Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wielrenner van het jaar?

Gepost door Blueprint 
Blueprint 15 oktober 2014 12:53
Peiling
Wielrenner van het jaar?
Deze peiling is verlopen. Stemmen is niet langer mogelijk.
Er zijn 70 stemmen ontvangen.
Valverde 29
 
41%
Contador 20
 
29%
Gerrans 3
 
4%
Kristoff 4
 
6%
Iemand anders, namelijk... 14
 
20%



Wie is volgens jullie de beste wielrenner van het afgelopen seizoen? Ik vind het best nog lastig zonder iemand die er echt ver bovenuit stak.

De belangrijkste gegadigden:
- Alejandro Valverde: meest constante topper, met vele ereplaatsen en zeges in o.a. Waalse Pijl en San Sebastian
- Alberto Contador: super in het voorjaar, pech in de Tour, wel weer de Vuelta gewonnen
- Simon Gerrans: winnaar van o.a. Luik, Quebec, Montreal en de Tour Down Under
- Alexander Kristoff: succesvol in o.a. Sanremo, Hamburg, Tour de France

Ik ga zelf dan toch voor Valverde.
Slimmerd 15 oktober 2014 13:08
Ik volg in de keuze Valverde, hele jaar sterk en denk ook de terechte winnaar van de WT
El Mik 15 oktober 2014 13:12
Ik zou eerder Nibali en Kwiatkowski nomineren dan Gerrans en Kristoff.
Studio Badmuts 15 oktober 2014 13:14
Valverde hele jaar zeer sterk, maar de hoogste trede was vaak voor een ander.
Daarom mijn stem ook op een ander en dat wordt dan toch wel Contador.
Lucho Herrera 15 oktober 2014 13:20
Nibali! 3 klasses beter dan de rest in de Tour!
Walnoot 15 oktober 2014 13:24
Valverde, ondanks het net naast de pot pissen in de echt grote wedstrijden (Tour, Vuelta, WK, Luik). Ook vooral door het ontbreken van een echte overheerser, zoals Froome vorig jaar. Dat was Contador niet, die stak er niet heel sterk bovenuit, eigenlijk alleen in de Tirreno. De klassieke mannen hebben de prijzen ook te veel verdeeld om hier in aanmerking te komen. Nibali was alleen in de Tour goed, dus hij verdient hem ook niet.

Gerrans en Kristoff komen bij lange na niet in de buurt van Valverde, eervolle vermelding op zijn hoogst.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/10/2014 13:24 door Walnoot.
sijbriskie 15 oktober 2014 14:04
Maar bij die rest ontbraken natuurlijk wel Froome en Contador. En de rest van het seizoen heeft hij bijzonder weinig laten zien. Veel te weinig om renner van het jaar te mogen zijn.
sijbriskie 15 oktober 2014 14:08
Valverde inderdaad. Super compleet, meestrijdend op het hoogste niveau in zowel klassiekers als de grote rondes. Waalse Pijl gewonnen en San Sebastian. Tja...
Sub Culture 15 oktober 2014 15:10
Valverde by far.
Op zijn 34ste nog steeds rondkoersend als een jonge hinde van 22 ofzo.
Massimo 15 oktober 2014 15:14
Ik kan leven met de vier genomineerden, ik had er echter Kwiatkowski nog wel bijgezet.
Leon 15 oktober 2014 15:20
Massimo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik kan leven met de vier genomineerden, ik had er
> echter Kwiatkowski nog wel bijgezet.

Wel Kwiatkowski die maar 1 grote koers won in 2014, en niet de Tourwinnaar?
Zeker in een jaar zonder iemand die er echt bovenuit stak, zou ik standaard de Tourwinnaar in de keuzelijst zetten.

Ik zou trouwens voor Contador kiezen: 1e in Vuelta, Tirreno en Baskenland, 2e in Dauphine en Catalunya, is toch het mooiste rijtje door het jaar heen.
Massimo 15 oktober 2014 15:38
Overwinningen zijn niet alles, he. Gaat ook om de "omstandigheden": Kwiatkowski, als piepjong renner, deed mee tussen de grote mannen in de Ardennen (5de AGR, 3de WP, 3de LBL), en werd ook nog eens wereldkampioen. Bij het kiezen van een renner van het jaar vind ik tevens dat leeftijd, veelzijdigheid, het waarmaken van de potentie en het niveau van de tegenstand ook mogen/moeten meetellen. Ik zeg overigens niet dat hij het moet worden. Ik zou het echter logisch hebben gevonden als hij er wel bij had gestaan, als zo'n one-trickpony als Gerrans al genomineerd is....
El Mik 15 oktober 2014 15:38
Ik hecht meer waarde aan Strade Bianche dan aan die dingen in Canada, kunnen ze wel World Tour zijn maar dat is pakweg Plouay ook en daar hecht ik ook weinig waarde aan.
Quarantanove 15 oktober 2014 15:38
Iemand anders , namelijk: Zdenek Stybar.
Blueprint 15 oktober 2014 16:53
Natuurlijk had Kwiatkowski, Nibali of Quintana er ook best bij gekund. Maar zo krijgen we nog wat discussie winking smiley
malheur 15 oktober 2014 17:22
Nibali samen met Gerrans (die gewonnen had mocht hij WK geworden zijn) op de voet gevolgd door de youngsters Aru, Majka & Kwiatkowski.

Good old lorren Valverde & Contador horen daar natuurlijk ook tussen maar dat is boring, het was sowieso een relatief boring wielerjaar mijns inziens, zéér goed kaaskopjaar though maar desalniettenmin..
Cyclad 15 oktober 2014 17:30
Voor mij ook Vincenzo Nibali.
Zijn Tourzege was uitmuntend.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/10/2014 17:31 door Cyclad.
malheur 15 oktober 2014 17:32
Da's nou juist één van de grootste teleurstellingen dit seizoen want hij was best in orde op de kasseien maar koerste te passief. Jammer.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/10/2014 18:22 door malheur.
Linkebal 15 oktober 2014 17:38
malheur 15 oktober 2014 18:25
Ik vraag me toch af hoe een veelal openlijk laf en publiekelijk daarop afgerekende renner de bink van het jaar kan worden. Dan toch liever Contador die met overmacht respectievelijk efficiënte afwachterij zijn koersen won.
Andere Peter 15 oktober 2014 19:12
Nibali. Geen zwakke plek gezien.
Andere Peter 15 oktober 2014 19:16
Best wel een kutpoll, Blueprint. De 4 namen die je noemt worden bevoordeeld in je poll. Staat in het stemhokje bij jou ook:

0 VVD
0 PvdA
0 D66
0 Dierenpartij
0 Iets anders, namelijk.......?
Slimmerd 15 oktober 2014 19:25
Best wel een zielige kutreactie, heb jij liever een poll met pak 'm beet 240 keuzemogelijkheden?!
Andere Peter 15 oktober 2014 19:32
Nee. Maar dit is in mijn ogen veel te zeer 'leidend'. Ongetwijfeld onbedoeld. Je kunt denken aan een stuk of 10, 15 opties. De Tourwinnaar en de wereldkampioen niet opnemen, tsja. Of misschien zelfs nul voorgekookte opties. Dan is het tenminste een 'level playing field'. Dat vind ik een vereiste bij dit soort polls.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/10/2014 19:33 door Andere Peter.
Andere Peter 15 oktober 2014 19:45
De Tour is wel de grootste wedstrijd. Nibali haalde volgens mij (veruit) het hoogste niveau van alle renners dit jaar. Ik heb de stellige overtuiging dat hij ook Contador en Froome zou hebben geklopt. Die hebben in de rest van het jaar nergens dezelfde onantaastbaarheid getoond als Nibali in de Tour.
malheur 15 oktober 2014 20:59
maar ondertussen is die betere poll van je nog niet als nieuw topic geplaatst dus waar lullen we over?
Blueprint 15 oktober 2014 21:10
Die poll heb ik zo opgezet om jullie een beetje te prikkelen. En dat werkt prima!
malheur 15 oktober 2014 21:56
angry smiley NIET WAAR angry smiley

Als je mijn reacties in dit topic bekijkt kun je duidelijk zien dat ik NIET geprikkeld ben, lezen blijft moeilijk hè, toch, hè?!?!
lodjan 15 oktober 2014 21:57
Sjervice Qnawfan 15 oktober 2014 22:48
Wel Kwiatkowski die maar 1 grote koers won in 2014, en niet de Tourwinnaar? Hihi... Schandalig inderdaad, op de proppen komen met hij die slechts één grote koers won en dan degene die maar liefst één grote koers won gewoon vergeten.

Er zijn nog altijd lieden die in 1950 leven en voor koek en amen de Tour slikken. Over het paard getild rondje, zéker als de twee ENIGE favorieten wegvallen. En dan heeft die Nibali nog minder laten zien dan een Armstrong in een van zijn matiger jaren. Pure verkwanseling van de sport. Je moet maar fan zijn. Anderzijds vond ik ook Pereiro Sio de renner van het jaar hoor, in 2006.

Ben het eigenlijk wel eens met Massimo: Kwiatkowski. De daadwerkelijk moeilijkste koers van het seizoen gewonnen, op een taktisch (en fysiek) briljante wijze. Pure schoonheid, wie werd er niet week van? Dat zou al genoeg kunnen zijn, mensen noemen hier immers ook de Haai van Messina, die zich enkel als een wilde hond op een geamputeerde romp heeft gesmeten. Maar Kwiat deed het na een heerlijk seizoen. Waarin hij tevens de nieuwste parel van de sport won: Strade Bianche, als gezegd de Ardennen kleurde, 2e werd in het Baskenland en de enige was die nog wat probeerde te maken van een volkomen ontsierde Tour - ondanks zijn duidelijke beperking in het hooggebergte. Kwiatkowski is in alle hoofdstukken van dit seizoen een hoofdrolspeler én winnaar geweest. Op die leeftijd en met zoveel gegeven extra franje aan de koers.

Duidelijk.
Pyama 15 oktober 2014 23:50
Duidelijk Valverde. Heerlijk aanvallend en van ver, denk aan de roma maxima. Zelfs op kasseien goed bezig in de e drie dacht ik? Tijdritten winnend, knechtend, winnend.
Andere Peter 16 oktober 2014 07:29
Bromertà 16 oktober 2014 11:01
Dit is aantoonbaar onjuist:

sijbriskie 16 oktober 2014 11:37
Hij zat inderdaad lekker efficiënt af te wachten in dat wiel van Froome. Waarom je dat bij Valverde laf noemt ontgaat me. Bovendien heeft Valverde niet uitsluitend 'laf' gekoerst. Hij betaalde het alleen een paar keer behoorlijk zwaar toen hij het wél deed en trok daar waarschijnlijk lering uit. Contador en Valverde zijn gewoon twee verschillende type renners die daarom ook anders koersen. Etcetera.
sijbriskie 16 oktober 2014 11:40
De vraag luidt wie de beste renner van het jaar was - niet die van slechts drie weken zonder de sterkste twee concurrenten. De rest van het jaar heeft Nibali vrijwel niks laten zien.
Linkebal 16 oktober 2014 11:58
Dus Contador en Froome waren beter op de korte klimmetjes en Nibali op de langere, gezien die twee gele stippen in het midden
sijbriskie 16 oktober 2014 12:04
Zit erg veel in.
Hoentie 16 oktober 2014 14:11
Nibali op de kasseien. Zeldzame klasse, voor mij dé prestatie van het jaar.
Hoentie 16 oktober 2014 14:14
Of eerst de open vraag stellen, en op basis van die resultaten een lijstje meest genoemden samenstellen. Maar je verwoordt het weer lekker provocerend.
Hoentie 16 oktober 2014 14:20
grinning smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/10/2014 14:20 door Hoentie.
diravi 16 oktober 2014 15:24
Geluksvogel Nibali staat er terecht niet bij. Ik schat het jaar van Quintana stukken hoger in. Beste gemiddelde staat terecht nr 1 op de ranking.
Andere Peter 16 oktober 2014 19:53
Als ik het heb over onaantastbaarheid dan heb ik het over Nibali ten opzichte van zijn naaste concurrenten in de Tour, in vergelijking met Contador/Froome ten opzichte van hun naaste concurrenten. Dát is wat je doet in een wedstrijd. Je rijdt om te winnen tegen tegenstanders. Niet tegen een grafiekje op een forum.

Dat vermogensfetisjisme imponeert mij niet. Leuke softe vergelijkinkjes, maar het beeld dat je op die manier aan verschillende prestaties op verschillende plaatsen en verschillende tijdstippen onder verschillende omstandigheden harde conclusies zou kunnen verbinden, dat is een pseudowetenschappelijke illusie.

Reageer hierop gerust nog een keer, maar een discussie tussen jou en mij wordt dit niet. Daarvoor ontbreekt het wederzijds aan het voor een goede discussie noodzakelijke minimum van empathie. Dat gaat hierboven alweer mis. Ik zeg 'volgens mij'. Jij zegt 'aantoonbaar onjuist'. Dat is raar. Er bestaat geen grafiek die aantoont dat die niet mijn mening is.
Andere Peter 16 oktober 2014 19:56
Tuurlijk. Dan zijn er altijd wat lichtgeraakten (kom er maar in, Slimmerd winking smiley) die daarop inhaken. Daar hoort in mijn ogen Blueprint niet bij hoor.
malheur 17 oktober 2014 10:13
Bromertà 17 oktober 2014 10:19
”Nibali haalde volgens mij (veruit) het hoogste niveau van alle renners dit jaar.”

Deze bewering wordt door de grafiek finaal onderuit gehaald. Jouw puberale en nogal denigrerend toon is niet onopgemerkt gebleven; bijvoorbeeld als je schrijft over “vermogensfetisjisme,” “leuke softe vergelijkinkjes” en “pseudowetenschappelijke illusie.” Het zal niemand verbazen dat dit geen manier is om respect jegens de ander te verwoorden. Bovendien is een zuivere discussie het meest gebaat als men consequent namens zichzelf spreekt of schrijft. Dat je jezelf te weinig empathie toedicht is prima, maar laat mij er buiten. Mijn reactie was neutraal en vooral zonder emotionele lading. Zou je ook eens kunnen proberen. Misschien voortaan eerst even tot tien tellen en wat langer nadenken over de betekenis van een betrekkelijk voornaamwoord? Verder valt er sowieso moeilijk te discussiëren met mensen die een “stellige overtuiging” hebben op basis van onjuiste en/of oneigenlijke argumenten.
malheur 17 oktober 2014 10:32
Quintana heeft de pech driewerf op zijn bek te zijn gegaan in de vuelta, anders was het 'unbedingd' geweest///
Andere Peter 17 oktober 2014 14:32
Andere Peter 17 oktober 2014 14:48
Jij kunt of wil niet redeneren, niet discussiëren en niet lezen. Dan valt alle zin voor een forumdiscussie in mijn ogen weg. Dat deze grafiek inhoudelijk nogal een zwakke argumentatie is en dat het vermogen in verschillende wedstrijden niets zegt over de onaantastbaarheid ten opzichte van de concurrentie doet er daarbij zelfs niet toe.

”Nibali haalde volgens mij (veruit) het hoogste niveau van alle renners dit jaar.” De bewering is dus alléén dat dit mijn mening is. Deze bewering wordt door de grafiek finaal onderuit gehaald. Dat klopt niet. Dat kan een grafiek niet. Mijn mening wordt niet beïnvloed door je confetti.

Als je dat soort nuances al tot twee keer toe mist, dan houdt alles wel op. Het verleden heeft mij ook afdoende duidelijk gemaakt hoe vruchteloos een inhoudelijke discussie tussen jou en mij is.
malheur 17 oktober 2014 15:26
Met name omdat Valverde altijd zo koerst en in hem nog nooit kop over kop heb zien rijden, irritatiepuntje, my bad...
Ron Meijers 17 oktober 2014 15:33
De internationale pers is het niet eens met 'ons' prikkers ...

[nos.nl]
Andere Peter 17 oktober 2014 15:34
Hoe je de beste van het jaar definieert is natuurlijk aan eenieder vrij te interpreteren. Dat kan een soort gemiddelde zijn, maar dat kun je ook anders willen zien.
Goozzer 17 oktober 2014 16:12
Maar, ook al was het voor mij niet eenvoudig om eruit te komen, uiteindelijk toch wel met mij, en dat is ook wat waard...
sijbriskie 18 oktober 2014 01:24
sijbriskie 18 oktober 2014 01:25
Ok, dán begrijp ik het.
lodjan 18 oktober 2014 08:38
Wanneer de top 10 van WT, CQ, PCS en 1.1 podia punten krijgen van 10 tot 1, kom ik tot de volgende score:

1. Valverde 33
2. Contador 29
3. Kristoff 26
4. Gerrans 17
5. Nibali 16
6. Degenkolb 15
7. Kwiatkowski 13
8. Greipel 10
9. Démare 9
10. Costa 7
11. Quintana 7
12. Kittel 7
13. Gilbert 6
14. Sagan 6
15. Bouhanni 6
16. Cavendish 5
17. Froome 4
18. D. Martin 2
19. Peraud 1
20. Bos 1
Bromertà 18 oktober 2014 11:21
Feestelijk hoe confetti het bestaan van het Higgs-deeltje feitelijk wist te bevestigen. Veel plezier verder met je "mening."
Andere Peter 18 oktober 2014 12:01
Dat was geen confetti. Dit wel.
Bromertà 18 oktober 2014 12:12
Als we het "niveau" van jouw redeneren en formuleren doortrekken dan zijn ook die grafische weergaven en bewijsvoeringen niets meer dan confetti voor jou. Nogmaals, wees blij met je "mening."
Andere Peter 18 oktober 2014 15:35
Er is hier niet geredeneerd. Niet door mij en niet door jou.

Dag.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen