Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Extra Time Koers

Gepost door rustdag 
rustdag 27 september 2018 18:44
Donderdag:: Extra Time Koers op Canvas, 21u20

Sportprogramma waarin Ruben Van Gucht met spraakmakende gasten praat over de wieleractualiteit


Voor de liefhebberthumbs up
rustdag 27 september 2018 18:52
Extra Time Koers is ontwaakt uit zijn zomerslaapje en praat u vanavond bij over het WK wielrennen in Oostenrijk. Als u de komende dagen niet door de mand wil vallen, ontdek dan vanavond op Canvas en op sporza.be (met livestream) wat Tom Boonen, Jan Bakelants, Thomas De Gendt en Karl Vannieuwkerke te vertellen hebben. Afspraak om 21.20u.
rustdag 27 september 2018 18:54
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/09/2018 18:57 door rustdag.
Anony 27 september 2018 18:58
Nog een beetje collectief masturberen op Evenepoel wellicht, met een realistische hoop op eremetaal bij de U23. Over de profs doen ze maar beter nuchter.
Tjappie2 27 september 2018 19:06
Hoe worden de prestaties van Evenepoel in België (Vlaanderen) gemiddeld eigenlijk door kenners (journalisten (oud-)profs) beschouwd?

Dat het fenomenaal is wat die jongen laat zien, daar is iedereen het wel over eens denk ik. Maar de totaal hysterische Wuyts geldt (voor mij) vanavond een beetje als de maat aller dingen. Kan me niet voorstellen dat dit de gehele tendens is. De Cauwer bijvoorbeeld was terecht opgetogen over de knalprestatie van Evenepoel maar deed dit wel op een gezonde manier. Hoe zit dat verder in Vlaanderen?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/09/2018 19:06 door Tjappie2.
Prikdude 27 september 2018 19:17
Toch maar even kijken voor Boonen. Wellicht geeft hij De Gendt nog even een zetje na, dat zou de uitzending kunnen opsieren.

Bakezwans zal wel weer zeurderig van wal steken over de geplande koerswijzigingen in het metier of z'n ontstoken flamoes, Karl gaat idd Van Evenepoel mentaal beffen en ook nog met fel oplichtende ogen reppen over Lambrecht en Wellens.

Tot besluit geven de heren nog hun favoriet aan voor zondag. Bakelants noemt Roglic, Boonen Alaphilippe, Karl Wellens en Ruben Valverde of Nibali. Einde.
Arsimo 27 september 2018 19:20
Remko 27 september 2018 19:25
Wuyts gaat daar vanavond met een hele harde lul over het Kannibaaltje oreren, en terecht. Ben wel een beetje bang voor het Boonen-effect; door dat eeuwige geglij van Wuyts zag ik Boonen uiteindelijk liever verliezen dan winnen. Laat dat bij Evenepoel ajb niet gebeuren. Nee dan Jose en zijn realisme, daar krijg ik nou een stijfje van.
Massimo 27 september 2018 19:36
In principe ben ik immer pro collectieve masturbatiesessies, zelfs op Vlaamse TV, echter een orgastische Tom én Karl is mij er teveel aan. Er is vast ergens nog wel een Astrid Joosten of een Clairy Polak te bewonderen om mijn kijkgerief te bevredigen.
Anony 27 september 2018 20:24
Blijf het een beetje zonde vinden dat er zo op Michel Wuyts wordt afgegeven. De man heeft voor 90 % een Belgisch publiek, dus ik begrijp niet waarom chauvinisme op zoveel onbegrip wordt onthaald. Ooit al eens sportuitzendingen van zuiderlingen bekeken? Of zelfs in het hoge noorden, waar de IJslandse nationale ploeg of Kurt-Asle Arvesen orgastisch werden toegeschreeuwd? Bovendien heeft Michel best veel bewondering voor buitenlandse exploten, wordt er (overigens terecht) met veel sympathie naar Nederlanders gekeken én zorgt José De Cauwer zorgt inderdaad voor het juiste evenwicht.
Tjappie2 27 september 2018 20:35
Anony Schreef:
-------------------------------------------------------
> Blijf het een beetje zonde vinden dat er zo op
> Michel Wuyts wordt afgegeven.

Dat Wuyts in eerste instantie het Vlaamse publiek bedient begrijp ik. Ik wordt inmiddels een beetje Wuyts-moe, maar dat komt in mijn beleving vooral omdat Wuyts tot een aantal jaar geleden enthousiast, maar niet overdreven, commentaar gaf. Vervolgens is ie echt totaal doorgeslagen. Maar nogmaals, dat is mijn perceptie en misschien zit ik fout.

Overigens heb ik dezelfde moeite die ik met Wuyts heb met de Nederlander Joris van den Berg. Die slaat ook constant een toon aan waarbij je geacht wordt het gevoel te krijgen dat elke seconde pure wereldgeschiedenis betreft als was het de eerste maanlanding. Wuyts zegt inderdaad wel eens wat positiefs over niet-Vlamingen (zelfs over het Waaltje... ,hoe heet ie ook al weer, Gilbert of zo die natuurlijk nooit heeft kunnen tippen aan halfgod Boonen...winking smiley )

Wat je zegt over andere sporten/landen klopt, al kan ik me niet echt herinneren dat men bij de prestatie van een junior op dusdanig beschamende wijze uit z'n dak ging als Wuyts vanmiddag.

De Cauwer staat qua co-commentaar in het Nederlandse taalgebied op eenzame hoogte.
merijntje mortirolo 27 september 2018 20:41
-
De Cauwer staat qua co-commentaar in het Nederlandse taalgebied op eenzame hoogte.

Wie er dan ook naast José zit is de co-commentator, niet andersom.
rustdag 27 september 2018 20:45
Ik waardeer het zeer dat ze de Nederlanders kijkers ook bedienen met de nodige info over onze landgenoten. Dat wordt zeker gewaardeerd. En praten ook zeker met respect over de Nederlandse rennersthumbs up

Wij Nederlanders mogen mee kijken, dus dat geklaag kan ik ook niet volgen. Onze mening is totaal niet relevant. Wees blij dat we onze Belgische vrienden kunnen ontvangen.
Tjappie2 27 september 2018 20:50
merijntje mortirolo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wie er dan ook naast José zit is de
> co-commentator, niet andersom.

Het was niet mijn bedoeling aan majesteitsschennis te doen thumbs up
Remko 27 september 2018 20:53
Heb ook werkelijk nog nooit iemand iets negatiefs over De Cauwer horen zeggen. En terecht.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/09/2018 20:54 door Remko.
PassoEira 27 september 2018 22:13
an de partijrustdag Schreef:

> Wij Nederlanders mogen mee kijken, dus dat geklaag
> kan ik ook niet volgen. Onze mening is totaal
> niet relevant. Wees blij dat we onze Belgische
> vrienden kunnen ontvangen.
Helemaal mee eens. De NOS zendt uit als NL-succes in het verschiet ligt. Valt dat dan tegen dan haken ze af. Gaan ze nog meer chauvinistische juichreportages maken over schaatsen.
Sub Culture 27 september 2018 22:24
ik wordt, serieus?
Anony 27 september 2018 22:40
Ik ben het wel met je eens dat Wuyts zijn beste niveau niet meer haalt. Maar anderzijds is dat nog altijd een hoger niveau dan nagenoeg alle andere wielercommentators. Sowieso maken heel veel soorten (nieuwe) media een negatieve evolutie mee als het op kwaliteit aankomt, maar dat is een andere discussie.
merijntje mortirolo 27 september 2018 22:53
-
Laat mij dan de eerste wezen: hij staat ergens op de foto met MarcoV.
Nelis! 27 september 2018 23:39
Wuyts was zo onuitstaanbaar met Boonen, dat was als niet-Belg gewoon niet vol te houden. Zelfs als Boonen niet mee deed, ging het over Boonen. Ja dames en heren, Contador wint hier de Tour, maar wat zou er gebeurd zijn als Tom Boonen zich hierop zou hebben voorbereid?

Bij de NOS hebben ze Dijkstra die ik niet kan hebben. Helaas.
jonglins 27 september 2018 23:50
Beetje off-topic misschien, en ik heb het al vaker geroepen, maar waarom slaan de NOS en de VRT niet de handen ineen (lees: leggen hun wielerbudgetten bij elkaar) en maken ze niet gezamenlijk rapportages en praatprogramma's? Vooral tijdens de tour vind ik het haast stuitend dat ze allebei zo leuk mogelijk proberen te doen, in zo mooi mogelijke kasteeltjes, met zo interessant mogelijke gasten, voor nagenoeg exact hetzelfde publiek.
Tjappie2 28 september 2018 01:51
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> ik wordt, serieus?

Dat is inderdaad een erg domme fout. Het Groot Dictee ga ik op deze manier niet winnen...
Remko II 28 september 2018 08:13
ik word serieus; prima zo, niets meer aan doen.
Luijt 28 september 2018 09:36
Het zou natuurlijk kunnen en ongetwijfeld een hoop kosten sparen, maar ik zou het wel een vorm van verschraling vinden.
Als ik geen zin heb in Ducrot of Dijkstra, schakel ik graag over naar Sporza, ook nog altijd als Wuyts daar zit. Dat die gast chauvinistisch is kan me niets schelen, al was het maar omdat er toch nooit een Belg voorop rijdt in de bergen.

De enige zender waar ik me aan erger is Eurosport; zo'n beetje al hun commentatoren zijn niet om aan te horen.

Grt, Luijt
Andere Peter 28 september 2018 10:02
Tsja, ze bedienen andere klanten. Ik bestrijd dat het publiek nagenoeg hetzelfde is. Ik heb uit NOS-bron wel eens begrepen dat genmiddeld 10% van de Nederlanders voor VRT kiest bij wielrennen. Terwijl overigens 5% van de Vlamingen juist NOS kiest.

Sprot kijken is voor veel mensen personificatie. Velen verplaatsen zich meer in een landgenoot dan in een buur.

Ik denk dat het Vlaamse tv-publiek meer kennis van wielrennen heeft. Dat hoor je ook wel in de toon van de commentatoren.

Verder hebben ze bij publieke omroepen gewoon budgetjes die ze mogen opmaken. Het houdt zichzelf in stand. Ook afficheert zo'n NOS cq VRT zich graag met het volgen van zo'n wedstrijd. Kijk ons eens erbij zijn. Daar koop je die rechten ook voor. Da's toch minder als plots Wuyts op de NOS klinkt.

Het zijn andere oogmerken dan en winstoogmerk. Eurosport heeft wel een winstoogmerk. En verhip, dáár slaan ze wel de handen ineen...
PassoEira 28 september 2018 12:16
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> De enige zender waar ik me aan erger is Eurosport;
> zo'n beetje al hun commentatoren zijn niet om aan
> te horen.
>
> Grt, Luijt

Ik kijk al sinds Fred DeBruyne, Mark Stassijns , Mark Vanlombeek en vooral Mark Uytterhoeven naar Sporza en de voorgangers daarvan.
Als Sporza niet uitzendt dan naar Europsport. Het commentaar vind ik ook prima daar behalve die José Been vind ik door haar overdreven NL chauvinisme niet om aan te horen. Jeroen Van Belleghem en vooral Karsten Kroon en Bobby Traksel doen het m.i. prima.
El Chaba 28 september 2018 12:54
Ik deel die perceptie volkomen. Wuyts is de laatste jaren echt helemaal doorgeslagen.
Onzin ook om dat niet te mogen zeggen, maar wél met Anony eens dat ook de huidige Wuyts nog altijd beter te pruimen is dan het gros van de andere wielercommentators, zeker de Nederlandse..
El Chaba 28 september 2018 12:57
"Tsja, ze bedienen andere klanten. Ik bestrijd dat het publiek nagenoeg hetzelfde is. Ik heb uit NOS-bron wel eens begrepen dat genmiddeld 10% van de Nederlanders voor VRT kiest bij wielrennen. Terwijl overigens 5% van de Vlamingen juist NOS kiest."

Dat laatste lijkt me echt heel sterk. Zou overigens echt wel eens willen weten wat de werkelijke cijfers zijn.
Sub Culture 28 september 2018 13:08
In gesteld relais gekeken naar Extra Time.
Ik vind het wel een verademing om te luisteren naar jongens als Boonen en Bakelants.
De Gendt is een lekker ding.
En Karl VNK is een irritante deb, zijn voorbereide grapjes loslaten op het gesprek en weinig relevante bijdrages.
Luijt 28 september 2018 14:12
Sjorsoll 28 september 2018 14:37
Hoezo sterk? Die Wuyts is vast verder een aardige man, maar ik vind het echt niet om aan te horen. Renaat Schotte is top, hij is een veel beter duo met De Cauwer. Die laat hem uitpraten bijvoorbeeld.
El Chaba 29 september 2018 14:10
Ondanks zijn doorgeslagen chauvinisme is Wuyts nog altijd veel beter dan die twee nitwits van de NOS. Juist de gemiddelde Belgische wielerfan zou veel sneller door hebben dat met name Ducrot heel veel onzin uitkraamt. De gemiddelde Nederlandse wielerfan heeft dat vaak niet eens door.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/09/2018 14:10 door El Chaba.
MarcoV 29 september 2018 21:03
merijntje mortirolo Schreef:
-------------------------------------------------------
> -
> Laat mij dan de eerste wezen: hij staat ergens op
> de foto met MarcoV.

normaal lukt het me niet om in iemands schaduw te staan, daar heb ik al de inderdaad fantastische ongeëvenaarde José de Cauwer voor nodig.
merijntje mortirolo 30 september 2018 07:57
-
Die nederigheid siert je. smiling bouncing smiley
tvm 30 september 2018 08:57
De Cauwer - Schotte

Wuyts


Kroon
Al de rest
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen