Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Poels baalt

Gepost door Luijt 
Luijt 01 oktober 2018 13:52
Van Wielerflits.nl/telegraaf

WOUT POELS TELEURGESTELD OVER VERLOOP VAN ZIJN WK: “FLINK BALEN”

Wout Poels was zondag de eerste van de Oranje-brigade die het peloton moest laten lopen in de wegrit van het wereldkampioenschap. De Limburger had naar eigen zeggen de benen niet om te kunnen volgen. “Mijn benen liepen vol”, aldus de Sky-renner tegenover De Telegraaf.

Voorafgaand aan het WK in Innsbruck was Poels nog enthousiast over zijn kansen op een parcours dat hem zou moeten liggen. “Ik heb in het verleden altijd laten zien dat ik op steile beklimmingen goed uit de voeten kan”, waren zijn woorden destijds.
Uiteindelijk is Poels zondag niet eens toegekomen aan de steile beklimming van de gevreesde Hölle, want de Limburger stapte af. “Jammer dat ik niet eens aan de beklimming van de Hölle ben toegekomen, want daar had ik me helemaal op verheugd”, baalt de Nederlander.

Wat er dan precies mis ging bij Poels? “Ik had aan alles gedacht en vergat in de koers ook niet op tijd te eten en te drinken. En tóch ging het verkeerd. Dat kan gebeuren, dat hoort ook bij de sport”, lijkt de luxeknecht van Chris Froome ook niet te weten wat hij anders had kunnen doen.

Net als zijn kopman zal ook Poels nu zijn rust pakken en toewerken naar het volgende seizoen. “Het is mooi geweest, net als de uitslag van dit wereldkampioenschap. Valverde vind ik een prima kampioen”, aldus Poels.
Luijt 01 oktober 2018 13:58
Geen opzienbarend bericht, dat geef ik toe.
Ik heb nog wel eens betoogd dat Poels met de vuist op tafel zou moeten slaan bij Sky om het kopmanschap af te dwingen in een grote ronde.
Inmiddels ben ik wel van die gedachte genezen. Poels gedijt niet bij het kopmanschap. Dat is gisteren wel weer gebleken.
En hij lijkt me ook veel te aardig om stennis te schoppen.
Walnoot 01 oktober 2018 15:18
Laffe kwast, is wat er bij mij te binnen schiet. Snap niet waarom hij het Italiaanse najaar nu laat schieten, er komen nog genoeg wedstrijden die hem goed liggen. Hij heeft vergeleken met andere renners ook nog niet zo gek veel kilometers in de benen dit jaar, dus zou nog prima moeten kunnen. Al was het maar om Moscon nog wat te helpen.
Arsimo 01 oktober 2018 15:27
Gaat Poels aan het Boom-en?
Remko II 01 oktober 2018 16:18
Heb nooit gegrepen waarom mensen een kopman in hem zagen. Dat neemt niet weg dat hij zomaar nog een keer LBL zou kunnen winnen.
Luijt 01 oktober 2018 16:32
Ik was er zo één Remko II. Ik dacht, die gast fietst zo hard berg op, die moet ook eens een keer een kans krijgen als kopman in een grote ronde.
Eazster 01 oktober 2018 16:32
Och kom Poels is geen kopman voor Sky ,maar zou best schaduw kopman bij een topploeg mogen zijn en kopman bij een kleinere ploeg. Word wel 6e in een Vuelta waar hij veel moet knechten.Dit jaar had die zomaar Parijs Nice kunnen winnen.Zijn wisselvalligheid is een manke ,maar zijn klasse is ook groot.
veluweracer 01 oktober 2018 16:32
Hij zal wel niet de 'Sky voorbereiding' gehad hebben.
Curzio 01 oktober 2018 16:52
Ik zat eerlijk gezegd ook een beetje in die richting te denken. Niet perse doping dan. Het presteren van Moscon pleit wel tegen die theorie.
Prikdude 01 oktober 2018 17:08
Nooit meer meenemen, charlatan.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/10/2018 21:45 door Prikdude.
predator 01 oktober 2018 18:12
Waar Valverde ijzersterk in is, namelijk met druk omgaan, is het bij Poels het zwakke punt. Jammer, want de potentie is er zeker.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/10/2018 18:12 door predator.
Keuteberg 01 oktober 2018 18:31
Bij Poels is het gewoon of super goed, of helemaal niks. Er is geen tussenin.
Orakel 01 oktober 2018 19:58
Ik snap de kritiek op Poels niet. Hij is wisselvallig (aard van het beestje). Hij wordt nu door sommigen afgefakkeld omdat mensen hun frustratie nu eenmaal kwijt moeten. Poels is iemand die jaarlijks enkele heuvelritten in lijn wint vanuit de favorietengroep. Dat kunnen niet veel Nederlanders zeggen. Wat wel veel Nederlandse klimmers kunnen zeggen is dat ze de ereplaatsen aan elkaar fietsen. Constant zijn is ook knap, maar iets geheel anders dan het extreem pieken door Poels. Jammer voor Poels dat hij zijn pieken niet weet te plannen, met name voor hem zelf.
veluweracer 02 oktober 2018 00:13
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik zat eerlijk gezegd ook een beetje in die
> richting te denken. Niet perse doping dan. Het
> presteren van Moscon pleit wel tegen die theorie.

Ik heb niks tegen Poels maar ben geen fan van Sky in zijn algemeenheid. Moscon heeft waarschijnlijk de ´voorbereiding´ van Poels gekregen. Wat ze daar dan ook moge krijgen.
Slimmerd 02 oktober 2018 00:59
Ik lees het als 'Poels faalt'
Simeone 02 oktober 2018 08:54
Ik vind de kritiek op Poels nog wel meevallen t.o.v.een renner als Gesink of Boom!

Ondanks zijn uitschieter in L-B-L en wat ritwinsten heuvel op in B- koersen, is hij een prima knecht
in de manier van rijden bij de team Sky.

Ik kijk liever naar renners als Kruijswijk, Oomen, Kelderman en Mollema die proberen een klassement te rijden!
Horsie is back 02 oktober 2018 12:31
De allergrootste faalhaas was uiteraard de terugtredende wereldkampioen. Hij bleef al weer zitten bij zo ongeveer de eerste koplamp. grinning smiley

De VK bracht vandaag in Uitgelicht een collage van foto's en tekst op het thema Op zoek naar vreugdetranen en verliezersverdriet.

Voor de koelkast van Horsie: Dolblij maar ook bezorgd. Wat hangt hun zoon nog allemaal boven het hoofd?









Nu (nog) een halo.
Wanny 02 oktober 2018 12:43
Orakel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik snap de kritiek op Poels niet. Hij is
> wisselvallig (aard van het beestje). Hij wordt nu
> door sommigen afgefakkeld omdat mensen hun
> frustratie nu eenmaal kwijt moeten. Poels is
> iemand die jaarlijks enkele heuvelritten in lijn
> wint vanuit de favorietengroep. Dat kunnen niet
> veel Nederlanders zeggen. Wat wel veel Nederlandse
> klimmers kunnen zeggen is dat ze de ereplaatsen
> aan elkaar fietsen. Constant zijn is ook knap,
> maar iets geheel anders dan het extreem pieken
> door Poels. Jammer voor Poels dat hij zijn pieken
> niet weet te plannen, met name voor hem zelf.

Kritiek niet, want hij zal er best alles aan gedaan hebben om goed te zijn. Wel de constatering dat Poels nooit goed rijdt op kampioenschappen. Dus als bondscoach moet je overwegen of je hem wel mee moet nemen.
MarkV 03 oktober 2018 14:19
Poels is simpelweg geen eendagscoureur, hij heeft één uitzonderlijk goede prestatie geleverd en verder was het altijd matig tot slecht. Hij is niet eens inconstant, goed presteren is de zeldzame uitzondering en buiten de top 20 eindigen of opgeven is de regel.
Als je hem meeneemt dan speculeer je op nog zo'n wonderdag, maar moet je accepteren dat het waarschijnlijk niets wordt.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen