Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

WK Weg Vrouwen

Gepost door Prikdude 
Prikdude 28 september 2018 18:53
Hup Annemiek, Lucinda, Shaniqua, Marianne, Esmeralda, Anna, Hilary, Rohandra, Shanaynay en al die anderen. Jullie kunnen het!

2008:  Nicole Cooke
2009:  Tatiana Guderzo
2010:  Giorgia Bronzini
2011:  Giorgia Bronzini
2012:  Marianne Vos
2013:  Marianne Vos
2014:  Pauline Ferrand-Prévot
2015:  Elizabeth Armitstead
2016:  Amalie Dideriksen
2017:  Chantal Blaak



Een lastig parcours maar voor een aantal vrouwen moet uitrijden mogelijk zijn.

Doen vd Breggen en Van Vleuten La Course nog eens over?
Surplace op souplesse 28 september 2018 18:59
Prikdude Schreef:
-------------------------------------------------------
> 2008:  Nicole Cooke
> 2009:  Tatiana Guderzo
> 2010:  Giorgia Bronzini
> 2011:  Giorgia Bronzini
> 2012:  Marianne Vos
> 2013:  Marianne Vos
> 2014:  Pauline Ferrand-Prévot
> 2015:  Elizabeth Armitstead
> 2016:  Amalie Dideriksen
> 2017:  Chantal Blaak

Onthutsend dat Blaak pas derde Nederlandse wereldkampioene in 10 jaar tijd werd vorig jaar. Fysiek zoveel sterker zijn maar tactisch keer op keer falen.
Horsie is back 28 september 2018 19:57
Surplace op souplesse Schreef:
-------------------------------------------------------
> Prikdude Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > 2008:  Nicole Cooke
> > 2009:  Tatiana Guderzo
> > 2010:  Giorgia Bronzini
> > 2011:  Giorgia Bronzini
> > 2012:  Marianne Vos
> > 2013:  Marianne Vos
> > 2014:  Pauline Ferrand-Prévot
> > 2015:  Elizabeth Armitstead
> > 2016:  Amalie Dideriksen
> > 2017:  Chantal Blaak
>
> Onthutsend dat Blaak pas derde Nederlandse
> wereldkampioene in 10 jaar tijd werd vorig jaar.
> Fysiek zoveel sterker zijn maar tactisch keer op
> keer falen.

Marianne Vos is een tweeling? Opvallend is dat alleen Tatiana, Amalie en Chantal weer een gooi doen naar de regenboogtrui. En niet te vergeten, Lotta, de oogappel van Ammatti, maar Lotta is nog geen wereldkampioene en zal dit ook niet dit jaar worden.

Vos werd ook nog in 2006 WK en liefst 5 keer tweede. Ik denk een betere palmares dan d'en Eddy (3x WK, verder zoek ik het niet uit).
Wie faalt hier nu?
Anony 28 september 2018 20:00
Ik ben geneigd Van Vleuten te zeggen.
Massimo 29 september 2018 00:55
En ik ben geneigd te zeggen dat vrouwenwielrennen net iets minder saai is dan op een stoel plaatsnemen voor de wasmachine en wachten tot het programma klaar is, echter ik zeg dat niet.
Curzio 29 september 2018 07:19
Qua koersverloop is het vrouwenwielrennen vaak juist interessanter. Hoe je dat weegt is een tweede.
Kuiperberg 29 september 2018 09:10
Eens kijken of van der Breggen en van der Vleuten elkaar weer het leven zuur maken the finger smiley
predator 29 september 2018 09:16
Eens met Curzio, la Course was fabelachtig mooi en ook het EK was fijn om te zien.
Dit Rit Naar Bordeaux 29 september 2018 09:38
Is het eigenlijk verplicht dat een wk over rondjes gereden wordt? En hoeveel dan en hoe lang mag een rondje zijn etc



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/09/2018 09:39 door Dit Rit Naar Bordeaux.
merijntje mortirolo 29 september 2018 10:00
-
Daar ik morgen voor de tweede keer sinds 1990 (!) het WK ga missen (in 2006 zat ik in Turkije bier en gin-tonic te zuipen in de zon), kijk ik deze week ter compensatie elke andere koers op dit, best wel toffe, parcours. Zo ga ik straks wellicht zelfs de dameskoers kijken (bij gebrek aan wasmachine in mijn winkel).

HUP wijven!

Hoe laat beginnen die bitches?
Prikdude 29 september 2018 10:15
Schandalig, wat is je excuus voor morgen?

Mag hopen dat de vrouwen al gestart zijn anders zijn ze nooit voor het donker binnen.
PassoEira 29 september 2018 10:16
Massimo Schreef:
-------------------------------------------------------
> En ik ben geneigd te zeggen dat vrouwenwielrennen
> net iets minder saai is dan op een stoel
> plaatsnemen voor de wasmachine en wachten tot het
> programma klaar is, echter ik zeg dat niet.

Die saaiheid gaat op voor bijna alle wegwielerkoersen. Gelukkig hebben we vanavond de WB-veldrijden. Hoeft de wasmachine niet aan.
merijntje mortirolo 29 september 2018 10:51
-
Excuus is geldgebrek dat mij deed besluiten een wijnproeverij te organiseren in de hoop wat eurootjes binnen te rijven, opdat ik maandag mijn huur betalen kunne.

Ondertussen zet ik vast een eurootje op Kuss, die staat 301-1. Win ik vanavond vast wel 'terug' in één of meer van de vier toernooitjes die ik ga spelen.
Prikdude 29 september 2018 10:55
Is een wijnproeverij-met-WK-op-groot-scherm geen gat in de markt?
merijntje mortirolo 29 september 2018 11:20
-
Godverdekut, komt mijn beste (en dus leukste) klant zojuist even 617,50 euri aftikken. Dat is bijna mijn huur...

Ik cancel die kutproeverij bij dezen.

HUP koers!
rustdag 29 september 2018 12:19
Ben zelfs wat gespannen bij de vrouwen,normaal alleen bij het WK voor Mannen. Alleen plek 1 is goed genoeg.
Curzio 29 september 2018 12:39
De Belgische kopvrouw beschrijft de tactiek: met de vier meest kansrijke rensters zo lang mogelijk aanklampen en mikken op een top-20 plek (waarbij er gedroomd wordt van een top-10).

Beschamend.
merijntje mortirolo 29 september 2018 13:45
-
Klinkt als de Nederlandse mannenploeg.
Curzio 29 september 2018 13:49
Vervelende val voor Van Vleuten (en Van Dijk). Zit wel weer goed op de fiets.
Curzio 29 september 2018 13:54
Knalt bergop het halve peloton voorbij met ongeveer de dubbele snelheid en sluit weer aan bij de kop van het peloton.
El Chaba 29 september 2018 13:54
Van Vleuten vliegt op de klim het hele peloton voorbij.
De Belgische commentator: "dit is op zijn Van Evenepoels"..
Curzio 29 september 2018 14:03
Op 90 km is het al een slagveld. Voorste groep van een man of 20 met drie Nederlanders. Kort daarachter zitten er nog twee, waaronder Blaak.
Frederik D. 29 september 2018 14:09
Een man of .... ? Of een vrouw of ... ? Of een mens of ... ? Of zit ik nu te zeuren? smiling smiley Maar ga door met genieten en verslaggeving. smiling smiley Hup, dames.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/09/2018 14:10 door Frederik D..
rustdag 29 september 2018 14:52
Nog maar 3 oranje Dames. van der Breggen van Vleuten,en Brand
Kuiperberg 29 september 2018 14:53
Poeh, wat een slagveld bij de vrouwen. En dan moeten ze driemaal over die kolereklim. Blijft hoogstens een groepje van 15 vrouwen over. Dat beloofd wat voor morgen...
rustdag 29 september 2018 14:55
Ja en dan moeten de mannen nog naar de Hel, als slotklimwinking smiley
rustdag 29 september 2018 15:02
van Dijk denk terug
Kuiperberg 29 september 2018 15:03
Hebben ze nog geluk met dit mooie weer, anders was het slagveld helemaal niet meer te overzien.
rustdag 29 september 2018 15:07
Ik ben daar ook blij mee.
rustdag 29 september 2018 15:08
van Dijk mee in de aanval, daar heb je niet veel meer aan in de Kopgroep. Ze kan beter op kop gaan rijden



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/09/2018 15:08 door rustdag.
Curzio 29 september 2018 15:11
Van Dijk moet niet meer meerijden in dat groepje met onder meer Spratt en Rivera. Maar dat lijkt ze niet te snappen. Gaatje van minstens 40 seconden op de groep met favorieten en wordt snel groter.
rustdag 29 september 2018 15:14
tja niet te geloven toch.
Curzio 29 september 2018 15:19
Van Dijk er nu af. Brand moet zich gewoon opofferen in plaats van voor eigen aanvalletjes te gaan.
rustdag 29 september 2018 15:24
Ja weinig gogme heeft die dame
rustdag 29 september 2018 15:25
Sjorsoll 29 september 2018 15:26
Met ''Een wijntje van Merijntje'' als slogan.
Niet aan te slepen.
Curzio 29 september 2018 15:26
Van Vleuten schudt aan de boom en Van der Breggen profiteert door aan te vallen op het moment dat niemand wil overnemen. Poeft vervolgens met speels gemak een gaatje van 1 minuut dicht op de vijf koploopsters (hoewel die tijdswaarneming mogelijk niet helemaal correct was).

Inmiddels alleen nog Van der Breggen en Spratt. Prima situatie voor Nederland.
Adje Wijnands 29 september 2018 15:31
Door omstandigheden (lees: ondoenlijk commentaar op de Belg) heb ik weer eens de Nos aanstaan
waar Ducrot weer eens lijkt op iemand die voor het eerst een wielrenwedstrijd ziet.
Maar gelukkig heeft de NOS dan altijd nog een schaatser achter de hand die de rondetijden kan bijhouden.
Ik kom er nu achter dat Ducrot wél heel goed kan liplezen en ik het is toch wel leuk om al die gesprekjes tussen de rensters te horen.
“Jij wilt kampioen worden!”.
Horsie is back 29 september 2018 15:40
Adje Wijnands Schreef:
-------------------------------------------------------
> Door omstandigheden (lees: ondoenlijk commentaar
> op de Belg) heb ik weer eens de Nos aanstaan
> waar Ducrot weer eens lijkt op iemand die voor het
> eerst een wielrenwedstrijd ziet.
> Maar gelukkig heeft de NOS dan altijd nog een
> schaatser achter de hand die de rondetijden kan
> bijhouden.
> Ik kom er nu achter dat Ducrot wél heel goed kan
> liplezen en ik het is toch wel leuk om al die
> gesprekjes tussen de rensters te horen.
> “Jij wilt kampioen worden!”.

Ja, Adje, je zou waarachtig gaan denken. dat je van wielrennen verstandiger gaat praten, nu de bystanders nog.
predator 29 september 2018 15:40
Breggen goed op weg
Curzio 29 september 2018 15:45
Nog 27 km en het is al binnen voor Van der Breggen.

Als ik Annemiek was zou ik op de volgende klim gewoon aangaan om de tweede plek te kunnen pakken.
Frederik D. 29 september 2018 15:46
Hup, Annemiek.
Erik S. 29 september 2018 15:47
Het leek of er iets van haar fiets afviel bij de doorkomst over die steentjes...
rustdag 29 september 2018 15:47
Dat is nog een aardig gaatje tot de nummer 2 in koers
rustdag 29 september 2018 15:47
Ja zag ik ook, maar dat was wel heel groot
Curzio 29 september 2018 15:50
Misschien een steentje uit haar elleboog?
Curzio 29 september 2018 15:50
Ja maar dat zijn allemaal halve lijken.
PassoEira 29 september 2018 15:54
Zet net de TV aan : wat een saaie bedoening. TV weer uitgezet.
Adje Wijnands 29 september 2018 16:00
Gelukkig zegt meisje Swinkels ondanks haar neiging tot het inslikken van medeklinkers af en toe iets dat hout snijdt en is Ducrot zo ondersteboven dat hij af en toe stilvalt.
Sjorsoll 29 september 2018 16:01
Lijkt wel formule 1 zo idd.

Van der Breggen heeft vandaag een veel betere motor dan de rest.
Horsie is back 29 september 2018 16:01
Wraakgodin 6.6, stond straks ongetwijfeld voor 6.6 w/kg, ploegt voort.
Wie zei ook al weer: "Je kunt altijd meer dan je denkt"? Het moet een vrouw zijn geweest.

Het is wel weer mooi om te zien, dat hardrijden en lang hardrijden niet hetzelfde is.
Horsie is back 29 september 2018 16:04
Froomey zit bij zijn twee koters in de kamer en op de achtergrond uiteraard Michelle, en denkt, goeddoeme en ik dacht nog wel, dat ik iets buitengewoons presteerde in de Giro.
rustdag 29 september 2018 16:05
van Vleuten blijft denk zitten
Horsie is back 29 september 2018 16:23
Tatiana rijdt 9 km net zo hard als Anna. Knap voor de voormalige WK van 2009.
rustdag 29 september 2018 16:28
Echt geweldig wat Van der Breggen hier laat zien. En zo gegundsmileys with beer
Curzio 29 september 2018 16:40
Tsjongejonge, zelden vertoond. Anna reed meer dan een minuut sneller per 10 km dan Spratt. En dat gedurende ruim 30 km.
Anony 29 september 2018 16:51
Een beetje de kanttekening dat de elite dames zoals verwacht de saaiste categorie is deze week.
Maar neemt niet weg dat Anna bewondering verdient. Hele mooie prestatie, knappe wereldkampioene.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/09/2018 16:52 door Anony.
Sjorsoll 29 september 2018 16:55
Waarbij wel weer de kanttekening gemaakt moet worden dat de meeste categorieën er niet toe doen. Dat is voorbereiding op ''later'' wat mij betreft.
rustdag 29 september 2018 16:57
van Vleuten naar het ziekenhuis, ze kan amper lopen. zal door die val komen. klote voor haar
Anony 29 september 2018 17:00
Dat is zeker geen onterechte opmerking.
Verder geen zin om een seksistische discussie te voeren.
Horsie is back 29 september 2018 17:06
Er bestaat geen mooi zonder lelijk, geen slim zonder dom, geen hoog zonder laag, geen boeiend zonder saai, geen bekend zonder anoniem.
Horsie is back 29 september 2018 17:19
Daarom is wielrennen natuurlijk ook de mooiste sport die er bestaat.
Horsie weerspreekt hier uiteraard moeder (aller sporten) Atletiek, maar dankzij het zadel kan er nog steeds onder extreme biomechanische omstandigheden redelijk goed gepresteerd worden. Krumins kwam struikelend over de finish, "Wuyts" Dijkstra orakelde nog: "Ik heb niet de indruk dat ze totaal uitgeput is".
Highlander was na één minuutje al moeier dan Anna. Wie is er nu het zwakke geslacht? grinning smiley
Curzio 29 september 2018 17:27
Tussen 90 en 30 km voor de finish was het koers. Daarna lag de situatie vast maar was het nummertje dat werd opgevoerd wel erg bijzonder. Dus ik vond het een mooie wedstrijd om te kijken.
Sjorsoll 29 september 2018 17:32
Waarbij we het waarschijnlijk redelijk eens zijn, en/dus ik ook niet.
Orakel 29 september 2018 17:46
Dominantie is knap, maar levert geen leuke/spannende tv op.
Horsie is back 29 september 2018 18:06
Orakel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dominantie is knap, maar levert geen
> leuke/spannende tv op.

Prima, daarom kijkt Horsie ook zo graag maar Claude van Damme, die na achttien keer te zijn neergeslagen, voor de negentiende keer weer op staat.
Iemand werd ooit aangekondigd als de kid, die zeventien keer van huis was weggelopen en zestien keer teruggebracht.
Luijt 29 september 2018 18:29
Gelukkig was t vandaag in Dronten wel spannend
JdB 29 september 2018 19:05
Helemaal eens hiermee. Het was een mooie demonstratie van Van der Breggen. En ook mooi dat het ploegspel nu eens wel goed werd uitgevoerd.
Sjorsoll 29 september 2018 19:53
Van Vleuten rijdt 100 km rond met een gebroken knie (en wordt zevende).
Frederik D. 29 september 2018 19:57
Doe het in Dronten, was ooit de leus. Totdat een stelletje het inderdaad deed in Dronten, in het openbaar. Dus het wordt niet meer gedaan in Dronten. Maar wellicht nog wel in Overijssel. Want: Overijssel verrassend veelzijdig. Wat is Nederland zonder zijn leuzen? Misschien iets rustiger en leefbaarder. In elk geval, de bordjes "kernwapenvrije gemeente" zie ik niet meer. Zo wordt er een hoop geld verspild. Nederland, bordjesland. Binnenkort krijgen we "vrouwvriendelijke woonwijk" en "verboden voor boze witte mannen".
rustdag 29 september 2018 19:58
Damn gebroken, arme meid
Anony 29 september 2018 20:07
Zou goeie maatjes met Phil kunnen worden!
Horsie is back 29 september 2018 20:20
Sjorsoll Schreef:
-------------------------------------------------------
> Van Vleuten rijdt 100 km rond met een gebroken
> knie (en wordt zevende).

Het wielrennen is nu eenmaal een volstrekt unieke sport, zelfs in termen van cardiologische aanpassingen. Unieke combinatie van volume- en drukbelasting. Vertel Horsie wat. Dankzij het ontbreken van de invloed van de zwaartekracht op het vlakke is er op een fiets biomechanisch nog zo veel mogelijk. Zodra Annemiek van Vleuten moest gaan lopen was het afgelopen.

Evident, dat de sportwereld de grootste clash aller tijden (even de surplace van Leontien en La Longo daargelaten smiling smiley) in de vrouwensport is misgelopen.
Anony 29 september 2018 20:37
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sjorsoll Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> Evident, dat de sportwereld de grootste clash
> aller tijden (even de surplace van Leontien en La
> Longo daargelaten smiling smiley) in de vrouwensport is
> misgelopen.


Inderdaad een bedenking om spijt van te krijgen.
Snorfietser 29 september 2018 21:46
Lees dat veel mensen het saai vonden, waarschijnlijk omdat de winnaar vrij vroeg bekend was, maar dit slagveld met een geweldige solo is toch juist genieten? Als de heren morgen wachten tot die laatste muur, dat zou ik nou saai vinden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/09/2018 08:44 door Snorfietser.
El Chaba 29 september 2018 23:52
Wat doe je hier dan?
Oh ja, trollen natuurlijk, iets wat je al meer dan 15 jaar op allerlei wielerfora hebt gedaan en nog doet, ondanks het feit dat je al heel vaak daarom bent verwijderd..
#kanslozesukkel
Horsie is back 30 september 2018 00:31
Anna knalde lekker de voorlaatste klim op, slechts virtueel 94 seconden achter het driemanschap van de U 23. Zoals altijd met dank aan de Fin.
valse trage 30 september 2018 01:14
Inderdaad, dit was een WK dat je je over 20 jaar nog herinnert. Als Nederlander zijnde in ieder geval.

Wellens gaat sowieso eerder morgen. En De Marchi nog eerder. En Rob Britton nog eerder.
lodjan 30 september 2018 07:46
Mooie koers, mooi resultaat! smileys with beer
Luijt 30 september 2018 12:02
Ja en gisteren deden ze er weer het NK tijdrijden voor clubteams. Strak georganiseerd evenement en ook gezellig op wat scheldkanonnades van inboorlingen na die niet snel genoeg bij hun Etos konden komen.
Luijt 30 september 2018 12:05
Proost en veel plezier.
Luijt 30 september 2018 12:22
Die Veneberg had z'n vrouwtjes toch maar mooi in het gelid staan gisteren.
In de diverse interviews zegt ie bovendien vrij zinnige dingen.

Hier op het forum is bon ton de man een piepeltje te vinden ("fido dido enz"winking smiley.

Ik begrijp eigenlijk niet waarom.
Ik kan me nog herinneren dat ie er bij Rabo werd uitgeflikkerd en toen in rechtszaak die er op volgde door Erik Biggetje Vilé werd uitgemaakt voor "waardeloos en irritant". Dat deed Veneberg toen al in mijn achting stijgen. Torro verloor die rechtszaak overigens niet omdat hij ongelijk had, maar omdat volstrekt normale regels in het recht in de sport - en in het bijzonder in de wielrennerij - niet gelden.


Van mij mag ie in functie blijven. Gaat niet gebeuren ivm met die nieuwe functie van algemeen directeur. jammer, want ik vraag me af in hoeverre hij in die functie een punt zal kunnen drukken.

Groet, Luijt
Cecchini 02 oktober 2018 11:52
Helemaal met je eens Luijt. Ik mag graag naar hem luisteren, en hij zegt inderdaad verstandige dingen, en zeker geen blaaskaak als van Vliet dat was.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen