Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

IL Lombardia

Gepost door Lucho Herrera 
Lucho Herrera 13 oktober 2018 07:57
IL Lombardia oftewel de ronde van Lombardije. Schijnt wel een aardige Italiaanse najaarskoers te zijn. Herfstkleuren, najaarszonnetje, het kerkje op de Ghisallo, de muur van Sormano. Niet zo belangrijk als de Tacx Pro Classic, maar toch wel de moeite om een topic aan te maken.
lodjan 13 oktober 2018 09:02
Nu je het zegt Lucho, er is niet eens een topic over de Tacx Pro Classic. Ik zal er eens werk van maken!
lodjan 13 oktober 2018 10:22
winners

2017 | NIBALI Vincenzo

2016 | CHAVES Esteban

2015 | NIBALI Vincenzo

2014 | MARTIN Dan

2013 | RODRÍGUEZ Joaquim

2012 | RODRÍGUEZ Joaquim

2011 | ZAUGG Oliver

2010 | GILBERT Philippe

2009 | GILBERT Philippe

2008 | CUNEGO Damiano
Remko 13 oktober 2018 10:27
Lucho Herrera 13 oktober 2018 10:52
Andrea Tafi! De laatste renner die zowel Lombardije als Roubaix als Vlaanderen op zijn erelijst heeft staan.
lodjan 13 oktober 2018 11:57
In Lombardije heeft zich een kopgroep van acht gevormd: Ballerini, Orsini, Tonelli, Sénéchal, Bonnamour, Restrepo, Storer en Marcato.
Eazster 13 oktober 2018 13:37
Geef Restrepo geen half uur!...dan is ie gevlogen
merijntje mortirolo 13 oktober 2018 14:32
-
Schattig interviewtje met Purito op de RAI. Al werd er niet echt iets heel boeiends gezegd.
Eindhovuh 13 oktober 2018 14:44
Orsini, is dat familie van de pausen?
merijntje mortirolo 13 oktober 2018 14:52
-
Umberto Orsini is een neefje van Tafi.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/10/2018 15:00 door merijntje mortirolo.
Siem 13 oktober 2018 14:57
Vlaanderen weet ik nog ("en dan beginnen de zeven werken van Andrea Tafi"winking smiley
Dat hij in Roubaix eens gejuicht heeft, weet ik ook. Museeuw was toen echter de winnaar.

Lucho Herrera Schreef:
-------------------------------------------------------
> Andrea Tafi! De laatste renner die zowel
> Lombardije als Roubaix als Vlaanderen op zijn
> erelijst heeft staan.
Tjappie2 13 oktober 2018 15:47
Ik schakel net in. Zit Oomen nog in de groep of niet meer?
rustdag 13 oktober 2018 15:56
Ik kijk ook nog niet zolang, maar volgens mij niet
tvm 13 oktober 2018 15:57
Siem Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vlaanderen weet ik nog ("en dan beginnen de zeven
> werken van Andrea Tafi"winking smiley
> Dat hij in Roubaix eens gejuicht heeft, weet ik
> ook. Museeuw was toen echter de winnaar.
>
> Lucho Herrera Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Andrea Tafi! De laatste renner die zowel
> > Lombardije als Roubaix als Vlaanderen op zijn
> > erelijst heeft staan.

De combinatie Roubaix en Lombardije is toch wel straf. Wellicht had Gilbert in zijn hoogtojdagen en wat geluk deze combinatie kunnen pakken. Van de huidige renners acht ik alleen Kwiatkowski (en wellicht Thomas) daartoe in staat.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/10/2018 15:57 door tvm.
lodjan 13 oktober 2018 16:01
Hennie Kuiper!
Sjorsoll 13 oktober 2018 16:05
Geen 1 Nederlander er meer bij, al op 50 kilometer niemand meer in de groep met favorieten, die toen och zo'n 30 man groot was nog. Al jaren niet zo'n zwak Nederlands optreden in een klassieker gezien. Helaas.

Hoop dat Pinot Nibali dit jaar dan wel pakt.
Anony 13 oktober 2018 16:52
Wat een enthousiasme!

1. Pinot
2. Nibali
3. Teuns
4. Uran
5. Wellens



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/10/2018 16:52 door Anony.
Slimmerd 13 oktober 2018 16:58
De man van het najaar, na een gemist podium in de Giro een meer dan verdiende zege!!
Sjorsoll 13 oktober 2018 17:08
Eazster 13 oktober 2018 17:45
Pinot geniet zichtbaar van deze Italiaanse najaarskoersen en verslaat hier de grote meneer die parkeergeld in de laatste meters van de Civiglio moest betalen.
Best een leuke koers gezien,maar door het mooie weer voelt dit niet echt aan als het najaar met die charme.Jammer dat op Tolhoek na er voor de Nederlanders niemand in beeld reed. De koek was bij de meesten blijkbaar helemaal op.
Tinuz 13 oktober 2018 17:58
Mollema en Kelderman reden het hele seizoen achter de feiten aan.
Oomen moet zien nog wat extra pannenkoeken naar binnen te werken deze winter. Ik denk echter dat we van hem geen wonderen mogen verwachten.
lodjan 13 oktober 2018 18:19
27. Oomen
28. Tolhoek
Luijt 13 oktober 2018 18:37
PassoEira 13 oktober 2018 19:13
Vanmiddag naar de veldrit van Lokeren die rechtstreeks was middels een livestream van VTM gekeken. Nu naar de herhaling van Il Lombardia op Eurosport. Het commentaar van het duo Jeroen Van Belleghem / Karsten Kroon is zoals altijd uitstekend.thumbs up. Wat een contrast met Been en Traksel in de andere koersen.
El Chaba 13 oktober 2018 21:10
Voor zo'n heel jong ventje - net pas 23 jaar - heeft Oomen best wel een zwaar en lang programma gereden. En nagenoeg overal ook nog met knappe resultaten.
Als er op dit moment één jong Nederlands rondetalent is, dan is hij dat volgens mij..
Cecchini 13 oktober 2018 21:43
Sam has had some problems with a hip injury over the past few weeks, this was also his reason for abandoning on Wednesday. Overall it was good team work but unfortunately no result for us today.” (site Sunweb)

Maar de Giro en daaropvolgend de Ronde van Zwitserland op hoog nivo, heeft op hem wel een zware aanslag geplaagd. Zijn Ronde van Polen was best okay en het WK ook nog wel, maar ik ben wel benieuwd hoe fris hij volgend jaar weer is.

Ook weer leuk knechtwerk van Gesink vandaag gezien. De wijze van rijden van de Lotto Jumbo ploeg was dit jaar een verademing na magere jaren.
Tinuz 13 oktober 2018 22:32
Klinkt plausibel, die heupproblemen van Oomen.
Ik ga ervan uit dat ze hem volgend jaar ook niet meer richting Down Under sturen, maar lekker ergens in de Algarve of Spanje het nieuwe seizoen laten aanvangen.
Met dat clubje Aussies bij Sunweb voldoende gegadigden om Down Under mee te vullen lijkt me.
ton duk 14 oktober 2018 08:29
Tinuz Schreef:
> Oomen moet zien nog wat extra pannenkoeken naar
> binnen te werken deze winter. Ik denk echter dat
> we van hem geen wonderen mogen verwachten.

Oomen is tot nu toe de jonge renner met kleine stappen voorwaarts..
Geen wonderstappen gelukkig...waar deze kleine stappen 'm definitief gaan brengen terwijl er diverse andere (wonder)talenten zijn en aankomen is dan ook de vraag die we mettertijd beantwoord zien gaan worden
gr
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen