Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Bjerg doet vanavond een WUR poging

Gepost door lodjan 
lodjan 04 oktober 2018 10:57
Vanavond om 18.00 uur. Hij wil in ieder geval het Deens record terug van Toft Madsen.


[www.wielerflits.nl]
Massimo 04 oktober 2018 11:20
Deens record klinkt als topscorer in de voetbalcompetitie van Georgië: eervol, echter niemand die er van wakker ligt.
lodjan 04 oktober 2018 11:25
Ja, klinkt als, het Deens record is wel het tweede resultaat op de WUR-ranglijst achter Wiggins.
Massimo 04 oktober 2018 11:57
Ja, realiseer me nu dat mijn reactie niet uitblinkt op het gebied van snuggerheid.
Horsie is back 04 oktober 2018 12:14
Mooie vangst van wielercrawler Lodjan. Bikkeltje gaat het Deens WUR aanvallen, maar ook zijn eigen WUR (14-22).
Virtueel is Dion Beukeboom dan al wel 1200 tot 1500m onderweg.
veluweracer 04 oktober 2018 13:33
Massimo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ja, realiseer me nu dat mijn reactie niet
> uitblinkt op het gebied van snuggerheid.

Dat is niet voor het eerst. Maar het begint te wennen.
Tinuz 04 oktober 2018 13:45
En hoeveel belastingpoet wordt hier weer tegenaan gesmeten!?
Prikdude 04 oktober 2018 17:03
Zijn hoeveelste zogenaamd zwaarste uur uit zijn carrièretje wordt dit? Haver voor de onnozelen.
lodjan 04 oktober 2018 18:00
Volgens mij (uit mijn hoofd) zijn derde.
veluweracer 04 oktober 2018 18:35
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> En hoeveel belastingpoet wordt hier weer tegenaan
> gesmeten!?

Er gaan verhalen in de rondte dat hij hier 2 miljoen van Denemarken voor kreeg en de EU heeft dat tot 8 miljoen aangevuld.
Leon 04 oktober 2018 19:27
53.73 km, Deens record. En dat is dus de 2e tijd afstand ooit, kleine 800m minder dan Wiggo.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/10/2018 19:30 door Leon.
Horsie is back 04 oktober 2018 19:56
Leon Schreef:
-------------------------------------------------------
> 53.73 km, Deens record. En dat is dus de 2e
> tijd afstand ooit, kleine kilometer minder
> dan Wiggo.

Soms moet je politiek correct wezen, Leon. Je bedoelt het uiteraard goed, maar als je het woord ooit toevoegt verandert er wat.
Dan is de volgorde toch echt, zoals onderstaand. Niettemin is het de tweede afstand volgens de huidige reglementen.

56,375 km
55,291 km
54,526 km
53,832 km
53,73 km
53,619 km : het record voor hoogland banen grinning smiley

Het record van Wiggo is niet supersterk, doordat hij gewoon een halve kilometer in de dikke lucht liet verdwijnen.
In Aguascalientes was het WUR vandaag uiteraard gebroken, maar in de visie van Horsie is dat een manier van vals spelen.

Langzamerhand wordt ook pijnlijk duidelijk, dat voor WUR (pogingen) geen maandenlange voorbereiding noodzakelijk is.

Had wat moeite om deze post sneller te maken, want Anouk was even "Lost" in space.

Even zitten goochelen met getallen.
Als we de WK tijdritgemiddelden als uitgangspunten nemen en in relatie zetten met het Uur van Bjerg (53,73 km) en het half Uur van Campenaerts (54,8 km/h) dan zouden onderstaande renners en één renster op basis hiervan kunnen rijden.

Remco Evenepoel 52,54 km;
Annemieke Van Vleuten 50,76 km

Rohan Dennis 55,98 km/h / 2 = 27,99 km
Tom Dumoulin 54,81 km/h / 2 = 27,40 km

Met onbedoelde wip-wap effecten is uiteraard geen rekening gehouden, dus zoals altijd Ohne Gewähr.

Na deze lap tekst moest Horsie naar de oogarts. Horsie moest de volgende tekens oplezen.

A + T = Z
A + E + P + O = Z
A + e + p + o + C + T + Th + As + (unknowns) = X



Voor hen, die Horsie nog lezen, verwijs ik naar de twitter van Ross Tucker. grinning smiley



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/10/2018 13:53 door Horsie is back.
Tinuz 04 oktober 2018 22:12
Ik heb de indruk dat de EU veel liever kamelenraces subsidieert.
Anony 04 oktober 2018 22:19
Ik geloof hoe langer hoe meer dat Campenaerts het record van Wiggins gaat breken.
Horsie is back 04 oktober 2018 22:55
Anony Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik geloof hoe langer hoe meer dat Campenaerts het
> record van Wiggins gaat breken.

Als hij het dan doet in de Lage Landen of ook in Londen worden zijn kansen een stuk minder.
Wiggo als rasechte Brit koos uiteraard om meerdere redenen voor een quickie in Londen.
Zou hij in Grenchen gereden hebben dan was er minder animo geweest zijn record aan te vallen. Over Aguascalientes hoeven we niet eens te praten.
Anony 04 oktober 2018 23:45
Hij zou het sowieso in Mexico doen.
predator 05 oktober 2018 06:12
Knullig dat het geen officiële poging was. Wel een knappe prestatie verder.
Massimo 05 oktober 2018 07:20
Jij als ervaringsdeskundige weet natuurlijk van de spreekwoordelijke hoed en rand inzake dezes. Dat wennen zal dus weinig beren de weg op doen wandelen.
veluweracer 05 oktober 2018 16:50
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb de indruk dat de EU veel liever
> kamelenraces subsidieert.

Dan moeten we weer zandwegen maken. Maar gek doen kun je gelukkig wel aan Brussel over laten.
veluweracer 05 oktober 2018 16:52
predator Schreef:
-------------------------------------------------------
> Knullig dat het geen officiële poging was. Wel
> een knappe prestatie verder.

Daar kijk ik van op. Was het dan een generale repetitie?
Horsie is back 05 oktober 2018 19:30
Je kunt niet zomaar een formele WUR poging doen laat staan het formeel breken. Het is tamelijk streng gereglementeerd. Volgens mij is het wel een Deens record.
Bovendien, als er één ondergesneeuwd thema in de baansport bestaat, dan toch zeker het ontbreken van statistiek.

Gelukkig is er op Facebook één persoon actief, die intussen praktisch alle uurrecord prestaties in zijn Excel bestand heeft opgenomen en deelt.
Van leeftijd 14 met 27,517 km via nu leeftijd 19 (Bjerg) met 53,83 km tot aan leeftijd 105 (Marchand) met 22,547 km.
Hier ergens tussenin (44,89 km) zit ook nog een Barnevelder, die onlangs nog Thijs Z en Thomas D. uitdaagde.
Luijt 06 oktober 2018 08:00
Jammer dat ik het gemist heb. Altijd mooi, zo'n WUR-poging.
Horsie is back 06 oktober 2018 13:32
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Jammer dat ik het gemist heb. Altijd mooi, zo'n
> WUR-poging.

Ik ook, Luijt, het zat achter de betaalmuur. Maar eerlijk is braaf, het was geen WUR-poging, hij wilde zijn Deens record terug.
Luijt 06 oktober 2018 19:43
Als jij het niet hebt betaald dan heeft niemand gekeken.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen