Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

It's coming home

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 27 september 2018 22:07
In 2021 vindt het wereldkampioenschap wielrennen weer in ons land plaats. De start zal in Antwerpen liggen, de finish in Leuven. Voor de chronoritten moet u naar de kust.
Antwerpen - Leuven en Knokke - Brugge
9 keer al vormden de Belgische wegen het decor voor het WK wielrennen. De laatste keer was in Zolder in 2002 toen Mario Cippollini won.

Over 3 jaar komt het WK opnieuw naar ons land, dan neemt Vlaanderen de organisatie voor zijn rekening. De tijdritten worden afgewerkt tussen Knokke-Heist en de historische binnenstad van Brugge. De wegrit begint in Antwerpen en eindigt in Leuven, op 100 meter van de woonplaats van Jasper Stuyven. In en rond de studentenstad wacht de renners een plaatselijk parcours met een aantal flinke kuitenbijters.

In totaal zullen 11 regenboogtruien op het spel staan in Vlaanderen. De wedstrijden vinden plaats van 18 tot en met 26 september 2021.

Voor de organisatie bundelen verschillende bedrijven de krachten: wielerorganisatoren Flanders Classics en Golazo, Cycling Vlaanderen, de Belgische wielerbond en de Vlaamse overheid. Er wordt gewerkt met een budget van bijna 19 miljoen euro.


Top!
Goud in de tijdrit voor Remco lijkt me evident.
Wegrit mogelijk niet selectief genoeg voor hem.
Brieske 27 september 2018 22:28
#diedwergkomter
Sub Culture 27 september 2018 22:42
Tolhoek lijkt me iets te licht gebouwd.
Anony 27 september 2018 22:42
Ben blij dat het eindelijk nog eens gebeurt. Voor de generatie Boonen-Van Avermaet helaas wel te laat. Al zal die laatste dan nog wel koersen, en wellicht aanwezig zijn.
Massimo 27 september 2018 23:15
De titel van het topic is niet juist, er vanuit gaande dat er verwezen wordt naar de oorsprong van de koers middels de slogan van het EK Voetbal te Engeland van bijna een kwart eeuw terug. De fiets kent haar "thuis" in Duitsland. En de eerste wielerkoers vond plaats in Frankrijk. In beide gevallen is Vlaanderen dus niet het "thuis" van de koers. Daar doet hedendaagse populariteit niets aan af. Wil je dus daadwerkelijk de oorsprong eren dan zou een WK in Saarland meer recht doen aan de geschiedenis. Zeer waarschijnlijk levert dat nog een leukere wedstrijd op ook.
Sub Culture 27 september 2018 23:38
Dit zijn de reacties waar je op hoopt bij het maken van zo'n topictitel.
Massimo 27 september 2018 23:45
Ja, ik vermoedde reeds dat ik zo vlak voor je bedtijd je toch nog even het hoogtepunt van je dag zou bezorgen, enjoy en handjes boven de dekens!
Curzio 28 september 2018 07:48
Ik dacht dat Leonardo uit Vinci de fiets heeft bedacht?
Luijt 28 september 2018 09:22
Leuk dat het in Belgiƫ is in 2021.
Een wegwedstrijd met finish in Leuven; ik hoop dan dat er een parcours gevonden kan worden dat selectief genoeg is om niet vooraf al zeker te weten dat Groenewegen wint.
Ook leuk dat het BMX in Arnhem, zal wel Papendal worden, gaat plaatsvinden.
Andere Peter 28 september 2018 09:51
Die telt als Belg. Hij heeft een tante die in de zomer van 1467 op doorreis in een herberg in Gent sliep.
Tjappie2 28 september 2018 10:38
Qua beleving kan je het natuurlijk niet beter hebben, wielrennen in Vlaanderen is altijd een feest. Qua wedstrijdverloop ben ik een beetje bang dat het te vergelijken zal zijn met Zolder of Kopenhagen, en dat vond ik echt afschuwelijk. Al moet ik toegeven dat ik niet precies weet wat de mogelijkheden zijn om het parcours wat selectiever te maken, misschien valt het mee op dat vlak.
Tjappie2 28 september 2018 10:39
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ook leuk dat het BMX in Arnhem, zal wel Papendal
> worden, gaat plaatsvinden.

Papendal inderdaad, begreep ik van de NOS.
Sub Culture 28 september 2018 10:43
De aanloop in het Antwerpse zal vlak zijn.
Maar de streek rond Leuven is zonder meer selectief genoeg om een massasprint te vermijden.
Het kan een Brabantse Pijl achtige koers worden.

Het zal in niks lijken op Zolder.
Tjappie2 28 september 2018 11:16
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het zal in niks lijken op Zolder.

Gelukkig.
El Chaba 28 september 2018 11:27
*****
Jasper Stuyven
Kuiperberg 28 september 2018 12:15
Heerlijke stad dat Leuven, kom er jaarlijks tijdens Rock Werchter. Maar even mijn vaste hotel bellen voor een reservering. thumbs up
Anony 28 september 2018 18:49
Anony 28 september 2018 18:51
Fan van wielrennen en festivals. Een man naar mijn hart!
Leuven is inderdaad aardig, albeit wel enorm georiƫnteerd op studenten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/09/2018 18:51 door Anony.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen