Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Lars Boom naar Roompot- Charles

Gepost door rustdag 
rustdag 30 september 2018 17:16
LARS BOOM NAAR ROOMPOT-CHARLES (copie)


Lars Boom rijdt volgend seizoen voor de Roompot-Charles-ploeg. De 32-jarige klassiekerrenner komt over van LottoNL-Jumbo, waar hij geen nieuw contract kreeg. “Ik wil een belangrijke rol spelen in het voorjaar”, blikt Boom vooruit. Hij zal begin 2019 ook enkele veldritten gaan rijden.





Boom: “Geen stap terug voor mij”
“De koersen die de ploeg al heeft gereden, liggen me welIk wil na een lastig jaar ook mijn oude niveau terug vinden. Ik last nu een rustperiode in om vroeg weer op te bouwen naar volgend seizoen toe”, aldus Boom, die hoopt finales te gaan rijden in de klassiekers. “Ik heb de ambitie om diep tot in de finale mee te rijden en liefst nog van bij het begin van het klassieke seizoen, de Omloop Het Nieuwsblad, tot Parijs-Roubaix. Dit is geen stap terug voor mij, maar een stap zijwaarts. Ik wil weer voor overwinningen rijden en zal daarvoor goed omringd zijn.”

Veldrijden
Begin volgend jaar zal Boom ook enkele veldritten gaan rijden voor Roompot-Charles. De voormalig wereldkampioen in de cross krijgt daar de ruimte voor van de Nederlands-Belgische fusieploeg. “Ik zal crosstrainingen inlassen in mijn voorbereiding. Dat zal goed zijn voor mijn voorjaar en mijn algemene ontwikkeling. De voorbije periode heb ik wel nog regelmatig op een mountainbike gezeten en getraind op de crossfiets, maar het zal toch wat aanpassingen vergen. Cyclocross is veranderd en ook ik ben veranderd als renner, maar ik ben er wel blij mee.”

Ploegleider Erik Breukink werkte in het verleden samen met Boom bij Rabobank. “Ik ben erg blij iemand met zijn ervaring en capaciteiten erbij te hebben. Hij is een erg grote versterking voor het team volgend jaar. Hij brengt rust en ervaring mee die ongetwijfeld een positieve invloed zullen hebben op de andere jongens”, aldus de Breuk.
Sub Culture 30 september 2018 17:38
Tja, het is nog niet gezegd dat Roompot startrecht zal krijgen in Roubaix, waren er dit seizoen toch ook niet bij?
Cecchini 30 september 2018 17:45
Ze horen er wel thuis, in dat soort koersen.
Slimmerd 30 september 2018 18:31
Evenals een tiental andere ploegen, het lijkt me voor Roompot geen makkelijk verhaal te worden
El Chaba 30 september 2018 18:42
Het feit dat er nu een erkende kasseivreter als Boom bij is gekomen zal voor de ASO echt wel meespelen..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/09/2018 18:43 door El Chaba.
Sub Culture 30 september 2018 18:57
Die erkende kasseivreter heeft anders al een aantal jaar niks meer klaargespeeld op kasseien.
En zijn wielerhooliganisme speelt ook niet in zijn voordeel.
Remko 30 september 2018 18:59
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het feit dat er nu een erkende kasseivreter als
> Boom bij is gekomen zal voor de ASO echt wel
> meespelen..

Perfecte bijdrage om Sub uit zijn kot te lokken.
Sub Culture 30 september 2018 19:01
Uit mijn kot lokken?
El Chaba haalt gewoon een argument aan waar ik op mijn beurt een antwoord op geef.
El Chaba 30 september 2018 19:05
Mijn opmerking was (uiteraard) cynisch bedoeld. Natuurlijk zit de ASO niet op Boom te wachten..
Sub Culture 30 september 2018 19:06
Dacht dat je het meende..
Wat is er dan gaande tussen de ASO en Boom, is mij ontgaan?
Horsie is back 30 september 2018 19:12
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Die erkende kasseivreter heeft anders al een
> aantal jaar niks meer klaargespeeld op kasseien.
> En zijn wielerhooliganisme speelt ook niet in zijn
> voordeel.


Kom, Sub, wij vergeven je toch ook de bijdrage van gisteren. hot smiley
cire 30 september 2018 19:52
Maar er staat toch tot Parijs-Roubaix, en niet tot en met Parijs-Roubaix.Nergens blijkt uit dat Boom Parijs-Roubaix wil rijden.
Horsie is back 30 september 2018 20:03
Blij te constateren, dat Lars Boom zo veel krediet heeft. Wist het vanmiddag ook al redelijk vroeg en wilde het als breaking news tussendoor plaatsen, maar bedacht me, want er is immers een apart topic voor het verkassen van ploeg.
Luijt 30 september 2018 20:23
Ik zou er een beter gevoel bij hebben als ie zn nieuwe dienstverband niet zou beginnen met weer eens een rustperiode.
Toch maar t beste van hopen. Leuk iig dat ie bij Roompot gaat rijden.
Brieske 30 september 2018 20:34
Ik hoop het dat hij zich weer eens laat zien. Maar ben sceptisch. Zie dingen graag positief en hou niet van mensen veroordelen, zie mensen liever slagen als falen maar als ik dan toch een iemand zou moeten aanwijzen die faalt dan is het die (ga hem geen karaktereigenschappen toedichten want daarvoor ken ik hem niet) malle Boom wel.

Kom jongen. Nog een voorseizoen knallen en snoer die critici casters hun grote bek, verwende luie kut die ge bent...

Groet
Eazster 01 oktober 2018 12:31
De Luie opvliegende Boom die krediet krijgt van de keurige ,gedisciplineerde Breuk. Het mot niet gekker worden.
Luijt 01 oktober 2018 13:46
Van Wielerflits.nl
Lars Boom weer de beste op MTB-marathon
Lars Boom transfereert naar Roompot-Charles, maar op het moment dat dat nieuws naar buiten kwam, reed hij zelf het NK mountainbike marathon. De renner van LottoNL-Jumbo verdedigde in Gasselte, Drenthe, zijn titel met succes.

Boom wist Jasper Ockeloen te verwijzen naar de tweede plaats. Dat was vorig jaar ook al het geval. Destijds was Robbert de Nijs derde, dit keer was het Gert-Jan Bosman die de bronzen medaille op mocht halen. Bij de vrouwen ging de overwinning naar Sophie von Berswordt.
Luijt 01 oktober 2018 13:47
Moet je best een stukkie voor kunnen trappen.
Deze koers wordt doorgaans niet door luiaards gewonnen.
Eazster 01 oktober 2018 16:23
Als luiaards wat nodig hebben kunnen ze best wat dingen snel.
Vlaflip76 01 oktober 2018 17:39
Veranda Willems was er dit jaar wel bij en met welke ploeg fuseren die ook weer? Roompot! Toch wel mogelijkeheden voor Boom lijkt me
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen