Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Dennis-Dumoulin-Evenepoel

Gepost door Eddy Veen 
Eddy Veen 11 oktober 2018 17:33
Wordt dit de driestrijd in Tokio? Het zou mij niet verbazen: [www.1limburg.nl]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/10/2018 17:35 door Eddy Veen.
Anony 11 oktober 2018 17:35
Mij wel. Stop met Evenepoel - gemeend, ironisch of uitdagend - te overhypen.
Tjappie2 11 oktober 2018 17:50
Anony Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mij wel. Stop met Evenepoel - gemeend, ironisch of
> uitdagend - te overhypen.

Ik vraag me af of Michel Wuyts op dit forum meeleest.

Voor de rest: het lijkt mij dat je tijdens het WK U-23 volgend jaar pas echt wat over Evenepoel kan zeggen. Kijken hoe hij het in de volgende categorie doet (waarbij ik aanneem dat ie bij de profs nog niet te veel kan/mag laten zien dit jaar).
Anony 11 oktober 2018 18:14
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Anony Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Mij wel. Stop met Evenepoel - gemeend, ironisch
> of
> > uitdagend - te overhypen.
>
> Ik vraag me af of Michel Wuyts op dit forum
> meeleest.

Wuyts mag dan wel met veel superlatieven livecommentaar geven, in zijn analyse roept hij ook gewoon op tot kalmte en geduld.


> Voor de rest: het lijkt mij dat je tijdens het WK
> U-23 volgend jaar pas echt wat over Evenepoel kan
> zeggen. Kijken hoe hij het in de volgende
> categorie doet (waarbij ik aanneem dat ie bij de
> profs nog niet te veel kan/mag laten zien dit
> jaar).

Daar volg ik in. Bij de profs gewoon ritme en ervaring opdoen, hooguit in dungezaaide deelnemersvelden misschien eens een ereplaats in een (tijd)ritje rijden lijkt me al heel mooi. En inderdaad bij de beloften competitief zijn voor de prijzen, waar ik wel in geloof.
Massimo 11 oktober 2018 18:20
Hey wat leuk, een topic over Evenepoel!
Cyclad58 11 oktober 2018 19:02
Mij wel. Los van Evenepoel, die over 2 jaar best eens de aansluiting kan hebben gemaakt op tijdritgebied (waarom niet? Het talent is er), zie ik ook renners als Schachmann (hoeveer reikt zijn groei nog?) en Küng als potentieel gevaarlijk. Daarnaast kan ik die 2 jaar nog veel gebeuren.
Eddy Veen 11 oktober 2018 19:31
P. Sagan en M. van der Poel boekten op hun twintigste al overwinningen bij de senioren. Wereldtoppers in de dop wachten echt niet op hun 23ste verjaardag.
Cyclad58 11 oktober 2018 19:42
Nee? Dumoulin, Thomas, Froome ook....
Walnoot 11 oktober 2018 19:45
Anony Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wuyts mag dan wel met veel superlatieven
> livecommentaar geven, in zijn analyse roept hij
> ook gewoon op tot kalmte en geduld.


Dat kan best zijn, maar al aftrekkend roepen dat men zich in moet houden is eerder een teken van serieuse cognitieve dissonantie dan van een behouden blik op de situatie.
Walnoot 11 oktober 2018 19:52
Het lijkt me eigenlijk dat het voor het 'punchy-sprinter' type eigenlijk verreweg het best te doen is om direct al voor de prijzen te rijden. Om als klimmer of tijdrijder met de top mee te doen moet je toch vooral heel veel inhoud hebben, en dat komt pas met jaren en jaren fysieke ontwikkeling en trainingsarbeid. Voor de grote klassiekers heb je dat natuurlijk ook nodig, maar in de wat kleinere wedstrijden kun je aan een paar minuten zeer hoog presteren genoeg hebben om een verschil te maken.
Eddy Veen 11 oktober 2018 20:30
Die reden op hun achttiende geen deuk in een pakje boter. Thomas won op zijn zeventiende de juniorenversie van Parijs-Roubaix, vervolgens jaren niets.
Snorfietser 11 oktober 2018 21:12
Zou mij ook verbazen. Ik zie Campenaerts het Dumoulin en Dennis overigens wel serieus lastig maken. Evenepoel zal als hij dat niveau al ooit haalt nog wel een aantal jaar moeten rijpen. Bij de junioren is het altijd lastig om in te schatten hoe ver iemand komt. Voor Bjerg geldt in iets mindere mate hetzelfde.
Sjorsoll 11 oktober 2018 21:13
Voor Evenepoel lijkt me dat wat vroeg.

Voor Dumoulin hangt het er vanaf of hij de Tour rijdt om te winnen of dat hij zich net zoals de vorige Spelen gaat sparen. Hoop dat ´ie voor de Tour gaat en dan kijkt wat er nog in zit voor Tokio!
opoeepo 11 oktober 2018 23:13
D'n Remco is d 'n nieuwe Eddy.
Gaat ook alles op een hoopje rijden.
Remko II 12 oktober 2018 09:32
Meneer 60% 12 oktober 2018 10:42
Aantal hoogtemeters is serieus hoog. Is zeker in het voordeel van Dumoulin ten opzichte van Dennis en zeker ook Campenaerts. Een parcours met meerdere klimmetjes en ook bochten is voor hem ook gunstiger dan een parcours met veel vlak en rechtdoor en één lange klim, zoals in Innsbruck.

Bij de vrouwen ook erg prettig voor het duo A&A. Eén gouden medaille schrijf ik alvast op.
El Chaba 12 oktober 2018 10:47
Heb je het parcours al gezien? Campenaerts is daar kansloos voor de zege.
Eindhovuh 12 oktober 2018 10:53
Dennis was vrij sterk het afgelopen WK, ook bergop.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/10/2018 10:54 door Eindhovuh.
Meneer 60% 12 oktober 2018 12:42
Dit is het tijdritparcours.



Bron: cyclingweekly.com

Veel meer hoogtemeters dan Innsbruck. Maar vooral belangrijk verschil: bijna geen meter vlak. Dat is heel wat anders dan een superlange vlakke rechte weg, een gelijkmatige klim die niet supersteil is en dan een wat technischer deel dat vooral naar beneden gaat. In Innsbruck waren er veel minder ritmewisselingen. Ik denk dat dat in het voordeel van Dennis was en zeker in dat van Campenaerts.

Ook Froome, Thomas of Roglic kunnen in het rijtje met favorieten worden gezet. Zonder twijfel boven Campenaerts. Grote vraag gaat vooral zijn wie in de Tour voor een klassement gaan en wie dit als hoofddoel maken.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/10/2018 12:43 door Meneer 60%.
Eddy Veen 12 oktober 2018 13:29
Tom maakt in 2019 een hoofddoel van de Tour en in 2020 van deze tijdrit vermoed ik.
Snorfietser 12 oktober 2018 15:22
Wordt het zo heftig dan? Meer klimtijdrit dan tijdrit zeg maar?
Ossegal 12 oktober 2018 15:34
drinking smiley
Precies de discussie die nodig is om de Vrijdagmiddagborrel in te luiden. Ik denk zelf dat Sven Kramer in Tokyo een gooi gaat doen naar de prijzen bij het tijdrijden.
Dus dan wordt het de strijd Evenepoel - Kramer.
Curzio 12 oktober 2018 17:03
De 10 km tijdrijden.
Tjappie2 12 oktober 2018 17:34
Meneer 60% Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bij de vrouwen ook erg prettig voor het duo A&A.
> Eén gouden medaille schrijf ik alvast op.

In 2 jaar kan er veel veranderen. Bij de mannen ook overigens.
Eindhovuh 12 oktober 2018 20:59
Als de bewegwijzering maar goed op orde is en de ploegleider zich er niet mee bemoeit..
Prikdude 13 oktober 2018 13:58
El Chaba 13 oktober 2018 14:10
Ja, zie het profiel onderaan het topic..
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen