over op. Waarom ik het wel belangrijk vond dit aan te stippen. Er is hier in de afgelopen jaren regelmatig beweerd dat het niveau van de vrouwentop niets voorstelt en dat ze er tussen de mannen in de Ster van Zwolle na 1 viaduct allemaal al af zouden liggen. Zo'n tijdrit laat zien dat het niveau van AVV en AVDB heel knap stand houdt tussen de beste jonge renners ter wereld. Mannen die je bijna geen amateur kunt noemen, omdat zij bijna leven als profs. Bij de junioren was alleen 1 fenomeen sneller dan AVV en bij de beloftes zou ze in de middenmoot zijn geëindigd, voor sommige renners uit erkende wielerlanden. Een klasbak als Julius van den Berg, volgend jaar prof, is maar een krap half minuutje sneller. Van een 'enorm niveauverschil' is dus echt geen sprake meer. Dat het vrouwenwielrennen in de breedte nog te zwak is klopt inderdaad.
Anony 25 september 2018 17:16
4 was toen ook een niet onbekend Italiaantje, dacht ik.
Horsie is back 25 september 2018 17:22
Kudo voor Meneer 60%.

Het uurgemiddelde van Annemiek zat boven dat van het WUR.
Op het Sanctuarium van Aguascalientes zou Annemiek met een gepaste voorbereiding d'en Eddy aflossen.

Waar Boer zoekt vrouw kijken al niet goed voor is. "Je kan altijd meer dan je denkt", orakelde Chantal ook nog.

Alles is nu eigenlijk wel gezegd, al moet AP nog even komen uitleggen waarom de GPS het nog even spannend moest maken.
Sub Culture 25 september 2018 18:24
Een volledig Nederlands podium is wel sterk.
Op het relatief matige enthousiasme afgaand hier ga ik er van uit dat dat in de lijn van de verwachtingen lag?
Volg vrouwenwielrennen niet echt.
Tjappie2 25 september 2018 18:33
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Een volledig Nederlands podium is wel sterk.
> Op het relatief matige enthousiasme afgaand hier
> ga ik er van uit dat dat in de lijn van de
> verwachtingen lag?
> Volg vrouwenwielrennen niet echt.

Wacht maar wat er hier gebeurt als Tom morgen de regenboogtrui pakt, dan heb je je enthousiasme. Ik neem toch aan dat jij bij winst van Wellens aankomende zondag harder uit je plaat gaat dan wanneer een Belgische vrouw de titel zou pakken (even los van de mate van waarschijnlijkheid).

Topsport door vrouwen heeft gewoon vrijwel geen impact (en voor de dames die heel hard hun best doen is dat misschien wel lullig, ja).
Frederik D. 25 september 2018 19:11
Alle paarden bij elkaar, kijk jij BZV? Heb ik je altijd fout ingeschat. Vort, naar de paardenslager met jou. Dan maar een ome Loeks. Pegasus ontvleugeld.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/09/2018 19:12 door Frederik D..
Horsie is back 25 september 2018 19:21
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Alle paarden bij elkaar, kijk jij BZV? Heb ik je
> altijd fout ingeschat. Vort, naar de paardenslager
> met jou. Dan maar een ome Loeks. Pegasus
> ontvleugeld.

Grapjas, Annemiek keek vanochtend na haar flauwte akkefietje BzV om weer tot rust te komen. smiling smiley
Tinuz 25 september 2018 20:35
Vrouwen zijn weer beter in andere dingen. Such is life. Mannetjes en vrouwtjes zijn niet hetzelfde, hoe hard sommige blinde radicalen dit ook blijven roepen.
Curzio 25 september 2018 20:57
Dat is natuurlijk een beetje onzin. Zie wat er gebeurde toen de voetbalvrouwen Europees Kampioen werden.
Of de aandacht voor Daphne Schippers. Of Sanne Wevers.

Dit was ten eerste een tijdrit en ten tweede voorspelbaar. Dus ja, dat boeit dan niet echt.

Wel mooie prestatie natuurlijk weer van vooral Van Vleuten.
Sjorsoll 25 september 2018 21:13
Sanne Wevers is een soort Marianne Vos of Leontien van Moorsel. Die kregen ook eens per vier jaar écht aandacht. Mannen wielrennen is het hele jaar door op de televee, dat is toch echt anders. Dafne Schippers is wel een goed voorbeeld en daar zijn er genoeg van, denk aan Kiki Bertens nu en Ireen Wüst.

Vorig jaar pakte Blaak de titel op de weg (ik moest zelfs even nadenken hoe ze ook alweer heette). Daar hebben wij en de media het niet meer heel erg veel over gehad. Als Dumoulin of een andere Nederlander dat zondag ook doet, wacht dan maar hoe vaak we de maanden daarna ''33 jaar na Zoetemelk'' gaan horen.

Dit is wederom gewoon een constatering en geen bot bedoelde mening --> ik zeg het maar even.
Curzio 25 september 2018 21:38
Maar het is ook veel bijzonderder als een man de wereldtitel pakt. Dat is precies mijn punt. Als er aan de lopende band wereldtitels werden binnengesleept door mannen en nooit door vrouwen, dan zou een vrouwelijke wereldtitel anders aanvoelen dan nu.
Verder heeft mannensport uiteraard meer impact, dat valt niet te ontkennen en is ook niet erg, maar de stelling was 'vrijwel geen impact'.

Edit: Marianne Vos kreeg (en krijgt) echt wel aandacht hoor. Al haar overwinningen worden gerapporteerd op nu.nl, ze is ook zeer frequent in het sportjournaal, ook qua veldrijden. In haar hoogtijdagen werden haar overwinningen tijdens de uitzendingen van het mannenwielrennen bij de Belg besproken (vooral De Cauwer is een groot bewonderaar). Won ze niet ooit de titel 'wielrenner van het jaar' (mannen + vrouwen tezamen)?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/09/2018 21:40 door Curzio.
lodjan 25 september 2018 21:40
tvm 25 september 2018 22:13
De uitzondering(en) bevestigen de regel.
tvm 25 september 2018 22:13
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/09/2018 22:14 door tvm.
Sjorsoll 25 september 2018 22:53
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Maar het is ook veel bijzonderder als een man de
> wereldtitel pakt. Dat is precies mijn punt. Als er
> aan de lopende band wereldtitels werden
> binnengesleept door mannen en nooit door vrouwen,
> dan zou een vrouwelijke wereldtitel anders
> aanvoelen dan nu.
> Verder heeft mannensport uiteraard meer impact,
> dat valt niet te ontkennen en is ook niet erg,
> maar de stelling was 'vrijwel geen impact'.

Goed punt. En zoals je zelf al aangeeft: mannentitels hebben meer impact, dat ligt aan de cultuur. Net zoals dat Blaak meer aandacht krijgt dan de Nederlandse korfballers die weer wereldkampioen worden. Dat is ook weer cultuur.
Maar een heel goed punt nogmaals.

> Edit: Marianne Vos kreeg (en krijgt) echt wel
> aandacht hoor. Al haar overwinningen worden
> gerapporteerd op nu.nl, ze is ook zeer frequent in
> het sportjournaal, ook qua veldrijden. In haar
> hoogtijdagen werden haar overwinningen tijdens de
> uitzendingen van het mannenwielrennen bij de Belg
> besproken (vooral De Cauwer is een groot
> bewonderaar). Won ze niet ooit de titel
> 'wielrenner van het jaar' (mannen + vrouwen
> tezamen)?

True. Laat ik het dan zo stellen: zij deed nog aan veldrijden. Daar was ze ook weer de beste in. De gemiddelde goede Nederlandse vrouw krijgt geen aandacht. Ellen van Dijk, Chantal Blaak en Amy Pieters: ik heb van de week hun namen weer voorbij horen en zien komen sinds lange tijd. De rest weet ik niet eens bij naam. Verder hoor je alleen maar over Vd Breggen en Van Vleuten (tenzij je misschien een insider bent). Dat is bij de mannen natuurlijk totaal anders.
Dat is wat anders dan dat de vrouwen het niet verdienen, maar iedere topsporter verdient eigenlijk positieve aandacht. Behalve Sergio Padt hehe.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen